Kia profită de Salonul Auto de la Detroit pentru a dezvălui prima sa berlină coupe de segment mediu. Este un GT care se numește Stinger și care a fost anticipat încă de acum cinci ani, când sud-coreenii prezentau GT Concept la Salonul Auto de la Frankfurt.
Noul Kia Stinger, anticipat de o mulțime de imagini și clipuri teaser, se ridică la nivelul promisiunilor, reușind să le aducă fanilor un design extrem de agresiv. Singurul element în comun pe care modelul pare să-l aibă cu gama actuală fiind grila frontală ”tiger nose”.
Caroseria măsoară 4.8 metri lungime, 1.87 metri lățime și dispune de un ampatament de 2.9 metri. Acesta din urmă este mai mare decât cel oferit de Audi A4, BMW Seria 4 Gran Coupe și Lexus IS, modelele premium la care se referă Kia în comunicatul său oficial.
Dezvoltat pe circuitul de la Nurburgring, acolo unde părintele Hyundai are un centru de testare, noul Kia Stinger este primul sedan din istoria companiei care are atât versiuni cu propulsie (tracțiune spate), cât și de variante cu tracțiune integrală.
În plus, beneficiază de un diferențial mecanic cu alunecare limitată și de un sistem Torque Vectoring Control, care urmează a fi introdus ceva mai târziu. Pentru că debutează în premieră mondială la Salonul de la Detroit, Kia a anunțat doar versiunile de motorizare disponibile pe piața din SUA. Acestea ar urma să se regăsească și pe piața din Europa, alături de un agregat diesel. Versiunea mai cuminte beneficiază de un motor de 2.0 litri, turbo, gata să livreze 255 de cai și 352 de Nm. Vine la pachet cu o tracțiune integrală și cu o transmisie automată cu opt rapoarte.Versiunea vârf de gamă, adică Kia Stinger GT, va beneficia de serviciile unui V6 de 3.3 litri turbo, capabil să dezvolte 365 de cai și 510 Nm. Este vorba despre versiunea cu care Kia promite să facă din Stinger cel mai rapid model din istoria sa: o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 5.1 secunde și o viteză maximă de 269 de km/h.
Kia Stinger este responsabil și pentru o serie de premiere importante: frâne Brembo oferite în standard, cu patru pistonașe pe față și două pe spate, o suspensie reglabilă electronic, cu cinci moduri de rulare, subwoofer montat sub scaunul față (parte din cele 15 incinte acustice ale noului sistem audio Harman-Kardon de 720W), și un sistem de monitorizare Driver Attention Alert, care avertizează șoferul atunci când detectează o stare de oboseală.
Pachetul estetic exterior este completat de un interior care plusează cu scaune Nappa, un volan sport îmbrăcat în piele, o combinație de instrumente de bord digitale și analog, și un ecran care indică timpul scos pe circuit și forțele G.
2. interior de c-class
iar 5,1 secunde pana la 100 este mult pt asa putere si cuplu
Concluzii:
1: un motor ineficient daca scoate doar atata din 3,3 litri,
2: utilizare ineficienta a puterii data de motor daca are un timp asa lung de accelerare pana la suta.
si nu cred ca asta se datoreaza masei, decat daca cumva cantareste 2 tone, ceea ce nu cred.
@Automarket
Au fost prezentate noile suv-uri GMC,stiu ca nu au nicio treaba cu piata europeana,dar imi plac foarte mult si mi-ar placea sa le vad prezentate si aici. Multumesc!!
Cine se plange, nu stie cu ce se mananca sau nu vrea sa se documenteze.
Ca sa comparam cu hot hatch-ul momentului, Focus RS, o masina cu 4x4 care cantareste 1.600 kg si si dezvolta 350 cp are o acceleratie de 0-100 4.7 sec.
P.S. Vorbim de non-premium. Nu mai comparati cu marcile premium!
...Cit o mai exista si segmentul asta, fiindca declinul motorizarilor cu combustie interna (si mai ales de mare cilindree) se apropie rapid, nu numai in Europa - unde doar noul SUV Kia Niro se vinde bine-n categoria masinilor mari, taman fiindca n-are motorizare clasica.
La americani cred ca va "prinde" oricum mai bine GT-ul Stinger - doar daca n-or inventa si ei impozite cit casa pentru +3.000 cmc. :-)
Sau ridicat enorm in ultimi 15 ani....si uite ca le sufla in ceafa tripletei germane
Ar face bine KIA sa aduca acest model in Europa cu un pret de 45-50k euro
Deh, globalizarea e-n floare si iluzia diversitatii trebuie intretinuta, ca altfel consumismul pierde teren - si profiturile asemenea.
Altceva: n-are oricum 1,9-2 tone, masa proprie estimata fiind de 1.770 kg pt GT-ul 4WD V6 3.3 si cca. 1.600 pt Stinger-ul "simplu" 2.0 T. RWD, propulsie capabila si ea de 6,0 s pentru sprintul de la 0-100 km/h.
Plus ca pentru Europa va exista fara dubii si-o versiune diesel.
ca design, spatele imi aduce putin a maseratti, iar profilul a jaguar. fata insa e unica si originala.
imi place ca motorul e amplasat deasupra puntii fata ( audi, se vede bine? )
ce m-a mirat insa f mult e poza 43, unde se vede un turometru, a carui zona rosie incepe intre 4500si 5000 rpm.....turatie de diesel.
Idealist mai sint - concluzia: am gatat de azi cu "jumatatea de norma pe AM", vorba mesterului M.M. :-)
Din cauza unghiulu din care este realizata poza, se vede o umbra de rosu, dar ea este la 6500 rpm, daca am vazut eu bine in pozele 23-26.
Eu cred ca aceasta este cea mai frumoasa coreeana de pana acum. Avand in vedere ca, cel mai probabil, va fi cu cca 50% mai ieftina decat un coupe de clasa medie de productie germana, nu cred ca si-au propus sa se lupte cu acestia ci sa atraga clientii care apreciaza acest stil si nu-si permit sa dea 50-60 mii euro pe un A5, CLA, seria 4. Bineinteles ca in Europa vor avea nevoie de un benzinar de 2.0, desi nici dieselul lor nu este departe de ce ofera germanii.
Hai cu ea in Europa ca sa transpire Passat-ul si Insignia.
- turometru gradat pana 8000rpm vs 6000rpm;
- redline 6500rpm vs 4500 rpm;
- "ora 12": 4000rpm vs 3000rpm.
- deci: GT v6 3.3L tt (apropo automarket) vs (probabil) 2.0 diesel.
@ am: motorul este twinturbo, nu doar turbo ;). Acest motor, Lambda II T-GDi 2016, este versiunea twin-turbo a motorului Lambda II GDi G6DH 2012 (290 cai si 345Nm) (derivat in 3.0 si 3.8RS), care este versiunea imbunatatita a lui Lambda II MPi 2009 (270cai si 319Nm) (derivat in variantele 3.0, 3.5, 3.8L), care este versiunea evoluata a lui Lambda MPi G6DB 2006 (238cai si 306Nm) (derivat si el in variantele 3.0, 3.5, 3.8L), care este :)
Corect ! Dar sa fim realisti, nu se vor vinde nici macar cateva....motorizarea aia nu e de UE ! Si cine vrea motor de 3 sau peste 3 litri nici nu se gandeste la o Kia ..... cauta alte marci de prestigiu !
vor avea inca 2 motorizari in europa, nu doar acel 3.3 bi turbo...
2.0 benzina turbo si 2.2 (cel mai probabil) diesel