Kia Stinger GT este o berlină de performanță care a fost produsă între 2017 și 2023. Berlina sud-coreeană a fost creată pentru a concura cu modele de performanță consacrate, cum ar fi BMW M3, Audi RS 4 sau Mercedes-AMG C 63. De-a lungul producției, Kia Stinger a primit 5 motorizări, inclusiv una diesel. Cel mai mic motor, o unitate de 2.0 litri, dezvolta 197 de cai putere. De cealaltă parte, cel mai puternic motor a fost un V6 de 3.3 litri, care oferea 373 de cai putere.
Acum, la mai bine de un an de la sfârșitul producției, constructorul asiatic se gândește serios să relanseze numele Stinger GT. Potrivit unor declarații făcute de Ho-sung Song, președintele Kia, acesta susține că o berlină electrică de performanță se află în prezent în stadiul de studiu. Astfel, este foarte probabil ca următoarea generație Stinger GT să fie acum exclusiv electrică.
Mai multe detalii despre viitoarea berlină electrică nu au fost dezvăluite. Conform informațiilor din presă, noul model ar urma să fie bazat pe arhitectura Integrated Modular Architecture dezvoltată de Hyundai.
Această arhitectură este mai ușoară și permite montarea unor motoare mai puternice și mai eficiente prin comparație cu platforma E-GMP, prezentă la Kia EV6 și EV9.Deși informațiile despre propulsor nu au fost confirmate oficial, se pare că viitorul Stinger GT electric ar urma să primească un propulsor de 603 cai putere și o autonomie de 595 de kilometri în regim EPA. La final, noul Stinger GT ar urma să primească un design influențat de actualele modele electrice ale mărcii.
via Motor1
Daca ar apare ca GT electric ar fi interesanta. Kia vinde deja foarte bine electrice si are experienta.
Sa speram ca scot ceva interesant, desi nu au avut prea multi clienti pentru Stinger din pacate.
Mașina nu s-a vândut pentru ca avea sigla nepotrivită ci pentru că nu este premium.
Foarte zgomotoasă, troncane etc.
Mașina pe care o am de nouă și are 60.000 km.
Am avut în paralel BMW 320.
Nu la fel de rapidă dar mai plăcută la condus.
Și tu tot hater ești ca și impresia ca singura alternativa la germane sunt coreenele. Dar mai sunt și altele care nu îți plac ție, dar plac multora.
De exemplu Alfa Romeo Giulia, ca ea rămânem în zona asta.
Daca vor fi amatori pentru varianta electrica, atunci la fel de bine.
Intrebare: cate reclame la drift si liniute cu Stinger ati vazut?
Reclama e mama comertului baieti.
Cu niste cifre din pix v-au facut germanii sa credeti ca orice troaca dizal 2.0 e masina sport, ca arata intr-un fel si ca are un consum deosebit, iar despre emisii, pe hartie dau bine cu softul potrivit.
Kia in cativa ani va bate VAG si la vanzari.
Cine vrea premium, ia Lexus, Genesis, nu se uita la germane. Nici astea nu se vand ca painea calda, dar sunt net superioare fara multa reclama.