Kia revine în segmentul românesc al SUV-urilor cu faceliftul lui Sorento. Modelul revizuit este deja disponibil pe piaţa autohtonă, cu un preţ de pornire de 25.363 de euro, valabil pentru versiunea entry-level pe benzină, de 2.4 litri GDI, capabilă să livreze 192 de cai putere şi 242 de Nm.
Pentru această sumă clienţii primesc transmisie manuală, doar tracţiune faţă şi o listă de dotări standard care include: jante de 17 inch din aliaj, ABS, radio CD cu MP3, servodirecţie, lămpi de poziţie şi lumini diurne de tip LED, sistemul Vehicle Stability Management (VSM), airbaguri frontale, laterale şi cortină cu senzor de anticipare a răsturnării, geamuri electrice faţă, asistent la pornirea din pantă, sistem de sunet cu conexiuni AUX şi USB, detalii cromate pentru mânerele uşilor şi oglinzi exterioare electrice.
Pentru cei care îşi doresc un diesel, socotelile încep de la 27.243 de euro, preţ valabil pentru CRDI-ul de 2.0 litri în echiparea standard Base. Ca şi omologul său entry-level pe benzină, dieselul oferă transmisie manuală şi doar tracţiune faţă.La nivel estetic, Sorento vine cu blocuri optice faţă redesenate, cu un spoiler vopsit în culoarea caroseriei, cu un nou set de jante şi un set de lumini LED pentru rularea diurnă. În partea posterioară, Sorento primeşte blocuri optice redesenate, deasemenea bazate pe tehnologie LED şi acelaşi spoiler vopsit în culoarea caroseriei.
Kia Sorento facelift vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Kia Sorento 2.0 CRDI 4x2 150 CP Base |
150 | 6.1 | 10.8 | 27.243 |
Chevrolet Captiva 2.2D 163 CP 4x2 LS |
163 | 6.2 | 10.4 | 27.987 |
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 150 CP 4WD Invite |
150 | 5.3 | 10.2 | 28.508 |
Nissan X-Trail 2.0 dCi 150CP Confort |
150 | 6,4 | 11.2 | 29.790 |
Opel Antara facelift 2.2 CDTI 163 CP 4x2 Selection |
163 | 6.1 | 9.9 | 24.800 |
Mazda CX-7 2.2 CD Emotion |
173 | 7.5 | 11.3 | 30.030 |
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI 197 CP AWD Premium |
197 | 6.1 | 9.8 | 39.597 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
"Wrangler sau Defender" nu sunt SUV-uri, sunt offroadere fara pic de confort, si aspectul "doar cu cateva mii mai mult" poate chiar conteaza pt unii. Strict din punct de vedere pret/oferta, Sorento ofera un raport foarte bun. Restul tine de preferintele personale.
Imi place ca au mai rafinat masina la design, mai ales la interior unde era cam depasita, si sper sa o fi rafinat-o putin la la comportamentul rutier, unde pot sa spun ca nu sta prea grozav (calitatea rularii este cel mult medie). Nu ma incanta ca au copiat putin stopurile lui Q7 si nici ceasul ala digital optzecist de pe bord (e o moda, vad, la asiatici, l-am vazut si pe ultimile modele nipone).
Sunt categorii toatal diferite.
Oricum Wrangler-ul costa 35000 eur cu suspensii rigide fatza spate si 4x4 nepermanent [stiu ca aceasta kia are tot un system 4x4 neparmanent adaptat mai mult pt sosea dar nu intram in detalii]. Imi place la nebunie masina dar pt ce ofera din punct de vedere tehnic pretul este foarte mare.
In caz ca esti curios configureaza-ti un Defender pe site-ul oficial si o sa vezi la ce cifra astronomica o sa ajungi - evident ca o sa ai dotari de lux gen: luneta incalzita, scaune in spate in loc de bancheta si multe alte tehnologii din secolul 15.
Sa nu ma intelegi gresit, cum am spus mai sus - imi place la nebunie wranglerul si pot sa zic ca apreciez defenderul [ nu prea imi place] dar au preturi foarte mari pt ce ofera in special pe partea tehnica .
Salutare. Chiar daca ne-am mai ciondanit pe ici pe colo, recunosc in tine un partener de discutii cu care imi place sa schimb idei. O alta bila alba ai de la mine pt exprimarea coerenta si pt ortografia fara greseli, lucruri rare pe forumul AM.
On topic: nu vreau sa dezvolt prea mult... cred ca mi-ai inteles punctul de vedere si motivele pentru care sunt total anti SUV. Nu insa si anti off-roader-e.
Normal ca spre deosebire de Sorento, cele 2 sunt off-roadere pure si dure. Sunt extrem de capabile in ceva: in off-road. Sorento, (ca mai toate SUV-urile) nu-i bun nici in off-road, nici pe sosea. Tu probabil ai apucat s-o conduci, din moment ce stii ca nu-i grozava pe sosea, eu nu, dar tind sa te cred.
Asta era si ideea care trebuia sa transpara si pe care vad ca si tu o recunosti poate fara sa vrei: faptul ca un SUV e doar un vehicul prost pe sosea si un "off-roader wannabe" la fel de prost in teren. Majoritatea il vede ca pe un compromis si il alege avand in minte polivalenta prezentata de un marketing eficient, desi in realitate aceste masini nu ajung sa paraseasca asfaltul. Eu cred in continuare ca un SUV este o alegere nepractica ce nu poate multumi complet pe nimeni si care se poate inlocui usor in functie de nevoia care primeaza fie cu un sedan/combi dedicat soselei, fie cu o masina dedicata de teren.
Multumesc de aprecieri. Eu nu am nimic cu nimeni, ma deranjeaza in schimb ideile extremiste. Viata e plina de compromisuri pt ca altfel nu reusim sa ne-o facem mai usoara. Asa si la masini. Offroaderele sunt pt cei pasionati de offroad, care nu vor nici un compromis. E dreptul lor si le respect pasiunea, dar cu siguranta nu si le iau si ca masini de zi cu zi. Cei care au familie, vor sa se simta in siguranta si pur si simplu le place o masina mai 'sanatoasa', vor merge pe SUV. E alegerea lor, nu tb sa ostracizam pt asta. O fi avand si marketing-ul rolul lui, dar asta nu inseamna ca omul nu e capabil sa ia decizii bazatae pe propriile nevoi si posibilitati.
Capabilitatile offroad sunt reduse la un SUV, e si normal, dar sunt suficiente pt escapadele usoare in afara drumului.
Plus, un sistem 4x4 nu e bun doar pt offroad, ci si pt siguranta. Drumuri inzapezite sau pur si simplu alunecoase, altfel le "mananci" cu un 4x4 de orice fel. Personal, as milita pt prezenta unui astfel de sistem pe toate masinile, sub o forma sau alta (fie si un sistem hibrid, cu motor electric pe spate care sa ofere un plus de putere atunci cand situatia o cere - vezi sistemul lui Peugeot). Stiati ca in Japonia se vand masini cu 4x4 in draci? Pana si un banal Swift are asa ceva acolo. Si sigur nu au drumuri proaste, iar oamenii nu-mi pari prosti sau lipsiti de imaginatie. Ca doar ei sunt taticii masinilor 4x4 de ceva vreme, se stie asta.
Sorento e o masina mediocra per total, dar care-si merita banii. Mediocra, raportat la toate SUV-urile care-mi vin in minte acum. Daca e sa ne uitam la pret pe de o parte si dotari/oferta pe de alta, devine brusc o alegere de luat in seama. Mai mult mi-a placut surioara ei mai mica, Sportage, mult mai bine inchegata, gandita, mai stabila, dar tot departisor de ce ar trebui sa fie. Coreenii au o singura mare problema acum, dupa parerea mea: au motoare, au tehnologie, au dotari, au si design, dar inca sunt incepatori la capitolul setarea trenului de rulare.
Nu stiu ce ce, aproape la orice marca SUV-urile sun mai putin fiabile decat restul gamei.
Foarte bune comentariile voastre.
Intradevar iata inca un SUV cu aproximativ acelasi design comun si la un pret mult prea mare pentru ce ofera: 2WD si motorizare pe benzina. Trecerea drept concurent pentru Outlander si X-Trail este exagerata pentru ca Sorento nu se apropie de ele la calitate, fiabilitate sau performante off road, cu Mazda CX-7 nu pot sa spun ca are in comun decat clasa de SUV, diferențele fiind design-ul, eleganta stilul etc. Da comparatia cu Antara si Captiva este corecta dar si aici este o hiba: au aceeasi platforma deci este aceeași masina cu sigle diferite.
Nici eu nu sunt de acord cu SUV numai cu tracțiune 2WD, nu le vad logica, de ce sa dai o groaza de bani pe o mașina care nu este nici de oraș 100%, are performante off road putin peste ale unei berlin și volumul de depozitare mai mic? Din partea mea primeste un NU! Alternative de banii aceștia cu tractiune fata, motorina si dotari de top: Toyota Avensis Wagon sau VW Passat Wagon cu mai mult spațiu interior și ținuta de drum mai buna.
Mult prea extremist mesajul tau si cam departisor de realitate afimatiile, dar ma rog, fiecare cu ce-l face sa doarma mai usor noaptea. Daca e sa ma uit prin topurile de fiabilitate, strict raportate la felul si nr. de stricaciuni, eu vad Kia undeva in top 10, dar ma rog, ce stiu ele statisticile, mai degraba romanescul "stim noi dom'ne mai bine".
Exceptand jignirile, sunt de acord cu Flavius. E mai mult decat deficitar marketingul la Kia.
Nici mie nu-mi plac ideile extremiste. Poate ai observat ca desi pe AM e plin de polemici extremiste, eu am preferat sa stau deoparte. Dar acum nici n-o sa accept cu bratele deschise orice concept intermediar, (ca sa nu zic corcitura), numai de teama de a nu primi eticheta de extremist. Imi plac masinile de teren pe de-o parte si sedan-urile/coupe-urile/hatchback-urile/combi-urile/van-urile pe de alta parte. Nu-mi plac si nu inteleg carui scop servesc SUV-urile si ceea ce lumea intelege mai nou prin crossover. Sunt oare extremist?
Te citez: "Capabilitatile offroad sunt reduse la un SUV, e si normal, dar sunt suficiente pt escapadele usoare in afara drumului."
Daca luam spre ex: un A4 quattro si un Q5, acel mic avantaj pe care un Q5 l-ar avea in fata unui A4 quattro pt escapade usoare in afara drumului este atat de mic incat este anulat de toate celelalte dezavantaje ale unui SUV pe care le-am mentionat deja in postul de la articolul cu Golf 4motion.
Si barem daca acele capabilitati offroad asa reduse cum sunt ele ale SUV-urilor ar fi folosite macar ocazional si tot ar fi un castig, ceva. Dar marea problema este ca cei care isi cumpara SUV il iau pt mers la mall / la serviciu / in vacanta / etc, adica il exploateaza exact ca pe o masina normala, strict pe asfalt. Imi aduc aminte de un studiu mai vechi facut de BMW care spunea ca doar 2% din posesorii de X5 l-au folosit vreodata in afara drumurilor asfaltate, ceea ce i-a incurajat sa continue pe linia dezvoltarii de SUV-uri (X3, X6, X1) cu abilitati off-road extrem de reduse, poate chiar zero. De asta le consider eu masini fara rost. Ca lumea le apreciaza - si dupa cum se vand este clar ca le apreciaza - este treaba lor, dar raman la parerea ca nu sunt o alegere bazata pe criterii de utilitate, ci mai degraba pe criterii de imagine, trend, definire a statutului, etc.
Mai ramane argumentul cu siguranta SUV-urior, care, in Ro, sa zicem ca ar fi de luat in seama la achizitia unei masini noi, avand in vedere in ce hal depasesc romanasii, cu ce aplomb se arunca in depasiri, chiar si atunci cand din fata le vin masini mult mai mari decat ale lor. E oarecum reconfortant sa te stii in afara victimelor colaterale ale sinucigasilor de pe contrasensurile patriei, in caz de ceva, da, recunosc.
Extremismul l-am dedectat in consideratiile extrem de negative pt cei care opteaza pt un SUV, deseori generalizate. E ok sa nu-ti placa, e alegerea ta, dar asta nu inseamna ca ceilalti sunt spalati pe creier de marketing, fitosi, nesimtiti, cu aia mica, samd. Generalizarea este mama intolerantei si verisoara buna cu extremismul. Nu te poti considera tu regele alegerilor practice, doar pt ca nu intelegi de ce altii nu aleg ca tine. Fiecare are propria logica, propriile asteptari.
Marcile de masini nu fac decat sa raspunda nevoilor clientilor: daca ei vor mai multe SUV-uri, so be it. Daca ai fi actionar important sau manager la una din ele si ai fi stiut ca SUV-urile te vor scoate din pierderi sau iti vor aduce dividente grase, sigur ti-ai fi calcat pe principiile pe care le enumeri acum. Sa fim seriosi si sa nu ne mai mintim singuri, nimeni pe lumea asta nu face o treaba fiindca e bine, e just sau e corect. Toti o fac pt bani, putere, faima, chiar si producatorii de medicamente (sau mai ales). Nici eu n-as merge pe un X6, de ex, dar acum nu pot sa incep sa ma c** pe gusturile omului, daca el atat intelege si in cercul lui social asa se impune, sanatate. Unii se impun cu Logan, altii cu X6, depinde de contextul social si de nevoile raportate la acest context.
E o mica diferenta intre A4 quattro si Q5, pana la un moment (prin care, intamplator, am trecut, nu cu modelele astea, dar cu altele de genul masina normala cu 4x4 vs SUV): spre ex, testul zapezii inalte. Cu o zapada mai inalta de 15cm, A4 cu burta pe ea si-a luat la revedere de la aderenta, cu tot 4x4 pe care-l are. Q5 mai are inca 5 cm de negociat si de-abia cand s-apropie de 25cm incepe sa cedeze si el. De fapt, paradoxul poate sta chiar asa: pana si un Sorento 4x2 poae avea sanse mai mari la zapada aia inalta decat un A4 quattro.
Nu mai vorbesc de momente in care te trezesti ca tb sa negociezi niste drumuri cumplit de desfundate iar la A4 ala ai toate sansele sa pierzi tot ce ai pe dedesubt. Prin ce-am trecut, nu voi mai subestima niciodata puterea garzii la sol inalte: pana si un banal Logan m-a facut sa ma simt usurat in comparatie cu o exceptionala Honda Civic care m-a lasat cu chilotii in vine de vreo 3 ori in zapada. Raportat la durata de utilizare a masinii, a fost 0,001 % din timp cand as fi avut nevoie de un SUV dar m-au dat total peste cap, si unde mai pui ca una din dati s-a suprapus pe o urgenta medicala serioasa. Te cam pune pe ganduri cand ti se intampla asa ceva.
Si da, argumentul siguranta vine chiar pe primul loc. Si iarasi vorbim de beneficiile unei garzi inalte la sol. O problema in sensul asta ar putea sa apara cand mai toata lumea o sa aiba bani de SUV, dar asta e putin probabila, mai ales cu economia asta.
Ok, poate ca am inceput si eu cam brutal, insa in diverse alte discutii mi-am mai prezentat pdv de suficiente ori si acum am vrut doar sa sintetizez. Evident, sunt influentat si de nenumaratele interactiuni personale cu posesori de SUV-uri, atat din Ro, cat si de pe alte meleaguri, inclusiv din State, patria SUV-urilor si in coplesitoarea majoritate a cazurilor s-a dovedit sa fie vorba de fitzosi, nesimtiti sau "cu aia mica" ...la figurat vorbind, ceea ce ma indeamna (oarecum justificat, prin frecventa de aparitie) sa pun etichete, sa categorisesc. Se stie ca orice experienta trecuta influenteaza actiunile viitoare ale unui om si modul lui de a rationa. Este gresit, bineinteles, sa generalizez, doar exista si oameni de calitate care conduc SUV, chiar daca eu nu am avut ocazia sa interactionez cu ei. Insa legea numerelor mari, testata pe propria piele, ma face sa asociez tipului de vehicul SUV un anumit tip de caracter uman.
Apoi, cu SUV cu garda la sol mare vs drumuri desfundate. Acum cativa ani eram alaturi de un gura-mare pe scaunul din dreapta al unui Santa Fe 4x4, prin zona "vila lui Halaicu" din Mogosoaia, care acum este probabil asfaltata, nu stiu cum se mai prezinta. Plouase, drumuri noroioase, balti si aveam in fata un mix apa-noroi prin care urma sa trecem, ceva inclinatie laterala... in fine. Gura-mare asta nu m-a crezut ca nu putem trece si mi-a dat o replica gen "Chill, that's what I've chosen an SUV for". Ceva de genul "doar am SUV bai, nu e cum crezi tu, eu sunt smecher, da?". Si intra...dupa cateva balansuri stanga-dreapta s-a naclait de n-a mai stiut de el si a ramas pe burta cu noroiul pana la butucul rotilor, patinand pe loc si cu o tona de noroi pe parbriz si pe toata masina. Norocul lui a fost ca a trecut dupa cateva minute o echipa de interventii de la Zapp (cei care se ocupa pe teren de releurile de telefonie mobila) si baietii au fost super de treaba si ne-au tractat din mocirla. Masina lor: un Nissan Navara, care pur si simplu defila prin acele noroaie. Deci daca ai in fata un drum ceva mai desfundat, cu SUV n-ai nicio sansa. Nu mai zic de drumuri desfundate de deal sau de munte.... Mai bine stai deoparte, nu intri, eu m-am convins de asta.