Kia a publicat lista de prețuri pentru noul Ceed GT, versiunea de performanță a hatchback-ului de clasă compactă, și pentru gama ProCeed.
Kia a prezentat noul Ceed GT în cadrul Salonului Auto de la Paris. Hatchback-ul constructorului asiatic este asamblat în cadrul fabricii din Zilina, Slovacia, iar începând de acum poate fi comandat și pe piața din România.
Prețul de pornire este de 22.747 de euro cu TVA, dar producătorul vine cu o ofertă de lansare și propune un preț de 21.747 de euro.
Noul Kia Ceed GT este disponibil exclusiv cu motorul turbo de 1.6 litri T-GDi. Acesta dezvoltă 204 cai putere la 6.000 rpm și 265 Nm între 1.500 rpm și 4.500 rpm. Versiunea de bază este echipată cu o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional, constructorul asiatic propune o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj.
În varianta cu transmisie manuală, Kia Ceed GT accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.5 secunde, iar viteza maximă se oprește la 230 km/h. Versiunea echipată cu transmisia automată este capabilă să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 7.4 secunde, în timp ce viteza maximă este de 225 km/h.
Consumul mediu mixt anunțat de producător variază între 6.2 litri și 6.8 litri/100 de kilometri, în funcție de transmisia aleasă.
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | GT |
1.6 T-GDi | Benzină 204 CP |
Man6 Aut7 |
22.747 24.139 |
Standard, noul Ceed GT oferă, printre altele, următoarele dotări: sistem Hill Assist Control, jante din aliaj de 18 inch, anvelope Michelin Pilot Sport 4, lumini de zi cu LED, stopuri cu LED, grilă specifică GT, tapițerie scaune din Alcantara, scaun șofer și pasager cu reglaj electric, geamuri față și spate cu acționare electrică, volan sport îmbrăcat în piele, pedale sport, sistem de infotainment cu ecran central de 7 inch, instrumentar de bord cu ecran de 4.2 inch, Lane Keeping Assist, High Beam Assist, sistem de monitorizare a șoferului, Forward Collision Avoidance Assist, sistem de asistare la parcare, cameră video pentru mersul cu spatele, aer condiționat automat.
De asemenea, Kia Ceed GT dispune de o suspensie ceva mai rigidă, de o gardă la sol mai mică cu 5 mm față de versiunea standard și de o versiune modificată a sistemului electronic de control al stabilității.
Kia Ceed GT nu este un Hot-Hatch pur-sânge, modificările tehnice operate de producătorul asiatic fiind unele minore.
În plus, nici puterea oferită nu se ridică la standardele impuse în prezent de acest segment, motiv pentru care concurenții modelului sud-coreean nu sunt numeroși.
Noul Kia Ceed GT vs. concurența |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Kia Ceed GT 1.6 benzină, Man |
204 | 6.8 | 7.5 | 22.747 |
Opel Astra Turbo 1.6 benzină, Man, Dynamic |
200 | 6.1 | 7.7 | 21.240 |
Peugeot 308 GT 1.6 benzină, Man |
205 | 5.6 | 7.5 | 25.169 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
În toamna anului trecut, Kia a lansat și noua generație ProCeed. De această dată, producătorul sud-coreean renunță la caroseria de hatchback cu trei portiere și mizează pe o formă de shooting brake.
Kia ProCeed va fi oferit exclusiv în versiunile GT Line și GT, iar prețul de pornire este de 22.278 de euro cu TVA. Și în acest caz, producătorul propune o ofertă de lansare menită să scadă prețul final cu 1.000 de euro, indiferent de motorizarea aleasă.
Kia ProCeed poate fi comandată cu două motorizări pe benzină sau cu un propulsor diesel. Fanii unităților pe benzină vor putea alege fie motorul de 1.0 litri capabil să ofere 120 CP și 172 Nm, fie propulsorul de 1.4 litri în versiunea de 140 de cai putere și 242 Nm. Standard, cele două motoare sunt echipate cu o transmisie manuală cu 6 trepte. Opțional, versiunea de 140 de cai putere va putea fi comandată și cu o cutie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj.
Cei care preferă motoarele diesel se vor mulțumi doar cu unitatea de 1.6 litri de 136 de cai putere și 280 Nm. Și în acest caz, producătorul asiatic oferă opțional o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj.
Vârful de gamă pregătit de Kia se numește ProCeed GT și mizează pe motorul de 1.6 litri T-GDi de 204 cai putere.
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | GT Line | GT |
1.0 T-GDI | Benzină 120 CP |
Man6 | 22.278 | - |
1.4 T-GDI | Benzină 140 CP |
Man6 Aut7 |
23.117 24.509 |
- - |
1.6 T-GDI | Benzină 204 CP |
Man6 Aut7 |
- - |
25.747 27.139 |
1.6 DSL | Diesel 136 CP |
Man6 Aut7 |
25.069 26.461 |
- - |
Nivelul de echipare GT Line oferă, printre altele, următoarele echipamente: asistent la pornirea în rampă, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch, lumini de zi cu LED, stopuri cu LED, oglinzi exterioare încălzite și reglabile electric, grilă frontală specifică GT Line, scaune îmbrăcate în stofă/piele artificală, scaun șofer și pasager cu reglaj pe înălțime, geamuri electrice, volan sport îmbrăcat în piele, sistem de infotainment cu ecran de 7 inch, instrumentar de bord cu ecran de 3.5 inch, pilot automat, Lane Keeping Assist, High Beam Assist, sistem pentru monitorizarea șoferului, Forward Collision Avoidance Assist, cameră video pentru mersul cu spatele și aer condiționat automat.
Varianta GT plusează cu jante mai mari, un sistem de frânare ceva mai generos, un instrumentar de bord cu un ecran de 4.2 inch, pedale sport, anvelope Michelin Pilot Sport 4 și setări specifice la nivelul suspensiei.
Noul Kia ProCeed vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Kia ProCeed GT Line 1.4 T-GDI, Man |
140 | 5.7 | 8.9 | 23.117 |
Ford Focus Wagon ST Line 1.5 EcoBoost, Man |
150 | 5.5 | 9.0 | 22.350 |
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo, Man, Innovation |
150 | 5.1 | 8.9 | 21.070 |
Renault Megane Estate 1.2 TCe, Man, Intens |
130 | 5.3 | 11 | 19.800 |
Seat Leon ST 1.4 TSI, Man, FR |
150 | 4.8 | 8.2 | 20.405 |
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI, Man, Highline |
150 | 5.3 | 8.6 | 21.560 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Coreenii cred c-au sărit calul cu prețurile, indiferent cîtă garanție oferă (7 ani și la fosta, mai abordabilă totuși.)
Probabil însă că Biermann, Schreyer etc. se auto-consideră aducătorii *harului premioumm* de la BMW-Audi, uitând că mai trebuie cumpărată și-o trupă de motoriști (1.6-le T-GDI consumă cât Setilă).
Despre tabelul comparativ:
Renault Megane Estate nu mai vine cu motorizarea 1.2 tce 130, au trecut la 1.33 tce
Golf Variant banuiesc ca nu mai are motorizarea de 1.4 TSI, au trecut de ceva timp la 1.5 TSI 130 respectiv 150...
nici Leon ST nu se mai poate comanda, se mai gaseste doar la auto cu livrare din stoc...
...sau ma insel eu?
iar referitor la discounturi sunteti cam pe langa. la vw s-au dat in toamna asta niste super discounturi ca voiau sa scape de stoc ca urma omologarea wltp. stiu pe cineva care si-a luat passat 1.5 150cp cu 17000 (rabla inclusa). a incerct si la skoda, dar aia i-au zis ca nu au cum sa dea asa discount si ca sa ramana la passat ca e super oferta. evident, nu stiu daca mai e si in ziua de azi oferta.
per ansamblu pare insa ca toti cresc preturile, si la un bmw de acum 3 generatii daca te uiti vezi ca era incomparabil mai ieftin ca acum. inflatia loveste totul.
Din ce vad pe configurator sistemul audio are o diagonala de 7". Ai idee daca se poate face mirror de pe telefon? Vitara are o chestie de genul asta si nu mai ai nevoie de navigatie, ceea ce si ofera la o veriune intermediara, display de 7" fara navigatie. Ar fi super OK in felul asta!
Revenind la subiect -pretul- e clar ca Ceed-ul nu mai e un model CEVA mai ieftin asa cum ne obisnuiseram , pleiada de tehnologii de siguranta si materialele vizibil imbunatatite au un cuvant greu de spus se pare la orice producator. Umpic ciudat este faptul ca din cate stiu Ceed-ul a depasit acum cu mult pretul fratelui de grup i30. Am banuiala ca va urma si acolo un facelift destul de curand pt. a "regla" aceasta situatie.
O maşină fiabilă care te poate ţine zeci de ani fără probleme.
Şi pot să ţin soţia de mână când conduc sau să beau cafea liniştit când conduc.
Manuală să îşi cumpere muncitorii de stick....
2. Ce injector? Este pe benzină maşina
3. Parbriz, geam lateral, de de ai avea în mod normal nevoie? Dacă faci accident există service auto, reprezentanţă...
4. Ce volantă? Este eCVT
Să scrieţi şi să votaţi doar de Gică contra.... mda..
Dacă o Dacie faci 5 ani fără nicio problemă (bine, să nu îţi baţi complet joc de ea) darămite un Lexus !!!!
Dvs cumparati-va Kia şi VW pe principiul că au piese de schimb de obţinut repede :))))
Păi şi ce e aşa de dificil?
Anglia este aproape şi la cât de fiabilă este multe piese de care ziceţi nu o să le schimbaţi poate niciodată.
restul e propaganda ieftina