Kia ProCeed Concept a stârnit admirație la prezentarea oficială de la Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut, iar shooting brake-ul a primit acum o versiune de serie înrudită cu Kia Ceed GT, prezentat simultan de constructorul asiatic.
Modelul este oferit doar în versiunile GT Line și GT, iar ultima dintre ele are un motor de 204 CP.
Kia ProCeed: date esențiale
● noul Kia ProCeed este dezvoltat pe aceeași platformă K2 a celorlalte modele Ceed și are o lungime de 4.605 mm, cu un ampatament de 2.650 mm, în timp ce înălțimea ajunge la 1.422 mm;
● noul ProCeed este astfel mai lung cu 5 milimetri decât Kia Ceed Sportwagon, dar și decât hatchback-ul cu 5 uși Ceed;
● garda la sol este cu 5 milimetri mai coborâtă decât în cazul lui Ceed;
● deloc surprinzător, Kia a renunțat la versiunea cu 3 uși, trend urmat de numeroși alți constructori ca urmare a vânzărilor mici înregistrate de astfel de modele;
● chiar dacă nu poate fi considerat un shooting brake pur, pentru că are 5 uși și e de fapt un break cu plafon plonjat inspirat dintr-un shooting brake, Kia ProCeed este prezentat astfel de producătorul sud-coreean.
● adoptarea siluetei de shooting brake a permis designerilor să realizeze un model care oferă un aspect estetic spectaculos, rar întâlnit în segmentul mașinilor dedicate în mod obișnuit familiilor;
● partea frontală are forme liniare și lumini de zi LED în echiparea standard, în timp ce bara de protecție a primit un design complet nou;
● partea laterală a preluat numeroase elemente de design de la conceptul de anul trecut, iar cele mai importante modificări apar în spate.
Înălțimea mai mică și bara de protecție oferă o estetică mai sportivă, iar numele ProCeed este inscripționat în centrul hayon-ului, sub luminile LED;● ProCeed va putea fi achiziționat în 10 culori de caroserie, iar versiunile GT Line sunt disponibile cu jante de aluminiu de 17 inch și 18 inch. În schimb, versiunea de performanță GT vine standard cu jante de 18 inch;
● la interior, plafonul este negru pentru a se diferenția mai ușor de plafonul gri al familiei Ceed, în timp ce ecranul touch de 7 inch este poziționat în partea centrală a dashboardului, cu butoanele de control pentru sistemul audio și ventilație amplasate sub acesta;
● versiunea de performanță GT are scaune sport noi, iar cei care optează pentru GT Line pot de asemenea să aleagă scaune în stilul GT;
● volumul portbagajului este de 594 de litri, cu circa 50% mai generos decât cel al hatchback-ului cu 5 uși Ceed;
● din punct de vedere tehnic, versiunea ProCeed GT Line este disponibil cu trei motoare, dintre care două pe benzină: un T-GDi de 1.0 litri care generează 120 CP și un cuplu de 172 CP și un T-DGI de 1.4 litri care oferă 140 CP și un cuplu maxim de 242 Nm. Alternativ, există și un nou motor diesel Smartstream CRDi de 1.6 litri și 136 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la 280 Nm. Acesta din urmă poate fi cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau automată cu dublu-ambreiaj cu 7 trepte;
● între timp, versiunea de performanță ProCeed GT este disponibilă cu un motor T-GDi de 1.6 litri care generează 204 cai putere și un cuplu de 265 Nm, similar cu cel întâlnit pe Ceed GT;
● Kia ProCeed este echipată cu o serie de sisteme de siguranță, printre care se numără High Beam Assist, Driver Attention Warning, Lane Keeping Assist cu Forward Collision-Avoidance Assist, toate disponibile în standard;
● opțional, clienții pot alege Lane Following Assist, Smart Cruise Control with Stop & Go, Blind Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, Smart Parking Assist sau Forward Collision-Avoidance Assist;
● printre alte dotări opționale se numără sistemul audio premium JBL Premium, Drive Mode Select pentru alegerea modurilor de rulare Normal și Sport (doar pentru versiunile cu cutie automată) sau parbriz încălzit.
Via Kia
...deși marketingul nemțesc (pardon, coreean :-)) cam blufează botezînd astfel un break cu patru și nu două uși +hayon, cum sînt reprezentantele clasicele ale segmentului.
2. Îmi pare un model superfluu, deși estetica-i reușită. Vînzările vor confirma (sau nu) opțiunea pentru un break mai cocoșat. :-) Oricum, 4,60 m nu-mi mai pare o lungime de compactă..dar nu-i singura.
Ex.: motorul versiunii Ceed GT (Hyundai Gamma GDI-series) are un consum mărișor... spre enorm :-) (7,4 l/100 km oficial NEDC / 170 g CO@/km) comparativ cu concurența, fie ea non-teutonă (308 GT - 5,6 l/100 km... ori chiar Megane GT - 6 l.)
Iar în viața reală nu coboară sub 9,5-10 l/100km în medie, crede-mă c-am condus-o (OK; GT-ul actual, dar nici viitorul nu se anunță mai economic, cu filtru de particule.)
Faina kia proceed, dar seaman mult cu golful si la exterior (cu exceptia spatelui mai fluid) si la interior.
Cine pe cine imita?
Mentionez ca nu sunt fan vw, dar nici nu-I urasc.
@all - apropo de consumuri: Nu comparam mere cu pere (diesel/benzină) ci doar motoare/mașini similare - n.b., conduse efectiv de je. :-) Iar 9,5-10 l/100 km e un minim al consumului mediu real, cel urban sărind de 14-15 pt *vechea* (Pro)Ceed GT 204 CP.
Plusul de 20% se păstrează deci în ambele cazuri - raportat la un 308 GT 205 CP, care nu sare de 7,5-8 l în medie și 11-12 l urban, cu AC pornit.
Clar că pot apărea alte valori la alt stil de condus (al meu e fără excese, deși nu ca melcul), dar la modul absolut și nu relativ.
Repet însă, e posibil și ca Kia/Hyundai să fi optimizat motorul 1.6 T-GDI pt noua generație.
PS : @Tatraurs : pe bune acuma !? Cred ca realizezi ca sunt foarte multi care conduc/au condus acele motorizari amintite de tine mai sus. Acele cifre nu ai cum sa le atingi decat daca masinile erau defecte sau daca te raportezi doar la o anumita bucata de drum la o anumita ora ( de exemplu intre 2 semafoare in centrul Bucurestiului si prinzi de vreo 10 ori semaforul ). Oricat de sportiv ai conduce nu poti atinge acele cifre ca si consum mediu in oras (chiar daca e vorba de Bucuresti sau Cluj =etaloanele in privinta aglomeratiei in trafic). Dealtfel una din caracteristicile motorului diesel si unul din motivele pt. care sunt alese de anumite companii pt. parcurile mari auto este faptul ca diferentele la consum intre stilurile de condus sunt foarte mici ( de ordinul a 0,5 l /100 km) daca e vorba de acelasi motor si folosit in acelasi oras si astfel costurile pot fi predictibile si tinute sub control. Pe cand la benzina diferentele pot ajunge de ordinul a 2-3 l/100 km in oras pt. acelasi motor. Aceleasi parcuri auto cu sute de masini din grupul VW iti vor spune ca 1,6 tdi are o medie de consum de maxim 7,5% in Bucuresti iar tdi-ul de 2 l (in oricare din versiuni) de maxim 9% in acelasi foarte aglomerat Bucuresti. Scuze ca intervin si nu vreau sa crezi ca sunt fan al tdi-urilor sau al VW dar nici nu-i urasc . Vad ca pe-aici cam asa se pun etichetele. Pt. mine, dupa atati ani de condus, pana la urma masina e "un fier" care ma duce din A in B dar de care am nevoie sa fie cat mai confortabila in exploatare ( aici incluzand look, ambient, spatiu, confort economic) Sunt prea multe care-mi plac si prea multe care nu pt. a ma mai considera vreun fan al unei anumite marci/motorizari .
Asta e o iluzire ca masinile nemtesti sunt mai bune ca celelalte... sunt mai bune atata timp cat platesti banii pe ele. Daca ar face si francezul o masina care sa coste cat costa un VW, sa fii sigur ca va fi cel putin la fel de buna... Nu va mai lasati pacaliti
Pe mine m-ar putea face sa nu mai iau masina acele porcarii de evacuari.