Kia a publicat, cu mai bine de o lună înainte de debutul oficial la Salonul Auto de la Geneva, primele imagini şi informaţii oficiale ale noului pro_cee’d GT, versiunea sportivă a modelului cu trei uşi ce activează în segmentul compact. Kia Pro_Cee'd GT va fi propunerea coreenilor pentru un hot-hatch ce va rivaliza cu modele populare în acest segment ca Volkswagen Golf GTI sau Ford Focus ST. Este prima încercare a mărcii Kia de a crea un hatchback compact performant.
Desenat în cadrul biroului european de creaţie, sub atenta îndrumare a şefului de design Peter Schreyer, noul pro_cee’d GT beneficiază de un kit de caroserie distinct, mult mai agresiv decât varianta standard. Spoilerul față a crescut în dimensiuni, la fel și priza de aer. Proiectoarele noi din spoilerul față, grila sub formă de fagure şi luminile de tip LED ajută la individualizare. Posteriorul este marcat de cele două ţevi de evacuare şi de logo-ul GT, fixat pe hayon.
Comparativ cu versiunea standard, GT-ul vine cu jante de 18 inch și o suspensie mai rigidă. Discurile de frână sunt mai mari, Kia urmând să folosească unele de 300x28 mm pentru puntea față și undele de 262x10 mm pentru puntea spate. Etrierii vor fi vopsiți în roșu pentru un look sportiv.
Primele imagini din interior ne oferă deja o dovadă a spiritului sportiv de care va beneficia coupe-ul coreean. Clienţii vor fi răsfăţaţi cu scaune Recaro, special construite. Nu lipseşte nici volanul sportiv, cu însemne specifice.
Kia a anunţat că sub capotă se va afla un motor turbo GDI de 1.6 litri, asociat unei cutii manuale cu șase trepte. Configuraţia le va permite asiaticilor să provoace Golf GTI cu 204 cai putere şi 265 de Nm, resurse suficiente pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde. Aceeaşi reţetă ar urma să-i fie aplicate şi variantei cu cinci uşi cee'd GT, programată să debuteze tot în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Producţia ambelor versiuni sportive ar trebui să înceapă în luna mai la uzina Kia de la Zilina, Slovacia.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Care suspensie? Suspensia aia LOW-COST cu amortizoare pe gaz?! Nu trebuia sa deschizi subiectul, pentru ca-i unul rusinos pentru koreeni.
1.6l 200 CP pe un hachback compact care se vrea "hot" ? Te rog... O putere similara ofera legendarul Clio de ultima generatie, care-i mai usor, mai agil, mai accesibil, mai spectaculos !
Pentru ce sa coste cat un Megane RS? Face banii Ceed GT ? Nici intr-o mie de ani !
Arata foarte bine!
In al doilea rand, faza cu 1.6 de "doar" 200cp pt un hot-hatch nu cred ca provoaca nemultumiri decat in randul asa-zisilor 'pasionati' care in viata lor n-au urcat intr-o masina mai puternica de 105cp, dar stiu doar sa dea din gura pe net, ca zmeii. 200cp nu-s nici pe departe putini pt un hatch sportiv si asta o stie oricine care a mers cu asa ceva. Ca nu sunt indeajuns pt unii sau altii, asta e o meteahna omeneasca obisnuita, niciodata nu e indeajuns ceva, nici banii, nici functia si nici puterea unei masini. 200cp sunt teoretic suficienti si decenti pt o masina care se intituleaza hot hatch de strada, de zi cu zi, orice alta consideratie este pur subiectiva si nu cred ca poate defini masina ca fiind buna sau proasta.
http://www.youtube.com/watch?v=fiT36gkeF9M
ATENTIE!!!
"Kia Pro_Cee'd GT va fi propunerea coreenilor pentru un hot-hatch ce va rivaliza cu modele populare în acest segment ca Volkswagen Golf GTI sau Ford Focus ST"
Afirmatia de mai sus apartine autorului articolului, e clar ca nu face parte din comunicatul de presa oficial. Sunt ferm convins ca masina asta nu intentioneaza sa bata atat de sus si e evident ca ar fi submotorizata pentru asa ceva. Ea ataca mai mult clasa Golf GT, Civic Type S etc. Nu e hot-hatch pur sange. Pentru ca in caz contrar nu i-ar fi dat apelativul "GT". Chiar credeti ca nu erau capabili sa inventeze o denumire proprie? Sa fim seriosi, sigur gaseau ceva.
Mai mult decat suficient motorasul.