În cadrul evenimentului Kia EV Day de la Seul, Coreea de Sud, Kia a prezentat noua sa strategie cu privire la tranziția către o gamă de modele electrice. În același timp, constructorul asiatic a prezentat și două concepte noi. Primul dintre acestea se numește EV3 și este un SUV de dimensiuni compacte care propune să fie, în esență, fratele cel mai mic și mai accesibil al SUV-ului EV9, etalonul mărcii.
DESIGN ASCUȚIT ȘI UNIFORM
Design-ul noului Kia EV3 urmează același limbaj de design ca modelele EV9 și EV5, cu suprafețe care conțin o multitudine de muchii ascuțite, dar care totuși sunt finisate destul de uniform. În partea din față avem faruri LED subțiri desenate sub forma unei benzi curbate, iar sub acestea avem și câte un bloc optic secundar pe fiecare parte.
Caracterul de SUV al noului EV3 este evidențiat de bara care integrează un element de protecție asemănător unui scut. Aripile laterale din față și din spate, precum și pragurile conțin ornamente negre din plastic, iar în părțile inferioare ale portierelor sunt vizibile elemente de protecție suplimentare.
Jantele prezintă un design unic asimetric și pătrățos, în timp ce partea din spate păstrează același limbaj de design simplu, dar cu efect.
Stopurile LED subțiri se preling înspre jos până la bara de protecție, iar acestea sunt desenate în forma literei Y, datorită unor extensii foarte subțiri către plafon. La fel ca în față, avem și aici o bară cu un element decorativ care imită un scut de protecție. Plafonul lui Kia EV3 este desenat special pentru a oferi o notă de sportivitate, evidențiat de eleronul care se extinde din plafon.
CONSOLĂ CENTRALĂ DIN MICELIU
Habitaclul lui Kia EV3 este unul tipic minimalist. Chiar și așa, putem observa un volan desenat în forma unui octogon, în spatele căruia se află un ecran mare care integrează sistemul multimedia și instrumentarul digital al mașinii. Interiorul este vopsit într-o combinație de alb cu verde deschis, iar acesta este confecționat exclusiv din materiale ecologice.
De exemplu, consola centrală este confecționată din miceliu, sistemul de filamente prezent la ciuperci.
Acesta va putea fi utilizat ca înlocuitor pentru piele și alte materiale textile.ÎNCĂRCAREA TROTINETELOR ELECTRICE ÎN BANCHETĂ
În schimb, cea mai interesantă noutate adusă de conceptul Kia EV3 este prezentă la banchetă. Sub aceasta există un loc de depozitare special pentru trotinete electrice. Tot aici, trotinetele mai pot fi încărcate datorită unui sistem V2L (vehicle-to-load) integrat.
Deocamdată, Kia nu a divulgat niciun detaliu despre propulsorul lui EV3, însă conceptul urmează să fie transformat în model de serie în viitorul apropiat.
via Kia
Acum vine partea de pret. Daca vor pretinde sume aberante sa le pastreze.
Asa ceva un pret corect este 30.000 euro in echipare de top. pana vine tesla 2/z cu al lor 25.000 estimat (probabil 30.000 real) si ii lasa de caruta din nou pe restul. La tesla primesti dotari premium si numai puterea difera.
Cam pacat, ca in loc sa scada timpii de inarcare la masinile din categoriile astea mai compacte, ei vor creste...
Serios: e bine că apar modele cu dimensiuni exterioare decente dar spațiu interior bun. Asta e promisiunea arhitecturii electrice - capotă scurtă, spațiu mai mare. Și e bine că nu are plafonul plonjat - pasagerii din spate și spațiu și portbagajul nu e compromis.
Prețul de pornire anunțat e de cca 30k, ceea e excelent.
Singurul minus e sistemul electric 400V, față de cel de 800V de pe EV6, dar probabil reduce semnificativ costurile.
Pai Ev5 e deja teoretic pe piata. EV3 e de-abia concept. Deci... Dezvolta parerea ta
Teoretic si EV9 e pe piata, il testeaza "influencerii" dar daca te duci sa il comanzi, o sa te loveasca realitatea din teren. Asa stam la butoane, ne uitam la poze si zicem ca una alta e nasoala. In realitate daca iti comanzi EV6 acum, dureaza intre un an jumate si doi sa vina (a fost lansat in 2021). Intelegi opinia mea? Daca nu, te invit sa dezvolti...
Se vede ca stai numai in fata calculatorului de iti permiti cuvinte ca "desteptule", "iti lua 5 min sa verifici". Ce sa verific? O declaratie de presa, un articol, ce? Musk lasnseaza doua masini de n ani tot la 5 min de verificat. Daca nu intelegi ce am scris, iesi din casa, o gura de aer prinde bine tot timpul. Viata bate filmul, poate o sa intelegi....
Da, probabil e o necesitate, șoferul rămas des fără curent se face trotinetist, că doar la zecile de mii de euro cerute pe electrocasnică, se poate da inclusă trotineta.
Nu mă mir că entuziasmează doar un electroll care nu-și poate screme un pseudonim dar se ia de cineva care comentează de minim 10 ani pe AM.
N-ar fi primul electrocutat care trece la atacuri la persoană și jigniri după ce i-au rămas pseudo-argumentele în offside.
Iar te bate logica. Cum ai dedus ca sunt de doar doua zile?
Am inteles ca n-ai inteles nimic. Argumentele intr-o discutie cu tine sunt fantezii si atunci sa agreem ca discutia este inchisa.
"EV3 va fi pe piața la anul, înainte de EV5."
Tu ai replicat cu "dezvoltă părerea ta" și "stam la butoane, ne uitam la poze si zicem ca una alta e nasoala".
Aveai opțiunile să ignori sau să răspunzi fără aroganțe și ifose de superioritate.
Dar ales greșit. Ești și tu lângă Dutz, PMC, Seriff, Kap și alții care nu pot scrie două rânduri fără să jignească, niște frustrați care compensează nu-mă-interesează-ce deficiențe în viata reală.
"discutia este închisă"
Ma bucur ca ești de acord.
Hoțul strigă ”hoții”, și după 4 comentarii de clasa a II-a (cu indulgență) și pline de apelative, tot n-a găsit un link ceva să justifice promisiunea apariției altei electrice scumpe, inutile și urâte.
"Dezvolta parerea ta" nu este o jignire, nu este un atac, este doar o cerere despre a dezvolta un subiect.
Intr-o discutie amicala, nu poti sa spui "soarele este verde" si sa pleci. Interlocutorul va vrea sa dezvolti ideea, sa vada ce cunosti tu.
"Stam la butoane" este generic spus si se refera inclusiv la mine, nu te-am vizat direct. Este despre noi toti din online.
Cronoloagia: eu am avut o parere (proasta/buna whatever), tu ai scris ceva fara logica din punctul meu de vedere, ti-am cerut sa dezvolti, tu ai jignit. De aici istorie.
No ca am explicat ca la copii.
Nu te cunosc, nu ma cunosti si cu siguranta nu suntem amici. Comentariile sunt ca sa mai aflam informatii suplimentare sau sa iti exprimi o opinie. Get it?
@Sak - al tău e primul mesaj, și deja e în ton sarcastic. Ok, ne-ai informat ce părere ai tu. Sarcastic.
Urmează 3 mesaje decente, la subiect, inclusiv
"EV3 va fi pe piața la anul, înainte de EV5."
@Sak - nu e obligat sa "detalieze". E o informație din materialul de presa.
Răspunsul tău e din nou sarcastic, și sugerează ca tu știi mai multe decât interlocutorul, îl pui sa detalieze, adică sa ii arăți tu ca nu știe. După care continui cu statul la butoane.
"este generic spus"
Păi atunci și "deșteptule" e doar o acceptare a faptului ca ești deștept, dacă tot ai insinuat ca ești.
"tu ai scris ceva fara logica din punctul meu de vedere"
Dar puteai sa întrebi de unde a luat informația, nu sa scrii n-șpe ironii.
"The machine was revealed in concept form at the Korean firm’s inaugural EV Day, where it was displayed alongside the Concept EV4 and the larger EV5 SUV. But while the EV5 SUV was shown in production form, the EV3 will actually be the first to go on sale."
@Kap
"electroll", "electrocutat"
Tu din păcate atât poți.
Și dacă tot te-ai apucat să completezi articolașul ăsta care e doar descrieree vizuală a unui concept din comunicatul de presă al Kia, hai că ajut și eu:
- the Concept EV3 is a B-segment model;
- Kia EV3 SUV will go on sale next year [...] with pricing due to start from around £28,500 (~33.000 EUR);
- no technical details have been announced for the EV3 but it should utilise Hyundai-Kia Group’s E-GMP platform already seen on the EV6. This should mean a choice between 58kWh and 77.4kWh battery sizes for a maximum range over 300 miles.
Esența? Un Soul mai mare de 33.000 EUR care face sub de 300 km până la următoarea imobilizare.
Te salut și eu, atât de jos nu mă cobor.