După ce și-a făcut debutul peste Ocean, pe piața din Statele Unite, acolo unde vânzările sunt generoase, noua generație Kia Optima este pregătită și pentru întâlnirea cu publicul european. Ea se va realiza în toamna acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.
Asemeni variantei americane, Optima adoptă noua grilă frontală ”tiger nose”, un set de lumini LED, stopuri de asemenea cu tehnologie LED, pasaje ale roților cu prize de ventilație, blocuri optice alungite și jante cu dimensiuni cuprinse între 16 și 18 inch.
Încărcare wireless pentru telefoanele mobile
Dimensiunile rămân apropiate de cele ale vechiului model, cu o lungime de 4855 mm, o lățime de 1860 mm și o înățime de 1465 mm. Ampatamentul ajunge la 2805 mm, ceea ce garantează un habitaclu mult mai generos, cu spațiu îmbunătățit la nivelul umerilor și al capului și cu un portbagaj mai mare.
Interiorul a fost și el modificat substanțial, fiind decorat acum cu plastic mai moale, cu plastic lucios și cu inserții metalice. Izolarea fonică a crescut, consola centrală a fost simplificată, iar sistemul multimedia oferă acum un ecran de 7 sau 8 inch. Nu vor lipsi nici noutățile tehnologice, printre care un suport pentru încărcare wireless a telefoanelor și un sistem audio Harman Kardon cu 10 difuzoare.
Un diesel mai puternic și cutie cu dublu ambreiaj
Gama de motorizări include și ea o serie de noutăți. Este vorba despre o nouă unitate pe benzină de 2.0 litri, cu patru cilindri, capabilă să ofere 163 de cai putere și un cuplu motor de 196 Nm. Dieselul 1.7 CRDi a fost și el modificat și oferă acum 141 de cai putere și 340 de Nm. Alături de motorizări, Kia oferă fie o transmisie manuală cu șase rapoarte, fie o automată cu tot atâtea trepte, fie o cutie cu dublu ambreiaj și șapte viteze.
Pe lista proiectelor viitoare se află și o versiune hibrid alimentată la priză și o versiune sportivă, parte a noii game de performanță Kia.
via Kia
Oricum, va fi o oferta de luat in calcul in clasa medie mai ales ca va avea preturi mult mai agresive si dotari mai complete fata de concurenta directa europeana.
Bravo lor!
am auzit ca ii terfeleste si pe Hyundai , dar dupa orele 20,00
Sa fiu totusi si pe subiect, design-ul exterior aduce a altceva decat cu ce suntem obisnuiti, intr-un mod surprinzator de placut. Dintre constructorii asiatici, cred ca design-ul exterior al modelelor Kia, per total, imi place cel mai mult. Interiorul in schimb, mai putin spre deloc. Oricum, bravo Kia... un exemplu clar de "ce au fost si ce au ajuns".
Vin cu un motor 2.0 aspirat de 163CP si atentie 196NM! intr-o batelie apriga, motoarele de pe passat ce-i drept turbo de 2.0 au 220CP si 350NM.
Pentru o putere similara se poate merge si pe 1.8T de 180CP si 250NM care tot este mai ok.
Si la mondeo exista motorizari 2.0 destul de performante.
Interiorul este un progres fiind mai simplificat , au aruncat cu ochii la ergonomia altor marci si totusi este aranjat putin altfel. Un minus pentru cadrane care puteau fi digitale , poate se gaseste la optiuni.
Nu stiu ce tot ziceti de seria 3 , acest kia nu este din segmentul premium . Cu toate ca BMW nu face interiore reusite, calitativ interiorul este mai bun.
Sa-l vedem.
Aici era vorba de 1.8T de pe passat care este din clasa cu optima .
Optima are doar 2 motoare unul pe benzina si unul pe motorina si .. atat.
Cand o sa aibe optima 1.6 turbo de care zici, poti sa faci compartia cu passat 1.8T si sa-mi spui care este mai performant, pana atunci doar speculezi ca un hater adevarat.