Kia a dezvăluit oficial noua generaţie a modelului Optima, cu ocazia Salonului Auto de la New York. Modelul sud-coreean este un sedan de segment D, care a activat şi în Europa împotriva unor modele cu renume, ca Volkswagen Passat şi Ford Mondeo.
Deşi nu s-a bucurat de un succes comercial notabil, modelul a fost apreciat întotdeauna pentru designul său, motiv pentru care noua generaţie caută să păstreze liniile sportive ale vechii generaţii. Noul Optima are la bază un şasiu complet nou, mult mai rigid, mai lat şi mai lung, capabil să îşi oglindească dimensiunile şi în interior.
Prin urmare, nu e de mirare că noul Optima este mai spaţios decât predecesorul său. Tot la interior trebuie notat că berlina oferă materiale de o calitate superioară, scaune create dintr-o spumă specială care îmbunătăţeşte confortul, precum şi o tapiţerie din textil, piele sau piele Nappa, în funcţie de buget.
Spiritul premium se oglindeşte afară prin noile culori de caroserie exclusiviste, botezate Vibrant Blue, Dynamic Grey şi Deep Red.
Lista de tehnologii va include un sistem multimedia Kia Uvo, care include conexiune la internet şi va servi drept proiecţie pentru camera de marşarier sau sistemul Around View Monitor. Nu lipsesc nici sistemele de siguranţă avansate, cum sunt pilotul automat adaptiv, frînarea de urgenţă autonomă, farurile adaptive şi asistentul la ieşirea din parcare cu spatele.
Noua generaţie Optima va ajunge pe piaţă spre sfârşitul acestui an.
Kia Optima, imbina o alura exclusivista cu aer premium. La interior se va putea comanda chiar si piele Nappa ca la masini de liga super-premium ca Rolls-Royce, Bentley , etc ( exact cum zicea un utilizator odata ), asta e un avantaj al calitatii ridicat fata de Mazda 6 si multe altele. Calitatea acestui model isi spune cuvantul . Iar din perspectiva, e singurul model care poate ataca Mazda 6 de la egal la egal pe acest segment, si chiar o poate bate la anumite capitole, cum ar fi gama de motorizari mult mai variata, si oferirea unei configuratii hybrid sau plug-in hybrid . D.p.d.v al dotarilor, Optima ofera dotari interesante existente doar la segmentul D premium gen ( seria 3, C class , IS ) , cum ar fi scaune ventilate pe fata, lucru inexistent la sedanurile medii de volum. Iar ventilatia pe spate se gaseste la clase mult mai superioare ca ( seria 3, C class si IS ). Felicitari Kia, daca o vor tine asa nu m-ar mira sa turuie cu VAG si sa le ocupe pozitia a doua in cativa ani. Pe Toyota e cam greu sa il devanseze, si asta fiindca Toyota are un renume redobandit, ca marca deosebit de fiabila, tehnologii avansate in materie de propulsii alternative, capabilitatii off road imbatabile ale masinolor de teren si multe altele.
esti sigur? DS5 - Nappa pentru 3060Eu
despre exclisivismul alurii si aerul premium..hmmm...e chestie subiectiva. N'arata rau Optima la exterior dar interiorul e usor cam trist
La exterior arata bine, nu inteleg totusi de ce consola centrala are comenzile grupate aproape identic cu cele de la seria 3, dar cine stie, poate va avea vanzari mai bune.
Grecule, tu oricum nu vezi prea bine, ai ochelari de cal. Imaginile cu interiorul noi generatii sunt sus grupate uniform. Asadar e LOGIC , ca noua generatie aduce mai multa tehnologie decat precedenta. Dar creierul matale' nu se screme sa gandeasca, doar pulseaza, dar asa timid .
Cat despre interior, pai seria 3 entry-level este sub Kia Optima la mare distanta. Optima ofera in entry-level 1.6 turbo-benzina 180 CP , seria 3 cat ofera ? Slab, pt un premium.
BMW 320i 1.6 170 CP
Iar entry-level 1.6 abia scoate 136 CP
Abia, abia 2.0 turbo-benzina se ridica la performanta lui Kia Optima, insa daca ne gandin ca si Optima vine cu un turbo-benzina de 274 CP, pai Bemveul e rupt :))))) Dar tu Grecule nu ai de unde sa stii treaba asta :))))
1.Mazda 6
2.Kia Optima
3.Chevy Malibu
4.Honda Accord
5.Ford Mondeo
6.Opel Insignia
7.VW Passat
8.Toyota Avensis
9.Peugeot 508
10.Citroen C5
11.Renault Latitude
@un oarecare. Ala probabil e topul facut de tine, fiindca dupa mine si cei care au ceva dram de cultura automobilistica isi dau seama ca Passat B8 nu pute nici pe langa un Hyundai Sonata din 2007 :)))) . Nu mai zic de troaca de diesel doi-zero ( proba de microfin ) TE DE IU care suna ca un tractor .
@Cosmin si cu copiatul e o treaba..trebuie sa o faci bine.
La fel si X6 si GLE coupe ar fi fost ''premium'' daca nu se gandeau sa copie cu nesimtire Ssang Yong Action, de altfel primul SUV coupe , baga la mansarda. Levierele cutiilor automate, pot lua orice forma, e penibil sa ne legam de acest aspect, e ca si cum ai zice ca in Africa exista ghetari, fiindca e tot pe pamant . Si volanul e tot rotund, si rotile cam ''copiate'' una dupa cealalta , ciudat, eu cred ca trebuiau sa fie patrate ca si capul matale.
ps: Nu mi-a raspuns nimeni la partea de propulsoare, e clar ca nu prea va duce capul nici la tehnica, dar asta-i partea a doua. Problema si mai grava e ca Optima e ultra net SUPERIOARA , tablei patrate numita Passat B8 , asta in ciuda in care Optima e net SUPERIOARA si unul Seria 3 cu motor de aceeasi cilindree ( ca tot va masturbati voi la acest capitol cu puterea litrica ) :))))) .
Sa inteleg ca imparti "aceeasi platforma" cu Dan Grecu :))))
Să vedem câte vor fi pe drum. Din generația actuala nu îmi aduc aminte să fi văzut vreuna pe drumurile patriei.
Si acum sastabilim. Problema e ca abia 2.0 184 CP de pe 320i se apropie de performantele lui 1.6 de 180 cp de pe Optima, asadar ''puterea aia litrica'' de care tot aberati voi unde e ? Kia Optima cea noua e mai usoara cu 100 kg decat precedenta asa cum au anuntat site-urile de specialitate, deci 1420 kg , iar 320i are 1475 kg , deci ? Iar acceleratia la asta e de 7,3 sec nu 5.9 . Acc de 5,9 este doar la cel de 2.0 245CP care este sub 2.0 274 cp de pe Optima. Deci cum e cu puterea ''aia litrica'' mult laudata ? Plus raportul CP/Tona+ Raportul aerodinamic, etc
Si acum sastabilim. Problema e ca abia 2.0 184 CP de pe 320i se apropie de performantele lui 1.6 de 180 cp de pe Optima, asadar ''puterea aia litrica'' de care tot aberati voi unde e ? Kia Optima cea noua e mai usoara cu 100 kg decat precedenta asa cum au anuntat site-urile de specialitate, deci 1420 kg , iar 320i are 1475 kg , deci ? Iar acceleratia la asta e de 7,3 sec nu 5.9 . Acc de 5,9 este doar la cel de 2.0 245CP care este sub 2.0 274 cp de pe Optima. Deci cum e cu puterea ''aia litrica'' mult laudata ? Plus raportul CP/Tona+ Raportul aerodinamic, etc
Si acum sastabilim. Problema e ca abia 2.0 184 CP de pe 320i se apropie de performantele lui 1.6 de 180 cp de pe Optima, asadar ''puterea aia litrica'' de care tot aberati voi unde e ? Kia Optima cea noua e mai usoara cu 100 kg decat precedenta asa cum au anuntat site-urile de specialitate, deci 1420 kg , iar 320i are 1475 kg , deci ? Iar acceleratia la asta e de 7,3 sec nu 5.9 . Acc de 5,9 este doar la cel de 2.0 245CP care este sub 2.0 274 cp de pe Optima. Deci cum e cu puterea ''aia litrica'' mult laudata ? Plus raportul CP/Tona+ Raportul aerodinamic, etc
Nu am nimic cu Kia, imi place mult Sorento si Sportage, dar modelul asta nu-l pot intelege (ca design). Probabil nu-s suficient eu de evoluat ca ... nu mai dau exemple ca nu stiu care nume sa-l folosesc din cate le are. :))
Am tot observat mai sus, si in repetate randuri, ca se face obsesie la ''aceleratie'' . Oameni bun, performantele unei masini nu se rezuma doar la acceleratie, in plus asa cum a spus si userul @Blower0 nu este o masina gandita pt Drag Racing. Performantele se rezuma si la dinamica masini, greutate, aerodinamica, si evident rapiditatea cu care cutia (in cazul lui 2.0 e automata ) schimba rapoartele. Voi da cateva exemple , si voi viza strict subiectul care a fost pus in discutie mai sus ( faza cu acceleratiile )
1. Cel mai performant motor de pe Passat e 2.0 TDI 240 Cp, si face 0-100 in 6,1. Asadar cu 0,2 sec mai lent ca Bmw 320i 245 cp benzina , deci la Passat avem un motor diesel adica cu mod de functionare diferit, adica mai lent ( oricine stie ca daca vrei sportivitate alegi benzinar ) , plus greutatea lui Passat mai mare mare fata de Optima si dar cam la nivel de 320i , iar DSG-ul e o cutie mai grea fata de noua cutie cu dublu ambreiaj de la Kia, si plus de asta DSG schimba in 1100 ms si 800 ms in retrogradare, dar cu toate asta face 6,1 sec. Cutia automata de la BMW schimba in 250ms (150ms for 1st to 2nd ) si cu toate astea face 5,9 sec. Acum Kia Optima fiind mai usoara fata de cele doua, cu 30CP in plus si cu o cutie care schimba mult mai rapid rapoartele, cam in 180ms ( 125ms for 1st to 2nd), nu ar fi deloc surprinzator sa obtina un timp mai scurt la acceleratie decat 320i, cam 5- 5,2 sec +/- . Sfatul meu, draci ''meseriasi'', faceti o favoare cititorilor care posibil sunt multi care intra doar sa se ''delecteze'' cu parerile userilor, nu mai induceti in eroare, procesati informatii cu privire la date tehnice amanuntite. Raport compresie, greutate, raportul aerodinamic, raportul putere greutate, raportul cuplu greutate, timpul schimbarii rapoartelor fiecarei cutii automate , etc .Fiti baieti destepti, doar la tehnica va pricepeti foarte bine deodata ce stati ore in sir pe sub Moskwicz.
Referitor la fanatismul obsesiv pt marci nemtesti, exista doua feluri de ''meseriasi'' :
1 - Meseriasii inradacinati ce seara inainte de culcare asculta Florin Salam, au steagul pe casa, pumpgun-ul sub perna si daca-i ''jignesti'' cazanul nemtesc te impusca chiar daca mai are si un Logan in garaj cu care o freaca la birou "sa vada lumea" ca s-a ajuns.
2.-Parvenitii ''europenizati'' ce se cred nemti dupa ce au castigat "green card" in loterie sau s-au imultit cu vreun negroteu din Bronx, umbla cu smart-ul pe highway si au mentalitatea "cheaper is better" facand si pe ecologistii lui peste cu un ''Blu Efisănsi'' sa-si dea importanta.
3- Meseriasii care stau toata ziua sub Moskwicz, dar care in orele de recreere o freaca pe ''Need For Speed'' cu scopul de a strange ''bani virtuali'' pt a-si tuna bolidul German, sa il faca su 10 de mii de cai si sa scoata fum, dar tot in acest timp, isi pune '' aifonul '' (cumparat evident de pe Okazii), sa cante Salam -pe ''regheton'' ( Reggaeton ) .
Revenind la ''povestea'' cu ''printul'' adormit:
Inainte de aparitia noii generatii Optima, website-rile straine spuneau clar ca ''aceasta va fii mai usoara cu 90kg'' si mai spunea ca ''acesta va fi un model cu un design pasional si o calitate a executiei desavarsita obsesiv pana in cele mai mici detalii''. Se pare ca le-au reusit, este NET superioara concurentei din acest segment, insa sub Mazda 6 facelift, si asta fiindca Mazda 6 pune accentul mult mai bine pe detalii.
Deci , inca odata spun, tu ai citit in cat timp schimba cutia de pe Optima [180ms ( 125ms for 1st to 2nd)]? Ai cascat ochisorii bine? Mancate-ar tata de licean. Varsta adolescentina inca te bantuie taticu', trebuie sa mai meditezi. Multam !
O singura data te mai intreb ( fiindca vad ca esti perpendicular in pozitia de paralelipiped ) , tu ai vazut in cat timp schimba cutia cu dublu ambreiaj de pe Otima in comparatie cu cei enumerati ? Greutatea, e mai mica, 90kg in minus conteaza fata de 1460 (cat avea generatia precedenta ). Si cu asta inchei .Multam !
a fost dat disparut un pacient periculos de la sectia 4 Spitalul de boli nervoase SOCOLA
activeaza pe forumuri auto sub numele de mafia, ivanoff, marian Nedelcu si are impresia ca merge cu o mazda 6, dar la noi la spital la internare conducea un BMW pisicuta,
nu il enervati ca i se agraveaza boala