Kia Optima a debutat pe piaţa din România cu un preţ de pornire de 19.784 euro. Modelul de clasă medie al constructorului din Coreea de Sud este oferit în compania unei singure motorizări, un diesel de 1.685 centimetri cubi, preluat de la fratele său de platformă, Hyundai i40. Cei de la Kia le pun clienţilor la dispoziţie trei niveluri de echipare, iar modelul poate fi comandat şi în compania unei transmisii automate. Versiunea de top a lui Kia Optima costă 31.229 de euro cu TVA inclus.
În standard, Kia Optima are aer condiţionat, computer de bord, cotieră faţă şi spate, geamuri electrice faţă, banchetă spate rabatabilă 60/40, oglinzi electrice, închidere centralizată, volan reglabil pe înălţime şi pe adâncime, Radio CD cu MP3, conexiune USB şi AUX, închidere centralizată, ESP cu Hil Holder, faruri adaptive, airbag-uri faţă şofer şi pasager, airbag-uri laterale, airbag-uri cortină, garanţie pe şapte ani şi altele. Versiunea de top a lui Optima se mândreşte cu tapiţerie din piele, scaune faţă reglabile electric şi încălzite, conectivitate Bluetooth, sistem de navigaţie, senzori de parcare spate şi cameră video pentru marşarier, faruri adaptive cu Xenon şi sistem de spălare, trapă electrică şi multe altele.
Kia Optima a debutat la Salonul Auto de la Paris din 2010 şi se mândreşte cu un coeficient aerodinamic de 0.29. Cei de la Kia ar putea realiza şi o versiune break a lui Optima, model luat în considerare de Peter Schreyer, designerul şef al mărcii din Coreea de Sud. Pe pieţele din Statele Unite şi Coreea de Sud, Kia oferă şi o versiune Coupe a lui Optima, care nu va fi inclusă în portofoliul european al mărcii Kia.
Kia Optima vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
KIA Optima 1.7 DSL Classic |
136 | 5.1 | 10.3 | 19.784 |
VOLKSWAGEN Passat 1.6 TDI Trendline Bluemotion |
105 | 4.3 | 12.2 | 22.595 |
OPEL Insignia 2.0 CDTI 110 CP Insignia |
110 | 4.7 | 12.1 | 23.890 |
CITROEN C5 1.6 HDi 110 CP FAP Attraction |
112 | 5.0 | 11.6 | 23.075 |
FORD Mondeo 1.6 TDCi 115 CP Ambiente |
115 | 4.3 | 11.9 | 24.000 |
MAZDA 6 2.2 CD129 CE |
129 | 5.1 | 10.9 | 22.890 |
RENAULT Laguna 2.0 dCi 150 HP Dynamique Navi |
150 | 4.8 | 9.5 | 24.300 |
RENAULT Latitude 2.0 dCi 150 HP Privilege |
150 | 5.3 | 10.3 | 24.800 |
PEUGEOT 508 1.6 HDI 115 CP Access |
115 | 4.6 | 11.6 | 23.933 |
HYUNDAI i40 1.7 CRDi Highway |
136 | 5.1 | 10.3 | 25.238 |
SEAT Exeo 2.0 TDI 143 Reference Ecomotive |
143 | 4.5 | 9.2 | 23.406 |
SKODA Superb 1.6 TDI 105 CP Active |
105 | 5.0 | 12.5 | 23.322 |
TOYOTA Avensis 2.0 D-4D Comfort |
124 | 4.5 | 9.7 | 22.932 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Kia
Kia ne-a aratat ca se poate.
Si se mai spune ca fanii VW sunt tarani..
Acum inteleg de ce se taie padurile in disperare..
Va invit sa ne pastram obiectivitatea si sa nu ne lasam influentati / cumparati....
Skoda Octavia face parte din segmentul compact, inferiorul celui mediu, în care "joacă" maşinile din tabelul de mai sus. În acest segment, Skoda îl are reprezentant pe Superb.
O zi excelentă.
Octavia nu are cum sa intre in comparativul asta, pentru ca face parte din clasa compacta, indiferent de cat de mare e portbagajul. De la coreeni, joaca in liga cu Hyundai Elantra, iar Kia nu are inca un sedan in clasa lui Cee'd in Europa.
In alta ordine de idei, arata bine Optima. E un pic prea agresiva la partea frontala. Poate ii stateau un pic mai bine niste linii mai inalte in fata (grilele de sub si deasupra numarului). Ar fi avut un aer mai matur. Dar e doar parerea mea. Motorizarea e printre cele mai bune comparativ cu modelele concurente ca raport CP/cilindree. Pretul este si el foarte cinstit, ractic cel mai bun comparat cu modelele din lista.
@Giorginel: Octavia e o clasa mai jos (in clasa cu jetta). Octavia nu e in aceiasi clasa cu Superb. Probabil esti asa de entuziasmat de Octavia incat ti se pare ca e o limuzina. Nu e. Am mers cu o octavia 350Km si m-am dat jos cu dureri de spate. Era foarte incomoda, fara suport lombar si extrem de instabila pe serpentine din cauza suspensiei spate.
Si daca e sa fim cinstiti clasa din care e Octavia are motoare mai bune decat 2.0 140 cai. Vezi 1.6 130 caide la Renault.
@Alex : De ce ti se pare ca o masina de 1,4tone cu 110 CP nu este buna? Stii ca pentru a merge constant cu 100km / h ai nevoie de aproximativ 25 CP??? Stii ca pentru cei care merg pe autostrada 110CP sunt arhisuficientii? Intr-adevar la noi pe cele 95% din drumuri cu 2 benzi trebuie sa depasesti si atunci ai nevoie de putere, da rin tarile civilizate aceste motoare sunt arhisuficiente pentru necesitatile unui om normal!
Octavia 2e printre putinele masini din clasa ei cu punte multilink spate, ceea ce inseamna ca daca era instabila ori nu stii sa mergi ori erau praf amortizoarele.Multilink este mai bun si mai scump decat semirigidele de la francezi, koreeni, japonezi etc ... wikipedia .
@mircea: nu stiti cand o sa apara preturile pt noul Kia Ceed?
Ca sa nu mai vorbim de SUA unde exista si un 2.0 turbo de 275 cp sau 2.4 de 200 cp :( Pacat ca aceste 2 motorizari sigur nu vor ajunge in Europa.Ce ar mai fi mers un Optima de 275 cp, + o echipare spor.....yummy yummy.
Insa pe "prafu" asta si la cat costa benzina,nu stiu cati clienti si-ar gasi o motorizare de 274cp.
Cine vrea putere de acest gen probabil vrea si propulsie si in general o masina mai de imagine.
Pana si la VW, vanzari fac 1,6 tdi si 2.0 tdi de 140cp,si asta spune multe.
Pacat insa ca n'au o varianta disel de 150-170cp,altfel si 136 cp sunt suficenti pt ro,,
Si totusi varianta full mi se pare cam scumpa cu motorizarea asta.
Intradevar este prea mult pentru varianta full..
Kia face masini fiabile, iar in segmentul asta are imagine cam slaba. Iar asta face ca pretul la mana a doua sa scada puternic dupa primii ani.
1.7 si 136cp ... parca vad ca apare vre-unu si-l da "motorul anului" :))
Ma bucur ca a venit dar mare pacat ca nu ai ce alege la motor. Ar fi fost interesanta si o versiune entry pe 1.6 GDI 140CP...
20.000 euro pentru o kia cu motor depasit , e exorbitant !
E clar ca KIA au facut progrese majore in privinta design-ului. Mie acum KIA mi se pare o marca mai corecta decat Hyundai (care cam forteaza nota cu preturile), insa trebuie sa dovedeasca si la capitolul tehnic.
Veciul CEED nu prea a impresionat pe nimeni, insa poate noile modele chiar sunt ok.
Cum ziceam, masina arata foarte bine, insa pana la o compara cu Passat, Laguna, C5, Insignia, Mondeo ori Mazda 6, posibil ca inca mai este ceva orez de mancat. E greu sa ajungi din urma contructori cu asa de multa experienta in spate, si asta intr-un timp scurt.
Poate se apropie de nivelul Skoda Suberb, insa nu as baga mana in foc.
Sa ma explic: comparatia dintre masini NU include doar designul, ori puterea bruta a motorului; este vorba si de rafinamentul masinii per general: trenul de rulare, stabilitatea, comfortul, transmisia, feelingul la bord, etc etc, iar astea nu sunt cunoscute/simtite/apreciate de toata lumea....
Insa masina arata bine, fresh si putin diferit fata de ce-i pe piata... imi place!