Kia nu vrea să concureze cu Tesla: "Preferăm să dezvoltăm o maşină alimentată cu hidrogen"

de Daniel Popescu
Miercuri, 03.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kia va pune accentul pe dezvoltarea unei maşini alimentate cu hidrogen în locul unui model electric care să reprezinte un atac direct la Tesla.

Grupul auto format din mărcile Hyundai şi Kia a anunţat în această primăvară că intenţionează să lanseze nu mai puţin de 26 de modele "verzi", printre care se numără două electrice şi două alimentate cu hidrogen.

Strategiile celor două branduri din Coreea de Sud diferă însă destul de mult, întrucât Kia a anunţat că nu are ca prioritate lansarea unor modele electrice prin care să rivalizeze direct cu americanii de la Tesla Motors.

"Lucrăm şi noi la un rival pentru Tesla, la fel ca toţi ceilalţi? În acest moment vă pot spune că nu, nu lucrăm la asta. Dar nu aş exclude asta pentru totdeauna. La momentul potrivit o putem face", spune Albert Biermann, directorul de inginerie al Kia.

Urmareste Automarket
În schimb, sud-coreenii se vor concentra pe dezvoltarea unui model alimentat cu hidrogen, întrucât anticipează că această tehnologie va deveni din ce în ce mai populară printre constructori în anii următori.

"Avem propriul nostru centru de dezvoltare pentru un tren de rulare ecologic şi, de asemenea, dezvoltăm o maşină cu alimentare cu hidrogen pentru Kia", a adăugat Biermann.

Pentru moment, Kia nu a oferit detalii despre maşina cu alimentare pe hidrogen pe care ar urma să o dezvolte, nici măcar informaţii despre o posibilă data de lansare.

Totuşi, este foarte probabil că producătorul să folosească tehnologia dezvoltată de partenerii de la Hyundai pentru modelul ix35 Fuel Cell.

Via Carscoops

Comentarii (6)

  • Abramovici
    Kia priveste spre viitor. Viitorul va fii pe hidrogen ( o solutie mult mai rentabila decat incarcarea orelor in sir la priza si a autonomiei scazute ). Pana acum singurii dezvoltatori sunt Toyota si Honda , care au si scos la vanzare cate un model: Mirai si Clarity .
    10 7
  • Viitorul cu siguranta apartine masinilor pe hidrogen si nu celor electrice cu baterii. Asta pentru ca masinile pe hidrogen pot fi alimentate la maxim in 5 minute, ca o masina normala, si pot avea autonomia foarte mare, 700+ km. Practic ele nu cer compromisuri. In prezent pretul mare si lipsa statiilor de alimentate sunt singurele impedimente, dar astea se pot rezolva usor.
    6 7
  • ion 01
    o abordare interesanta! cred ca este cea mai ecologica varianta de viitor. ofera o experienta asemanatoare de exploatare cu masinile actuale dar cu emisii zero! cand masina te asteapta in parcare sau garaj nu se descarca bateria......pretul va scadea spectaculos cand stimulentele fiscale vor face ca nr de utilizatori sa depaseasca punctul critic!
    6 1
  • @Sam si Abramovici

    daca dumneavoastra doriti o masina cu multe componente in miscare, care se serviseaza ca si pana acum (bloc motor+biele+pistoane + restul componentelor dintr-un motor) si care nu elimina nevoia de a sta in peco cu o bomba langa tine, pe mine unul nu ma deranjeaza.

    Eu unul imi doresc insa o masina ca Tesla cu 700 km autonomie, sau Twizy de 100 km autonomie. Ce se incadreaza perfect in nevoile mele de deplasare zilnice!
    Zgomot minim al motorului, si cuplu cat 2 cai frumosi de la munte!

    In alte tari deja statiile de incarcare electrice au depasit pe cele "normale".
    Adoptati voi un sistem de producere - inmagazinare - transport inmagazinare - transfer masina - stocare rezervor > la presiune de 600 bari FLAWLESS pentru una dintre cele mai mici particule - Hidrogenul (ceck Mendeleev table) ! Si atunci mai vorbim.

    Accept orice tip de varianta, insa prefer electricul deoarece pot sa il produc in casa.
    3 2
  • demin, cred că ai înțeles greșit: nu e nicio piesă în mișcare, niciun motor termic. Propulsia se face tot electric, doar bateria este înlocuită cu un modul Fuel Cell.
    La partea cu manipularea și stocarea hidrogenului, sunt probleme, e adevărat.
    2 0
  • Tehnologia masinilor pe hidrogen este ca si moarta pentru ca problema infrastructurii este una colosala, mult mai mare decat problema infrastructurii electricelor.
    Ganditi-va la infrastructura actuala a carburantilor fosili. Exista rafinarii, flote de cisterne, benzinarii. Toate astea au fost construite in 100 de ani si trebuie inlocuite, nimic nu e compatibil. La nivel global este vorba de un cost de multe miliarde.
    Comparativ, electricele pe baterie au infrastructura 80% gata facuta. Exista deja infrastructura crearii curentului si transportului sau, lipseste doar partea cu priza care comparativ e mult mai ieftina.
    In plus, electricele nu sunt legate de benzinarii, poti avea priza de mica putere in locuri de parcare de la bloc, in curtea casei, oriunde. O sa poti incarca de acasa. Nu mai esti legat de benzinarii.
    Parcarile rezidentiale vor avea prize de putere mica, autostrazile prize de putere mare.
    Mai este un alt argumentul economic impotriva hidrogenului. Mai precis, producerea sa este ineficienta, se consuma foarte mult curent electric aproximativ dublul curentului folosit pentru incarcarea unei baterii care da autonomie similara.
    Dpdv economic, automobilele pe hidrogen nu au sens.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru