Grupul auto format din mărcile Hyundai şi Kia a anunţat în această primăvară că intenţionează să lanseze nu mai puţin de 26 de modele "verzi", printre care se numără două electrice şi două alimentate cu hidrogen.
Strategiile celor două branduri din Coreea de Sud diferă însă destul de mult, întrucât Kia a anunţat că nu are ca prioritate lansarea unor modele electrice prin care să rivalizeze direct cu americanii de la Tesla Motors.
"Lucrăm şi noi la un rival pentru Tesla, la fel ca toţi ceilalţi? În acest moment vă pot spune că nu, nu lucrăm la asta. Dar nu aş exclude asta pentru totdeauna. La momentul potrivit o putem face", spune Albert Biermann, directorul de inginerie al Kia.
În schimb, sud-coreenii se vor concentra pe dezvoltarea unui model alimentat cu hidrogen, întrucât anticipează că această tehnologie va deveni din ce în ce mai populară printre constructori în anii următori."Avem propriul nostru centru de dezvoltare pentru un tren de rulare ecologic şi, de asemenea, dezvoltăm o maşină cu alimentare cu hidrogen pentru Kia", a adăugat Biermann.
Pentru moment, Kia nu a oferit detalii despre maşina cu alimentare pe hidrogen pe care ar urma să o dezvolte, nici măcar informaţii despre o posibilă data de lansare.
Totuşi, este foarte probabil că producătorul să folosească tehnologia dezvoltată de partenerii de la Hyundai pentru modelul ix35 Fuel Cell.Via Carscoops
daca dumneavoastra doriti o masina cu multe componente in miscare, care se serviseaza ca si pana acum (bloc motor+biele+pistoane + restul componentelor dintr-un motor) si care nu elimina nevoia de a sta in peco cu o bomba langa tine, pe mine unul nu ma deranjeaza.
Eu unul imi doresc insa o masina ca Tesla cu 700 km autonomie, sau Twizy de 100 km autonomie. Ce se incadreaza perfect in nevoile mele de deplasare zilnice!
Zgomot minim al motorului, si cuplu cat 2 cai frumosi de la munte!
In alte tari deja statiile de incarcare electrice au depasit pe cele "normale".
Adoptati voi un sistem de producere - inmagazinare - transport inmagazinare - transfer masina - stocare rezervor > la presiune de 600 bari FLAWLESS pentru una dintre cele mai mici particule - Hidrogenul (ceck Mendeleev table) ! Si atunci mai vorbim.
Accept orice tip de varianta, insa prefer electricul deoarece pot sa il produc in casa.
La partea cu manipularea și stocarea hidrogenului, sunt probleme, e adevărat.
Ganditi-va la infrastructura actuala a carburantilor fosili. Exista rafinarii, flote de cisterne, benzinarii. Toate astea au fost construite in 100 de ani si trebuie inlocuite, nimic nu e compatibil. La nivel global este vorba de un cost de multe miliarde.
Comparativ, electricele pe baterie au infrastructura 80% gata facuta. Exista deja infrastructura crearii curentului si transportului sau, lipseste doar partea cu priza care comparativ e mult mai ieftina.
In plus, electricele nu sunt legate de benzinarii, poti avea priza de mica putere in locuri de parcare de la bloc, in curtea casei, oriunde. O sa poti incarca de acasa. Nu mai esti legat de benzinarii.
Parcarile rezidentiale vor avea prize de putere mica, autostrazile prize de putere mare.
Mai este un alt argumentul economic impotriva hidrogenului. Mai precis, producerea sa este ineficienta, se consuma foarte mult curent electric aproximativ dublul curentului folosit pentru incarcarea unei baterii care da autonomie similara.
Dpdv economic, automobilele pe hidrogen nu au sens.