În momentul în care Kia a dezvăluit noul Stinger cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, în Europa s-a auzit un oftat prelung. Toți fanii și clienții mărcii și-au dorit debarcarea noului coupe și pe Bătrânul Continent.
Se pare că cei de la Kia au auzit oftatul europenilor și anunță deja gama de motorizări cu care Stinger va fi prezent pe continentul nostru. Intrarea în gamă va fi asigurată de un motor diesel de 2.2 litri, capabil să dezvolte 200 de cai putere la 3800 de rotații și un cuplu motor de 440 Nm, disponibil între 1750 și 2750 de rotații.
Cu aceste resurse, Stinger nu este cel mai rapid Kia din istorie, însă poate accelera de la 0 la 100 de km/h într-un timp decent, de 8.5 secunde. Viteza maximă se oprește la 225 de km/h.
Cei care vor prefera benzina vor putea opta pentru un motor turbo de 2.0 litri. Acesta livrează 255 de cai putere și 353 de Nm. Nu va lipsi nici motorul pentru ”premianți”, adică acel V6 turbo de 3.3 litri cu 370 de cai putere și 510 Nm. Doar el poate face din Stinger cel mai rapid Kia creat vreodată, cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.1 secunde și o viteză maximă de 270 km/h.Cu o lungime de 4830 mm și o lățime de 1870 mm, Stinger oferă un ampatament de 2905 mm. Modelul se va poziționa ca o alternativă premium la modele cu renume, precum Audi A4, BMW Seria 3 și Mercedes Clasa C. Mai mult, ar urma să fie un concurent și pentru coupe-uri cu patru usi, BMW Seria 4 Gran Coupe și Audi A5 Sportback.
Kia va începe producția noului Stinger în a doua jumătate a acestui an, urmând ca debutul european să aibă loc abia spre sfârșitul lui 2017. Tot atunci vom afla și care sunt prețurile noului Stinger.
Se vrea de fapt o alternativa mult mai ieftina la Seria 5, Clasa E si A6.
Un 540i 3.0 340CP are acelasi sprint de 5.1 0-100 km/h, insa costa 63.000 euro.
Stinger, conform informatiilor disponibile pe net in momentul de fata va avea un pret in jur de 50.000 de euro in varianta de top.
Oricum traim vremuri interesanta. Urmatoarele Rio si Cee'd vor avea un cuvant mult mai mare de spus in clasele lor, chiar si in Europa, daca Kia creste exponential de la generatie la generatie, asa cum a facut-o in ultimii 10 ani. La altii imbunatatirile si diferentele sunt cu pipeta.
Nu, Stinger, nu va fura din clientii minunatiilor clasice dar e o alternativa de bun simt. Chiar daca ii poti gasi asemanari in ext sau interior cu alte modele cu staif eu tot zic ca e destul de originala incat sa nu poti zice "ce copie ordinara".
...Desi nici eu nu-s fanul Stinger-ului - din pdv al diimensiunilor, dar si al designului. Chestie subiectiva, clar, chiar daca se pot aduce si argumente estetice privitor la "asamblarea" nu tocmai reusita a unor elemente de stil OK, dar numai luate separat.
P.S. Si totusi, la capitoluiul design ultimele lansari ale Kia / Hyundai (noul i30 ori Rio) imi par a fi un regres, nu progres.
Ai putea sa ne si argumentezi afirmatiile pe care le faci? La 4,8 m Stinger nu poate concura in clasa mare unde masinile au, in general, peste 4,9m, inclusiv germanii la care faci referire (clasa E: 4,92, A6 :493).
De fapt este o greseala sa compari un coupe cu 4 usi cu limuzinele clasice. Coupeurile cu 4 usi sunt o clasa aparte (coupeurile din clasele "clasice" au 3 usi). La germani exista A5, seria 4, GLA in jur de 4,7 m, apoi A7,seria 6 si CLS, la peste 4,9m.
Stinger este mult mai aproape de tripleta coupeurilor germane de 4,7 m si cam toate articolelel din presa internationala o dau competitoare cu A5, seria 4.
Iar daca nu crezi, poti sa te duci pe site-ul Kia si ai sa vezi ca ei chiar se compara cu BMW seria 4:" Longer and wider than a BMW 4 Gran Coupe, with a longer wheelbase than the Lexus GS, it delivers elegance and athleticism".
Si daca tot nu crezi ca va concura cu BMW seria 4, afla ca Stinger va avea si AWD cu " dynamic performance control torque-vectoring system", atat de cunoscut fanilor BMW.
Toate acetea gratie lui "Albert Biermann, former BMW M Division VP and now head of Kia’s Vehicle Test & High Performance Development".
Practic au facut ceva mai mare, poate mai frumos (chestie de gusturi pana la urma) si cu aproape aceleasi performante (nici nu cred ca si-au propus sa le depaseasca, s-ar fi sinucis financiar) ca o seria 4 diesel 190cp. As paria ca toate acestea vin la un pret sensibil mai mic.
Ca tot am pomenit de pret, nu stiu de unde ai aflat cat va fi un Stinger in dotarea de top, avand in vedere ca se va lansa peste cca. 1,5 ani.
Dar sa zicem ca ai dreptate si un Stinger de top va fi 50 mii euro. Adica cam de unde pleaca pretul pentru un BMW seria 4, diesel, Xdrive. Daca insisti sa te compari cu seria 6, ai sa vezi ca un model in versiunea de baza costa aproape dublu decat Stinger'ul full.
Amintesc Mercedes E220 care facea 0-100 in 11sec mai prost decat un Logan 1.6 :)))
Apoi Audi A6 2.0TDI care face 0-100 in vreo 10sec
Apoi vechiul seria 5 care facea si el tot vreo 10sec
Apoi viteza maxima la toate era sub 225km/h , cifra la care acest Kia poate ajunge.
Revenind la modelul de fata, nu ma pot impaca cu ideea de diesel poluant , depasit si galagios ca cel de pe Bemveuri si Volzvagane. De ce nu aduc benzinarul de 3,3L impozitul nu-i atat de mare . Pacat ! Daca veeau cu un benzinar era dispus sa cumpar aceasta masina care bate orice E class si Seria 5 ca finisaje si fiabilitate.
Asa arata sedanul de clasa mare de la Kia
https://www.netcarshow.com/Kia-Cadenza-2017-1024-08.jpg
https://www.netcarshow.com/Kia-Cadenza-2017-1024-2b.jpg
https://www.netcarshow.com/Kia-Cadenza-2017-1024-23.jpg
@Dan Grecu. Te inteleg acum. Stiu ca-ti curg balele dupa o masina moderna precum Kia sau Hyundai. Eu zic sa-ti vinzi dreaq bemveul ala si poate mai iei ceva maruntis pe ea ca se depreciaza cam pe zii ce trece mai ceva ca Matiz :))))
Aduc inlusiv 3.3-ul...
Ai prea multe suspensii in cap insa lol
acuma, ca tot i-ai atras atentia, il obligi sa stranga bani de 3,3L...azi 1 leu, maine doi, restu' saptamanii pauza...medicamentele nu sunt nici ele ieftine...
@automobilistul: 10 secunde pentru o namila de 2 tone e o valoare ok, zic eu. Ori vrea omul acceleratie ori consum mic. Sa se hotarasca :D
Referitor la benzinare si diesele,tu nu realizezi ca omul modern(nu pot vorbi doar de romani, pot generaliza la toata europa) in afara de taxe si consum minimal altceva nu stiu?
In zilele noastre numai un pasionat e dispus sa plateasca 5000 de ron pe an impozitul la un 3.3 v6 si benzina de 15-20% in oras.
Dar ai dreptate, simfonia unui benzinar V6 sau V8 este de neegalat :-*
Succes,
Andi
vom vedea.
Impozitul pt 3,3 este de doar 4262.48 ron , adica nici macar 1.000 euro ( pe aproape ) . Cine ofera pe masina 40-50 mii, fii sigur ca 7 mii euro in plus cat da pe impozit pe 7 ani ( cat garantia Kia ) este chilipir.
PS: Se pare ca baietasii de branza nu au inteles faptul ca ma refeream la un benzinar aspirat in cazul meu. Dar nah, fiecare cu mansarda lui vorba lui Alghieri.
@Dan Grecu
Nu stiu dc dar iti dau dreptate aici. E posibil ca Stinger sa fie mai bun decat actualul Lexus IS in primul rand ca egonomia plansei de bord ( lipsa multitudinii de butoane ) dar si finisarea . Dar IS este lansat in 2012 ceea ce-i absolut normal nu ? Nici Seria 4 nu-i atat de bine finisat, pt a-l depasi pe Stinger trebuie sa bifezi optional pachetul : ''Panou instrumente de bord BMW Individual finisat in piele'' care iti ofera atat partea superioară şi inferioară a panoului de instrumente din piele „Walknappa“ ( conform importatorului ) dar si panourile usilor full-leather, atat zona superioara cat si manere . Doar ca ATENTIE acest paket care costa 1 565 € iti mai baga pe gat inclusiv sistemul audio care mai costa si el 1.101 euro + alte cateva sistem car duc la un total de aprox 5.000 euro. Ceea ce se pare aberant. Intelegi ?
In ceea ce priveste acceleratia , pai 520d in caroserie E39 face 12sec pana la 100 km/h iar unul in caroserie F10 cum am mai zis aprox 10sec . Nici 8,5sec nu-i ceva fantastic de rapid. Masina mea are are 40% din cuplul acestui model iar acceleratia este asemanatoare desi are si mai putin cai, acum dupa chip acceleratia este chiar putin mai rapida decat acest model, dar calutii se opresc la 147,3CP ( aprox 150 ) . In rest, imi mentin opinia pur constructiva si informativa, as lua oricand acest model, cu toate ca am o slabiciune mai mare la noua Cadenza. Dar 5sec pt un motor de doar 370CP ? Interesant ! La BMW pt aceasta performanta trebuie sa optezi pt varianta 440i 3.0 326CP 4x4 care pleaca de la 58.633 € si care este extrem de CHEALA. Cum stai cu factura la apa ?
dar e evident, ce mi'e 4000lei impozit anual cand conduc o coreeana cu piele in cusatura dubla si nod ascuns, vorba lui "Alghieri"
pai no?
Sau ce ti-e 4000 lei impozit cand conduci un Bembeu SE HAS ( care a valorat cat impozitul pe 2 ani ) cu piele tabacita de blugii unui cocalar care tragea basini de la untura din shaorma ;) .
Ai dreptate. Motoarele de peste 3L sunt pt cei cu stare decenta. Pt cei ca tine exista cele de pana la 1 LITRU . Cel mult Trabant de 600 cmc pe pacura :))))
Cred ca ma confunzi cu tine ! De fapt cu altcineva pt tine nu exista motorizare....tu ai ramas la caruta si de caruta cu tractiune animala !