Kia nu a uitat de europeni: Stinger vine și la noi și va avea un motor diesel de 200 de cai putere

de Bogdan Mirică
Joi, 19.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kia anunță că va aduce noul Stinger, prima sa berlină coupe, și pe piața din Europa. Acesta va fi oferit alături de un diesel de 200 de cai putere.

În momentul în care Kia a dezvăluit noul Stinger cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, în Europa s-a auzit un oftat prelung. Toți fanii și clienții mărcii și-au dorit debarcarea noului coupe și pe Bătrânul Continent.

Se pare că cei de la Kia au auzit oftatul europenilor și anunță deja gama de motorizări cu care Stinger va fi prezent pe continentul nostru. Intrarea în gamă va fi asigurată de un motor diesel de 2.2 litri, capabil să dezvolte 200 de cai putere la 3800 de rotații și un cuplu motor de 440 Nm, disponibil între 1750 și 2750 de rotații.

Cu aceste resurse, Stinger nu este cel mai rapid Kia din istorie, însă poate accelera de la 0 la 100 de km/h într-un timp decent, de 8.5 secunde. Viteza maximă se oprește la 225 de km/h.

Esential 8.5 secunde este timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h al versiunii diesel.
200 de cai putere va avea dieselul oferit pe Kia Stinger.
Cei care vor prefera benzina vor putea opta pentru un motor turbo de 2.0 litri.
Acesta livrează 255 de cai putere și 353 de Nm. Nu va lipsi nici motorul pentru ”premianți”, adică acel V6 turbo de 3.3 litri cu 370 de cai putere și 510 Nm. Doar el poate face din Stinger cel mai rapid Kia creat vreodată, cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.1 secunde și o viteză maximă de 270 km/h.

Cu o lungime de 4830 mm și o lățime de 1870 mm, Stinger oferă un ampatament de 2905 mm. Modelul se va poziționa ca o alternativă premium la modele cu renume, precum Audi A4, BMW Seria 3 și Mercedes Clasa C. Mai mult, ar urma să fie un concurent și pentru coupe-uri cu patru usi, BMW Seria 4 Gran Coupe și Audi A5 Sportback.

Kia va începe producția noului Stinger în a doua jumătate a acestui an, urmând ca debutul european să aibă loc abia spre sfârșitul lui 2017. Tot atunci vom afla și care sunt prețurile noului Stinger. 

Comentarii (22)

  • Tinand cont ca Stinger e clasa mare (E), nu prea are drept concurenti pleiada din clasa medie (D) enumerata mai sus nu?

    Se vrea de fapt o alternativa mult mai ieftina la Seria 5, Clasa E si A6.

    Un 540i 3.0 340CP are acelasi sprint de 5.1 0-100 km/h, insa costa 63.000 euro.

    Stinger, conform informatiilor disponibile pe net in momentul de fata va avea un pret in jur de 50.000 de euro in varianta de top.

    Oricum traim vremuri interesanta. Urmatoarele Rio si Cee'd vor avea un cuvant mult mai mare de spus in clasele lor, chiar si in Europa, daca Kia creste exponential de la generatie la generatie, asa cum a facut-o in ultimii 10 ani. La altii imbunatatirile si diferentele sunt cu pipeta.
    21 10
  • nu e neaparat genul de masina pe placul meu: mare, grea, agresiva, si epatanta. In schimb nu pot sa nu apreciez ce face Kia, si asta impotriva unor mafalde neaose dambovitene (si nu numai) care se indoiesc permanent de evolutia acestui constructor.

    Nu, Stinger, nu va fura din clientii minunatiilor clasice dar e o alternativa de bun simt. Chiar daca ii poti gasi asemanari in ext sau interior cu alte modele cu staif eu tot zic ca e destul de originala incat sa nu poti zice "ce copie ordinara".
    19 8
  • Interesant modelul, de apreciat efortul coreenilor în privința ambelor mărci, ce modele aveau acum 15 ani și ce au în prezent.
    18 2
  • Subscriu la opiniile voastre, admirind consecventza coreenilor de-a imita evolutia "miraculoasa" a japonezilor de-acum 4-5 decenii.
    ...Desi nici eu nu-s fanul Stinger-ului - din pdv al diimensiunilor, dar si al designului. Chestie subiectiva, clar, chiar daca se pot aduce si argumente estetice privitor la "asamblarea" nu tocmai reusita a unor elemente de stil OK, dar numai luate separat.

    P.S. Si totusi, la capitoluiul design ultimele lansari ale Kia / Hyundai (noul i30 ori Rio) imi par a fi un regres, nu progres.
    18 3
  • zic si eu
    @ Andy,
    Ai putea sa ne si argumentezi afirmatiile pe care le faci? La 4,8 m Stinger nu poate concura in clasa mare unde masinile au, in general, peste 4,9m, inclusiv germanii la care faci referire (clasa E: 4,92, A6 :493).
    De fapt este o greseala sa compari un coupe cu 4 usi cu limuzinele clasice. Coupeurile cu 4 usi sunt o clasa aparte (coupeurile din clasele "clasice" au 3 usi). La germani exista A5, seria 4, GLA in jur de 4,7 m, apoi A7,seria 6 si CLS, la peste 4,9m.
    Stinger este mult mai aproape de tripleta coupeurilor germane de 4,7 m si cam toate articolelel din presa internationala o dau competitoare cu A5, seria 4.
    Iar daca nu crezi, poti sa te duci pe site-ul Kia si ai sa vezi ca ei chiar se compara cu BMW seria 4:" Longer and wider than a BMW 4 Gran Coupe, with a longer wheelbase than the Lexus GS, it delivers elegance and athleticism".
    Si daca tot nu crezi ca va concura cu BMW seria 4, afla ca Stinger va avea si AWD cu " dynamic performance control torque-vectoring system", atat de cunoscut fanilor BMW.
    Toate acetea gratie lui "Albert Biermann, former BMW M Division VP and now head of Kia’s Vehicle Test & High Performance Development".
    Practic au facut ceva mai mare, poate mai frumos (chestie de gusturi pana la urma) si cu aproape aceleasi performante (nici nu cred ca si-au propus sa le depaseasca, s-ar fi sinucis financiar) ca o seria 4 diesel 190cp. As paria ca toate acestea vin la un pret sensibil mai mic.

    Ca tot am pomenit de pret, nu stiu de unde ai aflat cat va fi un Stinger in dotarea de top, avand in vedere ca se va lansa peste cca. 1,5 ani.
    Dar sa zicem ca ai dreptate si un Stinger de top va fi 50 mii euro. Adica cam de unde pleaca pretul pentru un BMW seria 4, diesel, Xdrive. Daca insisti sa te compari cu seria 6, ai sa vezi ca un model in versiunea de baza costa aproape dublu decat Stinger'ul full.
    11 7
  • 8,5sec 0-100 pt un sedan de clasa executive este ceva SF fata de ceea ce stim noi de la acei rivali premium ''consacrati'' care noaptea se joaca cu softuri mincinoase, iar ziua se fac ca ploua.

    Amintesc Mercedes E220 care facea 0-100 in 11sec mai prost decat un Logan 1.6 :)))

    Apoi Audi A6 2.0TDI care face 0-100 in vreo 10sec

    Apoi vechiul seria 5 care facea si el tot vreo 10sec

    Apoi viteza maxima la toate era sub 225km/h , cifra la care acest Kia poate ajunge.

    Revenind la modelul de fata, nu ma pot impaca cu ideea de diesel poluant , depasit si galagios ca cel de pe Bemveuri si Volzvagane. De ce nu aduc benzinarul de 3,3L impozitul nu-i atat de mare . Pacat ! Daca veeau cu un benzinar era dispus sa cumpar aceasta masina care bate orice E class si Seria 5 ca finisaje si fiabilitate.
    7 30
  • Sorry......imi cer scuze ca am comis o astfel de dezinformare. M-am luat dupa primul prost care a comentat si am dat cu bata-n balta. Kia Stinger este un sedan de clasa medie. Pentru clasa mare exista noua Kia Cadenza cu motor 5.0L V8 420CP . Cu atat mai rau pt concurenta premium medie ori non-premium cu cat acest sedan e confundat cu clasa mare, asta reflecta evolutia in materie de design, calitate dar si functionalitate tehnologica.


    Asa arata sedanul de clasa mare de la Kia

    https://www.netcarshow.com/Kia-Cadenza-2017-1024-08.jpg

    https://www.netcarshow.com/Kia-Cadenza-2017-1024-2b.jpg

    https://www.netcarshow.com/Kia-Cadenza-2017-1024-23.jpg



    @Dan Grecu. Te inteleg acum. Stiu ca-ti curg balele dupa o masina moderna precum Kia sau Hyundai. Eu zic sa-ti vinzi dreaq bemveul ala si poate mai iei ceva maruntis pe ea ca se depreciaza cam pe zii ce trece mai ceva ca Matiz :))))
    5 21
  • @Madalescu
    Citeste articolele, nu numai titlurile.

    Aduc inlusiv 3.3-ul...

    Ai prea multe suspensii in cap insa lol
    11 5
  • @@

    acuma, ca tot i-ai atras atentia, il obligi sa stranga bani de 3,3L...azi 1 leu, maine doi, restu' saptamanii pauza...medicamentele nu sunt nici ele ieftine...
    10 3
  • Salutare:

    @automobilistul: 10 secunde pentru o namila de 2 tone e o valoare ok, zic eu. Ori vrea omul acceleratie ori consum mic. Sa se hotarasca :D

    Referitor la benzinare si diesele,tu nu realizezi ca omul modern(nu pot vorbi doar de romani, pot generaliza la toata europa) in afara de taxe si consum minimal altceva nu stiu?

    In zilele noastre numai un pasionat e dispus sa plateasca 5000 de ron pe an impozitul la un 3.3 v6 si benzina de 15-20% in oras.

    Dar ai dreptate, simfonia unui benzinar V6 sau V8 este de neegalat :-*

    Succes,
    Andi
    6 4
  • 3.3ul e asezat longitudinal si din cate stiu, doar el va veni cu awd. restul nu. posbil ca 2.0t si 2.2d sa fie motoare asezate clasic, doar cu tractiune spate. ca avantaj vor avea dif spate torsen.
    vom vedea.
    4 2
  • Magarescu, vechiul 520d tot cam pe la 10 secunde accelerează, mai precis 7.9 secunde. Noul model Kia este o alternativă și la Lexus, nu în Europa, unde oricum nu există Lexus, dar pe piața americană are șanse, iar noua marcă înființată de coreeni, Genesis, îi va da mari bătăi de cap în anii următori, o să vezi.
    13 3
  • @Andi

    Impozitul pt 3,3 este de doar 4262.48 ron , adica nici macar 1.000 euro ( pe aproape ) . Cine ofera pe masina 40-50 mii, fii sigur ca 7 mii euro in plus cat da pe impozit pe 7 ani ( cat garantia Kia ) este chilipir.

    PS: Se pare ca baietasii de branza nu au inteles faptul ca ma refeream la un benzinar aspirat in cazul meu. Dar nah, fiecare cu mansarda lui vorba lui Alghieri.

    @Dan Grecu

    Nu stiu dc dar iti dau dreptate aici. E posibil ca Stinger sa fie mai bun decat actualul Lexus IS in primul rand ca egonomia plansei de bord ( lipsa multitudinii de butoane ) dar si finisarea . Dar IS este lansat in 2012 ceea ce-i absolut normal nu ? Nici Seria 4 nu-i atat de bine finisat, pt a-l depasi pe Stinger trebuie sa bifezi optional pachetul : ''Panou instrumente de bord BMW Individual finisat in piele'' care iti ofera atat partea superioară şi inferioară a panoului de instrumente din piele „Walknappa“ ( conform importatorului ) dar si panourile usilor full-leather, atat zona superioara cat si manere . Doar ca ATENTIE acest paket care costa 1 565 € iti mai baga pe gat inclusiv sistemul audio care mai costa si el 1.101 euro + alte cateva sistem car duc la un total de aprox 5.000 euro. Ceea ce se pare aberant. Intelegi ?

    In ceea ce priveste acceleratia , pai 520d in caroserie E39 face 12sec pana la 100 km/h iar unul in caroserie F10 cum am mai zis aprox 10sec . Nici 8,5sec nu-i ceva fantastic de rapid. Masina mea are are 40% din cuplul acestui model iar acceleratia este asemanatoare desi are si mai putin cai, acum dupa chip acceleratia este chiar putin mai rapida decat acest model, dar calutii se opresc la 147,3CP ( aprox 150 ) . In rest, imi mentin opinia pur constructiva si informativa, as lua oricand acest model, cu toate ca am o slabiciune mai mare la noua Cadenza. Dar 5sec pt un motor de doar 370CP ? Interesant ! La BMW pt aceasta performanta trebuie sa optezi pt varianta 440i 3.0 326CP 4x4 care pleaca de la 58.633 € si care este extrem de CHEALA. Cum stai cu factura la apa ?
    2 13
  • io am auzit ca Cadenza are punte spate pe osie simpla si coclender inversat iar Stingray a imprumutat trenul de rulare de la BMW E39 adica cu 4 roti si 5 prezoane fiecare dar cu arcuri pe foi si brate suprapuse cu derivare partiala a multiplului de 1.

    dar e evident, ce mi'e 4000lei impozit anual cand conduc o coreeana cu piele in cusatura dubla si nod ascuns, vorba lui "Alghieri"

    pai no?
    13 2
  • @vianu

    Sau ce ti-e 4000 lei impozit cand conduci un Bembeu SE HAS ( care a valorat cat impozitul pe 2 ani ) cu piele tabacita de blugii unui cocalar care tragea basini de la untura din shaorma ;) .
    2 15
  • Asa mai merge....cu peste 3 litri nu aveau nici o sansa in Europa !
    3 5
  • @scorpionul.

    Ai dreptate. Motoarele de peste 3L sunt pt cei cu stare decenta. Pt cei ca tine exista cele de pana la 1 LITRU . Cel mult Trabant de 600 cmc pe pacura :))))
    2 12
  • @automobilistu
    omule am ras pana la lacrimi la faza cu untura ...:)))))am crezut ca fac pe mine :))))) ai +1 de la mine
    0 6
  • @automobilistul by mascarimea raioasa
    Cred ca ma confunzi cu tine ! De fapt cu altcineva pt tine nu exista motorizare....tu ai ramas la caruta si de caruta cu tractiune animala !
    9 5
  • designul e mai degraba de inspiratie americana (are ceva de impala), lucru cre-l apreciez, peisajul auto european fiind destul de anost.
    2 3
  • bla bla
    @automobilistul Bai Pinocchio, noul E220 190cp face suta in 7.3s, iar asta cu 10cp mai putin decat acesta KIA.Singurul E220 care se apropie de valoare de 11s, mai precis 10.2s, este modelul W211 cu 150cp. Cum a zis si Dan, 520d(F10) face suta in 7.9s, iar noul 520d 7.5s-7.7s.Deci cu mult peste ce poate acel Cielo al tau si KIA Stinger.
    1 1
  • Foarte interesantă. În opinia mea un model Kia care va fi pe gustul europenilor iar dacă va avea și un preț corect își va găsi cu siguranță mulți cumpărători. De vede mâna germanilor de la Kia și probabil în viitor marca va fi altfel poziționată decât în prezent. Bravo Kia
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru