Kia lansează versiunea europeană a lui Picanto facelift: modificări estetice, ecran central de 8 inch și transmisie robotizată

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 03.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kia a prezentat versiunea europeană a micuțului Picanto facelift. Modelul va fi disponibil pentru comandă începând cu această vară și propune îmbunătățiri estetice, sisteme noi de siguranță și o transmisie robotizată cu cinci rapoarte.

Kia a publicat primele imagini și detalii referitoare la versiunea europeană a lui Picanto facelift. Cel mai mic model din portofoliul constructorului asiatic va fi disponibil pentru comandă începând din această vară și promite atât modificări estetice, cât și îmbunătățiri la interior.

Conform oficialilor Kia, noile modificări vor fi aplicate și pe versiunile GT Line și X-Line.

Picanto facelift propune o grilă frontală mărginită de o ramă cromată, lumini de zi cu LED, spoilere ușor restilizate și jante cu dimensiuni cuprinse între 14 și 16 inch. Conform oficialilor asiatici, clienții vor putea alege din 10 nuanțe de caroserie.

Kia Picanto facelift GT Line.
Kia Picanto facelift X-Line.

La interior, Kia a pregătit un instrumentar de bord mixt cu ecran de 4.2 inch și un sistem de infotainment care comunică cu pasagerii prin intermediul unui display tactil cu diagonala de 8 inch (vechea variantă era echipată cu un ecran de 7 inch).

Sistemul multimedia va fi compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar serviciul va fi capabil să afișeze și informații din trafic în timp real.

Tot la interior, asiaticii propun mai multe pachete care oferă o serie de accesorii vopsite în diferite nuanțe.

Kia nu a uitat de sistemele de siguranță și propune următoarele tehnologii: sistem de frânare de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, asistent pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru monitorizarea șoferului și un asistent pentru monitorizarea traficului din spate.

La fel ca până acum, Kia Picanto facelift va fi disponibil doar cu motorizări pe benzină. Asiaticii propun un motor de un litru aspirat natural cu 67 de cai putere și un propulsor turbo, tot de un litru, cu 100 de cai putere. Totodată, oficialii Kia au anunțat că Picanto facelift va fi disponibil și cu o transmisie robotizată cu cinci rapoarte. Performanțele oferite de Picanto facelift și versiunile pregătite de asiatici încă nu au fost comunicate.

Comentarii (4)

  • Atenție AM -- Picanto vine și cu *aspiratul* 1.2 de 84 CP, identic cu cel de pe noul Hyundai i10 (și care înlocuiește fostul 1,25 l de 87 CP).

    În rest, mă surprinde lipsa de comentarii=interes pentru a doua cea mai vândută citadină pe planeta Terra, :-) după un Suzuki indisponibil în Europa, dar câtă frunză și iarbă prin Asia.

    De fapt nu prea e o surpiză, mașinuțele de segment A fiind treptat înghițite de tsunami-ul isteriei electrice și în curs de abandonare de către majoritatea producătorilor europeni (nu și de coreeni însă, bravo lor.)
    UE-managerii susțin că A-urile nu le aduc destul profit și d-aia cred că nu numai oferta urmează cererea, ci și cererea e *modelată* insidios de fabricanți... și de presa auto.

    Ontopic, Picanto a fost dintotdeauna ok calitativ, dar cam scumpă și la noi, practic la fel ca Rio și... prea îngustă (1,59 m) raportat la înălțimea de 1,49m
    Nu mai zic nimic de farurile alea prelinse până-n parbriz, că unii ar putea să le adore (nevesti-mii sigur îi plac. :-))

    Versiunea GT-Line e chiar vioaie cu motorașul 1.0 TGDI de 100 CP, un test italian relevând performanțe peste cele anunțate oficial (0-100 în 9,6 s și nu doar 10,1 s plus Vmax 187 km/h vs. 180 anunțați.)
    Nici consumul mediu nu e exagerat -- puțin peste 6 l/100 km.

    Ideală pentru oraș, dar nu numai?! -- Desigur, însă tot SUVurile au mai mult trend-appeal, cu varianta mega-SUV dizăl pentru *bazați*.
    ...Sau PHEV ori full-electrizat pentru *progresiștii* la fel de bănoși, care vor fi ajutați sărăcuții din taxele fraierilor să-și tragă și un al doilea Up-Citigo-etc. electric la juma de preț.
    20 2
  • O mașinuță care m-ar tenta, aș lua-o în calcul ca a doua mașină, strict pentru oraș și drumuri scurte. Este chiar ok! Acum depinde și de preț, dar pentru ceea ce aș vrea varianta aspirată ar fi perfectă,
    10 2
  • Eu cred ca in ciuda puzderiei de SUVuri (urate si inutile) de prin oferta si de pe strazi, viitorul ... nu e al lor. :) Cred ca si Kiro stie asta foarte bine, si de aia intotdeauna comenteaza la noile modele mici. El indubitabil e un cunoscator profund al industriei auto nu de acum, ci de multi multi ani deja. Cel putin in Europa si Asia, magaoaiele mari si grele ca sa faci piatza nu au cum sa reziste. Ca nu e loc, nu de altceva. Nu au cum rezista intr-o Europa cu stradute inguste si tot mai punitiva in mod tembel cu industria auto, cu o organizatie marxista la conducere, care nu precupeteste niciun efort sa puna tot mai multe taxe si sa ii pedepseasca pe cei mai buni dintre cei buni (vezi noile biruri PE CIFRA DE AFACERI!!! propuse pentru primele 500 de companii din europa, cu alte cuvinte, haideti sa pedepsim performanta, hai sa luam de la bogati sa dam la saraci, ca asa se rezolva problemele cauzate de chinavirus, asa se face virtue signaling, asa le dam leftarzilor vant in panze si apa la moara).

    Eu cred ca viitorul e al masinilor micute, cu toata aparenta virare spre big and bigger, spre dihanii de +2t vandute la preturi astronomice. Normele de poluare tot mai draconice stabilite de creaturile de la UE vor pune producatorii in imposibilitatea de a mai scoate motoare mari (deja se renuta la mutle si media stangista nu pregeta sa sarbatoreasca cu surle si trambite ceea ce e de fapt un regres, in niciun caz un succes sau ceva pozitiv). Asadar, nu vor mai scoate nici SUVuri, pentru ca nu ai cum sa vinzi Touareg cu motor de un litru si in trei cilindri. Adaugand baterii si motorase electrice prin porbagaj, o sa cresti preturile pana la niste sume pe care foarte putini si-l vor permite. Deci, vanzari mai putine, deci somaj, deci venituri reduse. Bingo!

    Ce vor incerca in continuare sa faca birocratii va fi sa ne reduca tuturor libertatile si sa ne schimbe modul de viata, sa puna tot mai multe oprelisti si bariere. Sa renuntam la beneficiile care ni se cuvin dupa efortul depus pentru o viata mai buna si mai confortabila. Si de aici o sa li se traga lor sfarsitul. Birocratilor, nu noua :)

    Am spus si cred ca SUVurile de acum sunt urate, scumpe si inutile. Dar sub nicio forma nu sunt impotriva lor. Piata trebuie sa fie libera, consumatorul sa fie liber sa-si ia ce ii place si ce-si permite. Cand piata e libera, cererea si oferta se regleaza de la sine. Nu avem nevoie de niste unii sa ne spuna cum sa ne imbracam si ce sa ne cumparam pe baze ideologice si pentru niste scopuri iluzorii, pentru niste beneficii pe care nu le vom simti niciodata pe pielea noastra. Nu avem nevoie zi de zi de restrictii si reguli inventate pentru niste rezultate pe care nu le vom trai niciodata. Nu avem nevoie sa ne bage "binele" lor pe gat cu fortza niste unii pe care nu i-am ales si care nu pot fi trasi la raspundere.
    5 2
  • Segmentul din care face parte Picanto nu a mers niciodata bine prin Europa cel putin. Triata 107, C1, Aygo (fosta generatie) au facut ceva vanzari, Fiat 500 a rupt la vanzari dar e mai degraba un supermini si a vandut din alte ratiuni decat pretul, Twingo mai vinde ceva, Mini nu prea se mai incadreaza in clasa asta, Picanto/i10 n-au aratat niciodata prea bine.
    Insa primcipalul inamic al segmentului astuia este clasa subcompacta care face sistematic vanzari bune si e alimentat cu modele de fiecare mare producator. Cumparatorii gasesc mai practice subcompactele decat citadinele mici.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru