Prima generație Kia Niro a debutat în 2016. Acum, la cinci ani distanță de acel moment, constructorul sud-coreean publică primele imagini și informații despre a doua iterație Niro. SUV-ul compact vine cu un design exterior nou și un interior revizuit.
Pentru a doua generație Niro, Kia s-a inspirat de la conceptul HabaNiro, mai ales în ceea ce privește departamentul estetic. SUV-ul compact respectă filozofia de design "Opposites United" a mărcii coreene și propune o parte frontală modificată radical.
Și interiorul a fost revizuit. Avem acum un bord îndreptat către șofer, instrumentar complet digital, display central generos, selector nou pentru transmisie și sistem de iluminare ambientală. Plafonul și scaunele sunt confecționate din materiale reciclate.
Din păcate, Kia nu a oferit detalii tehnice, dar a precizat că SUV-ul compact va fi disponibil în versiune hibridă și plug-in hybrid, dar și într-o versiune pur electrică.
Mai mult, noua generație Niro a fost echipată cu tehnologia "Greenzone Drive Mode". hibrid în modul 100% electric în zonele rezidențiale, în apropierea școlilor sau a spitalelor.
Pe scurt, sistemul comută automat din modul
Totodată, această tehnologie recunoaște zonele preferate ale șoferului (introduse în prealabil în sistemul de navigație) ca fiind zone verzi unde rularea se va face în modul electric.
Lansarea pe piață a noii iterații Kia Niro este programată pentru anul viitor.
via Kia
Deocamdată nimic despre motorizare, dar este posibil să se păstreze motorizarea de 1.6 benzină, caz în care versiunea plug-in-hibryd ar fi mai mult decât satisfăcătoare. Mai rămâne de văzut prețul, probabil se va situa undeva pe la 40-42.000 euro, ceea ce mi s-ar părea ok pentru un plug-in-hibryd și suv pe deasupra.
Lumea asta nouă a funcționalului... über alles se pare că le vine mănușă roboțeilor. :-)
Kia a importat ingineri de la vw/audi, iar acum produc mașini care arată bine. Ceilalți arată tot mai rău pe fondul cârpelilor generale de reducere a costurilor.
Electricele coreenilor vor deveni tot mai competitive la preț din cauza chinezilor și sunt șanse mari să fie printre singurii din industria auto cu ceva background pe automotive și electrice.
Pe multe modele europene roboțeii sunt din Slovacia, iar inginerii un pic prin Frankfurt.
Pentru curioși, ziceam de ”roboței” apropo de consensualismul asiaticilor -- f. conștiincioși, perfecționiști, dar și furnicuțe cu ”hive-mind” majoritatea.
Mai pe scurt, vectori ideali ai ”The Brave New World”.
DAR
recunosc public ca noul Hyundai IQ5 e bestial. Imi place fff mult masina aia. Pe bune, m-a convins. Cand o sa fie in zona ma duc la un test drive.
Parerea mea este ca in 2021 pe masini normale, nu tancuri de 3 tone sau rachete in mare masura inutile, nu ar trebui sa acceptam consum urban de peste 6 si extraurban peste 4. La dieselul meu, daca merg frumos, ceea ce fac mai tot timpul, am consum urban 5,2-5,5 si extraurban maxim 3,8-4,2.
Deci pledoaria ta pentru diesel, este foarte justificata fata de benzinele ineficiente. Te apreciez ca, in ciuda unor idei mai crete pe care le mai ai si tu si probabil ca toti le avem, ramai deschis la minte si accepti si electricele.
La fel aleg si eu: ori diesel, pentru drum lung, ori integral electrica, pentru drumuri scurte, urbane, dar fara benzine, papa mult si fara vlaga. Ideal ar fi sa avem cate una pentru fiecare scop, dar pana atunci pastrez dieselul pentru drum intins si urban ma misc cu orice altceva.
Cat despre IQ5, am vazut si eu una pe strada, chiar arata bine si starneste curiozitatea trecatorilor.