După ce a ţinut treaz interesul fanilor cu mai multe imagini teaser, prezentate şi de noi săptămâna trecută, Kia a decis să dezvăluie oficial primele imagini şi informaţii ale noului GT4 Stinger, conceptul pe care producătorul coreean îl expune la Detroit.
Văzut ca o primă încercare de pătrundere în segmentul coupe-urilor sportive cu tracţiune spate, Kia GT4 Stinger confirmă ceea ce intuiam şi noi din primele teaser-uri: un design agresiv cu linii dinamice.
Conceptul vine cu o lungime de 4310 mm şi un ampatament de 2618 mm, însă, în ciuda dimensiunilor, garantează o masă extrem de redusă, de numai 1303 kilograme, repartizată în proporţie de 52% pe axa faţă.
Design sportiv pur
Partea frontală adoptă o ţinută foarte joasă, dominată de o capotă lungă, cu fante de aerisire longitudinale. Cum era de aşteptat, amprenta de design desăvârşită de Peter Schreyer, şeful departamentului de creaţie Kia, nu putea lipsi. Este vorba despre grila „tiger nose”, uşor restilizată pentru a fi în ton cu farurile de tip LED, desenate pe lungime.
Profilul este dominat de proeminenţa pasajelor pentru roţile faţă, de pragurile cu priză de aer şi de garda la sol foarte redusă. Jantele de 20 de inch, din aluminiu, cu cinci spiţe, completează designul şi asund în spatele lor discuri de frână perforate.Posteriorul continuă cu succes aspectul sportiv, fiind conturat în jurul stopurilor cu lumini LED, înglobate într-o sticlă neagră ce îmbracă aproape tot spatele. Hayonul este şi el complet din sticlă şi prezintă o înclinare mare, specifică siluetei de coupe. Kia foloseşte multe elemente de culoare neagră pentru a contrasta perfect cu galbenul ales special de oamenii de creaţie: Ignition Yellow.
Tom Kearns, şeful de design Kia Statele Unite, a rezumat aceste trăsături, declarând că noul concept vine "cu un design complet egoist"
Patru locuri individuale la interior
Interiorul se achită şi el cu succes de insuflarea unui aer sportiv. Volanul primeşte o inserţie din aluminiu şi un volan cu fund turtită, fiind marcat cu roşu în partea superioară, asemeni maşinilor de raliu. De altfel, roşul este omniprezent în habitaclu, ba la mânerele portierelor, ba la nivelul planşei de bord.
Aşa cum anunţase încă de la primul teaser, conceptul GT4 Stinger oferă patru locuri, într-o configuraţie 2+2. Pasagerii faţă primesc două scaune de tip scoică, foarte subţiri, îmbrăcate în piele şi cu cusute cu aţă galbenă, în vreme ce bancheta spate este alcătuită de fapt din alte două scaune individuale. Un ultim detaliu interesant ar fi primul rând de montanţi, care îmbină structura metalică cu geamul pentru a favorizaMotor turbo de 315 cai putere
Kia a păstrat surprize plăcute şi sub capotă, acolo unde a ascuns un motor T-GDI de patru cilindri, cu o capacitate de 2.0 litri. Propulsorul promite 315 cai putere, asistaţi de o cutie manuală cu şase rapoarte, care trimite resursele către puntea spate pentru a garanta un comportament sportiv. Şi tot pentru sportivitate Kia instalează frâne Brembo Gran-Turismo cu patru pistonaşe şi foloseşte pneuri Pirelli P Zero.
Peter Schreyer, ne demonstreaza inca o data ce poate! Interiorul este foarte "curat" desenat si "respira" a sportivitate. Nici exteriorul nu este mai prejos. Sper ca acest concept sa se concretizeze intr-un model de serie, iar design-ul sa fie cat mai apropiat de acesta.
BRAVO,KIA!
Faina masina sa speram si la masina de serie.