Considerat acum câțiva ani un eveniment dedicat în special industriei de IT, CES (Consumer Electronic Show) Las Vegas a devenit unul dintre punctele de atracție ale industriei auto în ultimii ani, odată cu dezvoltarea zonei de conectivitate și tehnologie în lumea mașinilor. Iar ediția din acest an, care-și va deschide porțile pentru jurnaliști și pasionați în a doua săptămână a anului, va găzdui o serie de premiere interesante care altădată putea fi admirate doar la Saloanele Auto dedicate.
Este și cazul noului Kia Niro EV Concept, pe care constructorul sud-coreean îl prezintă astăzi într-o serie de imagini-teaser interesante. deși nu ne putem face o idee clară legată de liniile sau design-ul general al conceptului, numele său lasă de înțeles că vorbim despre o variantă full-electrică a actualului crossover Niro, disponibil la nivel mondial în variante mild hybrid și hibrid plug-in.
Kia nu ne oferă informații legate de eventualitatea apariției unei versiuni de serie a noului model, dar logica elementară ne spune că Niro va prelua în varianta de producție sistemul de propulsie pe care Grupul Hyundai-Kia l-a prezentat deja pe versiunea full-electrică a lui Hyundai Ioniq. Acesta utilizează un motor electric care furnizează echivalentul a 117 CP şi asigură o autonomie de 170 de kilometri, în timp ce viteza de top ajunge la 150 km/h. Acumulatorul care stochează energia are o capacitate de 28 kWh, este realizat de LG şi în cazul lui Ioniq este amplasat sub scaunele din spate.
Tehnologie "nemaivăzută"
Pe lângă dedesubturile tehnice, Kia Niro EV Concept va oferi o serie de elemente interesante dedicate fanilor tehnologiei de ultimă oră.
Kia susține că interfața sistemului multimedia pe care o va oferi mașina expusă la CES Las Vegas va fi una "nemaivăzută" în lumea auto, iar sistemul de lumini se va baza pe filosofia "motion graphic" și are potențialul de a fi implementată pe modelele de serie în următorii ani. Rămâne de văzut ce înseamnă exact "motion graphic" în accepțiunea celor de la Kia.Un al treilea element interesant la nivel tehnologic este pachetul "Beyond Autonomous Driving", care combină tehnologiile existente în lumea auto cu o serie de soluții futuristice pentru a le oferi viitorilor clienți o idee legată de potențialul pe care Kia în are în zona automatizării complete a gamei. Din acest pachet de tehnologii nu lipsește conexiunea 5G și o serie de sisteme de asistență activă a șoferului despre care sud-coreenii preferă să vorbească în momentul prezentării conceptului, în 8 ianuarie.
via Kia
Intradevar autonomia oferita este foarte mica, daca ne gandim la ceea ce ne dorim noi, ca utilizare practica: minim 500 km...
Daca Niro EV va oferi si el o autonomie de doar 200 km, este pacat de design, sa irosesti o mare sansa de A MERGE INAINTE cu un model ce ar avea priza la public...
Așa cum am scris și în articol, astea sunt cifrele lui Ioniq EV. Rămâne de văzut dacă Niro EV va beneficia de un upgrade.