Scandalul Dieselgate a generat o scădere vânzărilor de mașini diesel în Europa, element care a prins ușor constructorii pe picior greșit.
Kia se gândește deja la o soluție pentru a corecta cererea în scădere pentru mașini diesel, care afectează inclusiv planurile pentru reducerea emisiilor, iar varianta aleasă este o creștere a gamei de modele electrice.
"Dacă vânzările de mașini diesel se prăbușesc, vom avea nevoie de mai multe modele electrice. Avem Soul pe piață și avem planuri pentru a aduce mai multe mașini electrice în gamă, dar nu pot anunța nimic deocamdată. În viitor vor fi cu siguranță mai multe mașini electrice, mai mulți hibrizi plug-in și micro-hibrizi. Vom lucra și la scăderea capacității motoarelor", explică Michael Cole, COO-ul Kia.
Acesta a dat ca exemplu și noul SUV Stonic, în cazul căruia Kia anticipează că doar 10% din unitățile vândute vor avea propulsie diesel.
"Cred că proporția diesel în vânzările lui Stonic va fi mai mică de 10%. Volumul vânzărilor va fi realizat de motorul turbo pe benzină de 1.0 litri. Nu avem planuri pentru o versiune electrică, întrucât pe piața de SUV-uri există o trecere de la diesel la motoare mici pe benzină cu injecție directă", a adăugat Cole.
Cu câteva luni în urmă, presa britanică a speculat că Stonic ar putea primi o versiune electrică.
Strategia Kia de lansare a numeroase modele electrice este asemănătoare cu cea a rivalilor, însă datele oficiale arată că șoferii preferă să cumpere mașini cu motoare pe benzină. Astfel, pentru prima oară după 8 ani, vânzările de mașini cu motoare pe benzină le-au depășit pe cele cu propulsii diesel în cele mai importante 15 piețe din Europa, în timp ce cota de piață a mașinilor electrice rămâne în continuare infimă, la circa 1.6%.
Via Automotive News
Apropo, vad ca au si preturile pentru Stinger, dar se pare ca cineva de la Kia Romania nu prea stie ce e aia comunicare, ca nu am vazut nicaieri nimic despre asta, doar am intrat intamplator...