Prezentată publicului în februarie anul acesta, noua Kia K8 este o mașină care măsoară 5 metri în lungime și se dueleză cu sedan-uri premium.
Piesa de rezistență a gamei de motorizări este un propulsor V6 benzină de 3.5 litri care dezvoltă 296 de cai putere și 359 Nm. Performanțele motorului au fost mărite comparativ cu V6-le de 3.3 litri de pe modelul Cadenza pe care K8 îl înlocuiește (293 de cai putere și 343 Nm). Mai important este faptul că această versiune este oferită cu tracțiune integrală.
Kia dorește să vândă acest motor cu un sistem de injecție de propan lichid (LPI-Liquid Propane Injection). Agregatul este deja echipat cu injecție directă de benzină (GDI-Gasoline Direct Injection), dar în această versiune va dezvolta doar 237 de cai putere și un cuplu de 314 Nm.
Versiunea intermediară este echipată cu un motor de 2.5 litri în patru cilindri. Propulsorul oferă 195 de cai putere și 248 Nm cuplu. Ambele motorizări, cea de 2.5 litri și cea de 3.5 litri, vor fi cuplate la o cutie automată cu opt trepte.
O versiune de bază cu un motor de 1.6 litri este în dezvoltare și urmează să fie lansată lunile următoare.
Kia K8 vine cu o antifonare îmbunătățită.
Astfel, zgomotele și vibrațiile în interior sunt mult reduse. Interior care este total regândit. Surprinzătoare este funcția „smart support” a scaunelor față. Ele coboară nivelul zonei șoldurilor și accentuează suportul lateral. Funcția poate fi activată, fie prin apăsarea butonului sport, fie în mod automat imediat ce mașina depășește 130 km/h.Dotările includ scaune ventilate și un head-up display de 12 inch. Pentru prima oară, Kia a folosit un sistem de sunet Meridian cu 14 boxe. De asemenea, există două ecrane de 12 inch și pilot automat adaptiv. Nu în ultimul rând, Kia pune la dispozițe și un sistem de camere.
Kia K8 va debuta pe piață în luna aprilie în Coreea de Sud, iar vânzările la nivel global vor urma la scurt timp. Din păcate, Europa nu are prea multe șanse să primească sedanul cu aer premium.
Via: motor1.com
Nimeni nu comenteaza despre asemanarea flagranta cu Ford Mondeo la partea frontala?
Kia incearca ce a incercat si VW cu CC si Arteon, anume sa sa schimbe perceptia marcii. Celorlalti nu le-a mers, m-ar mira Kia sa aiba succes.
@Moldovean - asa este dar nu e singurul model cu o astfel de solutie. Civicul meu e si mai asimetric, lucru asumat.
Apropo masinile de la parlament ce emisii au?