Numărul redus de staţii de încărcare este unul dintre factorii care limitează potenţialul maşinilor electrice în România, iar până în prezent autorităţile din România s-au limitat să anunţe planuri spectaculoase fără ca acestea să fie puse în practică.
Iată însă că anul 2016 va aduce prima reţea publică de staţii de încărcare pentru maşini electrice din România, la iniţiativa lanţului de magazine Kaufland.
Astfel, Kaufland va instala staţii de încărcare pentru maşini electrice în parcările a 10 magazine din România, situate în Arad, Timişoara, Deva, Sebeş, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Bucureşti, Ploieşti şi Constanţa, la care se adaugă o staţie suplimentară poziţionata pe autostrada A2 Bucureşti - Constanţa. În acest fel, proprietarii de maşini electrice vor avea posibilitatea de a străbate ţara pe ruta Arad - Bucureşti - Constanţa fără să fie îngrijoraţi că nu au unde să încarce bateriile.
Primul punct de încărcare a fost instalat în parcarea magazinului Kaufland de pe Strada Barbu Văcărescu din Bucureşti şi este deja funcţional. Până la sfârşitul lunii aprilie va fi funcţional şi punctul de încărcare din Ploieşti, iar întreaga reţea de încărcare va fi finalizată până la sfârşitul anului 2016.Cele 11 puncte de încărcare vor funcţiona non-stop şi vor putea fi accesate gratuit atât de proprietarii de maşini electrice, cât şi de cei care au maşini hibride plug-in. Acestea permit încărcarea bateriilor atât în regim Quick Charge la o putere de 20 kW (0-80% din capacitatea bateriei în mai puţin de o oră), cât şi încărcare de viteza medie în curent alternativ (type 2) la o putere de 22 kW. Staţiile de încărcare sunt realizate de Renovatio, un grup de companii cu activităţi în industria energiilor regenerabile.
Cu această ocazie, Kaufland a achiziţionat direct de la producător şi 18 maşini electrice Volkswagen e-Golf. Majoritatea dintre acestea vor fi donate unor ONG-uri din România, trei urmând să fie utilizate de angajaţii Kaufland în scop de serviciu.
Via Kaufland
Inca o oportunitate ratata...
Grija mare sa nu v-o ia si Ssangyoung in fata voi culcandu-va pe laurii succesului de afara!
2. interesanta promovare a propriilor modele electrice dupa ce te-ai acoperit de mizeria "gate"-ului
3 apoi, dupa o observare de la distanta, statiile din Timisoara vor intra in colimatorul coloratilor nostri si a coloratelor balabuste aferente care cel mai probabil vor instala o taxa de intrare pentru incarcare gratuita, shafule!
Bateriile au capacitate xx KWH, punctele de incarcare au o putere care se masoara in KW.
Kaufland nu face acest lucru pentru "comunitate" ci pentru a atrage clienti care pe deoparte fac cumparaturi si pe de alta parte platesc pentru curent. E un business si asa e normal sa fie.
Cum statul nu face benzinarii nici puncte de incarcare nu trebuie sa faca. Punctele de incarcare vor veni indata ce numarul de masini electrice va ajunge sa le faca profitabile. In state sunt de ex restaurante care au instalat pe banii lor puncte de incarcare, ideea e simpla, vine clientul, plateste masa plateste curentul. E nimic mai mult decat o investitie in propria afacere.
Statul ar putea sustine astfel de investitii cu scutiri de taxe in schimb.
Acum inteleg de ce n-au luat BMW i3 sau Zoe cu toate ca-i sunt superioare tehnic unui e-Golf.
Prost sa fii noroc sa ai ! VAG a inceput destul de tarziu, dar are avantajul economiei si industriailor adiacente ce imping compania pe repede inainte. Caz clasic. Un siretlic ce a functionat mai mereu. Lasa sa traga altii greul si apoi venim noi ca "salvatorii lumii".
Sunt scarbit de de atata ipocrizie si marketing intoxicant. Cine ma contrazice ii dau cap cu Diesegate, e-Tron etc.
http://www.automarket.ro/stiri/audi-prinsi-cu-minciuna-e-tron-nu-dezvolta-4500-nm-ci-doar-680-nm-27343.html
"As we reported months ago, VW is skeptical about the short-term possibility of widespread EV adoption
(....)
So why the reticence on VW's part? It may have something to do with the company's dominance in the clean diesel market.
(...)
Tim Ellis, VW of America's President of Marketing says, diesel is an excellent interim technology between gasoline and electric vehicles. It makes sense for VW to stick with what it knows"
sursa:fastcompany.com
m-as astepta ca macar distribuitorii de e.e sa puna cate o statie de incarcare la propriile sedii
statul!?.....capetelor in colturi din ministere putin le pasa...sunt acolo sa isi ia salariile grase dupa "investitiile" facute in campaniile electorale
Pe de alta parte, de la statiile astea nu se mai pot incarca si alte ispozitive/echipamente? Doar masinile? Hai ca suntem romani, nu le putem lasa parasite zi de zi.
Pana acum a fost asa : 10 x Audi A3 , 1xAudi A6 , 1x Audi A3 E-Tron , etc
Nici o flota de 1000 de electrice n-o sa va spele pacatele pentru ce ati facut industrei auto ! Lidl e oricum in bransa pentru produse expirate.
Bravo Kaufland, asa se face reclama nu cumparand publicitate la TV irosind banii,macar asa face-ti si ceva util si extrem de necesar in ziua de azi, implementarea masinilor electrice.
culmea e ca daca te ieie de ei mai sar si la tine...
Drumul de la Arad la Constanta trebuia sa treaca prin SB, Brasov, Ploiesti !
Degeaba am cumparat de la ei atatia ani.. Rusine!
Una peste asta, nu contează ce companie a facut si ce mărci de masini sunt implicate. Important este ca SE FACE CE TREBUIE. O fi un VW in poze. Dar la priza aia au acces toate mărcile. Terminati cu frustrările de copii de gradinita, gen ce a fost mai întâi, oul sau gaina. Nu v-ati saturat?
Daca pot sa-mi bag aspiratorul in priza aia, atunci o sa scada in incasari spalatoriile de covoare.
"Chiar și dacă producția de baterii emite noxe, sunt importante două lucruri: unde sunt produse (până la urmă, mașina finală emite zero în oraș, acolo unde e nevoie urgentă de emisii zero) și cât produce (oricum mai puțin decât se emite forând după țiței și transformând petrolul în benzină). "