Atunci când Land Rover a pierdut procesul cu producătorul chinez Landwind, acuzat că a lansat un crossover care seamănă izbitor cu Range Rover Evoque, nimeni nu mai credea că justiția chineză are vreo șansă de redresare.
Cu toate acestea, un caz rezolvat recent de Curtea de Proprietate Intelectuală din Shangai le dă speranțe constructorilor europeni prezenți în Țara Marelui Zid.
În anul 2008 lua naștere o companie chinezească denumită Deguo Baoma Grup, ceea ce se traduce în ”Grupul BMW German”, bineînțeles, fără vreo legătură cu producătorul bavarez.
Mai mult, compania a autorizat brandul vestimentar Chuangjia să folosească un logo care semăna izbitor cu cel al BMW. Singura diferență era că în locul literei W se regăsea acum un N. Deci brandul de haine avea un logo pe care scria BMN.
Logo-ul BMW, folosit de brandul Chuangjia, a fost aplicat pe mai mult articole vestimentare, printre care pantofi și valize. Mai mult, el a fost modificat pe parcurs pentru a semăna și mai mult cu cel original.Nu este pentru prima dată când logo-ul BMW este plagiat de o companie chineză. În trecut, constructorul auto BYD a folosit un logo asemănător BMW.
Instanța din Shanghai a dat câștig de cauză celor de la BMW, care ar trebui să primească o compensație financiară în valoare de 415.000 euro.
via autocar
Comentarii (1)