Jurnalist auto acuzat de omor la un test-drive
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un jurnalist auto din SUA a fost acuzat de omucidere in urma unui accident soldat cu moartea pietonului Lori Jamieson. Frank Filipponio, in varsta de 37 de ani, accidentat mortal un pieton in timpul unui test-drive cu GT 500 Shelby Mustang.
Accidentul a avut loc in luna mai pe autostrada California de pe coasta Pacificului. Conform anchetatorilor, jurnalistul american nu a dat dovada de conduita preventiva in acest incident, dar nici nu poate fi acuzat comportament extrem de neglijent, rezultand acuzatii de infractiune simpla mai degraba decat omucidere. Un alt cap de acuzare este depasirea limitei de viteza de 120 km/h.
Insa, justitia californiana da in general dovada de multa severitate in astfel de cazuri. Un precedent elocvent a avut loc in 2003 in procesul "Statul versus George Russell Weller", un batran de 86 de ani care a confundat pedala de frana cu cea de acceleratie.
Procurorii californieni au adus zece capete de acuzare pentru infractiunea de omucidere in acel caz. Asadar, procesul nu aduce multe sperante junalistului auto.
Accidentul mortal s-a produs dupa ce Filipponio a pierdut controlul masinii in timp ce schimba vitezele, in dreptul unei parcari situate la iesirea dintr-o curba.
Soferul nu a putut redresa masina care, in cele din urma, a ajuns sa-l loveasca mortal pe Lori Jamieson.[poll]82[/poll]
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
ce tare :) unii ziaristi auto de la noi sunt paraleli cu subiectul si voi intrebati de licente de pilot
Parerea mea e ca test drive-ul trebe interzis...
Adicatelea ori se da cate un bilet la test drive sa se ajunga la toti ori deloc...
Plus ca test driveurile de viteza mare ar trebui sa fie efectuate sub conditii controlate nu pe drumurile publice.
Luati exemplu de la "Fifth Gear". Ei mereu se duc pe circuit cand fac teste din astea. Niciodata nu-i vezi gonind prin trafic, derapand in parcari, etc.
frana - acceleratie
dupa ce se raspunde la aceste intrebari dupa aia se poate raspunde si la sondajul dvs.
oricum si eu sunt de acord ca testele sa fie facute pe o pista, dar si pe strada
A omorat un om in acident prin incalcarea legi si neglijenta va trebui sa suporte consecintele.
Acum Test Drive care depaseste viteza legala trebuie facut pe pista sau o portiune de drum inchisa. Test Drive NORMAL poate fi facut in conditi normale.
Accidentl a avut loc, banuiesc ca pe PCH, Pacific Coast Highway, care nu este autostrada (fara intersecti sau stopuri) ci un bulevard de 6 benzi pe coasta Pacificului din Mexic si pana in Alaska.
Mustang Shellby 500GT nu are punte pe spate avand suspensii independente. Seful meu are unul.
Probabil te refereai k daca nu are bara stabilizatoare...atunci nu e punte. E tot punte ...chiar daca are brate independente. Cand te plictisesti de facut posturi pe pro-bike si pe motociclism. ro ...spunandu-le tuturor cum k cei din Ro (aceeasi natzie ca si tine) sunt mult inferiori celor din state (unde te lauzi k iti faci veacul pe acum) ...documenteaza-te putin inainte sa deschizi gura.
apropos ...aici nu contorizeaza nimeni posturile tale ...asa k da fugutza pe pro-bike
In ce priveste ziaristii care fac drive-test-uri, cat timp fac drive-test-uri in conditii normale n-au nevoie sa fie piloti. Insa cu o masina foarte puternica eu n-as lasa pe oricine sa conduca fie si in conditii normale. Trebuie sa ai experienta, ca dc. ai condus toata viata o dacia (sau ma rog, chevy etc. ce au aia pe acolo), se poate sa o mai scapi si prin pomi, pietoni etc.
poti sa-i explici ca acolo,temperatura este in grade Fahrenheit,greutatea in pound(livra),distanta in mile,capacitatile volumelor in barili,galoane,etc
Bravo,bine ai remarcat!
accidentul a avut loc in luna mai pe autostrada...
pietoni pe autostrada? :)
Cat pt "americanu' romanash" nu pot sa-s spun decat sa creasca mare si sa fie mandru de numele si identitatea lui. Doar raufacatori si adolescenti isi ascund identitatea si este usor de inteles motivul.
Care este diferenta intre Test Drive pe care il face un jurnalist si cel pe care il facem noi cand mergem sa cumparam o masina noua ?
La chestionar as mai fi pus 1 varianta :"Sa raspunda in fata legii de faptele sale !" Nu putem sa condamnam pe cineva asa TAC PAC NU ?
OK parerea mea este ca a gresit sau poate nu nu avem toate detaliile incidentului.
1.daca avea experinta trebuia sa-si dea seama ce se poate intampla ciculand cu viteza in curba!
2.daca nu avea experienta ,cu atat mai mult,trebuia sa conduca prudent!
Nu te joci cu caii putere pe drumuri publice.
La lansarea VW Passat (ultima incarnare) un angajat Porsche Romania a comis un omor testand masina in vederea lansarii in Romania. La eveniment erau prezenti cateva zeci de jurnalisti romani si nimeni nu a scos o vorba (doar papagalii lamentati de la OTV). Asta arata cum e cu legea pentru jurnalisti.
In alta ordine de idei, multi jurnalisti auto din Romania nu sunt nici jurnalisti , nici specialisti auto de vreun fel. Ar trebui sa se impuna conditia minima de a avea un curs de pilotaj saumacar conducere auto si unul de tehnica auto ca sa isi poata da cu parerea pertinent si fara a produce pagube.
si apoi cine ii da sa faca test drive unui idiot o masina d'asta in oras? si ala ar trebui sa ajunga in pirnaie. ce, s-au terminat pistele de curse in America? la noi mai inteleg, dar la ei?
e total diferit d ce ai inteles tu. Limita era de 120km/h, el putea sa fie avut si 125km/h, k era freeway sau highway, nu conteaza, nu se "plimba" pe o strada mica...era o zona de VITEZA.
Cat despre pedeapsa, care i se cuvine si gata..fara tam-tam ca daca e jurnalist e tot om si el.