Jurnal de Geneva: ultima zi de Salon (Galerie foto 3)

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 07.03.2007
S-au terminat zilele de presa la Geneva. Tot ce era de vazut a fost vazut.

Un Salon Auto adevarat inseamna, in esenta sa pura, lansari mondiale. Cat mai multe lansari in premiera mondiala. Geneva intruneste in mare stil acest criteriu, elvetienii profitand la maximum de faptul ca Le Salon apare in tablou la inceputul anului, aducand pe taram european atat modele noi 100% cat si concepte lansate de obicei la Detroit, cu doua luni inainte. Si totusi, ma simt nevoit sa reiau: Geneva si-a pierdut farmecul si a ramas doar agitatia. E un fel de uzina gri care produce pur si simplu dupa ce acum cativa ani era plina de oameni interesanti, de pereti colorati si de produse profesioniste. In schimb, ceea ce se afla pe langa uzina Salii Palexpo, adica orasul Geneva, ramane fermecator si plin de Jaguar S-Type (am vazut 14 - numarate! - intr-un kilometru de rulare bara la bara pe malul Lacului Leman).

Dar destula gargara. Sa revenim la a doua zi de presa (si ultima) a evenimentului. Practic, vorbim de o zi in care fiecare jurnalist isi regleaza programul in functie de ceea ce a reusit sa vada in precedenta zi. Si de obicei, oricat ai vedea in prima zi, a doua este complet neincapatoare. Raman multe standuri nevizitate iar salile in care sunt expuse modelele de epoca, sala de inovatii tehnice si inca vreo doua raman in urma cu promisiunea perpetua ca le vei vizita la anul. Si promisiune ramane.

Treci pe la Renault, unde vezi noul Twingo si te intrebi daca orasul mai poate aspira inca un model de acest tip, ajungi la Dacia, unde nu exista niciun model nou si ti se pare cel mai plictisitor stand din Geneva (MCV-ul preparat a fost prezentat de Heulliez la standul propriu, fara ca Dacia sa aiba vreo influenta in aceasta poveste) si ajungi la Toyota si la Honda, care se intrec in lumea lor care devine din ce in ce mai hibrida.

Apropo, stiati ca la Geneva se intra pe pile? De combustibil.

Coreenii au scos capul din noroaie si ajung sa stea la masa cu marii domni. Familia cee'd a celor de la Kia si conceptul din plastic al baietilor de la Hyundai au strans tot atatea priviri cate au adunat nume mari ale industriei. Pe de alta parte, alti constructori, cum sunt Volvo, Opel sau Smart, au reusit sa aduca lume la standuri nu atat prin ce au prezentat ci prin faptul ca partea rezervata de Salon oferea gustari si bauturi. Perfect utile, de altfel.

Am trecut la germani, unde BMW a venit cu prototipul viitorului M3. Prototip este insa mult spus avand in vedere faptul ca versiunea de serie va fi in proportie de 95% identica. In schimb, la Mercedes a fost expusa toata gama, standul stelei cu trei colturi mirosind cel mai frumos si fin din tot Salonul. In cunoscuta lor nebunie legate de design, italienii de la Fiat si-au impodobit standul cu noua sigla si cu multe, multe cristale care au dat batai de cap blitz-urilor. Tot aici am vazut insa cateva zeci de fete care fac toti banii pe care si-i iau pe zi si un grup de mimi care nu vorbeau, se miscau ca robotii si pe care aveti ocazia sa ii vedeti in actiune la Roata de Rezerva de sambata viitoare. Marea noutate de la Alfa Romeo a fost 8C Competizione, unde italienii au adus 0.2% din intreaga lor productie de 500 de exemplare. Adica o masina.

Auris a venit la standul Toyota imbracat intr-o caroserie argintie care nu ii trada deloc numele.

Mai mult, japonezii au incercat sa ne convinga de faptul ca look-ul spectaculos se datoreaza faptului ca pe caroserie admiram argint pur. Perfect inspirat avand in vedere faptul ca modelul se cheama Auris, nu-i asa?

In rest, Geneva inseamna internet infect la Centrul de Presa, muzica buna la standul Jaguar, efecte vizuale intense la Jeep, stil la Ferrari, Shakira la Seat (se pare ca fata a cantat astazi pentru cateva minute la standul spaniolilor, insa cei care nu s-au aflat in preajma nu au avut de unde sa afle asta si au ramas cu buza umflata si cu CD-urile nesemnate original), multi producatori si carosieri independenti cu multe modele la fel de independente de lumea designului din ziua de azi si multe, multe fete langa masini. De frumuseti amestecate.

S-au terminat zilele de presa. De acum, Salonul ramane al elvetienilor si al vizitatorilor din toata lumea care nu pot rezista tentatiei de a vedea pe viu formele noi ale industriei. Noi venim spre Bucuresti, unde asteptam SIAB-ul din toamna. Si - inca sper - cat mai multe marci in acelasi Salon.

Comentarii (2)

  • Logan Edelweiss
    hmmm...ia sa vedem...din Logan Steppe concept ne-am ales cu Logan MCV...se prea poate ca din Edelweiss sa ne alegem cu Logan cu acoperis cu manivela, si in loc de rampa aia care arata OK pe concept, cu 2 scanduri pe care sa poti urca roaba cu saci de ciment...sincer, nu cred ca o sa vedem asa ceva pe strazile noastre, ca nu se complica frantzujii sa dea atatia bani pt productia de serie a modelului prezentat la Geneva.
    0 0
  • AcidMan
    logan
    Nop. pt ca ala nu are legatura cu dacia-reNON.
    Aia probabil sunt seriosi si iti pot customiza masina asa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru