John McLeod (designer Ford): "Noul Focus este 100% Kinetic Design"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket: Am vazut la Geneva noul Focus pentru prima data in Europa, dupa lansarea sa de la Detroit. Cum se integreaza acesta in filosofia de design Kinetic?
John McLeod: Raspunsul este simplu: se integreaza perfect. Toate formele exterioare si interioare il recomanda ca atare. Noul Ford Focus este 100% Kinetic design. Se poate vedea asta in partea frontala, unde se evidentiaza liniile ascutite, la nivelul blocurilor optice frontale si posterioare, peste tot. Toate aceste elemente fac parte din limbajul de design kinetic promovat de Ford.
Automarket: Stim ca noul Focus este un model global, care va fi vandut in aceasta forma pe toate pietele lumii. Este elementul economic singura explicatie pentru aceasta strategie sau este vorba de un experiment pe care Ford in face in sectoarele designului si tehnicii?
John McLeod: Cred ca am fost deseori criticati pentru faptul ca am avut mult prea multe modele diferite la nivel mondial, ca nu am avut o imagine de marca foarte coerenta, la fel ca toti ceilalti producatori europeni care au aceeasi masina peste tot. In aceste conditii, exista in mod evident beneficii clare din punctul de vedere al strategiei de brand, iar costurile reduse vin ca un efect al acesteia. Nu cred ca partea economica este principalul motiv pentru globalizarea lui Focus.
Automarket: Walter de Silva (n.r. directorul de design al Grupului Volkswagen) ne-a declarat intr-un interviu recent ca Fiesta este "exagerata ca design" (n.r. termenul utilizat de Walter de Silva este "overdesigned"). Ce aveti de comentat in legatura cu aceasta opinie?
John McLeod: Cred ca daca ne uitam la cifrele de vanzari ale noului Fiesta, ajungem la concluzia ca vorbim de un model de succes pentru Ford.
Automarket: Programul Individual, pe care Ford l-a lansat acum doi ani, va continua sau nu pe noul Focus?
John McLeod: Absolut. Am inceput programul Individual pe S-Max acum cativa ani sub forma de experiment si am avut destul de mult succes cu el, deoarece cererea a fost ridicata pentru modelele personalizate in serie Individual. In aceste conditii, am extins programul pe intreaga noastra gama, astfel ca in viitor fiecare model al nostru va fi "atins" de programul Individual. Implicit noul Focus, evident.
Automarket: De ce i-ati spus insa "Individual"? Stim ca BMW are de ceva vreme un program asemanator pentru modelele marcii care se numeste la fel.
John McLeod: Individual este un termen care se potriveste de minune unui program de personalizare si functioneaza foarte bine engleza, franceza, italiana, germana, chiar si in romana, in foarte multe limbi europene.
Automarket: Romanii asteapta inlocuitorul lui Fusion, B-Max pe numele sau, model care cel mai probabil va fi produs la Craiova.
John McLeod: Nu pot sa comentez nimic in legatura cu dezvoltarea modelelor urmatoare ale gamei, vom vedea cu totii ce se va intampla la timpul potrivit. Insa, asa cum am spus adineauri, programul Individual va fi extins pe toate modelele noastre.
Automarket: Zvonorile aparute in presa arata ca Ford ar putea sa renunte la limbajul de deisgn Kinetic in viitrul apropiat. Exista vreun sambure de adevar in aceasta idee?
John McLeod: Intrebarea mea ar fi de ce am renunta la acest limbaj de design? Designul este ca moda, ca fustele. Uneori scurte, uneori medii, uneori lungi. Moda se schimba , designul se schimba. Limbajul Kinetic evolueaza, are un foarte mare succes si nu cred ca e cazul sa incepem un nou trend. Pe viitoarele modele de serie pe care le vom scoate veti vedea o dezvoltare a liniei Kinetic.
Automarket: Schimbarile pe care le-ati adus prin faceliftul lui Mondeo sunt extrem de subtile la nivel estetic. La ce sa ne asteptam de la urmatoarea generatie a modelului dumneavoastra? Veti urma aclasi tipar din cazul lui Focus si veti realiza o masina cu design global sau nu?
John McLeod: Asteptam cu totii si vom vedea.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din Interviu
-
În cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Design Dacia din București, constructorul de la Mioveni și-a prezentat piloții și mașina cu care este gata să cucerească Raliul Dakar din 2025. Echipajul Dacia Sandrider este format din Cristina Gutierrez, Nasser Al-Attiyah (câștigător de 5 ori al Raliului Dakar) și Sebastien Loeb (câștigător de 9 ori al Campionatului Mondial de Raliuri) cu care am avut ocazia să realizăm și un interviu. Dacia deja a înregistrat o victorie la evenimentul Rally Raid din Maroc. (14.11)
-
În cadrul evenimentului organizat de Nissan la Le Mans, în cadrul căruia am văzut noul monopost de Formula E, am avut ocazia să îi luăm și un interviu lui Lucian Gheorghe, românul care antrenează creierul piloților Nissan din competiția electrică. (18.10)
-
Automarket a avut ocazia de a sta de vorbă cu celebrul pilot Ken Block la standul Ford, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. (03.01)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Am zis !
Partea frontala arata parca a fost facuta de niste tuneri amatori...vor sa impresioneze dar nu prea reusesc.
Privita din lateral, partea din fata a masinii aduce a Seat Leon/Altea iar partea din spate arata ca ultimul model Opel Astra. Stopurile parca au fost imprumutate de la Kia Ceed.
NU IMI PLACE!!!
Daca s-ar fi simtit imfluenta FPV atunci da, iesea ceva frumos.
Cat priveste noul Focus si filosofia de design si marketing care sta in spatele produsului in sine este, evident o continuare, o evolutie a stilului kinetic. Din pacate nu una buna sau foarte reusita pentru ca exagerarile, chiar daca se vor spectaculoase, nu intotdeauna sunt benefice sau macar frumoase. In cazul de fata acestea seamana foarte tare cu stilul "tuning", care nu poate fi decat kitschos, disproportionat si chiar hidos, cel putin la partea fata, unde, mai mult, au intervenit chiar mari probleme de compozitie si proportii de linie si elemente care au dus la nasterea unor elemenete si linii contradictorii, chinuite, inghesuite si nearmonioase, totul ambalat intr-un mod complicat inutil. Nu inteleg de ce nu s-a mers pe linia curata a Fiestei sau Ka, cu proportiile de rigoare si cu elemente de individualitate care puteau fi amplasate in faruri, ca forma si continut. S-au practicat acele fante triungiulare imense si false care sunt delimitate de gura centrala prin acele zabrele imense de culoarea caroseriei care continua marginile calandrului si el chinuit formal din punct de vedera spatial. Cu spatele nu am nimic, chiar daca stopurile sunt iesite mult din tipare si cam chinuite si ele, pana la urma e o chestiune de individualitate si am mai vazut asa ceva pe toata gama actuala Citroen. Poate capata o conotatie avangardista pana la urma, desi le-as fi desenat cu siguranta altfel. Cel mai suparator este insa lateralul, mai exact "tabla" de sub geamuri. Acele "bosaje" de deasupra pasajelor rotilor, neintersectate cu linia mediana dinamica, arata precum masinile alea hidoase de raliuri special preparate, sau un tuning prost stil widebody. Chiar nu se putea face ceva elegant, continuu, fluid si armonios? Mai ales ca in realitate, in lumina naturala unde nu intervine photoshopul, toate aceste intreruperi de linie dau ca dracu, parca sunt asamblate bucati la alt unghi decat ar trebui, zici ca a fost lovita masina. Asa ca, as fi preferat o pastrare a stilului kinetic asa cum a fost el "enuntat" si nu o evolutie care strica ideea, de altfel, excelenta a stilului in sine.
Astept cu interes sa vad ce se mai intampla cu "Sa redesenam..."
cu proportiile de rigoare si cu elemente de individualitate care puteau fi amplasate in faruri, ca forma si continut ????
sau
S-au practicat acele fante triungiulare imense si false care sunt delimitate de gura centrala prin acele zabrele imense de culoarea caroseriei care continua marginile calandrului si el chinuit formal din punct de vedere spatial ???
cum spuneam m-ai bagat in ceata. Ne poti prezenta niste lucrari de-ale tale? Nu de alta dar pari sa stii ce vorbesti (asta daca nu ai copy/paste de pe undeva)
Multumesc
Sper ca am lamurit cat de cat problema de limbaj si-ti cer, in schimb, putina atentie la text, pe viitor, poate nu e chiar atat de greu sa intelegi, chiar daca pe ici pe colo exista si niste termeni mai "tehnici".
Multumesc si eu