Conform declaraţiilor lui Jerome Olive, directorul general al mărcii de la Mioveni, Dacia se bazează pe "o creştere viguroasă" în viitorul apropiat, fără ca potenţialii adversari din China care-şi anunţă prezenţa în Europa şi nu numai să-i sperie în vreun fel pe oficialii brandului românesc: "Avem opt modele în gama actuală, ceea ce reprezintă o fundaţie bună şi solidă pentru dezvoltarea brandului. Automobil-Produktion.
Acest lucru este valabil atât pentru Europa, unde vrem să continuăm creşterea, cât şi pe pieţele noi, care au potenţial mare", spune Jerome Olive într-un interviu acordat jurnaliştilor germani de la"În zona brandurilor low-cost, ne aşteptăm la o concurenţă solidă din partea Chinei în Europa. Vorbim de producători foarte dinamici care vizează foarte precis această zonă a pieţei. Dar noi ne aflăm într-o poziţie favorabilă", susţine oficialul Dacia.
MIOVENI SAU LUPTA DINTRE OAMENI ŞI ROBOŢI
Interviul cu jurnaliştii nemţi a atins şi o zonă sensibilă, cea a forţei de muncă de la uzina din Mioveni. Întrebat dacă Renault vizează automatizarea mai solidă a fabricii argeşene în condiţiile în care o mare parte din producţie se bazează în acest moment pe angajaţi, Jerome Olive a declarat că "Dacia priveşte foarte atent dezvoltarea salariilor la Dacia, în condiţiile în care acestea au crescut odată cu intrarea României în Uniunea Europeană".Conform şefului mărcii, dacă utilizarea utilajelor robotizate va avea logică economică, creşterea proporţiei producţiei în acest sens va fi normală din punctul de vedere al afacerii în sine.
"În plus, trebuie să ne gândim la factorul ergonomic şi al stress-ului la locul de muncă, elemente contemporane în producţia asistată uman, şi la riscul calităţii, care este semnificativ mai ridicat astfel decât în procesele automatizate. Trebuie să asigurăm un nivel bun al calităţii", încheie directorul Dacia.
In 2004 Dacia vindea undeva peste 100000 masini. Poate 20000 au fost exportate.
Corect, sunt datele oferite de nemţi. am modificat cu datele oficiale pe anul 2005. Mulţumesc pentru sesizare.
Daca s-ar face 4X4, Sandero, pentru ca presupun ca la asta te referi, ar lua considerabil din clientii de Duster, care in mare lor majoritate nu aleg Duster-ul pentru capabilitatea sa in off-road ci doar pentru tractiunea integrala permanenta. Nu stiu daca sub Duster mai e loc de inca un 4x4 mic asa cum e XV-ul de la Subaru, ASX-ul de la Mitsubishi sau alte SUV-uri mici. Mai trebuie sa ai in vedere ca nici Renault nu are 4x4 pe Capture, asa ca ca nu exista nici un argument ca sa marca sa low-cost sa produca doua modele 4x4.
@Pepe
Nu inteleg de ce te oparesti asa. Sandero chiar are aspect de cross-over, are o garda la sol suficient de mare si chiar i-ar prinde bine un sistem 4x4. Ca din ratiuni economice asta nu se intampla e cu totul alta poveste. Tot n-ai motiv sa fii atat de agresiv.
@Lee
Quoros a scos deja o masina cu 5 stele Euroncap. GW a ocupat o pozitie mai mult decat onorabila la Dakar... Da! Chiar au motive sa inceapa de pe-acum sa-si faca griji.
si @Misha...Dakarul (si orice competirie) nu are o atat de mare valoare cand vine vorba de produs final catre public. Aro pe vremea lui facea figuri frumoase la Dakar. Dar se vindea la pret de dumping in vest si la troc in tarile prietene. Sa nu ne bazam pe o masina pregatita de o mana de vestici, platiti gras sa asambleze un sasiu si un motor de calitate caruia chinezii i-au pus cu mandrie patriotica sigla GW. De fapt, lucrurile astea le stii extrem de bine.
- "ne gândim la factorul ergonomic şi al stress-ului la locul de muncă,(...) Trebuie să asigurăm un nivel bun al calităţii." ..........Odata cu calitatea, robotizarea duce si la scaderea costurilor de productie. Daca chinezul se bazeaza f mult pe factorul uman ca forta de munca (inca ieftina) problemele legate de calitate sunt greu de surmontat atat timp cat chinezului este dificil sa scrie si WC in engleza. Dar eu mai vad un semnal de la domnu' Maslina: sa ne asteptam la ceva disponibilizari? sau robotii vor deveni asul din maneca in cazul grevelor "spontane" de la Mioveni?
parerea mea
ce a " demolat "criza economica prin industria auto cred ca a fost nimic pe langa ce ravagii va face tsunami-ul de masini chinezesti ....
Eu cred ca defapt asta e stirea, potentiala concurenta CHINEZA. Si da, in acest sens sunt de acord si eu cu cei de la Renault, mai ales daca ne referim la piata din Europa.
Ai perfecta dreptate. Insa o figura frumoasa la Dakar e o lovitura de marketing. Asta voiam sa subliniez.
Cat despre figurile frumoase pe care le facea ARO la Dakar, aici esti intr-o teribila eroare! ARO nu a reusit sa termine niciuna dintre cele doua curse (1984-1985)! Dar uite asa se nasc mituri. Arunca un o vorba, altul o duce mai departe si ne trezim cu povesti de genul aleia ca pe noi nu ne-au invadat rusii cand au reprimat Primavara de la Praga pentru ca am fi avut noi niste lasere minune cu care am fi putut sa le topim tancurile si asa bietii rusi terifiati ne-au ocoilit.
Poate ca daca ar fi reusit o reala performanta si nu doar una inchipuita ARO, nu s-ar mai fi vandut la pret de dumping!
nu am spus niciodata ca Aro ar fi terminat vreo cursa Dakar. Dar a participat si s-a comportat rezonabil Atat ca sa spui ca a facut o figura frumoasa, tinand cont ca era un produs 100% romanesc si bla, bla si bla....
Si faza cu laserele...o daaa...ce vremuri, numai desprea asta vorbeam in fata blocului toata sleahta de mucosi :)
Cred ca avem opinii diferite despre comportamentul "rezonabil" al unei masini intr-o competitie. Din punctul meu de vedere o masina care nu incheie cursa are un comportament execrabil si nu unul rezonabil. Rezonabil inseamna o clasificare la mijlocul clasamentului, hai pe ultimele locului, dar ABANDONURILE nu pot fi tratate ca atare, oricat de mult s-ar zbate in noi mandria nationala!