Jeremy Clarkson desfiinteaza Honda Insight: "Monumental de proasta"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Jeremy Clarkson, cunoscutul prezentator al emisiunii britanice Top Gear, desfiinteaza noul Honda Insight intr-un editorial aparut ieri in editia electronica a publicatiei The Times. Vedeta se intrece in epitete negative la adresa modelului japonez, cele mai dure fiind "monumental de proasta" si "cea mai proasta masina noua de pe piata". Evident, in stilu-i caracteristic, Clarkson exagereaza in expunerea parerilor proprii, pentru a genera show.
Clarkson arata ca nu da doi bani pe tehnologiile hibride, "gratuland" noul Insight cu adjective si epitete deloc magulitoare la asdresa modelului japonez. Dupa ce compara modelele hibride cu "foametea, inundatiile, plagile si raurile de sange", sustinand ca acestea sunt cea mai proasta "inventie" din lumea auto recenta, Clarkson incepe un atac sistematic la adresa modelului Honda: "prima masina pe care as lovi-o dinadins de un copac", spune britanicul, continuand cu "scaunele sunt facute special pentru a-ti strica oasele".
Alte opinii ale lui Clarkson despre Honda Insight
"Cea mai mare problema - si mi-a luat ceva timp sa imi dau seama de asta, pentru ca toate celelalte probleme sunt imense si pur si simplu canceroase - este cutia de viteze CVT. Nu functioneaza. Intr-o masina normala, daca apesi acceleratia, turatiile urca in acelasi timp cu viteza.
La un CVT, turatiile urca foarte repede, dupa care viteza se chinuie sa le ajunga din urma. Parca ar patina ambreiajul. E oribil.""Motorul pe benzina de 1.3 litri face mai mult zgomot decat un copil plangacios intr-un avion. E mai rau decat sunetul unei parasute care nu se deschide. E ca si cum ai pune un caine pe aparatul de feliat sunca".
"Cand te gandesti ca nu se poate mai rau, te lovesti pe sosea de o denivelare. Pentru ca singurul scop al celor de la Honda a fost sa faca o masina mai ieftina decat "arogant-mobilul" celor de la Toyota, japonezii au "dezbracat" suspensiile pana la os. Rezultatul este o tinuta de drum care iti ruineaza increderea."
"Insight e mai ieftina cu 3000 de lire fata de Prius. Totusi, in Toyota nu stii ca rulezi intr-o maisna care are doua motoare. Insight iti aminteste constant acest lucru. Nu doar prin plansa de bord idioata, care ilustreaza frunze care cresc intr-un copac atunci cand slabesti pedala de acceleratie, dar si prin zgomot si scaune".
"In Prius, tranzitia electricitate-benzina e subtila. In Honda exista tot felul de bruscari si de sunete ciudate".
"Si toate astea, pentru ce? Evident, poti sa ajungi la un consum de 4 litri sau chiar mai putin, deloc rau pentru un hatchback cu cinci usi foarte spatios.
Insa pentru aceiasi bani poti sa ajungi la un Golf diesel, care e chiar si mai econom. Si nu a fost construit pentru a tine costurile in frau.""Honda a prezentat un tabel care arata ca productia lui Insight este cu foarte putin mai 'devoratoare de energie' decat cea a unui model normal. Nu ii acuz pe cei de la Honda ca spun tampenii, ar fi o idiotenie. Insa nu vad cum o masina care are doua motoare are nevoie de aceeasi cantitate de resurse precum una cu un singur motor".
"Masinile hibride sunt create doar pentru a smulge compasiunea din cei multumiti de sine si din prosti. Nici chiar masinile pur electrice, cum sunt cele ale companiei Tesla, nu functioneaza. Pentru ca au prea multe dezavantaje"
"Paradoxal, Honda a reusit sa rezolve problema resurselor prin cealalta masina ecologica a sa, Clarity. In locul unui motor pe benzina care incarca bateriile celui electric, Clarity utilizeaza unul pe hidrogen: cel mai des intalnit gaz din univers. Singura resursa este apa. Masina e pur si simplu o masina. Si nu e deloc SF: o flota de exemplare Clarity sunt testate in California in acest moment".
via | Timesonline
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
O sa vorbim la persoana a doua atunci cand stiu cu cine vorbesc. Pana atunci, mai mult respect nu ar strica :)
Ce naiba poate sa le placa la masina aia eu nu pot sa imi dau seama. Ma uit si la prietenii mei care sunt fani Vag baga bani in ele cu carul din cauza fiabilitatii scazute dar tot le admira, ei zic ca sunt foarte bune.
În unele locuri, traducerea aproape ca nu are nicio legatura cu originalul.
De exemplu: "you’d have to sit a dog on a ham slicer" înseamna "ar trebui sa puneti un câine pe un taietor de mezeluri", nu "sa stati pe un câine...". Sau "But let me be clear that hybrid cars are designed solely to milk the guilt genes of the smug and the foolish", care înseamn? "(...)masinile hibride sunt facute doar cu scopul de a profita de sentimentul vinei (gena vinei) al (a) increzutilor si prostilor".
P.S. Este extrem de enervant ca site-ul nu recunoaste diacriticele.
Unele expresii trebuie explicate.
Dar poate despic firul in patru. Scuze pentru asta.
P.S. Am rezolvat problema diacriticelor. Multumesc de sesizare.
Toate filmele sunt traduse si adaptate. Ai toata libertatea din lume sa vorbesti cu un om care face asta. Am o multime de prieteni care se ocupa de traduceri, adaptari, subtitrari and so on, as putea sa iti fac legatura cu unul.
Partea cu electricitatea si benzina e corecta. Multumesc pentru sesizare.
Numai bine.
Devine janic acest mode de reclama in care se pronunta numele ei din articol in articol.
Hai sa ne mai destupam la minte si sa mai privim si spre alte marci ca s-au mai saturat oamenii de VW si mai ales de Golf. Macar daca se aducea vorba de VW Scirocco (Golful cel stilizat cu un motor mai potent).
Partea cea mai nasola e ca daca are dreptate Jezza, si e foarte probabil sa aiba, atunci e cam nasoala treaba. Eu, si multi altii probabil, se asteptau ca Insight sa fie la o lungime distanta de FCX Clarity, care este masina viitorului totusi, si nu atat de proasta. Prin articolul asta nu doar aduce clienti in curtea Toyota pentru un Prius, dar isi invarte singur cutitul in rana pentru ca trebuie sa fim foarte sinceri, nici Prius nu e masina viitorului si cand tragem linia e mai poluanta pe termen lung decat orice SUV, sau 4x4.
Cei care sunt pro-Prius ar face bine sa isi cantareasca bine vorbele mai ales cele legate de consum si de ecologie pentru ca orice diesel serios face 5% consum mai ales daca e condus de un om si nu o maimuta.
Revenind la articol, Clarkson a dat chix de multe ori in afirmatiile lor la fel cum a deschis ochii multora privind miturile masinilor hibride. Este evident ca pentru el masinile trebuie sa fie mari, rapide si sa consume mult. Totusi, viitorul nu mai apartine cu siguranta motoarelor pe benzina/motorina ci masinilor electrice, pe baza de hidrogen sau alte surse mult mai putin poluante. Poate ca n-ar strica daca ar promoiva mai mult acest aspect.
P.S: pentru automarket: de fiecare data cand adaug un comentariu, CAPTCHA nu functioneaza ok, chiar daca codul e scris corec apare mesajul "Completati campurile marcate cu rosu".
Ca idee, JC nu are nimic personal impotriva Honda, dimpotriva, la timpul lor, lauda marca pentru geniala serie Type R, incepand cu Accord Type R (seria CH1), continuand cu modelul care practic a relansat in forta segmentul hot hatch, Civic Type R (seria EP3), si terminand cu S2000 pe care a caracterizat-o ca fiind roadster-ul barbatilor adevarati.
Incepand, insa, cu noul Civic Type R (seria FN2), JC a facut praf noile modele. Si, desi mi-e tare ciuda sa o recunosc, are dreptate, chiar daca exagereaza putin.
Chiar daca sunt convins ca, din punct de vedere comercial, Insight va convinge (vanzarile din Japonia o dovedesc), focul se va stinge repede si ei vor reveni probabil la vechea filozofie. Abia astept momentul.
Incercati sa va faceti o parere proprie despre masini testandu-le, nu ascultand aberatiile lui Clarkson. Nu ati observat ca intotdeauna masinile britanice sunt cele mai bune, indiferent cu ce le compara ? (desi nu prea au mai ramas multe marci 100% britanice).
Oricum tipul asta e ridicat in slavi in toata Europa ca un mare cunoscator cand el nu este decat un BUFON care face show.
Daca vreti show va uitati la Dan diaconescu sau vreo emisiune cu Nikita sau Din dragoste. Nivelul acestora este comparabil cu nivelul Top Gear.
Asa ca romani, destupati-va la minte si nu va mai luati dupa toti avariatii precum Clarkson.
Toate Bune.
PS: Haideti acum toti fanii lui J Clarkson aruncati cu noroi. E la liber!
@Gekko: Si eu sunt de aceeasi parere.
Chiar stiu engleza f.bine intrucat lucrez in engleza si franceza.
Respect parearea ta dar chestia cu Nikita&Co nu iti era adresata personal, ci era o referire la cei care il vad pe JK un sfant si chiar un expert. Exemple precum Tesla sunt graitoare in a dovedi ca nu este si ca uneori face jocul unor firme.
Chiar si Loganul (care pt pretul lui ofera multe) a fost facut de cacao (si cred ca imediat dupa testul cu ADAC, care cica l-ar fi picat), desi acum este cea mai vanduta masina low-cost din Europa (atentie - nu sunt mare fan Logan, dar totusi e masina noastra nationala si peste tot in Europa se stie ca vine din Romania - adica mai aude lumea de noi).
Eu am incercat sa ma uit chiar pe unul din canalele BBC daca nu ma insel, si nu am rezistat prea mult (adica am vazut cateva emisiuni) intrucat tipul mi s-a parut tare enervant iar aberatiile pe care le scotea pe gura si glumele de 2 lei nu mi s-au parut deroc pertinente.
Oricum te rog sa urmaresti cand compara o masina englezeasca cu orice alta natie de masina, si sa vezi daca nu e partinitor. Aproape nu gaseste nici un defect la aia britanica. Hai sa fim seriosi, toate masinile au si parti bune si parti rele.
Toate bune.
Loganul nu a fost niciodata prezentat oficial la Top Gear. Singura referire a fost facuta mai demult cand Jeremy a spus ca este una din masinile ce nu se inporta in UK cand de fapt ar trebui. Tot el a spus atunci ca este pur si simplu o masina, nimic mai mult si asa ar trebui sa fie mai toate ( deci Loganul a fost apreciat la Top Gear). Referitor la brandul Dacia in sezonul trecut au glumit nitel cand anuntau lansarea sau din contra amanarea modelului Sandero, insa nimeni nu a zis nici de bine nici de rau despre ea. Cat despre Tesla eu nici acum nu am inteles de ce crede lumea ca a fost defavorizata la Top Gear. Au zis ca e rapida, au zis ca e manevrabila, ca arata bine a ocupat un timp foarte bun in lista lor. Singura critica a fost aceea ca masina are o autonomie foarte mica si ca dureaza mult sa o reincarci. Asa ca dracul nu e chiar asa de negru.
asa ca..........................
oricum, e un ziarist, nu e inginer sau mecanic auto!
Asta este adevarat, insa: de ex. Mazda6 cu noul diesel de 2.2l - desi are 185cp e super economic (afara 4.7, mixt 5.6) si totusi este numai categoria B cu 149g/km CO2.
Iti spune asta ceva despre diferenta intre benzina si diesel? Noul Prius reuseste 89g/km si pun pariu ca si Insight-ul e aproare.
Deci te rog nu confunda consumul de sub-5l cu noxele emise.
personal cu taxiul unui prieten de la ,,taxi2000'' am facut transfagarasanu cu 5 persoane in masina si bagaje ( aproape 800km )si am obtinut un consum mediu de 5,1% la sosire in bucuresti ,consum confirmat la pompa cu reumplerea rezervorului
mai mentionez ca masina avea 122000km la bord,patina ambreiajul ( proprietarul masini a spus ca daca nu patina as fi obtinut un 4,7% )plus un rulment la roata fata facea zgomot
nu am logan,am un SH pe benzina din '92 care consuma 15% in oras........
Engleza asta ma baiatule e,e,e greu care este.
dar degeaba stiu oamenii si alta limba decat cea materna daca nu au de spus nimic relevant in limba respectiva sau nu inteleg decat traducerea nu si printre randuri.........asta a spus-o unul mai destept decat noi doi la un loc
adica ca nu e ironie...hahaha(cacofonia a fost cu intentie da tu crezi ce vrei)
Toate bune
Masina arata si foloseste aceleasi principii cu care Prius a facut pionierat. Dezamagitor ca Honda a copiat pur si simplu o reteta cu ceva succes de la un mare competitor. Probabil aici pierde Honda care pana acum se distingea prin solutiile sale unice hipertestate ca si concept.
E un hibrid in situatia in care seful Honda declara (cred anul trecut) ca Civic hibrid a fost o greseala si ca FCX Clarity e directia buna in viitor. Adevarat este ca hibridele nu fac decat sa localizeze diferit poluarea in loc sa o imprastie direct in atmosfera.Asta nu inseamna ca daca ai de reciclat o ditai bateria cu metale grele treaba e mai ecologica si ca fdaca masina mai complexa consumi mai putina energie cand o fabrici.
In final, e posibil ca acea masina sa fie exact ce trebuie pentru traficul si mentalitatea japonezilor. Se pare ca asta nu prea se potriveste cu mentalitatea de consum europeana. Nu e nici rau nici bine, doar ca masina e facuta pentru altceva...
Eventual inainte de toate sa verifici ce pozitie are Honda pe piata de acolo (Jazz e in topul clasei de departe, Accord e laudata de toata lumea...) si sa te lamuresti de ce aia chiar au dreptul sa deschida gura despre Honda. Nu mai spun ca "fast-mover-ul" facut pentru piata de larg consum din Europa (dupa mine o abdicare de la filosofia Honda si prima greseala pe care au facut-o) - Civic - se fabrica exact la ei in tara.
Stai linistit ca si la Toyota totul se cupleaza automat si totusi constat cu mirare ca Honda nu a inovat cu nimic asa cum ii statea in obicei ci a copiat un concept.