Unul dintre producătorii cu cea mai mare experiență în domeniul SUV-urilor, Jeep vrea să profite de pe urma exploziei acestui segment și confirmă oficial două noi modele. Reprezentanții companiei au anunțat cu ocazia Salonului Auto de la Detroit că vor introduce un SUV compact și un pick-up.
Modelul 4x4 compact va fi dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la New York, programat să și deschidă porțile în data de 25 martie. Până atunci, Jeep trebuie să aleagă un nume pentru noul model care va înlocui generațiile îmbătrânite ale lui Compass și Patriot.
Mike Manley, directorul global Jeep, a declarat că noul model va păstra unul dintre aceste două nume, însă o decizie finală nu a fost încă luată. Dilema este că Patriot este mai popular în Statele Unite, iar Compass este un nume deja familiar la nivel mondial.
Cel de-al doilea model este un pick-up, variantă de caroserie pe care Jeep nu a mai exploatat-o la maxim de multă vreme. Modelul va fi bazat pe viitoarea generație a deja legendarului Wrangler, un titan în off-road, așteptat să predea ștafeta unui înlocuitor abia spre sfârșitul lui 2017. Prin urmare, pick-up-ul, care nu va fi altceva decât o variantă cu benă a lui Wrangler, va fi programat pentru debut în anul 2018.Până atunci, Jeep trebuie să ne ofere un concept, cel mai probabil anul viitor. Jeep a anunțat că și Wrangler și varianta sa pick-up vor fi produse la aceeași uzină americană din Toledo.
O alta particularitate la Jeep ....daca va uitati si analizati totusi nu sunt chiar mastodonti ceea ce produc ei comparativ cu suratele lor americane (unele modele nu toate evident) ...din cauza asta si succesul relativ mai mare pe alte piete decat SUA - bine aici SE MAI PUNE PRBLEMA CA NICI NU SUNT PROMOVATE CELELALTE, NU SUNT DISPONIBILE LA VANZARE OFICIAL..........ADICA NU POTI SA COMPARI la gabarit UN GRAND CHEROKEE cu SUBURBAN, TAHOE, EXPEDITION etc,etc ....sau poate vi-l amintiti pe EXCURSION ...am vazut unul in Romania .....cu numere de USA ....era enorm
O alta explicatie ...probabil sunt mai traditionalisti.....oricum au cam rupt si traditia in momentul in care au aparut versiuni 4x2 pe la Compass si Patriot....Renegade.....un Jeep -ulet de buzunar.....
Toyota si Nissan sunt aproape,dar n-au niciun model care invinga Wrangler-ul pe teren accidentat. Din testele facute de publicatiile straine reiese ca Grand Cherokee si micutul Renegate sunt cele mai bune modele din segmentele lor in off-road.
wrangler avea un sistem de blocare la puntea fata vacuumatic cu membrana care trebuia inlocuit in fiecare an in noiembrie si se defecta inainte de 15 februarie anul urmator
85% din componenti provin din China