Jeep Renegade, primul model al mărcii americane produs vreodată în Europa, este primul din segment oferit în compania unei transmisii automate cu nouă trepte. În afară de această transmisie, Jeep îl oferă pe Renegade şi în compania a două manuale sau a unei unităţi cu două ambreiaje, iar clienţii pot alege între versiunile 4x2 şi 4x4 oferite, acestea din urmă fiind de două tipuri: Jeep Active Drive şi Jeep Active Drive Low, cel din urmă intergrând şi un reductor. Modelul este bazat pe platforma lui Fiat 500X şi este construit în Italia. SUV-ul va fi oferit în patru nivele de echipare şi va debuta pe piaţă în cel de-al patrulea sfert al anului curent, urmând să fie oferit în peste 100 de ţări.
Jeep Renegade - imagini oficiale ale celui mai mic SUV al americanilor
Motoare şi transmisii
Gama de motorizări are cinci unităţi în ofertă pentu toată Europa şi o unitate suplimentară disponibilă doar în Rusia. Unitatea entry-level este un 1.6 benzină numit E-torQ şi are 110 CP, fiind urmat de două propulsoare de 1.4 litri MultiAir 2, care livrează 140, respectiv 170 CP. Gama de diesel-uri are două propulsoare Multijet II, de 120 şi 170 CP. Ruşilor li se va oferi un motor 2.4 TigerShark MultiAir de 2.4 litri, alimentat cu benzină, care livrează 185 CP.
Toate propulsoarele respectă normele Euro 6.Unitatea E-Torq atinge puterea maximă la 5.500 rpm şi cuplul maxim, de 152 Nm, la 4.500 rpm. Versiunea de 140 CP a motorului 1.4 MultiAir 2 asigură puterea maximă la 5.500 rpm şi oferă un cuplu maxim de 230 Nm la 1.750 rpm. Acesta din urmă poate fi comandat alături de o transmisie manuală cu şase trepte sau cu o unitate DDCT cu două ambreiaje. Fratele său de 170 CP poate fi comandat şi cu transmisia automată cu nouă trepte dezvoltată de grupul american, pe lângă unitatea manuală. Acesta din urmă oferă puterea maximă la 5.000 rpm şi asigură un cuplu maxim de 250 Nm la 2.500 rpm. Ambele versiuni ale motorului MultiAir 2 de 1.4 litri, precum şi fratele lor de 1.6 litri beneficiază de sistem Start-Stop.
NOUL JEEP Renegade MOTORIZĂRI |
BENZINĂ | DIESEL | |||||
1.6 E-Torq |
1.4 MultiAir2 |
1.4 MultiAir2 |
2.4 TigerShark | 1.6 MultiJet 2 |
2.0 MultiJet2 | 2.0 Multijet2 | |
PUTERE MAXIMĂ/RPM | 110/5.500 | 140/5.500 | 170/5.000 | 185/6.400 | 120/3.750 | 140/3.750 | 170/3.750 |
CUPLU MAXIM/RPM | 152/4.500 | 230/1.750 | 250/2.500 | 232/4.800 | 320/1.750 | 350/1.750 | 350/1.750 |
Gama de motorizări diesel este compusă din unităţi Multijet II de 1.6 şi 2.0 litri.
Unitatea entry-level are 1.6 litri, 120 CP la 3.750 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm şi vine în compania unei transmisii manuale cu şase trepte. Propulsorul este asociat unui sistem Start-Stop pentru a reduce emisiile de CO2 şi consumul de carburant aferente staţionării cu motorul pornit. Fraţii săi mai mari au o cilindree de 2.0 litri şi oferă 140 CP la 3.750 rpm, respectiv 170 CP la 3.750 rpm şi un cuplu maxim de 350 Nm la 1.750 rpm. Aceştia beneficiază şi ei de sistemul Start-Stop şi au primit numeroase optimizări pentru îmbunătăţirea rafinamentului.Sergio Marchionne vrea să dubleze vânzările Jeep în patru ani
Renegade îşi propune să fie un model capabil în off-road, având cinci moduri de rulare (Auto, Snow, Sport, Sand/Mud, şi Rock), alături de un reductor 20:1. Garda la sol a modelului este de 210 milimetri. Tot în funcţie de versiunea aleasă de client, Jeep Renegade are în jur de 70 de sisteme electronice de asistenţă, de la ABS şi ESP, până la sistem de coborâre şi urcare a rampelor. Capacităţile off-road depind de versiunea aleasă de client, existând mai multe posibilităţi în această direcţie, dar modelul american promite să fie cel mai capabil din segmentul B.Via Jeep
Am urmarit acest model inca de la primele zvonuri, in vederea gasirii unui inlocuitor la actualul SX4. Din pacate, dupa ce am vazut preturile in Germania, m-am resemnat. Indiferent de marketingul Jeep, din perspectiva-mi nu prea merita preturile cerute (+26k Euro pentru versiunile 4x4).
@ Automarket
in titlu scrie fiat 500X sii cateva randuri mai jos fiat 500L .si paragraful despre distributia variabila este aiurea . iar le-ai amestecat aseara?
Joi am primit numarul de participare 06 si dupa o asteptare consistenta de aproape 2 ore am urcat in singurul Jeep Renegade Latitude alb, Made in Italy (pe platforma lui Fiat 500 X), cu numere de Italia, cutie manuala 6 trepte, motor 1,6 Diesel (desi unii din specialisti de la Jeep Romania afirmau ca este 2.0 Diesel, dar acesta este livrat doar cu o cutie automata cu 9 rapoarte ZF Chrysler), 118 CP, 236 Nm, tractiune pe fata Front-wheel drive - FWD (desi unii din specialisti de la Jeep Romania afirmau ca este AWD, dar acesta este doar modelul Trailhawk, cu veleitati off-road) si corespunzator FWD garda la sol de 17 cm.
Am pornit motorul cu butonul Start si aproape imediat acesta s-a oprit si nu am mai reusit sa-l pornesc. Dupa cca. 10 minute, timp in care 4 specialisti de la Jeep Romania au facut eforturi deosebite sa reporneasca motorul, masina a repornit si am plecat pe circuit. Traseul a ocolit o portiune cu sleauri cu apa si noroi, fiindca cu 1/2 ora inainte aceeasi masina se impotmolise acolo si a trebuit sa fie trasa cu o sufa de un Wrangler Rubicon. De fapt avand numai tractiune pe fata masina s-a descurcat peste asteptari pe traseul off-road de dificultate mica.
Dupa ce am coborat satisfacuti din Jeep-ul Renegade Latitude, am urcat intr-un Jeep Wrangler Rubicon 10th Anniversary negru, cu care am strabatut in tromba traseul, inclusiv portiunea cu sleauri cu apa si noroi,
Nu am avut voie sa testam si noul Jeep Grand Cherokee, pentru ca ce-i prea mult strica. Perioada de asteptare pana am ajuns la volanul masinii a fost compensata de excelentele servicii de catering. La plecare am fost recompensati cu un cadou dragut: o sapca neagra, un mini-termos intr-o punga de hartie neagra, toate personalizate cu sigla Jeep Renegade, alaturi de o brosura cu informatii de baza despre masina.
A doua zi, dedicata AUTOITALIA, am sosit primii la ora 9:00, unde am fost intampinati cu deosebita agresivitate de o domnisoara vigilenta, care a remarcat ca am avut indrazneala sa fim invitati si cu o zi in urma de reprezentantul unui dealer din tara. Am fost salvati in ultima clipa de reprezentantul AUTOITALIA care ne invitase vineri si am primit dupa multe tergiversari pline de tensiune numarul de participare 01 (deci am fost totusi lasati primii). Am urcat abia la 10:30 in acelasi Jeep Wrangler Rubicon 10th Anniversary negru care a parcurs cu brio traseul. Nu am mai reusit sa mai testam nici o masina, pentru ca amabilul reprezentant AUTOITALIA nu a mai reusit sa ne strecoare pe langa cerberul care ne-a tratat ca pe niste infractori. Lui Renegade Latitude i-a fost dedicat oricum un traseu si mai simplificat decat cel cu o zi in urma. Am plecat cu zambetul pe buze, uimiti de prostia umana si am considerat totusi ca evenimentul a fost reusit.
Am aflat ca pretul neoficial al lui Jeep Renegade se situeaza in plaja 22 000 Euro (Latitude, cu garda la sol de 17 cm, FWD, respectiv 20 cm AWD) - 36 000 Euro (Trailhawk, cu garda la sol de 22 cm). Pentru marginea inferioara a pretului cred ca totusi este mult mai convenabil un Suzuki Jimny AT (cutie automata), Made in Japan, cu garda la sol de 19 cm, caroserie cu sasiu separat, reductor, AWD cuplabil electronic, cu 14 000 Euro (TVA si discount inclus). Pentru marginea superioara a pretului cred ca este mai convenabi un Suzuki Grand Vitara AT, Made in Japan, cu garda la sol de 20 cm, AWD permanent, reductor si diferential blocabil electronic si numeroase alte dotari, cu 20 000 Euro (TVA si discount inclus). Sau daca totusi vrei sa dai 36 000 Euro pe un Off-roader adevarat, mai bine cumperi un Jeep Wrangler Rubicon, Made in U.S.A., cu garda la sol de 26 cm, caroserie cu sasiu separat, reductor, diferentiale blocabile pe toate puntile si in pus bara stabilizatoare anterioara decuplabila electric.