Jeep Renegade: specificaţiile tehnice ale versiunii europene

de Sebastian Toma
Miercuri, 10.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Americanii de la Jeep au publicat specificaţiile tehnice ale lui Renegade, primul model al lor care este produs în Italia. Acesta este bazat pe platforma lui Fiat 500X şi va fi oferit în Europa începând cu ultima parte a anului curent.

Jeep Renegade, primul model al mărcii americane produs vreodată în Europa, este primul din segment oferit în compania unei transmisii automate cu nouă trepte. În afară de această transmisie, Jeep îl oferă pe Renegade şi în compania a două manuale sau a unei unităţi cu două ambreiaje, iar clienţii pot alege între versiunile 4x2 şi 4x4 oferite, acestea din urmă fiind de două tipuri: Jeep Active Drive şi Jeep Active Drive Low, cel din urmă intergrând şi un reductor. Modelul este bazat pe platforma lui Fiat 500X şi este construit în Italia. SUV-ul va fi oferit în patru nivele de echipare şi va debuta pe piaţă în cel de-al patrulea sfert al anului curent, urmând să fie oferit în peste 100 de ţări.

Jeep Renegade - imagini oficiale ale celui mai mic SUV al americanilor

Motoare şi transmisii

Date tehnice Jeep Renegade
  • Nr. usi 5
  • Nr. locuri 5
  • Lungime (mm) 4.236
  • Latime (mm) 1.805
  • Inaltime (mm) 1.667
  • Ampatament (mm) 2.570
  • Rezervor (litri) 48
  • Portbagaj (litri) 351

Gama de motorizări are cinci unităţi în ofertă pentu toată Europa şi o unitate suplimentară disponibilă doar în Rusia. Unitatea entry-level este un 1.6 benzină numit E-torQ şi are 110 CP, fiind urmat de două propulsoare de 1.4 litri MultiAir 2, care livrează 140, respectiv 170 CP. Gama de diesel-uri are două propulsoare Multijet II, de 120 şi 170 CP. Ruşilor li se va oferi un motor 2.4 TigerShark MultiAir de 2.4 litri, alimentat cu benzină, care livrează 185 CP.

Toate propulsoarele respectă normele Euro 6.

Unitatea E-Torq atinge puterea maximă la 5.500 rpm şi cuplul maxim, de 152 Nm, la 4.500 rpm. Versiunea de 140 CP a motorului 1.4 MultiAir 2 asigură puterea maximă la 5.500 rpm şi oferă un cuplu maxim de 230 Nm la 1.750 rpm. Acesta din urmă poate fi comandat alături de o transmisie manuală cu şase trepte sau cu o unitate DDCT cu două ambreiaje. Fratele său de 170 CP poate fi comandat şi cu transmisia automată cu nouă trepte dezvoltată de grupul american, pe lângă unitatea manuală. Acesta din urmă oferă puterea maximă la 5.000 rpm şi asigură un cuplu maxim de 250 Nm la 2.500 rpm. Ambele versiuni ale motorului MultiAir 2 de 1.4 litri, precum şi fratele lor de 1.6 litri beneficiază de sistem Start-Stop.

NOUL JEEP Renegade
MOTORIZĂRI 
BENZINĂ  DIESEL
1.6 E-Torq
1.4 MultiAir2
1.4 MultiAir2
2.4 TigerShark 1.6 MultiJet 2
2.0 MultiJet2 2.0 Multijet2
PUTERE MAXIMĂ/RPM 110/5.500 140/5.500 170/5.000 185/6.400 120/3.750 140/3.750 170/3.750
CUPLU MAXIM/RPM 152/4.500 230/1.750 250/2.500 232/4.800 320/1.750 350/1.750 350/1.750

Esential 5 moduri de rulare oferă sistemul Selec-Terrain al lui Jeep Renegade, dintre care unui este oferit exclusiv în compania sistemului Jeep Active Drive Low al echipării Trailhawk.
210 de milimetri reprezintă garda la sol a lui Jeep Renegade.
Propulsorul oferit exclusiv pieţei din Rusia are o putere maximă de 185 CP la 6.400 rpm şi un cuplu maxim de 232 Nm la 4.800 rpm şi este disponibil doar cu transmisia automată cu nouă trepte. Pe lângă piaţa din Rusia, motorizarea respectivă este oferită şi în Africa şi Orientul Mijlociu şi beneficiază de sistemul MultiAir2 de distribuţie variabilă electro-hidraulic. Această tehnologie foloseşte presiunea uleiului pentru a schimba timpii de deschidere ai supapelor de admisie şi acţionarea acestora implică o soluţie hidraulică în defavoarea tacheţilor acţionaţi mecanic. Soluţia tehnică reduce pierderile de pompare şi maximizează presiunile din procesul de admisie.

Gama de motorizări diesel este compusă din unităţi Multijet II de 1.6 şi 2.0 litri.

Unitatea entry-level are 1.6 litri, 120 CP la 3.750 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm şi vine în compania unei transmisii manuale cu şase trepte. Propulsorul este asociat unui sistem Start-Stop pentru a reduce emisiile de CO2 şi consumul de carburant aferente staţionării cu motorul pornit. Fraţii săi mai mari au o cilindree de 2.0 litri şi oferă 140 CP la 3.750 rpm, respectiv 170 CP la 3.750 rpm şi un cuplu maxim de 350 Nm la 1.750 rpm. Aceştia beneficiază şi ei de sistemul Start-Stop şi au primit numeroase optimizări pentru îmbunătăţirea rafinamentului.

Renegade poate fi comandat cu două sisteme de tracţiune integrală diferite şi promite capacităţi off-road de top în segmentul său.

Sergio Marchionne vrea să dubleze vânzările Jeep în patru ani

Urmareste Automarket
Renegade îşi propune să fie un model capabil în off-road, având cinci moduri de rulare (Auto, Snow, Sport, Sand/Mud, şi Rock), alături de un reductor 20:1. Garda la sol a modelului este de 210 milimetri. Tot în funcţie de versiunea aleasă de client, Jeep Renegade are în jur de 70 de sisteme electronice de asistenţă, de la ABS şi ESP, până la sistem de coborâre şi urcare a rampelor. Capacităţile off-road depind de versiunea aleasă de client, existând mai multe posibilităţi în această direcţie, dar modelul american promite să fie cel mai capabil din segmentul B.

Via Jeep

Comentarii (14)

  • urat, urat, urat cu spume!!!!!!
    9 18
  • Spatele e urat rau. Totusi, cred ca nu prea are concurent... Nu prea mai eexista pe piata (masina noua) un off-roader atat de mic. Poate doar concurent de la distanta: Suzuki Jimny, care e mult mai mic, sau Duster, care e low-cost.
    14 1
  • are sau nu concurent nici nu conteaza, ii doar extraordinar de nemaipomenit de urat..... uratul suprem ii frumos in comparatie cu asta!
    5 15
  • TC1900
    dupa poze nu arata prea bine, l-am vazut expus in baneasa mall acum cateva saptamini si in realitate arata chiar f bine
    14 2
  • Andrei
    De mers pe camp/teren accidentat nici nu trebuie mai frumos,desi de la Jeep poti sa ai niste asteptari mai ridicate,atat de la exterior cat si de la interior....
    8 2
  • Interiorul este ok, din pacate exeriorul ma sperie..... cel putin din poze.....
    4 4
  • Suleyman Cunoscatoru
    Urat sau nu, imi place ca este diferit de celelalte masini.
    13 0
  • "Beauty is in the eyes of the beholder" spune francezu'... :-)))

    Am urmarit acest model inca de la primele zvonuri, in vederea gasirii unui inlocuitor la actualul SX4. Din pacate, dupa ce am vazut preturile in Germania, m-am resemnat. Indiferent de marketingul Jeep, din perspectiva-mi nu prea merita preturile cerute (+26k Euro pentru versiunile 4x4).
    7 1
  • rotila
    total neinspirat deoarece fiat n-are clienti si a sistat productia
    @ Automarket
    in titlu scrie fiat 500X sii cateva randuri mai jos fiat 500L .si paragraful despre distributia variabila este aiurea . iar le-ai amestecat aseara?
    1 7
  • Joi 28.08.2014, ora 13:00 si vineri 29.08.2014, ora 9:00, am fost invitat de un dealer Jeep din tara, respectiv AUTOITALIA Bucuresti sa particip impreuna cu sotia la un eveniment cu noul Jeep Renegade la Circuitul de Off Road Top Cross Ciolpani.

    Joi am primit numarul de participare 06 si dupa o asteptare consistenta de aproape 2 ore am urcat in singurul Jeep Renegade Latitude alb, Made in Italy (pe platforma lui Fiat 500 X), cu numere de Italia, cutie manuala 6 trepte, motor 1,6 Diesel (desi unii din specialisti de la Jeep Romania afirmau ca este 2.0 Diesel, dar acesta este livrat doar cu o cutie automata cu 9 rapoarte ZF Chrysler), 118 CP, 236 Nm, tractiune pe fata Front-wheel drive - FWD (desi unii din specialisti de la Jeep Romania afirmau ca este AWD, dar acesta este doar modelul Trailhawk, cu veleitati off-road) si corespunzator FWD garda la sol de 17 cm.

    Am pornit motorul cu butonul Start si aproape imediat acesta s-a oprit si nu am mai reusit sa-l pornesc. Dupa cca. 10 minute, timp in care 4 specialisti de la Jeep Romania au facut eforturi deosebite sa reporneasca motorul, masina a repornit si am plecat pe circuit. Traseul a ocolit o portiune cu sleauri cu apa si noroi, fiindca cu 1/2 ora inainte aceeasi masina se impotmolise acolo si a trebuit sa fie trasa cu o sufa de un Wrangler Rubicon. De fapt avand numai tractiune pe fata masina s-a descurcat peste asteptari pe traseul off-road de dificultate mica.

    Dupa ce am coborat satisfacuti din Jeep-ul Renegade Latitude, am urcat intr-un Jeep Wrangler Rubicon 10th Anniversary negru, cu care am strabatut in tromba traseul, inclusiv portiunea cu sleauri cu apa si noroi,

    Nu am avut voie sa testam si noul Jeep Grand Cherokee, pentru ca ce-i prea mult strica. Perioada de asteptare pana am ajuns la volanul masinii a fost compensata de excelentele servicii de catering. La plecare am fost recompensati cu un cadou dragut: o sapca neagra, un mini-termos intr-o punga de hartie neagra, toate personalizate cu sigla Jeep Renegade, alaturi de o brosura cu informatii de baza despre masina.

    A doua zi, dedicata AUTOITALIA, am sosit primii la ora 9:00, unde am fost intampinati cu deosebita agresivitate de o domnisoara vigilenta, care a remarcat ca am avut indrazneala sa fim invitati si cu o zi in urma de reprezentantul unui dealer din tara. Am fost salvati in ultima clipa de reprezentantul AUTOITALIA care ne invitase vineri si am primit dupa multe tergiversari pline de tensiune numarul de participare 01 (deci am fost totusi lasati primii). Am urcat abia la 10:30 in acelasi Jeep Wrangler Rubicon 10th Anniversary negru care a parcurs cu brio traseul. Nu am mai reusit sa mai testam nici o masina, pentru ca amabilul reprezentant AUTOITALIA nu a mai reusit sa ne strecoare pe langa cerberul care ne-a tratat ca pe niste infractori. Lui Renegade Latitude i-a fost dedicat oricum un traseu si mai simplificat decat cel cu o zi in urma. Am plecat cu zambetul pe buze, uimiti de prostia umana si am considerat totusi ca evenimentul a fost reusit.

    Am aflat ca pretul neoficial al lui Jeep Renegade se situeaza in plaja 22 000 Euro (Latitude, cu garda la sol de 17 cm, FWD, respectiv 20 cm AWD) - 36 000 Euro (Trailhawk, cu garda la sol de 22 cm). Pentru marginea inferioara a pretului cred ca totusi este mult mai convenabil un Suzuki Jimny AT (cutie automata), Made in Japan, cu garda la sol de 19 cm, caroserie cu sasiu separat, reductor, AWD cuplabil electronic, cu 14 000 Euro (TVA si discount inclus). Pentru marginea superioara a pretului cred ca este mai convenabi un Suzuki Grand Vitara AT, Made in Japan, cu garda la sol de 20 cm, AWD permanent, reductor si diferential blocabil electronic si numeroase alte dotari, cu 20 000 Euro (TVA si discount inclus). Sau daca totusi vrei sa dai 36 000 Euro pe un Off-roader adevarat, mai bine cumperi un Jeep Wrangler Rubicon, Made in U.S.A., cu garda la sol de 26 cm, caroserie cu sasiu separat, reductor, diferentiale blocabile pe toate puntile si in pus bara stabilizatoare anterioara decuplabila electric.
    21 3
  • automarket face reclama
    automarket face reclama pt jeep cu articolul asta - de asta si comentariile anti.. devin ''ascunse''
    3 6
  • 36k pentru acest Jeep este o nebunie. Ai multe alte optiuni la Mitsu de exemplu Made in Japan (daca asta conteaza asa mult)
    2 1
  • ionutBBB
    SUPER MASINA la banii astia va asigur ca nu are concurenta...pentru cei care vreti sa ma contraziceti,inainte de renegate am avut range rover sport hse 3600 v8 biturbo....costuri de intretinere imense.
    1 0
  • Eu am unul de 1,6 diesel si este bestial. Cand l-am preluat de la firma am urcat la volan si m-am indragostit de el in primii 5 km. am 13.000 de km facuti deja si nu ma mai satur.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru