Conform autorităţilor americane în domeniu, maşinile afectate sunt exemplare Grand Cherokee produse între 2002 şi 2004 şi Jeep Liverty construite între 2002 şi 2003. Problema este una de software şi va fi rezolvată fără costuri la service-urile Jeep din întreaga lume printr-o simplă modificare a computerului care gestionează airbag-urile.
În mod normal, airbag-urile se bazează pe o serie de senzori care indică dacă a avut loc o coliziune şi locul în care a fost produsă aceasta.
Însă, pe modelele implicate în acest recall, aribag-urile ar putea să se activeze fără ca maşina să fie implicată într-un impact. De asemenea, eroarea vizează şi pretensionarea eronată a centurilor în aceste cazuri. În urma unei investigaţii care a durat circa un an, organizaţia americană de stat NHTSA a confirmat faptul că problema a apărut de 215 ori, cauzându-le 81 de răni minore celor din maşini. "Dar, pentru că airbag-urile ar putea exploda fără ca maşina să fie implicată într-un accident, şoferii trebuie avertizaţi că există pericolul ca aceştia să piardă controlul colanului în mers din această cauză", notează agenţia americană.Jeep îi va anunţa pe toţi posesorii maşinilor afectate până în luna ianuarie, reparaţiile urmând să fie realizate fără costuri din partea acestora.
ANUL AIRBAG-URILOR CU PROBLEME ÎN INDUSTRIA AUTO
Recall-ul Jeep este doar ultimul dintr-o serie legată de defecţiuni ale airbag-urilor care au fost anunţate local sau global în ultima perioadă de marii constructori ai lumii.
Astfel, Hyundai a rechemat în luna iulie 243.000 de exemplare Sonata şi Santa Fe din cauza unor probleme la senzorii airbag-urilor, Ford a plusat cu 1.5 milioane de exemplare din întreaga gamă şi alte 154.000 de exemplare Fiesta din cauza exploziilor neaşteptate ale airbag-urilor, în timp ce Honda a rechemat pentru reparaţii 2.5 milioane de maşini din cauza faptului că airbag-urile ar putea exploda cu o forţă prea mare.
Comentarii (0)