După ce constructorii au amestecat segmentul SUV-urilor în zona sa inferioară, astfel că crossoverele de segment mic, cele compacte și cele medii încep să se "amestece" și să-i inducă în eroare pe potențialii clienți, lucrurile par să devină și mai complicate în anii care vin. Iar cel mai bun exemplu vine din partea celor de la Jeep, care pregătesc un SUV mai mic decât actualul Renegade care va avea rolul de a se lupta pe piață cu modele precum Renault Captur, Nissan Juke, Peugeot 2008 și Ford EcoSport, model a cărui generație următoare va fi produsă la Craiova.
Renegade, actuala propunere a celor de la Jeep în zona SUV-urilor de dimensiuni mici, este cu 10 centimetri mai scurt decât Nissan Juke, dar cu 14 centimetri mai mic decât Qashqai. În aceste condiții, un nou model Jeep care să se încadreze mai jos în gamă ar trebui să aibă dimensiuni ultracompacte, care se vor scădea sub 4 metri.
Planurile celor de la Jeep nu sunt încă trasate foarte clar, singurele certitudini fiind legate de faptul că un astfel de model ar avea logică în gamă pentru că publicul își dorește o mașină de acest tip în gama Jeep.
"Oferta noastră în acest segment va trebui să fie în continuare capabilă în of-road, pentru că trebuie să aibă spiritul Jeep în ADN. iar asta e o provocare serioasă atunci când vine vorba de dezvoltarea unei mașini mici. Când analizezi elementele care transformă o mașină normală într-una dezvoltată pentru off-road, precum garda la sol sau georgrafia mașinii, îți dai seama că acest lucru e cu atît mai dificil cu cât mașina e mai mică", a decarat Mike Manley, directorul mărcii, citat de britanicii de la Autocar.Conform informațiilor scoase la lumină de jurnaliștii din Albion, primul pas al celor de la Jeep în această direcția ar fi un model cu lungimea de sub 4 metri care va fi dezvoltat și lansat în prima fază în India. Modelul cu numele de cod 526 urmează să fie ulterior analizat din perspectiva oportunității de lansare pe celelalte piețe pe care Jeep activează.
via Autocar
Ma indoiesc... JImny are sasiu ...
http://truckyeah.jalopnik.com/this-is-the-most-hardcore-jeep-renegade-yet-1768359807
Daca pastreaza si sistemul 4x4 cu Active Drive Low (reductor) si-l pozitioneaza in zona sub 20k Euro as zice ca se gasesc clienti...
Oricum dintre SUV-urile mici, Renegade e cel mai capabil in off-road. Evident ca e si peste noua Vitara.
Intr-adevar, Renegade-ul pare destul de bazat in off-road, pacat ca are destul de multa electronica. La fel de bazat mi se pare a fi Subaru XV/Crosstrek.