Jeep își suflecă mânecile și încalță cizmele de cauciuc: noul Grand Cherokee Trailhawk se simte în off-road ca peștele în apă

de Bogdan Mirică
Duminica, 27.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jeep caută să se adreseze adevăraților pasionați de off-road cu versiunea Trailhawk a modelului Grand Cherokee. Modelul vine echipat pentru orice provocare off-road.

Jeep are foarte mulți fani pasionați de off-road. În fond, pentru asta a devenit celebră marca americană. Pe lângă un reprezentat dedicat întru totul fenomenului, cum este Wrangler, Jeep caută să le ofere clienților săi și versiuni extreme ale modelelor de stradă. Cel mai nou exemplu este Grand Cherokee, care a primit o versiune dedicată off-road-ului cu ocazia Salonului Auto de la New York.

Noul model a fost botezat cum altfel decât Jeep Grand Cherokee Trailhawk și a fost introdus pe scena salonului coborând o serie de scări. Jeep a îmbunătățit suspensia pneumatică Quadra-Lift pentru a face față unor provocări noi. Articulațiile au fost înlocuite, iar cursa suspensiei a devenit mai lungă. Aceste modificări au făcut ca garda la sol să ajungă la 27.5 centimetri. A crescut și unghiul de atac de la 29.8 la 36.1 grade, iar cel de degajare a ajuns la 22.8 grade.

Resursele sunt transmise ambelor punți prin intermediul unui sistem 4x4 Quadra-Drive II, disponibil cu un diferențial electronic cu alunecare limitată, precum și cu o funcție de asistență la urcare și o selectare a vitezei de rulare în teren accidentat.

Esential 27.5 de centimetri este garda la sol a noului Jeep Grand Cherokee Trailhawk.
8.4 inch este dimensiunea ecranului instalat pe Grand Cherokee Trailhawk.
Pentru a putea puncta și la capitolul impresie artistică, modelul american are acum un nou aspect frontal, cu o grilă a radiatorului împrumutată de la modelele aniversare Jeep 75 de ani.
Nu lipsesc cârligele de remorcare față și spate, de culoare roșie, nici jantele de 18 inch, care pot fi înlocuite opțional cu unele de 20 de inch.
Indiferent de opțiune, Jeep oferă anvelope Goodyear Adventure pentru teren accidentat, cu ranforsare din kevlar.

Pragurile sunt protejate de accesorii Mopar, pe acoperiș a apărut un suport de culoare gri iar caroseria a primit etichete ca Trailhawk și Trail Rated.

Interiorul vine personalizat cu piele de culoare neagră și cusături roșii, cu inserții de plastic negru lucios și cu un sistem multimedia Uconnect, cu ecran de 8.4 inch, capabil să indice detalii relevante în off-road, cum este starea articulațiilor.

 

Comentarii (19)

  • OIIIIIIIO
    Asta numesc eu suv adevarat.Arata foarte bine si foarte potent in off-road. OIIIIIIIO
    22 4
  • Oare cati si-au dat seama ce inseamna OlllllllO ?
    10 1
  • Jeep are o istorie de 75 de ani in 4x4. Nici un alt producator nu poate face ce fac ei. Jeep este singurul producatur care testeaza masinile pe celebrul Rubicon trail. Este un traseu de 30 km(17 miles). Traversarea dureaza 3 zile.Au mai incercat si alt producator sa traverseze traseul asta. Cred ca a fost GM. Au reusit sa -si scoata masinile de acolo. Cu elicopterul. Nissan , toyota nici macar nu au de gand sa incerce. Trebuie sa recunoastem ca Jeep este no.! in domeniul asta. Daca va uitati la un qusqai,mazdacx5, q7 etc , veti constata ca toate au aceeasi tinuta de drum.Te uiti la un Renegade modul nou, vei vedea ca sta altfel pe drum.Este diferit.
    14 2
  • inexorabil
    @Kotegaeshi, ce poate să indice expresia de care amintești decât logo-ul lui Jeep (cele două faruri rotunde și grila de tip zăbrele verticale-paralele dintre ele) ? Un simbol format din caractere; un artificiu pe care numai cei isteți ȋl pot opera.

    Da, Jeep este fantastic, dar oare fostul GM să fie chiar atât de impotent precum susții? De exemplu, după ceea ce se observă ȋn următoarele două clipuri, eu, unul, n-aș emite un astfel de verdict:
    www.youtube.com/watch?v=p5zH4bfmDF0
    www.youtube.com/watch?v=Xl4HXagJQVo
    3 3
  • @inexorabil, am mai uitat sa adaug ceva.Pur si simplu am uitat. Masina din clipurile tale nu are suspensia cu care a iesit din fabrica.Renegade , asa cum iese din fabrica, poti sa te duci cu ea sa traversezi rubicon trail. asta este diferentza .
    9 1
  • Voi sunteti naivi cand spuneti ca masinile Jeep (exceptant Wrangler) sunt mult superioare unui Q7, X3 sau Qashqai. O masina de off-road se construieste, nu se cumpara. Masinile Jeep (exceptand Wrangler) sunt construite pentru strada, la fel ca si concurenta mentionata, pentru ca asta cere piata si pentru ca e mult mai economic asa. Ce rost are sa proiectezi niste masini pentru off-road atunci cand 90% din clienti nu le scot de pe asfalt, iar 7% se dau viteji si merg pe un drum forestier? Proiectezi o masina pentru 3% clientela? O masina scumpa (sasiu special, articulatii speciale, etc.) si cu un comportament neadecvat pentru 97% din clienti?
    Masinile Jeep sunt la fel ca celelalte, poate doar sistemele de tractiune sunt setate un pic "altfel". Iar Renegade este intr-adevar bun pentru clasa lui, dar cui ii pasa? Fanii off-road il iau in deradere iar potentialii clienti nu vor o asemena masina patratoasa.
    E frumos sa stai pe canapea si sa lauzi o masina pe care nu o cumperi, dar ti-e drag de imaginea ei mareata pe care ti-au bagat-o in cap cei de la marketing.
    8 10
  • scamel
    este o reusita de design care imbraca un compromis onorabil intre interiorul unei limuzine americane si performantele in teren ale lui wrangler. succesul in europa este limitat de motoare care au o singura hiba . consumul.
    @AM "diferential electronic cu alunecare limitata" -noi intelegem ce vrei sa zici. tu nu stiu daca intelegi.
    3 0
  • @Kotegaeshi

    Tot atat de putini ca cei care stiu ce inseamna Kotegaeshi....:)))

    @ Tibi

    Adica in teren accidentat un O7 sau un X5 se descurca la fel de bine ca un Range Rover Evoque sau ca masina despre care se vorbeste in articol, nu? Sigur ca niciodata un SUV, oricat ar fi el de potent in off road nu se va descurca mai bine ca o masina preparata after market. pentru asa ceva, Dar asta nu inseamna ca nu sunt oameni care sa nu-si doreasca o masina care sa incerce sa imbine ambele calitati. Cat despre utilitate si piata, eu zic ca nu ar trebui sa ne pronuntam noi. Cea mai bine vanduta masina din America este Ford F150, te-ai intrebat vreodata cati dintre cumparatori cara ceva constant in bena?
    4 1
  • @tibi, da asa este cum zici tu.
    http://www.youtube.com/watch?v=Xl4HXagJQVo
    Trail rated . Astea sunt emblemele care sunt puse pe jeep.Sunt puse pe aripile fata.Ti-am dat link-ul.Acolo vezi toate jeep-urile care au emblema asta. Astea sunt masinile lor scoase din fabrica.100% trail rated.In vecii vecilor nu o sa vezi un Q7 cu asemenea embleme.Poti sa construiesti tu 1000 de ani un q7 care sa se vrea sa treaca Rubicon trail.Nu va reusi nimeni.Farmecul acestor jeepuri este ca poti merge cu ele pe unde vor muschii tai. Mie, personal, nu-mi plac, dar sa dam Cezarului ce-i al lui. Pe americani nu-i intrece nimeni la capitolul 4x4. Asta e adevarul. Nu-i parerea mea.Citeste-le istoria. 75 de ani. Ei au creat primul suv, prin 1960 si ceva. Intereseaza-te!
    Multam fain, @misha
    7 0
  • rotila
    este masina ideala pentru vanatoarea din ajunul craciunului de la Balc.
    Iubitorii de offroad, puristii, vor avea probleme cu transmisia automata.
    0 3
  • @Kotegaeshi
    Tu esti prea vrajit de marketing. Jeep se foloseste de acele etichete sa descrie capabilitati exgerate in scopul de a vinde masini pentru strada. Volumele aduc banii, iar pentru asta trebuie sa oferi publicului o masina care sa le dea impresia de Wrangler, dar care pe tine sa te coste putin. Costuri de productie mici inseamna ca mecanica unui Jeep este la fel ca restul concurentilor. Diferenta intre Jeep, Toyota, Nissan se face la piesele aftermarket, la personalizabilitate.
    Toti posesorii de SUV (inclusiv Juke sau Captur) vor sa creada ca masina lor poate sa urce pe munti. Dar nu vor urca niciodata pentru ca nu vor sa zgarie masina. Cu ce ma ajuta Trail Rated? Pentru confort psihic. Cum ziceam mai sus, 3% din cumparatori scot masinile in offroad adevarat, si alea nu sunt stock!

    @misha
    nu am mentionat explicit, dar respectam clasele: Q7 cu Grand Cherokee, X3 cu Cherokee, etc.

    Ideea mea principala e ca o masina de serie nu va face niciodata off-road adevarat. Capabilitatile ei declarate de producator sunt pur-si-simplu pentru orgoliul cumparatorului, pentru snobul din noi. Oamenii cumpara F150 pentru ca "e smecher", iar propozitia ta intareste ce spun eu.

    Ce face Jeep e marketing. Iar mie Jeep imi place, are o imagine buna, o reputatie buna, o calitate buna. Regret ca nu s-au dezvoltat pe masura meritelot lor, cu rivali pentru:
    Land Cruiser / Patrol / Expedition
    Sequoia / Armada / Explorer
    Prado / Pathfinder
    4Runner / Fortuner
    Qashqai
    Tacoma / Frontier / F150 (pick-up)
    F150 Raptor
    Tundra / Titan (pick-up)
    plus toate modelele F650/750 sau Super Duty de la Ford cu bena sau fara.
    Pacat...
    5 7
  • Da , @tibi asa este .Numai marketing, dar masinile astea sunt de serie si pot face offroad.Ai vazut (pe viu) una din masinile astea? Eu lucrez cu ele.le fac ultimele verificari de tot felul inainte de a ajunge in mainile clientilor.Ai vazut Wrangler Brute ?

    https://www.youtube.com/watch?v=eINBMAXn-4M .Masina asta asa a iesit din fabrica.
    3 0
  • https://www.youtube.com/watch?v=bNlLnFjP_7Q

    Asta e chiar culmea nesimtirii....
    2 0
  • inexorabil
    Subscriu la afirmațiile lui @Tibi! Ȋn fond și la urma urmei, Rubicon Trail nu poate semnifica altceva decât “ȋncordarea mușchilor”…ȋnchipuirii de sine (producători și proprietari laolaltă). Off-road se definește – ȋn termeni de bun simț – drept abordarea reliefului accidentat și ȋncă de nevoie , dar nu și atacarea “șmecheră” a bolovanilor sau a râpilor puțin adânci.

    Pe de altă parte, @Tibi, procedez și eu ca Mafia – invoc clasamentele. De pildă, ce zici de “premiile” JD Power acordate ȋn 2016? Probleme ȋnregistrate ȋn ultimul an și raportate de clienții americani (ȋncă sunt cei mai pretențioși din lume) pentru autovehicule cumpărate ȋn urmă cu trei ani. Fiabilitatea, bat-o vina. La categoria “light-truck models”, găsim câștigători precum: Buick Encore (segmentul “Small SUV”), Chevrolet Equinox (“Compact SUV”), GMC Yukon (“Large SUV”) și Chevrolet Silverado HD (“Large heavy-duty pickup”) – iată niște nume de care, așa, ca fapt divers, rromanika bese…Ea trăiește ȋn zodia Astrală.

    Revenind la subiect, Compass și Patriot sunt departe de Encore, iar Wrangler de Equinox. Sau cât de liniștit stă Jeep ȋn perspectiva revenirii, ȋn 2017, a lui Chevy K5 Blazer? Dar dacă NGMCO Inc. ar avea de gând să reediteze camioneta “dementă” GMC Syclone sau SUV-ul asemenea GMC Typhoon (ambele făceau 5,5 sec. de la 0-100 km/h ȋn urmă cu 24-25 de ani!) ?

    Apropo de JD Power, cea mai dramatică diferență am sesizat-o pe tărâmul “midsize sporty car” : Camaro le “zvântă” pe Mustang și Challenger – aici să-ți umfli propriul ego, nu…printre bolovani, stânci etc.

    @Kotegaeshi, pe contul tău afișezi vârsta de 17 ani și, totuși, lucrezi pentru Jeep? AndreiRN este mai tare decât tine: el ȋși dă cu Tesla-n dește, sic!
    3 2
  • Da @inexorabil. Am 17 ani si lucrezpentru Jeep.Nu ai mai vazut genii pe @automarket? :)))
    Toate exemplele de masini pe care le dai tu sunt numai pe piatza americana, care este alta mancare de peste. Eu nu pot sa spun nimic despre masinile astea pentru ca nu le-am vazut . Si nici nu o sa le vad. Eu vorbesc din proprie experientza. Si multi sunt deranjati de treaba asta. In final: who cares?
    Cred ca este mult mai interesant printre bolovani si stanci etc. E mai interesant sa mergi prin Baragan decat pe cresta Piatra Craiului?
    6 1
  • Tibi, acum depinde denevoile fiecaruia. Nu vorbim neaparat despre off road extrem. Insa daca esti pasionat de iesiri in natura si intri adesea pe drumuri desfundate si pline de gropi, si, mai ales, iti permiti, nu iti vei lua nici un X5 nici un Suzuki Samurai preparat de off road! Iti vei lua un Cherokee sau un Discovery astfel incat vei merge in conditii bune pana la locul in care drumul se strica si nici nu vei ramane in primul noroi.
    3 0
  • Tibi, acum depinde denevoile fiecaruia. Nu vorbim neaparat despre off road extrem. Insa daca esti pasionat de iesiri in natura si intri adesea pe drumuri desfundate si pline de gropi, si, mai ales, iti permiti, nu iti vei lua nici un X5 nici un Suzuki Samurai preparat de off road! Iti vei lua un Cherokee sau un Discovery astfel incat vei merge in conditii bune pana la locul in care drumul se strica si nici nu vei ramane in primul noroi.
    2 0
  • Eu cred ca trebuie sa-ti cumperi lucruri pe masura nevoilor tale. Nu-ti cumperi o trusa de scule cu 100 de piese de la Lidl doar pentru ca "poate" am nevoie de ele, sau pentru ca "nu se stie niciodata". Dar omul e snob si orgolios, isi umple cosul la Cora cu produse inutile si apoi arunca jumate. La fel e si la masini, si fiti siguri ca producatorii si-au adaptat oferta la aceste tipare umane. De-aia sunt de parere ca masinile sunt in linii mari la fel de capabile. Diferentele stau in calitatea pieselor componente, serviciile after-sales si propriile tale gusturi.
    Putini sunt cei pasionati de drumuri desfundate @misha. Nu investesti miliarde in proiectarea unei masini "tare-ca"piatra" pentru o mana de oameni. Nu renteaza. In capitalism tre sa faci profit.
    Marea majoritate a cumparatorilor diferentiaza masinile dupa aspect, pret, imagine de marca, dotari. Putini se uita pe clasamentele JD Power @inexorabil. De-aia marketingul e piua 1. Ei iti baga in cap o idee buna sau proasta, ei scriu clasamentele, si ti le aduc in fata ochilor.
    Dovada cea mai buna e ca VAG trece aproape neatins de Dieselgate.
    0 2
  • inexorabil
    Nu, @Kotegaeshi, evident că nu mi-ar plăcea cursele ȋncercate direct pe câmp.

    De fapt, bătălia pentru supremație se duce ȋn oraș – mă exprim alegoric și, totodată, trag o concluzie la analiza lui @Tibi. La urma urmei, arma numită marketing este, ȋntr-adevăr, devastatoare pentru psihicul uman, dar există și un alt sistem propagandistic – cel "rudimentar" – care, deși nu intenționează să folosească mijloacele și tacticile de care dispune, de obicei, marketing-ul (mă rog, din fire, nu poate avea nicicând fondurile aflate la discreția tagmei comerciale :D), se dovedește chiar mai persuasiv decât acesta: “cultura populară” sau “vocea plebei”. Este cazul să explic? Cred că nu…Dar trebuie să admitem cu toții adevărul: iată un exemplu grăitor că, pe această minunată planetă, poți să faci o treabă grozavă și fără bani mulți (din instinct romantic, aș fi vrut să evit atributul adjectival “mulți”, dar, ȋn ultimul moment, mi-am dat seama că aș părea prea…desprins de Terra, adică ȋn levitație).
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru