Jeep Grand Cherokee SRT8, cea mai performantă versiune a SUV-ului american, este disponibilă pentru comandă şi pe piaţa din România. Modelul pleacă de la 76.000 de euro cu TVA inclus, iar clienţii săi trebuie să achite o taxă auto de 2.539 de euro, aferentă celor 328 de grame de CO2 emise , în medie, la fiecare kilometru parcurs. SUV-ul american de performantă este echipat cu un motor HEMI V8 de 6.417 cmc, care dezvoltă 468 CP şi 624 Nm, livraţi celor patru roţi cu ajutorul unei transmisii automate cu cinci trepte.
Puterea maximă este atinsă la 6.250 rpm, pe când cuplul maxim este furnizat la 4.100 rpm. Modelul american poate să treacă fără probleme peste masa sa ridicată, de 2.418 kilograme, accelerând în voie până la un maxim de 257 km/h. Rezervorul său de carburant are o capacitate de 93 de litri, ceea ce ar trebui să-i acopere setea HEMI-ului vreme de câteva sute de kilometri, având în vedere consumul mediu anunţat la 14.1 litri la sută, respectiv 10.1 în regim extraurban şi 20.9 litri la sută în regim urban.
Versiunea SRT8 a lui Jeep Grand Cherokee luptă cu doi rivali germani de top, BMW X5M şi Mercedes-Benz ML 63 AMG.
În timp ce modelul american are un preţ mai "accesibil" şi un nivel de putere mai redus, cele două modele germane se mândresc cu motoare V8 de peste 500 CP, alături de motorizări mai economice, în măsura posibilităţilor. Astfel, Mercedes-Benz ML 63 AMG are un consum mixt de 11.8 litri la sută, dezvoltă 525 CP şi 700 Nm, pe când BMW X5 M dezvoltă 555 CP şi 680 Nm şi are un consum mixt de 13.9 litri la sută. Modelul de performanţă de la BMW este capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 4.7 secunde, pe când echivalentul său de la Mercedes-Benz necesită 0.1 secunde în plus. Deşi sunt mai rapide decât Jeep Grand Cherokee SRT8 până la „sută”, cele două modele germane sunt limitate electronic la 250 km/h şi au un preţ de listă semnificativ mai ridicat.Via Jeep
Poate ar trebui sa i a exemplu si altii ..care de ani buni stiu sa ofere doar 1.4,1,6,1.5 etc,desi prin tari cu apa calda au si motoare mult mai capabile.
Astazi, dupa ceva anisori, mi-am facut si eu cont pe AM. N-as fi vrut, din motive obiective, dar se pare ca nu am incotro. Poate e mai bine asa.
O sa incerc de-acum sa postez doar logat, sa nu existe dubii in privinta identitati celui care posteaza cu nick-ul meu. Se pare ca lucrurile au inceput sa derapeze puternic, ca sa nu zic c-au scapat grav de sub control, cu unul din userii de pe Automarket.
On topic, generatia asta de Cherokee arata foarte fain. E o masina extrem de capabila si m-am simtit mandru in ziua in care am vazut una in Zarnesti cu abtibild de RO pe spate. Un tip fericit respectivul:)
Da, e o masina faina Grand Cherokee-ul, una dintre putinele masini cu adevarat de teren care mai exista pe piata.
o mie, doua ... de euro ??
PS 4x4 adevarat nu inseamna cilendree mare la motor ... astea 3 mentionate mai sus, sunt ele 4x4, dar pot spune ca au alt scop, nu ai sa vezi vreodata vreunul in concursuri de off-road, mai ales in europa de est, sunt masini premium, pentru oameni la care imaginea conteaza ! Eu zic ca 80-90% din totalul suvurilor premium sunt folosite in mare parte pe asfalt!
Un 4x4 adevarat e un defender, un ranger, un hilux ... au garda mai mare la sol, unghiuri de atac mai bune, configuratii la rapoaprte mult mai bune ;)
Printre altele proprietarul mai are si un Mustang Saleen 302 (editie limitata).
Ma bucur pt. oamenii care isi pot indeplinii vise de genul acesta si repspect pt. dealerii/importatorii care fac posibile aceste lucruri.
Mi-ar placea sa vad mai multe pe strazi pentru ca sincer m-am saturat de X5, ML si Q7 (masini excelente, nimic de zis, insa sunt obositoare deja).
http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks-/6001/i.html?_nkw=jeep+srt8&_frs=1&_trksid=p4506.c0.m359
@Jeep Nu e chiar asa.. .In prezent detin un Cayenne nou din 2011 luat si el de nou in leasing si sincer regret ca nu am asteptat sa cumpar SRT-ul. Jeep e mult mai masculin si capabil in offroad iar vf de gama facut pe comanda, echipat bine (full cum se spune) nu cred ca e sub Porsche, BMW X5 Q7 etc. calitativ. Sunt nostalgic dupa V8 chiar daca as merge din ,,benzinarie in benzinarie'' cu el. As fi putut sa aleg un motor mai mare si pe ce am avut pana acum dar nu ma interesat. Doar unui Jeep Grand Cherokee ii sta cu cilindree uriasa. La restul e bun V6-ele diesel zic eu.
psPt fanii Jeep. Pe viitor o sa aleg Jeep...PROMIT :)
Nu cred c-ai avut X5 cu V6 diesel:)
Masina de productie cu cel mai mare consum din lume tot din EU vine.
De la VW.
Daca vreti sa aveti puneti mana si construiti.