Gradul de fiabilitate al mașinilor reprezintă unul dintre criteriile principale de decizie a clienților când vine vorba de fidelitatea acestora față de o marcă. Altfel spus, cu cât ai avut mai puține probleme cu mașina pe care ai condus-o, cu atât tinzi să cumperi următoarea mașină a aceleiași mărci.
Ei bine, studiul de fiabilitate realizat de respectata companie JD Power în Germania și-a anunțat rezultatele pe 2017. Este al treilea an consecutiv când topul Vehicle Dependability Study (VDS) este publicat în cea mai mare piață europeană, iar studiul a fost realizat între februarie și aprilie 2017 cu ajutorul a 14.000 de posesori de mașini cu o vechime de maxim 3 ani (produse între 2014 și 2016).
În cadrul acestei cercetări, analiștii JD Power analizează 177 de posibile probleme care pot deranja posesorul unei mașini, acestea fiind împărțite în 8 categorii: Probleme de caroserie, Experiență dinamică, Display-uri și comenzi, Sisteme de navigație, de comunicare și audio, Scaune, Sisteme de climatizare, Probleme de interior și Motor/Transmisie.
Conform studiului efectuat în Germania de cea mai cunoscută companie din domeniu, rezultatul este un număr alăturat fiecărei mărci și fiecărui model în parte, iar acesta reprezintă numărul de probleme raportate la fiecare 100 de mașini. Altfel spus, cu cât valoarea este mai mică, cu atât modelul și marca sunt mai fiabile.
Kia și Hyundai, cele mai fiabile mărci în ultimii 3 ani
Rezultatele din 2017 sunt foarte interesante. În primul rând, merită sublinat faptul că mărcile sud-coreene au depășit în ultimii trei ani la capitolul fiabilitate mărcile japoneze, medaliatele tradiționale ale acestui tip de clasament. Astfel, Kia și Hyundai dețin primele două poziții în clasamentul JD Power din Germania, cu un index de 99, respectiv 105. Pe ultima poziție a podiumului se situează Toyota, cu un index de 109.Prima marcă europeană din topul JD Power din Germania este Skoda (locul 5, index 114), cehii fiind urmați îndeaproape de francezii de la Peugeot (locul 6, index 125).
Opel, cea mai fiabilă marcă germană
De notat și că industria auto germană este condusă - surprinzător pentru mulți - de marca Opel, care depășește Honda în topul fiabilității și se cațără pe locul 8 la general (index 129). Rezultatul excelent al mărcii Opel este datorat în special faptului că brandul din Russelsheim a reulit să câștige două categorii în clasamentul pe modele: Opel Adam este cea mai fiabilă mașină de oraș, în timp ce Opel Insignia conduce topul modelelor de clasă medie.
Media de probleme semnalate la fiecare 100 de mașini pe toată industria auto este de 151, iar Dacia se află la jumătatea clasamentului fiabilității: locul 14 din 24 de mărci luate în considerare.
De cealaltă parte, la capitolul mărci cu probleme, JD Power subliniază Fiat (locul 24, index 228), BMW (locul 23, index 205) și Citroen (locul 22, index 195).
În clasamentul mărcilor premium, cel mai fiabil brand este Mercedes-Benz (locul 16 la general, index 158), urmat de Mini (locul 17, 162) și Volvo (locul 19, 180).
JD Power 2017 Germania: cele mai fiabile mărci | ||
---|---|---|
Loc | Marcă | Index (probleme la 100 de mașini) |
1 | Kia | 99 |
2 | Hyundai | 105 |
3 | Toyota | 109 |
4 | Mitsubishi | 113 |
5 | Skoda | 114 |
6 | Peugeot | 125 |
7 | Nissan | 129 |
Opel | 129 | |
9 | Honda | 132 |
10 | Ford | 137 |
11 | Seat | 138 |
12 | Renault | 139 |
13 | Volkswagen | 146 |
14 | Dacia | 152 |
15 | Mazda | 156 |
16 | Mercedes-Benz | 158 |
17 | Mini | 162 |
18 | Suzuki | 174 |
19 | Volvo | 180 |
20 | Smart | 181 |
21 | Audi | 182 |
22 | Citroen | 195 |
23 | BMW | 205 |
24 | Fiat | 228 |
Cele mai fiabile modele: Hyundai i30, Kia Sportage, Opel Adam
Foarte interesante și clasamentele pe segmente, acolo unde JD Power ne oferă o listă a celor mai fiabile 3 modele din fiecare clasă.
Aflăm, astfel, că Dacia Sandero prinde podiumul și este una dintre cele mai rezistente modele de clasă mică într-un segment dominat la acest capitol de Toyota Yaris și Skoda Fabia.Opel Adam, Kia Sportage, Hyundai i30, Mercedes Clasa E și Opel Insignia conduc clasamentele în segmentele lor.
JD Power 2017 Germania: câștigătorii pe clase | ||
---|---|---|
Clasa mini | 1. Opel Adam | 79 |
2. Hyundai i10 | 80 | |
3. Mitsubishi Space Star | 84 | |
Clasa mică | 1. Toyota Yaris | 110 |
2. Skoda Fabia | 114 | |
3. Dacia Sandero | 121 | |
Clasa compactă | 1. Hyundai i30 | 72 |
2. Skoda Rapid | 84 | |
3. Toyota Auris | 89 | |
Clasa medie | 1. Opel Insignia | 114 |
2. Skoda Superb | 115 | |
3. Ford Mondeo | 147 | |
Clasa mare și de lux | 1. Mercedes-Benz Clasa E | 126 |
SUV-uri | 1. Kia Sportage | 77 |
2. Peugeot 2008 | 84 | |
3. Skoda Yeti | 84 |
De notat că modelul cu cele mai puține probleme semnalate de clienți - indiferent de clasă - este Hyundai i30, care a obținut un index excelent: 72. Podiumul mașinilor cu foarte puține probleme este completat de Kia Sportage (Index 77) și Opel Adam (Index 79). Dacia are două modele în Top 50: Sandero (locul 22, index 121) și Duster (locul 40, index 157, la egalitate perfectă cu Opel Astra și VW Polo).
Top 50 modele în studiul JD Power Germania 2017 | ||
---|---|---|
Loc | Model | Index (probleme la 100 de mașini) |
1 | Hyundai i30 | 72 |
2 | Kia Sportage | 77 |
3 | Opel Adam | 79 |
4 | Hyundai i10 | 80 |
5 | Mitsubishi Space Star | 84 |
Peugeot 2008 | 84 | |
Skoda Rapid | 84 | |
Skoda Yeti | 84 | |
9 | Toyota Auris | 89 |
10 | Opel Mokka | 93 |
11 | VW Golf Sportsvan | 94 |
12 | Renault Captur | 97 |
13 | VW Tiguan | 99 |
14 | Audi Q5 | 109 |
15 | Toyota Yaris | 110 |
16 | Seat Leon | 112 |
17 | Opel Insignia | 114 |
Skoda Fabia | 114 | |
19 | Skoda Superb | 115 |
20 | Renault Twingo | 117 |
21 | VW Up | 119 |
22 | Dacia Sandero | 121 |
23 | Hyundai ix35 / Tucson | 122 |
24 | Hyundai i20 | 125 |
25 | Mercedes-Benz Clasa E | 126 |
26 | Renault Clio | 129 |
27 | Mazda 3 | 132 |
Audi Q3 | 132 | |
29 | Ford Focus | 135 |
30 | Nissan Qashqai | 139 |
31 | Skoda Octavia | 141 |
Ford Kuga | 141 | |
Peugeot 208 | 141 | |
34 | Kia Ceed | 143 |
Mini / Clubman / Convertible | 143 | |
36 | Ford Mondeo | 147 |
Ford Fiesta | 147 | |
38 | Opel Corsa | 152 |
39 | Peugeot 308 | 155 |
40 | Dacia Duster | 157 |
Opel Astra | 157 | |
VW Polo | 157 | |
43 | Seat Ibiza | 158 |
44 | VW Golf | 161 |
BWM X3 | 161 | |
46 | BMW Seria 4 | 163 |
47 | Mercedes-Benz CLA | 169 |
48 | Fiat 500 | 170 |
VW Passat | 170 | |
50 | Mercedes-Benz Clasa C | 172 |
via JD Power
Felicitari Golf,Passat pentru locurile fruntase :)) Asta inseamna sa fi "etalon"
Mă rog, cifrele sunt cifre, nu le putem contesta noi, nespecialiştii în statistică.
Opel, prima dintre “ghermance” la fiabilitate?! Acum ce să mai zică băieţii din RC? Au vrut Blitz-ul afară din schemă…Sincer, şi eu. Mă rog, cert este că, prin intermediul platformelor şi motoarelor, “ADN-ul” lui Opel va rămâne mulţi ani implantat în organismul GM-ist. Oricum, vânzarea lui Opel = încă un eşec managerial al mahărilor din Detroit. De parcă ar fi ceva nou…
Nu mă surprinde faptul că subordonatul (Skoda) îşi bate şeful (VW). Ce-i drept, în ziua de azi arată şi mai bine în ansamblu! De felul lor, cehii nu-şi bat joc de conceptul de calitate auto (la faza cu “mizeria VW – 1.2 TSI”, ei au jucat doar rol de executanţi), ba unii dintre ei (Tatra) au fost chiar nişte extremişti ai calităţii, drept pentru care istoria…i-a măturat fără milă.
Evident că, la secţiunea modele, clasamentul general nu pare tot atât de credibil, unele produse îndulcindu-i oarecum pe dezamăgiţi.
Triada şi mai ales BMW…Dacă şi în zilele noastre provoacă suspiciuni, ce putem concluziona fără şanse de a ne înşela? Că noi, ca naţie, în general, mizăm pe teutone excelente pe vremea lor, doar că un pic (mai mult) obosite în folosirea curentă. Dar măcar ştii sigur că manevrezi MAŞINI. La urma urmei, goana după profit, dar şi excesul de tehnologie, atrag după sine probleme…Nu contează de care, @unu; PROBLEME! Eventual ar merita făcut un clasament al costurilor de remediere.
Conștientizezi că nu e "un review", da? Și că testele auto nu sunt în general materiale care să ia în considerare fiabilitatea, pentru că n-ai cum să știi detaliul ăsta în condițiile în care mașinile testate tocmai se lansează?
:)
De exemplu, la TSI-uri nu sareau distributiile dupa 3 ani sau la 20-30000 de km. Sareau dupa 4-5 ani si la 40-50-60000 de km. Deci conform acestui clasament, masinile care aveau motoarele alea, erau considerate fiabile. Na belea, ca nu era chiar asa!
Orice criticI s-ar scrie aici, pentru niste produse SUB PRETUL CONCURENTEI sa apara in astfel de articole este o mare palma ``ETALOANELOR`` !
Spre uimirea multora, Peugeot care in Romania e vazut ca o catastrofa de masina, uite ca e in primele marci ca fiabilitate. In ceea ce priveste BMW, nu stiu ce a avut cu el de l-au pus pe locul ala :)))
http://europe.jdpower.com/sites/default/files/2017087.pdf
E bine ca KIA, Hyundai, Opel au defecte putine pt ca nu e prea placut sa ai de lucru cu dealeru si servisul. La mercedes chiar daca trebuie sa mergi mai des pe la service macar esti tratat mult mai bine :)
Studiul este facut in Germania.... compania este americana.
Nici pe mine nu ma mira faptul ca marcile coreene s-au clasat pe primele locuri. Au investit foarte mult in dezvoltare in timp ce omologii europeni nu au stiut cum sa-si reduca costurile..
De asemenea acest studiu vine sa-mi confirme o opinie mai veche ... Demult am spus ca masinile celor de la Skoda mi se par ceva mai bine inchegate decat celelalte produse VAG. Iata confirmarea. Sa speram ca acest clasament va reprezenta pentru cei de la Skoda un atu pentru a solicita celor de la VW tehnologii echivalente cu cele care echipeaza masinile fabricate in Germania.
Ramane, desigur de discutat modalitatea in care a fost efectuat studiul pentru ca sunt dscrepante destul de greu explicabile. Mi-e greu sa cred ca, in realitate in, spre exemplu, Peugeot (locul 6) si Citroen (locul 22), pot exista diferente atat de mari in ceea ce priveste fiabilitate, ambele branduri apartinand aceleaiasi marci.
Prin urmare, asa cum foarte bine spunea Dan_grc ar trebui mai multe explicatii despre modalitaea in care a fost realizat studiul. Compania respectiva nu este specializata in inginerie ci in studii de piata.
Este drept că, pe de altă parte, Dan nu poate reacționa decât ca un fan ofuscat (dar nu trebuie criticat ȋn acest sens), fiindcă locul pe care ȋl ocupă, ȋn clasamentul cu pricina, marca lui iubită nu-i deloc unul măgulitor și, de aceea, supărarea lui Dan este mai mult decât explicabilă. Peste Ocean ȋnsă, BMW stă mult mai bine (locul 7 din 31 de mărci cercetate), după constatările aceleiași companii! La urma urmei, nimeni (persoană fizică sau juridică) nu este profet ȋn țara lui, ha-ha! Mă refer și la cazul Buick-China.
Alta mi se pare beleaua cu münchenezii: de câțiva ani scot niște “balene” care nu ȋmpărtășesc nimic din silueta grațioasă și din ținuta sportivă care i-au adus BMW-ului faima de ecou istoric…Ba chiar consider a fi grav faptul că “aspiratele” au fost complet eliminate din oferta liniei 3-5-7 (bașca acea idee fixă de tablou de comandă pentru cele trei modele iconice, ceea ce ȋmi creează impresia că, dacă aș deschide ușa departamentului de design de la BMW, aș găsi un mormânt cu flori). Dar probabil că, ȋn mintea conformistă a lui Dan, aceste chestiuni pot fi trecute la capitolul mizilicuri, care cică n-au nicio legătură cu pierderea coroanei mondiale “premium”…Pur și simplu hazardul ȋși face de cap, mda-da, bine.
In perioada 2005-2015 Bmw n-a avut " balene " ? Cate modele zvelte au fost in aceasta perioada? Nu este doar hazard, Mercedes a propus cateva modele mai atragatoare in ultimii ani, fata de oferta pe care o aveau acum 10 ani, ce-i asa greu de crezut. Si da, chiar mi se pare un mizilic faptul ca Mercedes a depasit Bmw la vanzari, mai ales ca Bmw nu este in scadere, doar ca Mercedes creste mai mult, si ce? Asta vede mintea mea conformista.
Daca la Fiat si la Citroen mas fi asteptat ......la BMW in nici un caz.....acesta e un mare semn de intrebare....
In viata reala de ce ar fi mai prejos decat BMW? Fiindca sunt mai ieftine?
Si la nivel competitional Citroen a castigat cateva WRC-uri si WTCC-uri, spre deosebire de BMW, care in F1 a facut doar figuratie. Nu a castigat niciun campionat.
Standardizarea bordului... Și Mercedes te pomenești că nu are așa ceva, toate interioarele sunt unicat. Cadillac are trei modele cu interioare trase la indigo, asta fac toți astăzi. Pentru ca teoria ta să se probeze, ar trebui ca Bmw să pice la vânzări ani la rând, mai rău ca Audi.
In schimb enervant e ca trebuie sa inlocuiesc becurile pe faza de intalnire de 2 ori pe an si nu sunt singurul cu aceasta problema.
kakata nu are doar recordul absolut al recall-urilor, dar a intrat in istorie cu recall la recall. De ordinul milioanelor. Asta da respect pentru clienti. N-au murit decat 17.
Nu, BMW nu va cunoaşte un efect de “tobogan” al vânzărilor. În schimb, poate fluctua “graficul”. Dar de vândut, se va vinde întruna, pentru simplul fapt că este…BMW.
De ce nu apare Lexus pe listă? Dar de ce lipseşte Porsche? Culmea, cele două conduc clasamentul fiabilităţii JD Power peste Ocean! Nu pare o omitere, fiindcă, în caz contrar, ar fi impardonabil în cazul unei firme cu 50 de ani de experienţă! Dar nu vă aşteptaţi ca oficialiii companiei să citească AM şi sugestiile noastre, că doar n-om fi noi buricul presei auto mondiale.
Înseamnă mult mai mult.
Înseamnă cât ești de satisfăcut de acea mașină. Raportul între cât de mult te enervează față de câtă plăcere îți oferă, pentru banii pe care îi dai.
"Design problems generally refer to components or features that may be functioning properly but are still perceived as problems by owners because they are difficult to understand or use. Examples include controls that are overly complicated or features that are difficult to operate due to poor location."
“Minor issues like road noise, excessive fuel consumption and worn or faded materials are difficult to fix at a service appointment and, if the owner has to live with these design problems, they’re less likely to purchase the same brand in the future,”
“Even a light bulb that fails repeatedly can cause frustration. Automakers need to be aware of how these things can affect brand loyalty.”
Dacă citim ce au scris mai sus, Dacia, de exemplu, pierde puncte la aceste capitole, chiar dacă nu se strică nimic la ea.
Și una e să schimbi manual un bec ars la o Dacie (la care se ardeau într-o veselie- schimbam becul de fază la far la 3-4 luni) și una este să schimbi becul ars la o altă mașină în service pentru că trebuie dat farul jos.
Una peste alta, Dacia a ieșit la media industriei. O mașină corectă.
Citesc într-o știre despre un top al mașinilor cu cele mai puține defecțiuni în primii 150.000km, realizat de ceva asociație a mecanicilor din Germania. Topul arată așa:
1.Mercedes-Benz E-Class (DFI: 93,5)
2.Audi Q5 (DFI: 91,0)
3.Audi A5 (DFI: 88,1%)
4.Audi A4 (DFI: 87,5%)
5.Mercedes-Benz C-Class (DFI: 87,4%)
6.Opel Insignia (DFI: 85,5)
7.Volvo S80/V70/XC70 (DFI: 84,9)
8.BMW X5 (DFI: 84,3)
9.Mercedes-Benz S-Class (DFI: 84,2)
10Audi A6 (DFI: 83,3)
Evident că amatorii de echivalențe de tipul “clasamente = frecție” s-ar fi manifestat ȋn mod diferit dacă Triada ar fi fost plasată ȋn frunte…De fapt, dumnealor ar face bine nu să aștepte amenințări de peste mări și oceane (de la yankei și japi), ci să privească atenți, ȋn anii următori, spre…nord, unde se ridică vertiginos un nume vechi, ce-i drept, dar ȋnarmat cu un tupeu care ȋi lipsise ȋn trecut…
Oricum, fiind robi ai vederilor noastre ȋnguste, noi interpretăm respectivele concluzii drept o chestiune de orgoliu pueril – “uite, bă, că-i mai bună și mai tare a mea decât a ta!” – dar mă ȋntreb câți dintre noi au ȋntocmit (măcar la nivel mental) două liste: una cu punctele forte și alta cu punctele slabe ale producătorilor preferați. Adică să râdă cu un ochi și cu altul să plângă. Axiomatic, rață ȋnecată, politician cinstit și mașină perfectă n-ai cum să ȋntâlnești vreodată, deci refuz să admit că unii au ochit compania auto pe care s-o admire și, eventual, de la care să achiziționeze o mașină sau alta doar fiindcă o imaginează incomparabilă ȋn lume la calități și putințe…Ȋn funcție de structura ta psihică, poți să alegi cu inima sau cu mintea (sau pur și simplu ce aleg rudele, prietenii, colegii sau vecinii tăi), dar nu orbit de patima infatuării…Și chiar dacă, prin absurd, ar fi existat acea companie sau mașină “impecabilă”, ȋn mod sigur tu (fanul oarecare) n-ai fi avut niciun merit la conceperea ei, ci aceasta ar fi fost ori rodul unor inteligențe “extraterestre”, ori rodul purei ȋntâmplări.