JD Power: "Niciun constructor auto nu a reuşit să dezvolte un sistem de recunoaştere vocală care să funcţioneze"

de Mircea Meșter
Joi, 14.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În era tehnologiei, sistemele de comandă vocală pe care producătorii auto le pun la dispoziţia clienţilor sunt deficitare şi generează frustrări reale în rândul posesorilor de maşini. JD Power îşi propune să rezolve problema.

Marii constructori se declară mulţumiţi cu un sistem de recunoaştere vocală care funcţionează în 80% dintre cazuri. Imaginaţi-vă cum ar fi ca această logică să fie aplicată sistemelor de frânare, de exemplu.

Kristin Kolodge
JD Power
Deşi evoluţia tehnologică a transformat maşina într-o zonă în care conexiunile de diferite tipuri le oferă pasagerilor posibilitatea de a fi la curent cu ultimele ştiri, de a asculta muzică online şi chiar de a comunica prin Facebook sau Twitter fără telefon, există un aspect pe care niciunul dintre marii constructori nu a reuşit să-l stăpânească bine până în acest moment. Este vorba de sistemele care oferă comenzi vocale.

Conform celor de la JD Power, lipsa unui sistem foarte bun de comenzi vocale rămâne Călcâiul lui Ahile în ceea ce priveşte nivelul de penetrare al tehnologiei în maşini. "Spune-i maşinii cu cele mai clare şi simple cuvinte să pornească aerul condiţionat şi există şanse mari ca o voce computerizată să te anunţe imediat că se apucă să caute pizzerii în apropiere.

Şi nimeni nu o face bine. Nici Mercedes, nici Toyota, nici nimeni altcineva", spune Kristin Kolodge, directorul executiv JD Power pe zona interacţiunii om-maşină. "Plănuim o analiză foarte atentă a acestei probleme", continuă oficialul companiei americane care se ocupă cu analiza gradului de satisfacţie a clienţilor.

Analizei JD Power arată că scăpările acestui tip de sisteme reprezintă unul dintre factorii importanţi care generează frustrări în rândul noilor posesori de maşini. "Există clienţi care ne anunţă că regretă că şi-au cumpărat maşina respectivă", spune Kolodge, amintind că analiştii JD Power s-au întâlnit cu situaţii în care şoferii au oprit pe marginea şoselei pentru a clarifica problemele ridicate de comenzile vocale expuse versus comenzile vocale înţelese de maşină.

Comentarii (9)

  • Florin
    Adevarul este ca aceasta este marea problema a industriei auto, lipsa unui sistem de comanda vocal care sa functioneze 100% corect. Asta pentru ca e foarte greu sa apesi un buton a porni aerul conditionat, sau sa introduci o adresa in sistemul de navigatie. Industria auto a apucat-o pe cai gresite, in loc sa se axeze pe imbunatatirea sigurantei si a fiabilitatii, ei dezvolta siseme pentru putorile alea de americani carora le e greu sa ridice un deget pentru a apasa 1-2 butoane. E chiar penibil ce se intampla...
    22 9
  • @Florin Imbunatatirea sigurantei se realizeaza in continuu, masinile din ziua de azii fiind infinit mai sigure decat cele din anii 50-60-70. La fiabilitate e de discutat insa adevarul e ca fiabilitatea unor marci din prezent e mult peste fiabilitatea celor mai medie a masinilor de dinainte de anii 90.

    A, si fara putorile de americani nu am fi avut aer conditionat, geamuri electrice, cutie automata, stergatoare electrice de parbriz sau radio (doar din putinele dotari care au aparut pe masinile de serie in premiera - pe masini americane). Asa ca sa nu mai avem idei preconcepute despre americani. Daca erau putori nu aveau prima economie mondiala de atata timp. Daca ei sunt putori, noi romanii ce suntem? Sau ce sunt africanii si alte natii mai oropsite?
    23 6
  • Florin
    @Andy. Ai dreptate, am exagerat cu afirmatia despre americani. Toate dotarile enumerate de tine, fac viata soferului mai usoara si chiar mai sigura. Dar legat de fiabilitate, multi producatori nu mai au fiabilitatea din anii 90 si nu cred ca are rost sa dau exemple :D
    10 3
  • Articol foarte corect. Numai ca fabricantii de cutii pe 4 roti mai bine ar lucra la imbunatatirea ergonomiei bordului decat la comenzi vocale. O sa vina Apple, sau Goagal, sau Micro$oft, care le vor face cercetarile invechite instant.

    Le capitolul ergonomie felicit Peugeot pentru noul 308 care este superb in comparatie cu Audi A4 care e execrabil.
    4 6
  • Eu la Honda Accord 2010 chiar m-am inteles cu doamna prezenta in bord.
    10 1
  • @Jean Audi A4 are(vrei sa zici??)interior prost gandit.........mai gandestete
    Audi in ultimi 20 de ani au avut.....probabil.....cele mai frumoase,stilate si ergonomice interioare
    Sincer cred(si eu)ca industria auto a luata pe o cale proasta in ultimi 10 ani.......binenteles oricui i place tehnologia in masina si sa aibe la dispozitie cat mai multe cheesti legate de confort s.a.m.d....
    Insa nu cred ca camerele pt. marsalier si sisteme gen Lane Asist si altele de acest fel sunt neaparat necesare......mai bine se investeau bani de pe aceste sisteme pt. dezvoltarea unui airbag central care sa se deschida din plafon protejand mai bine pasageri la un impact lateral....
    Ideei ar fi multe insa eeeeee cine sunt eu???un nimeni ar spune multi.........
    Cu cat ai mai multe sisteme electrice si electronice pe o masina....aceasta va deveni tot mai nefiabila........
    2 7
  • Florin
    @tzenu_bmw Camera pt marsalier mi se pare foarte utila, in special pe masinile mari care pun dificultati la parcare. Dar un sistem gen Lane Assist nu ar trebui sa fie necesar, pentru ca un sofer care nu este capabil sa mearga pe banda lui, nu are ce cauta la volan. Cat despre acel airbag de care spui, daca era posibila dezvoltarea lui, macar Volvo ar fi avut asa ceva.
    4 2
  • tzenu, de fiecare data cand trebuie sa iau ochii de la drum ca sa caut butoanele pe langa schimbator, ma gandesc. Si injur in gand neamul proiectantului. Pentru ca voice command nu merge pe "rumaneste" ca in limba mea injur.

    In schimb ma bucur ca un nene cu Infinity a pus clipul asta pe YT: https://www.youtube.com/watch?v=zY_zqEmKV1k

    Masinile deja se conduc singure pe Autobahn. Ramane sa acoperim, soselele normale si strazile.

    Probabil in 5 ani trecem de prima etapa.
    3 0
  • @Jean:
    https://www.youtube.com/watch?v=Kv9JYqhFV-M
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru