JD Power: Lexus este cel mai apreciat brand după cumpărare în SUA

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 26.06.2012
”Studiul iniţial al calităţii” publicat şi anul acesta de JD Power în SUA arată că proprietarii modelelor Lexus, Jaguar şi Porsche sunt cei mai mulţumiţi de maşinile lor în primele 90 de zile de la cumpărare.

Esential

73 de probleme la 100 de maşini au fost raportate de clienţii Lexus în primele 90 de zile de la cumpărare, cea mai mică rată de nemulţumire pe piaţa din SUA.

J.D. Power a publicat şi în acest an în SUA studiul anual botezat ”Initial Quality Scores”, care urmăreşte satisfacţia cumpărătorilor în primele 90 de zile de la achiziţionarea unui automobil nou. Statistica se construieşte în fiecare an pe problemele raportate de proaspeţii clienţi în primele trei luni şi include toate mărcile vândute pe piaţa din SUA.

Ca în fiecare an, în vârful clasamentului s-a poziţionat un brand premium extrem de apreciat de americani. Este vorba de Lexus, care îşi atrage astfel o victorie morală după un sfârşit de 2011 dezastruos, când a pierdut poziţia de lider al clasei premium după 11 ani.

Surpriza topului: Jaguar

Pe poziţia a doua în topul satisfacţiei iniţiale s-a clasat un brand surpriză. Este vorba despre Jaguar, care anul trecut se afla tocmai pe poziţia 22, cu un număr de 122 de probleme raportate la 100 de maşini vândute. Anul acesta însă, britanicii se pot lăuda cu doar 75 de probleme, cu două mai multe decât ocupanţii primului loc, Lexus.

Podiumul este încheiat, cum probabil mulţi se aşteptau, de Porsche, la egalitate de puncte cu Jaguar.

În spatele lor se situează Cadillac cu 80 de probleme semnalate la 100 de maşini.

Volkswagen se clasează pe ultimele locuri

Volkswagen, un brand cu pretenţii mari pe piaţa din SUA, şi-a îmbunătăţit performanţa de anul trecut, însă a continuat să dezamăgească cu o clasare pe ultimele locuri. Nemţii au evoluat de la 131 de probleme semnalate anul trecut, la 124 anul acesta. Contactaţi pentru o reacţie oficială, germanii au declarat: ”Datele noastre interne au arătat că scorul este de fapt mai mare de atât şi că meritam o clasare pe o poziţie mai bună.”

Ultimele locuri au fost ocupate de Mini Fiat şi Smart. Italienii au încheiat clasamentul cu 151 de probleme raportate la 100 de maşini, la egalitate cu Smart.

Rezultatele de anul acesta au indicat o medie mai scăzută a problemelor decât anul trecut. Astfel, dacă în 2011 media era de 107 probleme la 100 de maşini, anul acesta ea a scăzut la 102 probleme.

via l autosavant

Comentarii (7)

  • Intradevar Volkswagen ocupa un loc dezonorant insemnand ca fiecare masina vanduta are cel putin 1.24 probleme in primele zile de utilizare,nici ceilalti europeni premium nu exceleaza dar macar Mercedes-Benz si BMW sunt in primele 10 locuri. Cred ca daca rezultatele s-ar raporta la 10.000 de masini pe marca ar fi mult mai elocvente si mult mai distrugatoare din punct de vedere publicitar.
    10 5
  • Tu faci diferenta intre piata americana si cea europeana? Furnizori diferiti, repere diferite etc. Unde e Lexus in Europa? Asta arata interesul diferit pe care granzii industriei auto o acorda pietelor diferite.
    5 12
  • Ok ,este foarte posibil sa ai dreptate dar atunci explica-mi de ce gigantii producatorilor de masini se dezic de la calitatea standard oferita europenilor si produc pentru SUA modele mai proaste? sau care ar fi logica lor atata timp cat isi doresc sa vanda din ce in ce mai mult?
    7 3
  • Un clasament oarecum firesc. Este pe dos fata de ce spunea JD Power saptamana trecuta referitor la piata din Germania. Pretentiile si asteptarile consumatorilor din America sunt foarte diferite fata de cei din Europa. Inclusiv perceptia despre automobil difera. De-asta de exemplu Mitsubishi era foarte sus in Germania iar State e la coada clasamentului.
    Iar VW este la el de cunoscut si apreciat in America asa cum este Toyota in Europa. Adica mai deloc.
    15 2
  • fanii care se bat cu pumnul in piept sunt doar aici la noi...oricum brandul cel mai apreciat la noi in tara e tot bmw si vw....dar ameriacanii sunt prosti nu stiu ce sunt alea masini tot bmw e cel mai tare:))))
    5 8
  • Un nou clasament comandat pentru ca Mercedes si BMW se vinde mai bine. Lexus a fost multi ani nr 1, acum a fost detronat de Mercedes si BMW de 2 ani.
    9 6
  • @jan
    Da, comandat clar, rusine Dinu Patriciu.
    Oamenii aia au asteptari mult mai simple de la masini, insa mult mai greu de indeplinit in contextul crizei.
    Adica, vor ca ele sa fie robuste si fiabile, pt ca ei merg pe distante f mari cu masina si f mult timp, si n-au timp de stat in service cu ele.
    In schimb, europenii se lasa cuceriti de impact vizual, de materiale, de dotari, de marca, mai ales daca e de la ei din tara sau cel putin din Europa.
    De-aia si masini gen Toyota si Honda au succes la ei, cu toate ca din punct de vedere al materialelor si dotarilor sunt foarte slabe fata de cele europene (spre ex, unele dotari entry level la Corolla sau Civic Sedan au tamburi pe spate, ceva inacceptabil pt un eventual client european). Nu se strica, isi fac treaba, rezista la sute de mii de mile, deci sunt bune.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru