Esential
73 | de probleme la 100 de maşini au fost raportate de clienţii Lexus în primele 90 de zile de la cumpărare, cea mai mică rată de nemulţumire pe piaţa din SUA. |
73 | de probleme la 100 de maşini au fost raportate de clienţii Lexus în primele 90 de zile de la cumpărare, cea mai mică rată de nemulţumire pe piaţa din SUA. |
J.D. Power a publicat şi în acest an în SUA studiul anual botezat ”Initial Quality Scores”, care urmăreşte satisfacţia cumpărătorilor în primele 90 de zile de la achiziţionarea unui automobil nou. Statistica se construieşte în fiecare an pe problemele raportate de proaspeţii clienţi în primele trei luni şi include toate mărcile vândute pe piaţa din SUA.
Ca în fiecare an, în vârful clasamentului s-a poziţionat un brand premium extrem de apreciat de americani. Este vorba de Lexus, care îşi atrage astfel o victorie morală după un sfârşit de 2011 dezastruos, când a pierdut poziţia de lider al clasei premium după 11 ani.
Pe poziţia a doua în topul satisfacţiei iniţiale s-a clasat un brand surpriză. Este vorba despre Jaguar, care anul trecut se afla tocmai pe poziţia 22, cu un număr de 122 de probleme raportate la 100 de maşini vândute. Anul acesta însă, britanicii se pot lăuda cu doar 75 de probleme, cu două mai multe decât ocupanţii primului loc, Lexus.
Podiumul este încheiat, cum probabil mulţi se aşteptau, de Porsche, la egalitate de puncte cu Jaguar.
În spatele lor se situează Cadillac cu 80 de probleme semnalate la 100 de maşini.Volkswagen, un brand cu pretenţii mari pe piaţa din SUA, şi-a îmbunătăţit performanţa de anul trecut, însă a continuat să dezamăgească cu o clasare pe ultimele locuri. Nemţii au evoluat de la 131 de probleme semnalate anul trecut, la 124 anul acesta. Contactaţi pentru o reacţie oficială, germanii au declarat: ”Datele noastre interne au arătat că scorul este de fapt mai mare de atât şi că meritam o clasare pe o poziţie mai bună.”
Ultimele locuri au fost ocupate de Mini Fiat şi Smart. Italienii au încheiat clasamentul cu 151 de probleme raportate la 100 de maşini, la egalitate cu Smart.
Rezultatele de anul acesta au indicat o medie mai scăzută a problemelor decât anul trecut. Astfel, dacă în 2011 media era de 107 probleme la 100 de maşini, anul acesta ea a scăzut la 102 probleme.
via l autosavant
Iar VW este la el de cunoscut si apreciat in America asa cum este Toyota in Europa. Adica mai deloc.
Da, comandat clar, rusine Dinu Patriciu.
Oamenii aia au asteptari mult mai simple de la masini, insa mult mai greu de indeplinit in contextul crizei.
Adica, vor ca ele sa fie robuste si fiabile, pt ca ei merg pe distante f mari cu masina si f mult timp, si n-au timp de stat in service cu ele.
In schimb, europenii se lasa cuceriti de impact vizual, de materiale, de dotari, de marca, mai ales daca e de la ei din tara sau cel putin din Europa.
De-aia si masini gen Toyota si Honda au succes la ei, cu toate ca din punct de vedere al materialelor si dotarilor sunt foarte slabe fata de cele europene (spre ex, unele dotari entry level la Corolla sau Civic Sedan au tamburi pe spate, ceva inacceptabil pt un eventual client european). Nu se strica, isi fac treaba, rezista la sute de mii de mile, deci sunt bune.