JD Power Germania: Mercedes-Benz bate Toyota şi Mitsubishi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
JD Power a publicat rezultatele unuia dintre cele mai importante studii ale satisfacţiei clienţilor: cel efectuat în Germania, cea mai importantă piaţă auto a Europei. Chestionarele au fost aplicate pe un eşantion de 14.296 de şoferi al căror automobil are în medie doi ani vechime.
Anul acesta, în topul celor mai apreciate mărci auto s-a situat Mercedes, cu un scor final de 824 de puncte şi performanţe bune la capitolul calitate, fiabilitate şi atracţia modelelor. Pe locul doi s-a clasat Toyota, care a adunat 808 puncte şi a consemnat laude în ceea ce priveşte costurile de întreţinere şi satisfacţia faţă de operaţiunile de service.
Surprinzător, pe locul trei s-a clasat Mitsubishi, cu cea mai bună evoluţie din întreg studiul comparativ cu anul trecut, când marca japoneză ocupa abia poziţia 25. Locul 4 le-a revenit celor de la Mazda, în vreme ce pe poziţia a cincea s-au clasat, la egalitate de puncte, Volkswagen şi BMW.
A-Klasse, C-Klasse şi E-Klasse au adus victoria Mercedes
Pentru ca Mercedes să obţină coroana au punctat trei modele reprezentative din Stuttgart. Toyota a reuşit o clasare pe locul doi graţie performanţelor obţinute de Yaris în segmentul mic şi de Verso în cel al MPV-urilor. Printre ceilalţi câştigători s-au numărat Ford Ka, în segmentul mini, şi Mazda6 în segmentul mediu.
A- Klasse, C-Klasse şi E-Klasse au câştigat respectul celor mai mulţi clienţi în segmentul lor, aducând astfel victoria germanilor.Evaluarea JD Power s-a desfăşurat, ca în fiecare an, după 67 de criterii, împărţite în patru grupe de satisfacţie. Prima a vizat nivelul de atracţie faţă de maşină (aprecierea performanţelor, a design-ului, a confortului şi a echipării) şi a avut cea mai mare pondere din rezultatul final, adică 27%. A doua grupă a inclus costurile de întreţinere (consumul de combustibil, asigurarea, cheltuielile de service şi reparaţie) cu o proporţie de 25, a treia grupă a inclus calitatea vehiculului şi fiabilitatea (24%), în vreme ce în a patra grupă a fost trecută satisfacţia serviciilor dealerilor.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
-
Ford a anunțat că a reușit să stabilească un nou record pe o distanță de un sfert de milă. Dragster-ul electric Mustang Cobra Jet 1800 a reușit să parcurgă peste 400 de metri în 7.7 secunde. (26.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Acesti domni, nu au ce face cu hartia A4 si fac, chestionare pe strada dupa care il interpreteaza in favoarea celor care platesc mai bine.
O zi buna !
Ci clasamentele arata satisfactia proprietarilor, adica acolo unde se intalneste asteptarea lor cu realitatea detinerii marcii respective
Cand am spus ca nu e chiar asa au zis ca bat campii. Ok, nu o fi real un sondaj, doua, trei... dar toate?!
Cei care au crescut foarte mult sunt Mitsu si VW. practic astea doua au trimis Volvo undeva mai jos. Nu e chiar rau, dar totusi e teren pierdut.
PS: masina mea de clasa mica preferata e tot in top inca de la lansare, adica de vreo 7 ani (Mitsu Colt). Interesant, nu?
Astept sa vina fanii renault cu spume la gura si sa dea manuta rosie si sa vorbeasca ca la usa cortului pt ca este singurul lucru care le-a mai ramas
Daca imi permiti sa incerc sa-ti raspund eu... parerea mea e ca marcile astea 3 sunt foarte apropiate una de cealalta si e foarte greu sa stabilesti care e mai buna. Din cauza asta parerile sunt impartite. Poate ca unul care a mers cu un Clasa C si apoi cu un Seria 3 regreta apoi ca nu a ales Mercedes. sau viceversa. Asta nu inseamna ca nu a pus mana pe o masina foarte buna. Lupta e atat de stransa incat fiecare incearca sa vina cu ceva inovator, ceva deosebit, care sa atraga clienti cat mai usor. Tocmai lucrurile astea fac sa te gandesti care e mai buna si foarte greu iti poti da seama de ce. Si e si mai greu sa gasesti un raspuns concret. :))
Deci faptul ca Mercedes e mai sus decat BMW anul asta nu inseamna ca sigur va fi sus si anul viitor. La fel cum nu se stie nici de Audi.
Chestia cu blaturile era ironica, chiar ca e haios poporul
Chiar daca vei fi multumit la inceput de aceste lucruri si vei cumpara masina, poate in cativa ani vei avea surprize: consum mare, revizii scumpe, defectiuni. De exemplu, BMW-urile se conduc excelent, dar cutiile automate nu rezista prea mult sau mai troncane plasticele din spate.
Cred ca marcile japoneze care sunt pe primele locuri in sondaje ofera cele mai putine surprize neplacute.
Nu trebuie sa vina x si y sa-mi spuna cine i-a dat bani mai multi pentru un articol masluit. Sau statistici manarite. Daca ati sti cate sunt in spatele unui simplu comunicat de presa, discurs sau aparitie de 5 minute la TV, v-ati lua cu mainile de cap :)
Pe scurt, n-am nevoie de jd power sa-mi spuna ca Mercedes e pe primul loc. Sau ca BMW, Audi, Rolls Royce, etc sunt masini perfecte pentru anumite categorii sociale. Ordinea lucrurilor se schimba foarte greu si inca nu vad factori fundamentali care sa rastoarne clasamentul intr-un viitor apropiat. Iar faptul ca mai aterizeaza pe podium cate-un bob de orez e o simpla fantezie a naturii, o joaca de copil sau o scanteie trecatoare.
In viata de zi cu zi, pentru masa mare a celor "prosti dar multi", exista mereu un jd power, o statistica bine-gadilitoare de orgolii si forumuri dirijate abil de dealeri + departamentul de marketing al firmei mama.
Pentru un om cu capul pe umeri, exista viata reala, experienta castigata in timp si judecata sanatoasa. Tot mai rar ce-i drept, dar ce placere cand mai dai de cate unul!