JD Power Germania: Mercedes-Benz bate Toyota şi Mitsubishi

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 07.06.2012
Studiul JD Power desfăşurat în Germania în acest an a scos la iveală faptul că Mercedes-Benz este în topul satisfacţiei clienţilor. Marca germană este urmat de Toyota şi Mitsubishi.

JD Power a publicat rezultatele unuia dintre cele mai importante studii ale satisfacţiei clienţilor: cel efectuat în Germania, cea mai importantă piaţă auto a Europei. Chestionarele au fost aplicate pe un eşantion de 14.296 de şoferi al căror automobil are în medie doi ani vechime.

Anul acesta, în topul celor mai apreciate mărci auto s-a situat Mercedes, cu un scor final de 824 de puncte şi performanţe bune la capitolul calitate, fiabilitate şi atracţia modelelor. Pe locul doi s-a clasat Toyota, care a adunat 808 puncte şi a consemnat laude în ceea ce priveşte costurile de întreţinere şi satisfacţia faţă de operaţiunile de service.

Surprinzător, pe locul trei s-a clasat Mitsubishi, cu cea mai bună evoluţie din întreg studiul comparativ cu anul trecut, când marca japoneză ocupa abia poziţia 25. Locul 4 le-a revenit celor de la Mazda, în vreme ce pe poziţia a cincea s-au clasat, la egalitate de puncte, Volkswagen şi BMW.

A-Klasse, C-Klasse şi E-Klasse au adus victoria Mercedes

Pentru ca Mercedes să obţină coroana au punctat trei modele reprezentative din Stuttgart.

A- Klasse, C-Klasse şi E-Klasse au câştigat respectul celor mai mulţi clienţi în segmentul lor, aducând astfel victoria germanilor. Toyota a reuşit o clasare pe locul doi graţie performanţelor obţinute de Yaris în segmentul mic şi de Verso în cel al MPV-urilor. Printre ceilalţi câştigători s-au numărat Ford Ka, în segmentul mini, şi Mazda6 în segmentul mediu.

Evaluarea JD Power s-a desfăşurat, ca în fiecare an, după 67 de criterii, împărţite în patru grupe de satisfacţie. Prima a vizat nivelul de atracţie faţă de maşină (aprecierea performanţelor, a design-ului, a confortului şi a echipării) şi a avut cea mai mare pondere din rezultatul final, adică 27%. A doua grupă a inclus costurile de întreţinere (consumul de combustibil, asigurarea, cheltuielile de service şi reparaţie) cu o proporţie de 25, a treia grupă a inclus calitatea vehiculului şi fiabilitatea (24%), în vreme ce în a patra grupă a fost trecută satisfacţia serviciilor dealerilor.


Comentarii (25)

  • Din ce spun astia inseamna ca toate cele 3-4 teste unde seria 3 mai buna ca C si 3-4 teste un seria 5 mai buna ca E nu sunt adevarate. Unde mai pui ca BMW si AUDI depasesc de 4 ani Mercedes la vanzari.
    15 11
  • Felicitari lui Mercedes, dar cum Hyundai, Kia, Honda si chiar Volvo sunt sub Bmw, Skoda, Audi? F interesant
    12 4
  • Studiile astea se schimba zilnic. Niciodata nu o sa aibe acelasi rezultat.
    Acesti domni, nu au ce face cu hartia A4 si fac, chestionare pe strada dupa care il interpreteaza in favoarea celor care platesc mai bine.
    O zi buna !
    18 12
  • Testele auto facute de jurnalisti se limiteaza la maxim cateva luni, e mai prestigios si placut sa stii ca, clientii tai sunt multumiti de masinile ce le-au cumparat pentru ca ei trebuie sa traiasca zi de zi cu masina respectiva, pe cand jurnalistul auto comenteaza cum poate dintr-o cunostinta si experienta limitata.
    9 3
  • Ce imi place la acest test, este ca DACIA II MAI BUNA CA ALFA =))
    13 6
  • @ScorpyonVAG
    Din articolul de mai sus nu se concluzioneaza ca Dacia e mai buna ca Alfa.
    Ci clasamentele arata satisfactia proprietarilor, adica acolo unde se intalneste asteptarea lor cu realitatea detinerii marcii respective
    11 2
  • E blat. Unii de pe-aici spun ca Renault e undeva sus, conform JD Power.
    Cand am spus ca nu e chiar asa au zis ca bat campii. Ok, nu o fi real un sondaj, doua, trei... dar toate?!
    Cei care au crescut foarte mult sunt Mitsu si VW. practic astea doua au trimis Volvo undeva mai jos. Nu e chiar rau, dar totusi e teren pierdut.
    PS: masina mea de clasa mica preferata e tot in top inca de la lansare, adica de vreo 7 ani (Mitsu Colt). Interesant, nu?
    10 5
  • Vad ca multi care au comentat nu au inteles faptul ca acest studiu se refera la gradul de satisfactie al clientilor (aia care chiar cumpara masini) si nu a celor care viseaza cifre...
    15 2
  • sergiu
    Ca de obicei, renault obtine un punctaj foarte mic.
    Astept sa vina fanii renault cu spume la gura si sa dea manuta rosie si sa vorbeasca ca la usa cortului pt ca este singurul lucru care le-a mai ramas
    10 4
  • Explica si mie daca BMW vinde mai mult ca Mercedes ce inseamna, ca foarte multi care merg sa testeze si una si alta si aleg sa cumpere BMW. Tu intelegi. Eu daca as avea bani m-as duce as testa si seria 3 si A4 si C pt ca toate arata bine. Daca as cumpara BMW inseamna ca sunt satisfacut de BMW.
    2 8
  • ha ha ha
    Dacia in fata Citroen, Alfa Romeo, ha ha ha ha . Seat in fata Nisan, ha ha ha . Ba ma lasi. Mercedes avea nevoie de o gura de aer pt ca vinde slab fata de BMW si Audi. Da frate ce a avut cu Alfa si Nisan ????
    8 7
  • @@tds:
    Daca imi permiti sa incerc sa-ti raspund eu... parerea mea e ca marcile astea 3 sunt foarte apropiate una de cealalta si e foarte greu sa stabilesti care e mai buna. Din cauza asta parerile sunt impartite. Poate ca unul care a mers cu un Clasa C si apoi cu un Seria 3 regreta apoi ca nu a ales Mercedes. sau viceversa. Asta nu inseamna ca nu a pus mana pe o masina foarte buna. Lupta e atat de stransa incat fiecare incearca sa vina cu ceva inovator, ceva deosebit, care sa atraga clienti cat mai usor. Tocmai lucrurile astea fac sa te gandesti care e mai buna si foarte greu iti poti da seama de ce. Si e si mai greu sa gasesti un raspuns concret. :))
    Deci faptul ca Mercedes e mai sus decat BMW anul asta nu inseamna ca sigur va fi sus si anul viitor. La fel cum nu se stie nici de Audi.
    11 0
  • un oarecare
    Vrajeala de 2 Lei!BMW sub Mazda si Mitsubishi?gluma proasta!
    9 14
  • Partea haioasa e ca majoritatea comentatorilor sunt incapabili sa priceapa ce e cu studiul asta si o tot dau cu baturi, calitatea, teste, etc. Haios popor.
    9 1
  • @andre
    Chestia cu blaturile era ironica, chiar ca e haios poporul
    7 0
  • @ @tds
    Nu poti sa iti dai seama daca vei fi multumit de o masina doar dupa un test drive. Poti doar sa iti dai seama de modul in care se conduce: acceleratie, frane, manevrabilitate etc.
    Chiar daca vei fi multumit la inceput de aceste lucruri si vei cumpara masina, poate in cativa ani vei avea surprize: consum mare, revizii scumpe, defectiuni. De exemplu, BMW-urile se conduc excelent, dar cutiile automate nu rezista prea mult sau mai troncane plasticele din spate.
    Cred ca marcile japoneze care sunt pe primele locuri in sondaje ofera cele mai putine surprize neplacute.
    10 3
  • BMW ramane tot BMW. Cititi : http://www.bmwblog.com/2012/06/07/reptrack-study-2012-bmw-is-worlds-most-reputable-company/
    12 13
  • Aceste clasamente sunt interesante de citit si observat. Din punctul meu de vedere japonezii sunt muncitori si fac masini cu simtul raspunderii. De asta nu consider ca e corect ca Honda, care a fost mai mereu pe primele locuri sa fie acum atat de jos. Mercedes, Audi si Bmw sunt acolo unde sunt in clasamentul lor doar pentru ca sunt marci germane si ei sunt un popor de oameni mandri. Anul trecut Volvo era pe primul loc si acum e sub Vw, Skoda si Mitsubishi ? Buna gluma. Asta nu ca Vw, Skoda sau Mitsubishi nu fac masini bune, insa nu se compara cu alte marci.
    7 7
  • zarnesteanu
    jd power e o firma care traieste din publicarea statisticilor. La fel ca revistele proaste de can-can, am renuntat de mult sa le citesc sau sa le mai acord vreun credit. Intr-o saptamana ies unii pe primul loc, in urmatoarea altii. Cu cat sunt "statisticile" mai stupide si mai intrigante, cu atat prind mai mult la public. Ma rog, la un anume gen de audienta.

    Nu trebuie sa vina x si y sa-mi spuna cine i-a dat bani mai multi pentru un articol masluit. Sau statistici manarite. Daca ati sti cate sunt in spatele unui simplu comunicat de presa, discurs sau aparitie de 5 minute la TV, v-ati lua cu mainile de cap :)

    Pe scurt, n-am nevoie de jd power sa-mi spuna ca Mercedes e pe primul loc. Sau ca BMW, Audi, Rolls Royce, etc sunt masini perfecte pentru anumite categorii sociale. Ordinea lucrurilor se schimba foarte greu si inca nu vad factori fundamentali care sa rastoarne clasamentul intr-un viitor apropiat. Iar faptul ca mai aterizeaza pe podium cate-un bob de orez e o simpla fantezie a naturii, o joaca de copil sau o scanteie trecatoare.

    In viata de zi cu zi, pentru masa mare a celor "prosti dar multi", exista mereu un jd power, o statistica bine-gadilitoare de orgolii si forumuri dirijate abil de dealeri + departamentul de marketing al firmei mama.

    Pentru un om cu capul pe umeri, exista viata reala, experienta castigata in timp si judecata sanatoasa. Tot mai rar ce-i drept, dar ce placere cand mai dai de cate unul!
    10 8
  • Ce sa zik,au okupat si ei macar odata primul lok la satisfactia clientilor.Mai bine sa se bucure cat poate,ca nu va dura foarte mult,
    5 12
  • STRtoy
    Hmmm>sta foarte sus brandul ''TOYOTA'',@Mafia,ai dreptate,sa se bucure cat poate,.deja parca vad cum peste cateva luni va fi depasit iar de TOYOTA,cum se intampla deobicei,nu am nimik cu marcile germane,dar japonezii te lasa fara cuvinte cand se apuca de treaba.
    14 16
  • @STRtoy...>Toyota,tot Toyota ramane,nici cel mai mare recall nu i-a doborat.
    11 11
  • @Mafia
    De fapt nu e prima data cand ocupa primul loc, Mercedes a fost mereu sus in clasament inainte de '92, apoi au inceput reducerile de costuri si, au ajuns in capatul celalalt al clasamentului, acum se pare ca si-au mai revenit.
    11 1
  • Scumpe masini
    Interesant,mai ales numele,mie mereu mi-a placut sa poreclez aceasta parca>de exp:Mercedes-vine de la a merge des (adika ca consuma foarte mult carburant si intrtinerea este f mare),si Benz-ca iti vine sa te besi at. cand vezi pretul mare al reviziei.
    5 11
  • Salut. Aveti pentru prima oara posibilitatea sa participati la un astfel de studiu adaptat pietei din Romania, si sa vedem impreuna niste rezultate reale, impartiale, despre gradul de satisfactie a clientilor conducatori auto din Romania. Studiul este realizat de catre Medien Holding in parteneriat cu Nielsen AC, iar Automarket ne sprijina in acest demers. Puteti intra http://www.mhconferences.ro/ si accesa studiul cu clik pe banner-ul on-line.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru