Studiul JD Power a integrat 116 modele, judecate după 66 de criterii. Modelele au fost punctate pentru fiabilitate, performanţă, service şi costuri de întreţinere. În total, respondenţii au parcurs 547 de milioane de kilometri cu automobilele lor. Pentru ca un model să fie luat în considerare la punctaj, au fost clasificate modelele care au obţinut peste 4.000 de unităţi vândute şi care au avut peste 50 de chestionare completate corect. Vârsta medie a respondenţilor a fost de 50 de ani, iar majoritatea erau de sex masculin.
Mărci precum Saab şi Smart nu au fost incluse în studiu, deoarece eşantionul de proprietari nu a fost suficient de mare pentru a fi luate în considerare. De asemenea, marca Dacia, proaspăt intrată pe piaţa din Regatul Unit, nu a putut fi luată în considerare, din moment că vehiculele mărcii din Mioveni nu au atins încă vârsta necesară pentru a fi incluse în studiu.PUNCTAJ SATISFACŢIE CLIENŢI PE MĂRCI
Marca | Punctaj |
Jaguar | 827 |
Lexus | 818 |
Honda | 810 |
Skoda | 809 |
Mercedes-Benz | 804 |
Land Rover | 790 |
Volvo | 789 |
Toyota | 788 |
Nissan | 787 |
SEAT | 787 |
Volkswagen | 787 |
BMW | 785 |
Audi | 780 |
Citroen | 777 |
Media studiului | 776 |
Kia | 775 |
MINI | 775 |
Hyundai | 772 |
Ford | 771 |
Renault | 766 |
Mazda | 762 |
Suzuki | 758 |
Vauxhall (Opel) | 756 |
Fiat | 754 |
Peugeot | 750 |
Mitsubishi | 745 |
Alfa Romeo | 725 |
Chevrolet | 691 |
*(SCARĂ DE 1000 PUNCTE)
CLASA MINI | |
Volkswagen Fox | 783 |
Toyota Aygo | 778 |
Fiat 500 | 774 |
Smart fortwo | 774 |
CLASA MICĂ | |
Citroen DS3 | 822 |
Skoda Fabia | 798 |
Hyundai i20 | 786 |
CLASA COMPACTĂ | |
Toyota Prius | 814 |
Skoda Octavia | 808 |
Honda Civic | 804 |
CLASA MEDIE | |
Skoda Superb | 830 |
Volkswagen Passat CC | 820 |
Volvo S60/V60 | 819 |
CLASA MARE | |
Jaguar XF | 827 |
Mercedes-Benz E-Klasse | 811 |
BMW Seria 5 | 800 |
Volvo V70/XC70 | 800 |
SPORT | |
Volkswagen Sciroco | 795 |
Audi TT | 780 |
Mazda MX-5 | 774 |
MONOVOLUME MICI | |
Honda Jazz | 820 |
Nissan Note | 803 |
Citroen C3 Picasso | 800 |
MONOVOLUME | |
Mercedes-Benz B-Klasse | 814 |
Ford C-Max/Grand C-Max | 809 |
Toyota Verso | 795 |
SUV-URI COMPACTE | |
Skoda Yeti | 828 |
Kia Sportage | 811 |
Volvo XC60 | 808 |
SUV-URI MARI | |
Lexus RX | 822 |
BMW X5 | 784 |
Land Rover Discovery | 780 |
Deci nu pot sa zic ca sunt mirat ca Jaguar e pe primul loc.
Scorpionul are dreptate, insa trebuie sa ne gandim ca multi oameni care-si cumpara masini noi (destui afara in comparatie cu Europa de Est) nu vor achizitiona in veci o marca premium (majoritatea pentru ca nu-si permit si o minoritate care nu vad utilitatea unei marci premium - nu toti isi dau toti banii pe masina ca in Romania - ) deci e normal sa voteze in masa cu marca pe care o au si de la care poate au avut mai multe modele in timp.
Octavia (indiferent de iteratie) a fost o masina foarte laudata de presa britanica si apreciata mult de clienti. Asta e. Intr-un fel aici piata lor se aseamana cu a noastra. Skoda iti da "more bang for your buck" cum zice englezul decat alte firme de volum mai consacrate (inclusiv varul VW).
Pai normal ca Skoda te satisface mai mult decat un Mercedes, avand in vedere cat dai pe ea si la ce o folosesti. Cost de achizitie de 2-3 ori mai mic, costuri de intretinere mai mici, taxe mai mici si unde ajunge Mercedesu' ajunge si Skoda. Deci unde e problema domnilor ? A, ca vreti voi sa va dati smecheri si sa va aratati pozitia in societate cumparand masini premium in timp ce locuiti intr-o garsoniera de 30 mp, asta e altceva. Dar pozitia sociala e data si de UNDE MUNCESTI, CUM VORBESTI si cum TE IMBRACI. Daca esti un cocalar in trening si adidasi care mananci seminte si joci barbut la coltul blocului pe cateva sute de euroi, dar te urci in ML, X6 sau Q7, asta nu inseamna ca esti considerat vreun director de firma. Tot cocalar manelist ramai, dar cu masina premium. In acelasi timp ai putea sa-ti iei o Octavia si sa te muti in apartament cu 3 camere din diferenta care ai dat-o pe un Mercedes. Dar de', prostul nu e prost destul, pana nu e si fudul.
Ce legatura au semintele ? :D Iti ofera o pozitie sociala ? =))
Nu ai inteles bine.
Stii ce am inteles eu din articol ?
1. Media de varsta a fost 50 de ani, deci oameni care au ceva experienta de viata si au condus cetva masini la viata lor si de asta pot face diferenta; La noi mucosii scriu pe forumuri si nu stiu ca mai exista si altceva in afara de BMW si Audi pentru ca deja ei au super experienta la 18 ani.
2. Oamenii astia au avut bani destui daca si-au permis sa aleaga Jaguar, Lexus, Volvo in primul rand si BMW sau Audi mai apoi.
3. Un lucru foarte important este ca ei au fost capabili sa citeasca si sa inteleaga niste intrebari la care au raspuns corect; Probabil ca din cauza asta a iesit la noi Honda pe primul loc. Desi majoritatea masinilor sunt ghermane, multi posesori de premium-uri nu au reusit sa citeasca, probabil ca nu stiu nici ce e ala BAC si deci nu au fost in stare sa completeze un chestionar.
4. Sportivii pe care ii amintesti tu, de obicei primesc sponsorizari sau masini de la firme ca sa le faca reclama. Asta nu inseamna ca se pricep la masini. Daca ai fi citit, ai fi vazut ca multi sportivi au facut masinile praf pentru ca nici nu stiu sa conduca.
Din pacate suntem putini si minoritari. Majoritatea sunt "intelectualii" care rad cand vad ca au picat BAC-ul dar ii doare-n cot, ca ei au BMW alb seria 7 si maieu "cu muschi".
Daca vrei sa-i vezi pe reprezentantii BeHeMWeeeee e simplu: dai un search pe Google dupa cocalar cu BMW si ai mii de rezulate gen: http://www.4tuning.tv/Oov4X1NVobl/Cocalarul_cu_BMW_din_Bucuresti_B_15_XOA.html
Mai multe si pe site-ul dedicat posesorilor de BMW: marlani.ro
Acum nu ma intelege gresit, ca masinile nu fac nimic, ele nu au nicio vina, doar ca atrag o anumita categorie. Si multi vor sari de fund in sus si se vor supara. Insa cand vezi mii de astfel de exemple peste tot in lume, mi se pare ca nu mai e o minoritate, ci devine repede o majoritate.
@razvanis: ia uita-te in clasament si vezi unde e Toyota si unde sunt BMW si Audi ?
Si pentru tine care esti super priceput, Lexus e gama premium ce apartine de Toyota. Deci daca esti mic, mai citesti si apoi scrii.