Jay Leno şi Chevrolet Volt: 17.700 km în 11 luni, fără realimentare

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 18.11.2011
Jay Leno a parcurs 11.000 de mile cu Volt-ul său în 11 luni, echivalentul a 17.700 kilometri, fără să alimenteze cu carburant. Secretul? Naveta sa zilnică este mai mică decât autonomia lui Volt.

Jay Leno este printre primii proprietari de Chevrolet Volt şi a mărturisit recent că nu a alimentat încă maşina, deşi a parcurs peste 17.700 de kilometri la bordul său în ultimele 11 luni. Practic, modelul a circulat în principal în modul electric, autonomia declarată, de 64 kilometri în modul electric, fiind suficientă pentru naveta lui Leno, care însumează doar 56 de kilometri. Celebrul comediant a ajuns să conducă Volt-ul în fiecare zi, iar modelul a devenit automobilul său preferat.

"Mi-au livrat Volt-ul pe 12 decembrie 2010. Mi l-au dat cu rezervorul plin. Am folosit mai puţin de jumătate din cantitate. Îl conduc în fiecare zi şi este maşina cu care merg de acasă la birou şi oriunde am treabă. Poţi merge 64 de kilometri gratis, spuneau ei (n.r. cei de la GM), iar modul în care o conduc eu nu porneşte niciodată motorul pe benzină. Este, cu adevărat, o realizare. Stiu că unii oameni s-au săturat să tot spun asta, dar chiar aşa este. Stii că este o maşină bună pentru că ei pierd bani pentru fiecare unitate vândută", a declarat Jay Leno într-un interviu pentru NewYork Times.

Chevrolet Volt costă 41.000 de dolari în Statele Unite, preţ din care se pot scădea până la 7.500 de dolari, în funcţie de scutirea federală de impozit.

În condiţii fericite, Volt poate fi aşadar cumpărat cu numai 33.500 de dolari. Chevrolet Volt se vrea a fi autovehiculul electric de serie cu cea mai mare autonomie, estimată de oficiali la aproximativ 540 de kilometri. Mai exact, modelul american parcurge primii 60 de kilometri doar în mod electric, urmând ca mai apoi autonomia să fie extinsă cu ajutorul unui motor convenţional, care încarcă bateriile litiu-ion. Pentru a se simţi în siguranţă, clienţii lui Volt primesc o garanţie de opt ani sau 160.000 de kilometri pentru pachetul de baterii litiu-ion şi o conectivitate la serviciul OnStar pe o perioadă de 5 ani.

Via | NYTimes

Comentarii (15)

  • realitatea zilei
    Despre marketingul mincinos
    17.700 km in 11 luni presupune o medie de 53 km / zi. La kilometrii astia nici nu-i de mirare ca n-a consumat decat juma' de rezervor. Sa fim realisti, nu toti sunt Jay Leno care sa schimbe un supercar in fiecare zi. Un utilizator normal face in oras in jur de 100-150 km zilnic, deci "arde" carburant si emite noxe in mod inevitabil.

    Apropo: stiti ultimul banc cu Volt?

    I: Care-i asemanarea dintre un Chevrolet Volt si un cocktail Molotov?

    R: Amandoua sunt produse "revolutionare" si deosebit de inflamabile :))
    34 24
  • asa si?
    Nu a consumat carburant dar a platit curent electric cat cuprinde. Poate a ajuns sa plateasca chiar mai multi $$ pe curentul electric. La urma urmei masina are nevoie de aceiasi putere fie ca o ia din benzina sau din baterie.
    5 44
  • @Tzaq-pac
    Pune mana pe un creion si o hartie sau chiar cu "calcultatorul de buzunar" din windows si fa un calcul, cat costa curentul electric per km parcurs in mod electric
    21 3
  • curentul e ieftin
    Leaf, Zoe ZE, iMiev
    La un full-electric poti face "plinul" cu 2-3 euro.
    25 2
  • opinie
    e oribil volt
    spatele e desprins din anii 80, iar botul e de camion tipic american...
    urata masina
    10 11
  • behehe
    aveti mare dreptate ...dar ce sa stie un tedeii si in tzaqanit ? ala primul sigur e fan cartof leaf masina snur.
    3 22
  • Volt
    Exact cum am mai spus,Volt e o masina reusita si e blamata pe nedrept(de fanii cazanului cu jumari numit Leaf).
    7 20
  • copii prosti
    Mai sunt mult copii intarziati pe aici? Nissan Leaf bate la fund Chevrolet Volt la eficienta si costuri / km. Si spre deosebire de american, japoneza a castigat cele mai importante premii in industria auto.
    24 3
  • pt cei cu memorie scurta
    @behehe
    Nissan Leaf nu ia foc la accident ca Volt
    19 4
  • @behehe
    lasa vrajeala ieftina
    cam are dreptate cel care s-a trecut "realitatea zilei", iar voi nu aveti niciun argument solid sa-l contraziceti
    9 2
  • Flacari, ard in flacari... pentru tine...
    15 2
  • i.realitatea
    important este in felul urmator.
    daca te incadrezi in autonomia masinii pe electric pana la birou si o bagi la incarcat, atunci e si normal ca sa nu folosesti benzina.
    si cat timp stii ca ai de parcurs distanta recomandata atunci esti client de asa ceva. daca in schimb ai de parcurs sute de km atunci nu esti client pt o astfel de masina.
    din nefericire pt o electrica pura, care nu are posibilitatea acelui extra range, volt poate sa te duca unde ai nevoie, folosind benzina. da, consuma, dar decat sa ramai ca prostul in pana de curent (la propriu).
    5 14
  • realitatea zilei
    @i.realitatea
    Amice, atat un hibrid, cat si un full-electric au ratiuni sanatoase (la propriu si la figurat) si asta ar fi reducerea poluarii locale. Asta-i principapa lor calitate, cu toate ca-i trecuta in derizoriu de multi. E acel "verde" care a capatat conotatii peiorative in mintea unora, dar valorizat in mintea clientilor de full-electrice. Pentru ca da, atat Volt (hibridul) , cat si Leaf (electrica) au segmentul lor de clienti. Ce face Leaf insa e sa mearga la extrem in ceea ce priveste emisiile. Nissan spune "EMISII ZERO" . Si exista clienti pentru asa ceva, chiar si acum la inceput.

    Si cand ne gandim ca Volt e costisitor nu numai la achizitie, ci si la intretinere (avem 2 agregate, unul electric si altul pe benzina), atunci datele problemei se schimba. Cu banii de Volt poti sa-ti iei lejer un Nissan Leaf si sa-ti mai si ramana de o a 2-a masina pt nevoi extinse.

    Asta pentru cei care tin cu adevarat la poluare si ruperea dependentei de petrol, cel putin in oras.

    In viitorul nu foarte indepartat o infrastructura de incarcare suficient de dezvoltata si performanta incat probabilitatea de a ramane "ca prostul in pana" sa nu fie mai mare decat cea a unei masini cu motor termic.

    Nu uita ca Nissan lucreaza intens la aspectul asta. Ba chiar ajuta si concurenta.

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-va-dona-400-de-statii-de-incarcare-a-masinilor-electrice-in-toata-41658.html
    17 4
  • Parerea mea e ca Volt e cea mai buna alegere, in momentul de fata.
    Poti merge si in regim full-electric si poti sa parcurgi si distante mari cu ajutorul propulsorului pe benzina.

    Trebuie sa fii tare frustrat sa spui ca Leaf e o alegere mai buna.
    5 10
  • @dan
    nu,din punct de vedere strict economic cea mai buna alegere e un diesel de 8000 euroi(gen logan) ...daca pui pe hirtie achizitia masinii si vreo 200.000 de km rulati ...(nici nu isi are rost calculul)...oare cit te tine un acumulator de la un electric fara sa fi nevoit sa-l schimbi?10000?100000?aici vom vedea....de acord,daca electricele miine s-ar face 10000-15000 euroi(functie de dotari) eu poimiine mi-as duce diesel-ul la fier vechi si as achizitiona un electric..probabil viitorul e al lor ,dar mai e otir' pina departe
    2 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru