Ţările civilizate caută să susţină producătorii locali de automobile în dezvoltarea unor produse noi, care poluează mai puţin. Este şi cazul Japoniei, unde autorităţile acordă o importanţă deosebită vehiculelor cu propulsie alternativă.
O demonstrează noile facilităţi votate pentru vehiculele alimentate cu hidrogen, o iniţiativă curajoasă, care devine din ce în ce mai palpabilă după ce Toyota a prezentat primul său model de serie alimentat cu hidrogen.
Shinzo Abe, primul ministru japonez, a declarat că subvenţiile pentru astfel de vehicule vor ajunge până la aproximativ 20.000 de dolari, echivalentul a două milioane de yeni. Asta înseamnă că publicul din Ţara Soarelui Răsare va plăti doar cinci milioane de yeni, adică 49.000 de dolari pentru viitorul Toyota FCV, programat să ajungă pe piaţă în martie 2015, cu un preţ de aproape 69.000 de dolari.Abe a susţinut introducerea subvenţiilor pentru vehiculele cu hidrogen după ce a testat noul Toyota FCV şi a vizitat uzina de asamblare a modelului nipon.
Măsura de încurajare îi va influenţa pozitiv şi pe cei de la Honda, care pregătesc de asemenea un vehicul cu hidrogen.
Chiar şi cu o sumedenie de subvenţii şi reduceri, răspândirea vehiculelor cu hidrogen la o scară globală va fi dificilă, având în vedere infrastructura deficitară la acest capitol.
via reuters
Comentarii (1)