Japonia va oferi mai multe subvenții pentru producția de baterii pentru mașinile electrice. Japonina se angajează să sprijine proiecte legate de Toyota, Mazda, Nissan, Subaru și alte companii mari cu până la 2,4 miliarde de dolari.
Guvernul va sprijini 12 proiecte pentru baterii de stocare sau pentru părțile, materialele sau echipamentele de producție ale acestora, cu până la 2,44 miliarde de dolari. Această măsură va ajuta la creșterea capacității anuale de producție a țării pentru bateriile de stocare cu aproximativ 50%.
Sprijinul guvernamental a inclus susținerea investițiilor de către Toyota, Nissan. În același timp, guvernul susține și proiectele comune pe care unitatea energetică a Panasonic Holdings le va desfășura împreună cu Subaru și Mazda. Toyota va investi peste 2.1 de miliarde de dolari prin subsidiarele sale de baterii, Prime Planet Energy & Solutions și Primearth EV Energy. Compania japoneză face acest lucru pentru a crește capacitatea de producție pentru baterii cu 9 GWh.
Toyota va începe furnizarea acestor baterii din noiembrie 2026.
Planul implică construirea unor fabrici de baterii în orașele Hyogo și Fukuoka. Toyota a confirmat că ministerul a acceptat planurile de dezvoltare și producție ale bateriilor sale de nouă generație, dar nu a dezvăluit suma investiției sau informații despre noile fabrici.Între timp, Nissan a declarat că a primit undă verde de la guvern pentru un plan de a produce baterii cu litiu-fosfat de fier. Producătorul auto intenționează să instaleze astfel de baterii în mini-vehicule începând cu anul 2028. Nissan vizează o capacitate de producție internă de 5 GWh pe an, pentru care ar primi peste 350 de milioane de euro în sprijin.
Conducătorii unității energetice a celor de la Panasonic (care produce baterii pentru Tesla și Subaru) au declarat că vor înființa o fabrică în orașul Gunma, la nord de Tokyo. Rolul acestei fabrici este de a furniza baterii litiu-ion cilindrice începând cu anul fiscal 2028. Panasonic Energy va furniza baterii Subaru dintr-o fabrică din orașul Osaka din anul 2027.
Investiția va viza o capacitate de producție anuală de 16 GWh din fabrica Gunma până în 2030, în timp ce alte 4 GWh pe an vor fi furnizate de fabrica din Osaka.Separat, Panasonic Energy va produce aceste baterii pentru vehicule electrice la fabricile sale Suminoe și Kaizuka din Osaka pentru Mazda începând cu 2027.
E clar, segmentul electric are potențial pentru următorii 50 de ani. :))))))))))))
Raportat la ce o investiție de 2 miliarde $ este una uriașă?
Pe de alta parte nu e clar din text daca guvernul contribuie cu 2.44 miliarde sau a pus diferenta de la 2.1? Primul numar dupa virgula inseamna sute de milioane cand unitatea e miliardul :)
Ce se observa este ca in ciuda declaratiilor sinistre in ceea ce priveste tehnologia electrica, sunt inca firme si guverne care baga bani grei in ea.
Intre timp razboiul pro si contra continua.
Deci ei pot aloca ce miliarde vor pentru ICE, ca pot da faliment si mai repede.
Si 2-300k baterii impartite la atatia producatori nu e mult.
Dar cu siguranta este in linie sau aproape cu ce poate inghiti piata deocamdata.
ei circula doar in mod exceptional cu masinile personale si alea mici, de putere mica si putin poluante. acolo trenul si tot ce misca pe sine e prima si cam singura optiune de transport de marfuri si calatori si este impecabila.
datorita sistemului de transport public fara cusur, masina nu este vazuta ca o nevoie si nu face parte din peisajul cultural japonez. la cealalta extrema avem america de nord, iar europa ca medie, e undeva intre ele.