În prezent, Japonia este una dintre ţările cu cea mai mare absorbţie de vehicule electrice. Publicul dornic să încerce noile tehnologii a făcut ca Ţara Soarelui Răsare să devină cea mai atrăgătoare piaţă pentru constructorii de vehicule cu zero emisii. Cu toate acestea, se pare că există şi clienţi nemulţumiţi de vehiculele lor electrice.
Cel puţin aşa reiese după un studiu publicat de McKinskey & Co. În cadrul său se arată că unul din trei clienţi de modele electrice nu ar mai cumpăra un asemenea vehicul pe viitor. Respondenţii studiului au recunoscut că la început au fost atraşi de noutatea tehnologiei şi de testele efectuate cu succes de constructori.
Cu toate acestea, acum, după o perioadă îndelungată de posesie şi o utilizare cotidiană, clienţii sunt dezamăgiţi de infrastructura de încărcare şi de facturile prea mari pentru energie electrică. Tocmai aceste nemulţumiri îi fac să nu îşi mai dorească un vehicul cu zero emisii.
electrice nu s-au bucurat de popularitatea la care se aşteptau constructorii tocmai din cauza acestor probleme legate în principal de infrastructură.
Nemulţumiri care se întâlnesc, de altfel, şi la nivel global, nu doar în Japonia. Pe piaţa din SUA, vehiculeleAşa se face că previziunile optimiste ale preşedintelui Barack Obama, care anunţa că piaţa americană va fi capabilă să absoarbă un milion de maşini electrice în 2015, au fost eronate.
In primul rand m-am saturat cu vesnica poveste in care americanii se cred buricul pamantului si cand trag ei o aghioasa, ceilalti s-o traga in piept cu un zambet respectuos pe fata...
In al 2-lea rand se ia parte negativa dintr-un asa-zis "studiu' (acum trageti apa) cand lucrurile stau cu totul altfel.
Uitati aici - reactiile japonezilor in real life:
Nissan Leaf owners meeting in Japan
http://www.youtube.com/watch?v=3Br86xqFvHE
http://www.youtube.com/watch?v=bvW8mYlHiQw
https://www.mckinseyquarterly.com/Learning_from_Japans_early_electric-vehicle_buyers_3067
este necesara inregistrarea pentru a ajunge la esenta textului
Pana atunci in articol spune asa:
"APPROXIMATELY (mai precis "aproape") one-third of early buyers in Japan MAY NOT buy an electric vehicle next time."
You're full of sh*t ca sa ma exprim in limbajul pe care poate il intelegi... Sunt mult mai informat ca tine, stai linistit... Pe termen mediu, pentru oameni ca Ghosn, Musk, primul argument n-a fost niciodata "salvarea planetei" (asta nu inseamna ca cei care-i acorda sens peiorativ nu sunt niste prosti) , ci dorinta de a oferi o alternativa viabila motoarelor cu ardere interna. In tari ca Franta, Germania, Danemarca etc, deci Europa de Vest, EXISTA un inceput de infrastructura bine definit. In Danemarca de exemplu sunt chiar statii Quickdrop. Insa nu-i asta esentialul. Electricele in prezent au o adresabilitate clara. Sunt indreptate pentru inceput companiilor inovatoare si persoanelor deschise la minte, instarite, ce nu vad o problema in a-si pune masina la incarcat seara in garaj, la fel ca telefonul mobil si a pleca dimineata relaxat prin oras.
Legat de subventionare , mi se pare normal sa existe, cel putin acum la inceput, pentru ca guvernele fac economii importante si sunt avantajate pe termen lung. Asta nu realizeaza multi. Guvernele cumpara petrol la preturi exorbitante , iar o asemenea supapa e binevenita pentru a reduce presiunea asupra bugetului de stat.
Nu cred ca esti tu in masura sa judeci calcului facut de specialistii Renault pentru Zoe pe fiecare piata in parte. Abonamentul minim de 79 euro inlatura cele mai importante temeri ale adevaratilor clienti ai acestei masini, in sensul ca garanteaza ca orice problema cu bateria e rezolvata simplu de Renault, prin inlocuirea bateriei defecte cu una noua. Deasemenea Renault rezolva foarte confortabil pentru client o alta problema legata de reciclarea bateriei. Aruncarea bateriei in natura e de natura penala.
Si n-ai tu grija francezilor. Luand in calcul costurile curentului electric, al intretinerii mult mai reduse si a scutirii de taxe de tot felul, la 13.700 , adica pretul unui Clio, Zoe e o afacere buna.
Bine, mai sunt si alte aspecte legate de silentiozitate, ecologie, dar care sunt trecute in derizoriu de romanasi ca tine...
Poate ca romansilor putin le pasa, iar celor ce le pute electricitatea le este fix si absolut indiferent, dar efortul valutar (suportat de fiecare dintre noi) nu este doar covarsitor dar va fi din ce in ce mai mare.
ganditi-va de doua ori inainte de a injura sau a replica "inteligent" (inclusiv manutza rosie) rahatul in care ne aflam nu poate fi ascuns in spatele unui vot rosu iar de mirosit daca nu-l mirositi voi il vor mirosi urmasii nostri. Asta daca reusiti sa vedeti dincolo de interesul propriu.
Tu ai o electrica? daca nu, DE CE? Hai sa te vad, ca le stii pe toate si tu, le consideri prea scumpe pentru ce ofera? Este scump petrolul? Este f scump, dar vreo 65% din pretul de la pompa constituit din taxe si accize catre stat este scump sau ieftin? Deci unde este nesimtirea mare? Apoi acelasi stat, sau state, vin si ofera subventii din banii prostilor fara sa ofera si o infrastructura adecvata, pentru ca monopolul petrolui este atat de mare incat au pus mana si pe energiile alternative si apoi "e lumea inapoiata si refuza progresul", extraordinar domnule, nu mai bine te bagi tu la un Zoe, este ieftin, iti va explica @semtex zecile de avantaje, inclusiv punctele de incarcare din orase, da tu un exemplu de cum trebuie facut si apoi vino sa ne impartasesti primele impresii.
Carlos Ghosn a fost initiatorul acestui proiect colosal cu masinile electrice si din cate se pare e cel mai fervent sustinator al acestora, dintre toti omologii sai la marci concurente. Oricum, nu e numai el pasionat de masini electrice. Exista un fan club si un adevarat cult pentru zonele unde se comercializeaza Leaf si alte masini electrice.
Un calcul incipient pentru Zoe este facut pe promotor pentru cine are bunul simt sa se documenteze. Zoe a iesit foarte bine.
Nu am nevoie de aprobarea ta pentru ce am scris. Veridicitatea afirmatiilor mele se vor dovedi in timp.
- n-am electrica pentru ca nu exista oferta concreta (inca)
- mi-as cumpara si azi o electrica daca eu ca si potential cumparator as satisface 2 conditii de baza: as avea banii de a 2 a masina si chiar mi-ar trebui a 2 a masina in familie.
In alta ordine de idei cred ca n-ai reusit (nici tu nici manutzele rosii) sa inteleaga ce am scris mai sus. Este vorba de conditiile macro de implicatiile la nivel national, asupra societatii si nu in ultimul rand este vorba de ecologie. Imi displace profund mentalitatea detractorilor ce nu fac altceva decat sa dea cu paru' in balta nefiind in stare sa puna absolut nimic in loc. Dovada de lipsa de imaginatie, lipsa simtului realitatii, "analfabetism" social, lipsa de educatie? Am obosit sa imi explic obtuzitatea romanilor vis-a-vis de masinile electrice. Asa cum nu imi pot explica nici increderea majoritatii romanilor in biserica romana ortodoxa de exemplu. Ce nu prea se pricepe este faptul ca aceste masini (mai altfel) nu sunt dedicate pietelor emergente. Dincolo de criza ce ne apasa aceste alternative sunt nepotrivite unor piete care, pe langa imaturitate, le caracterizeaza si o putere de cumparare destul de redusa.
Si apropos de alternative...Germania (atat de pupata in dos de romanasi) are cel mai dezvoltat program de producere a energiei electrice prin metode alternative (respectiv celule solare) din lume. Vestul evolueaza, cauta solutii (bune rele ele sunt cautate) romanii se injura si gasesc teorii conspirationiste, cred in povesti cu zane (vezi iesitul pe camp in caz de seceta) si motoare cu apa cu randament mai mare de 1.
Si sa nu uit, eu cred ca tu nu stii ce-i aia conspiratie, aia sef ace in spatele usilor inchise, in secret, daca tu crezi ca monopolul petrolului este secret si pe la spate...nu mai comentez, dar este totul la vedere, deci nu este conspiratie, este realitate si electricele vor deveni majoritare si viabile cand vor vrea unii, pana cand petrolul nu va mai fi profitabil pentru a fi extras, si acu vreo 6-7 ani exact la fel se discuta, in 2015 vor fi , se va face, autonomie mare, bla bla....sigur ca da, dar acum gata, in 2020 vor cadea direct in cap petrolistii, s-a terminat cu ei:).
cred ca m-am exprimat putin complicat referindu-ma la "conditiile macro". Le pomeneam in sensul in care romania nu isi poate permite o industrie energetica si bazata strict pe combustibilii fosili. In special petrol. Asa cum folosirea unor energii alternative (solar, nuclear, hidro) pentru transport ar fi un atuu. Romania consuma de doua mai mult decat produce in CONDITIILE in care tara asta NU ARE cu adevarat o INDUSTRIE producatoare de bunuri de consum care sa foloseasca petrolul ca materie prima. Pe de alta parte legaturile dimplomatice cu cel mai mare furnizor de materie energetica (rusia) sunt constant si delirant de idiot dinamitate de presedintele tarii. Culmea, Europa de Vest (si in special Germania) nu are prejudecati in acest sens si se bucura de gaze/petrol la un pret cu mult mai redus. Noi ...o luam in mana.
Centralele pe carbuni INTODEAUNA au fost cea mai ieftina cale de a produce energie. Inchiderea acestora a fost influentata printre altele de Tratatul de la Kyoto iar deschiderea de noua politica (cretina in opinia mea) a femeii-nazist pe nume merchel de a stavili ofensiva energiei nucleare. Daca mai punem la socoteala si afacerea inter tari cu certificatele verzi iti poti explica de ce "duduie" termocentralele germane.
Cat despre conspiratie. Anti-electricii si optimistii pro combustibilii fosili sunt toata ziua cu ea in gura...Intreba-i pe ei ce si cum.
Cum ar fi ca electricele vor inlocui masinile cu motoare termice in 2020, cand nimeni din initiatorii programului electric n-a afirmat asa ceva. Unii au spus ca electricele vor constitui 3, 5, 7% din vanzari in urmatorii 10 ani, altii au fost mai cutezatori, cum e Carlos Ghosn, ce a afirmat ca electricele vor reprezenta 10% din gama proprie pana in 2020. Nici vorba de a inlocui complet masinile cu motoare termice!
Nu este evident ca se lucreaza pe mai multe axe? Eficientizarea motoarelor cu ardere interna, biocombustibili, masini 100% electrice, hibrizi, hidrogen, sisteme cu aer comprimat+putere hidraulica etc.
Ce solutie va fi dominanta in viitor, ramane de vazut, insa nu trebuie privite cu reticenta, deoarece traim intr-o lume a resurselor epuizabile, iar pretul barilului de petrol a depasit un prag critic. Tehnologiile COMPLEMENTARE sunt perfect justificate.
Ce mi se mai pare ridicol e cum timpul se scurge diferit pentru unii. Sunt aceia care vor totul ieri daca se poate. Abereaza ca se vorbeste de electrice de 6-7 ani, dar nu realizeaza ca prima electrica de masa -Nissan Leaf si-a inceput fabricatia in Japonia din 2010, iar in SUA din 2012.
La 2 ani de la aparitie Leaf are autonomie cu 40% mai mare si unii inca mai afirma ca nu s-a schimbat nimic... incredibil ! Cata ignoranta !
si tu stii la fel de bine ca Semtex ca masinile electrice se adreseaza persoanelor cu disponibilitati financiare, deschise la nou (deschizatorii de drumuri) si cu posibilitati tehnice mai largi (domiciliu la casa sau exista garaj).
Am mai facut de nenumarate ori analogia electricelor cu televizoarele cu plasma. Pare-se ca destul de greu se accepta ca orice produs nou dincolo de reticenta unora are nevoie de un anumit tip de clienti (din care, cred, ca 98% dintre noi nici nu facem parte) clienti ce ajuta la popularizarea unei noi tehnologii. Ca tu consideri prosteala pe fata asta e alta problema. Dar grija asta a romanului fata de banii altuia mi se pare cel putin cretina. Pana la urma care e problema? Nu exista alternative clasice? Au disparut tdi-urile? benzinarele? ori turbo? Ideea e ca peste 10-15 ani vor zburda pe sosele ca si acum. Procentele intre diferite tipuri de combustibil, in schimb, se vor modifica. Spre castigul nostru.
Btw...Tesla a depasit 400 de mile cu un plin si la cei sub 4sec suta, la cum arata si la ce interior are pretul de 88.000USD nu e chiar mare. Deci momentul achizitiei pentru tine nu e chiar departe. Daca e sa te cred pe cuvant ca iti doresti o electrica :D
http://www.automarket.ro/stiri/renault-suntem-dezamagiti-de-rezultatele-de-vanzari-ale-modelelor-47718.html
Pe de alta parte, parerea mea este ca, cel putin teoretic o masina electrica este o idee buna, asta daca nu ar fi atat de scumpe (totusi Renault a incercat sa gaseasca o solutie in acest sens), nu ar avea autonomia atat de mica si nu ar fi o infrastructura electrica pentru ele atat de slaba. Mai mult, ce am incercat sa spun mai demult aici au spus cei de la AM in stire. Ok, nu platesti benzina sau motorina dar vei avea o factura destul de mare la curent. Totusi poate vei cheltui mai putin pe curent, insa sa nu uitam ca vorbim de o masina pe care o incarci zilnic si in comparatie cu una conventionala, este (mult mai) scumpa.
Revenind la stire. Sincer nu mi se pare tragic ca 2 din 3 japonezi sunt incantati ca si-au cumparat o electrica. Deci ar insemna ca 66% din cei care au o electrica sunt multumiti. Pentru producatori asta e bune. Deci pe principiul ca niciodata nu vei putea sa-i multumesti pe toti, electricele in Japonia se pare ca sunt un succes.
Vai ce pierdere ! :))
Mai aberanta de atat poate fi discutia? Adica discutam de un Zoe care de abia si-a inceput comercializarea in vestul Europei. Romanii deja halucineaza ca-l au in fata ochilor si pot emite pretentii. Pai stati fratilor, ca pana ajunge in Romania, se pot schimba multe. Oricum, nu sta Renault in vanzarile din Romania, calmeaza-te. Dar asta nu inseamna ca nu va exploata un potential. Pentru ca oameni de afaceri interesati exista. Nu sunteti voi, cei cu "500 km autonomie" oferita ieri, centrul universului. Marea majoritate fac sub 100 km pe zi. Noaptea isi incarca masina, iar dimineata o iau de la capat. E simplu.
Cand s-a scris articolul ala, Zoe nu era disponibil la vanzare. Twizy e un cvadriciclu, Kangoo masina de marfa, iar Fluence mult prea mare pentru oras. Zoe raspune cel mai bine nevoilor urbane. Se adreseaza deci unor clienti mai numerosi. Vom vedea. Are toate premisele succesului.
Iar vechea poveste ca iti incarci masina de la priza de acasa seara... da, asa este. Dar o faci in fiecare seara si asta poate creste factura la curent considerabil. Ca sa nu mai spunem ca pot fi sanse sa uiti sa o incarci. Cu o masina normala poti merge chiar si cu vaporii de benzina cativa km pana la cea mai apropiata benzinarie. Un telefon mobil poti sa-l incarci chiar si de la un calculator prin cablul de date cand ajungi la munca.
Nu sunt contra masinilor electrice, apreciez evolutia lor pozitiva, insa consider ca inca nu este momentul lor. Mai au destule slabiciuni. Si eu cred ca aceste slabiciuni vor fi rezolvate concret peste cateva zeci de ani, cand rezervele de petrol chiar vor fi pe terminate si cei din industria petroliera usor, usor vor pierde teren. Nevoia de miscare va exista mereu, masina electrica nu este condamnata la moarte.
Te inseli. Declaratiile presei de specialitate si studiile pe clienti au dovedit ca "range anxiety" dispare in momentul in care o conduci mai mult. Plus de asta, Zoe are un sistem online sofisticat in care iti calculeaza toate posibilitatile, deci nu poti ramane in drum.
Iti reamintesc ca 80% din europeni fac sub 100 km pe zi si au o a 2-a masina clasica in garaj. Deci ce scrii tu, nu este o problema din punctul lor de vedere. Ma refer bineinteles la target-ul Zoe.
Cand am spus Renault nu conteaza la vanzari de masini electrice pe Romania (cel putin prima faza) , m-am referit STRICT la asta, nu la investitiile Renault la Dacia (cu totul alta mancare de peste).
Pentru Renault, Europa de Vest si Israel sunt suficiente la inceput pentru a-si atinge pragul de profitabilitate. Deci n-are legatura ca sunt multe tari ca Romania.
Creste factura la curent? Ma lasi! Ce e moca pe lumea asta? Pentru un "full" la o electrica cheltuiesti 2~ 3 euro si faci cam 150 km lejer. Inmulteste asta cu 3 si o sa-ti dea vreo 450km parcursi la un cost de ~9 euro. Un full cu aceiasi km la o masina pe benzina cu motor mediu 1.6 de exemplu, te costa 270 RON in oras. Fata de 40 RON (9 euro) e o diferenta importanta. Bun, mai adauga si costul lunar al bateriei si vei vedea ca tot iesi mai bine. Bine asta-i un calcul simplist.
Nu uitata insa ca Zoe e o masina adresata companiilor si oamenilor de afaceri care calculeaza totul la sange si trebuie sa ai argumente concrete ca sa-i convingi sa cumpere. Ori eu nu cred ca Renault s-ar fi aruncat cu capul inainte cand au lansat masinile astea.
Consider ca momentul lor este ACUM, atata timp cat au un target bine definit.
Asa ca legat de vesnica dilema "daca ai nevoie urgenta sa ajungi undeva in oras dupa ce ai consumat 3 sferturi din baterie"... ce faci? E simplu. Faci acelasi lucru ce ai face si la o masina ramasa fara benzina sau motorina, doar ca nu te duci la un PECO obisnuit, te duci la o statie speciala unde poti reincarca 80% din baterie in 30 de minute. Sau mai putin, in functie de unde ai nevoie sa ajungi. Zoe, respectiv Leaf au 210, respectiv 228 km autonomie in ciclul NEDC.
Cam cate statii de incarcare rapida ar tb sa apara, sa satisfaca cel putin un potential de 20-30% din piata totala de automobile? Ce s-ar fi intamplat daca mult mai multi ar fi cumparat masini electrice, se programau la acele statii sa prinda loc pt cele 20-30 min de incarcare rapida? Atarnau prizele pe geamuri? Ce investitie ar fi presupus atatea statii? Ce faci cu bateria dupa 6-7 ani daca o platesti integral?
Plus multe, multe alte intrebari pe care multa lume, mai putin producatorii de masini, si le-a pus.
Cat despre targetul stabilit de Renault si ca ACUM e momentul masinilor electrice in general si ale celor de la Renault in special... mai vorbim peste un an, doi. Nu de alta, dar nu ar fi prima data cand fanii spun ceva, eu spun altceva, dupa care cei de la Renault spun ce am preconizat eu.
Sincer sper sa ma insel, insa am argumente concrete care ma fac sa cred ca inca nu este momentul masinilor electrice. ;)
Deci inainte sa tragi niste concluzii, intereseaza-te. Nu am criticat masinile electrice de la Renault, am spus ca nu este inca timpul lor in general. Vom vedea asta la numarul de unitati vandute. Si sa nu uitam ca cei care au masini electrice in serie ii numeri pe degete. Motivul nu este acela ca inginerii si-au luat diplomele pe pile (total opus fata de cei de la Renault, ca acolo e crema industriei auto), ci faptul ca inca se fac cercetari amanuntite in domeniu.
intreb si io ca prostu'....
@unul
Ti-am dat la inceput cateva indicii, dar cum nivelul tau de cunostinte auto e foarte sumar, am anticipat ca nu te vei prinde ce vreau sa zic. In primul rand, Renault a murit demult saracul. Prin 1944. Nu mai poate lua decizii. Renault e in prezent o companie globala condusa de niste oameni care se succed periodic si care iau decizii mai mult sau mai putin inspirate. Nu poti sa-mi spui mie ca exista pe lumea asta marci auto lipsite de greseli in istoria lor. Exista marci care au avut esecul impregnat in ADN (istoria e plina de marci falimentare) si exista marci care au pornit de la o idee buna si au razbatut indiferent de dificultati. Ce bati tu toba cu Vel Satis e o mare aberatie, din moment ce Vel Satis a fost conceput acum mai bine de un deceniu, in 2001, deci in cu totul alta era. La vremea aia conducerea era alta decat ce vedem acum. E o diferenta importanta intre ce a fost atunci si ce este acum. Se numeste Carlos Ghosn. Din 2005.
Carlos Ghosn e unicat in industria auto, fiind un lider multicultural respectat pentru abilitatile sale si de cei din alte domenii, nu numai auto. Daca te uiti la realizarile lui, nu poti sa nu ramai perplex. E un individ nascut in Brazilia, crescut in Liban si scolit la Paris, ce vorbeste fluent 5 limbi. La 27 de ani lucra la Michelin si era cel mai tanar manager din industria cauciucului. Vechia poveste cu Carlos Ghosn care a readus Nissan pe linia de plutire, obtinand chiar profit la inceputul anilor 2000 e depasita. Nissan nu mai e demult in defensiva, ci in ofensiva. In Japonia este unul dintre putinii straini care conduc o companie nipona si e vazut ca un erou care a readus speranta liderilor din toate ramurile economice. A aparut chiar in benzi desenate cu supereroi (Manga), iar pentru japonezi asta-i o inalta forma de respect. A aparut si intr-un film alaturi de Elon Musk (Tesla) si Bob Lutz (GM), numit "Revenge of the electric car". Un film pe care vi-l recomand. Tine frecvent cursuri de management la universitati americane de prestigiu gen Princeton sau Stanford.
In 2009 i s-a propus sa conduca GM. A refuzat, pentru ca ar fi fost "perturbator si neloial" pentru Alianta Renault-Nissan.
La reuniunile de la Davos de cativa ani incoace e singurul invitat din industria auto. Uitati aici - Davos 2013:
http://www.youtube.com/watch?v=aZEz99ToAaw
Dar ce are Carlos Ghosn atat de special incat e atat de solicitat? De ce nu vedem un Martin Winterkon, un Akio Toyoda sau un Chung Mong-koo (stiu, o sa ma intrebati who the f**k is that? E CEO hyundai. That's my point) ?
Pentru ca are viziune, carisma si capacitatea de a uni oameni de pe toate continentele fara a le stirbi respecul de sine. Carlos Ghosn si-a ales atent echipa care-i raporteaza direct lui, fara alti intermediari, cum se intampla la companii concurente.Carlos Ghosn e recunoscut ca ambasadorul schimbarii, deschizatorul de drumuri, insa nu se baga intr-o afacere, daca nu-i miroase a bani.
Eu zic ca la momentul actual, Renault a dovedit destul, fiind prima marca din Europa la masini electrice cu o cota de piata de peste 30%. Deci cam aceesi cota pe care o are Dacia la ea acasa, in Romania.Deasemenea Nissan planuieste sa fie prima marca din China in momentul in care se va pune legislatia la punct.
@LauCalin
Te rog frumos, da-ti jos ochelarii de cal. Costul benzinei si al intretinerii periodice l-ai luat in calcul? Nu.
@gelu
Stii cand este timpul? Cand o sa-ti permiti si tu o electrica, atunci este timpul, pana atunci abereaza de mentalitatea romanilor care sunt anti-electrice.
stii cat costau laptopurile la data aparitiei lor? Unui rupt in fund ca tine ii trebuiau 2 generatii sa-si permita unul.
cu asta am incheiat....cand "partenerul" de discutie e tabula rasa nu are rost o alfabetizare. Educatia nu o pot face eu cand prostia e a doua natura iar prima ignoranta.
spor in viata
chiar n-ai vazut asemanarea intre alternativa masini electrice si alternativa laptopuri? Pret ridicat, performante slabe (initial). N-ai vazut nici asemanarea izbitoare intre ce era la inceputurile telefoniei mobile si electricile de astazi? Cam cat de mare era un telefon mobil si cat de greu; ca vorbeai de beneficii. Ca ai adus vorba de ignoranta. Sa-ti aduc aminte de mentalitatea de cornuta a marilor companii americane ce au refuzat intrarea pe piata mobilelor pentru ca "inca nu era inca timpul"? Prietene....citeste putin, documenteaza-te si vei vedea ca "ochelarii de cal" se poarta si la case mai mari. Fie vorba intre noi, in acest caz, nu am de ce sa am pretentii de la tine. Mentionai de monopolul telefoniei fixe....tu esti intreg cand spui ca nu era chiar atat de mare? Puiule, telefonia fixa ERA SINGURA OPTIUNE iar in SUA (de exemplu) erau 2 mari jucatori pe piata.
Nu te-ai saturat sa tot aduci in discutie interesele industriei petroliere? Nu citesti putin presa straina? Si in general presa de specialitate? Nu vezi ca marile companii petroliere devin companii energetice largindu-si ariile de activitate abordand tocmai energiile alternative? Cand vei pricepe ca banii nu au miros si ca este doar o chestiune de timp cand aceste companii se vor lauda cu un portofoliu "verde" in dotare. Ce ai sa spui atunci?
cu tot respectul dai dovada de o ignoranta crasa, nu e vorba de prostie e vorba de INCAPACITATEA de a intelege REALITATILE.
PS. sa-ti dau un exemplu de "inca nu e timpul". Espace. A aparut inainte vremurilor fiind singura oferta de acest tip pe piata europeana la momentul lansarii. Dar s-a dovedit apoi ca monovolumul este absolut necesar in oferta oricarui constructor
Roata se invarte si ca iti convine sau nu electricele vor deveni o alternativa. Trebuie sa ai minte si o minte deschisa sa vezi ca intodeauna alternativele ofera la un moment dat un avantaj consumatorului.
PS....vezi ca si VAG ofera o electrica. La fel de prosti sunt si germanii fara indoiala. Ar tb sa ofere doar TDI sa stim una si buna.
Nu ! Cand spun ca Renault nu se arunca cu capul inainte, cuprind strict conducerea actuala a marcii. Asta-i singurul lucru care are sens !
Inca odata, privind pe firul LOGIC si de BUN SIMT... NU vad ce relevanta are o masina conceputa in 1998, cu un cu totul alt curent - cel al masinilor electrice din secolul 21. Atentie, conceputa, nu vanduta. O masina are nevoie de cel putin 3-4 ani pentru a trece de stadiul de schita, la comercializarea efectiva. Laguna 3 a fost desenata de Patrick le Quement inainte sa vina Ghosn la conducere. Patrick le Quement s-a pensionat demult.
Ai pretentii sa n-o luam de la adam si eva, dar totusi tu iti permiti sa te intorci in istorie cu 15 de ani. Asta la o marca cu istorie de peste 110 de ani. Mai are vreo logica ceea ce scrii tu? Eu inteleg ca te sucesti in functie de interese, insa de unde atata dispret pentru logica?
Vrei sa discutam de istorie? Nu cred ca vrei sa discutam de istorie! Volkswagen, Opel, Citroen, Ford, Kia, Hyundai etc. au avut CEL PUTIN la fel de multe esecuri, doar ca cei tineri cu o cultura auto facuta pe maidan, n-au habar de lucrurile astea. Volkswagen Corrado, Fox, Lupo, Karmann Ghia TC, k70, Santana, Phaeton, Opel GT, Signum, Frontera, Antara, Agila, Citroen SM, XM, C6, C8, Fiat Strada, Croma, Multipla, Stilo, Regata, Ford Pinto, Edsel, Scorpio, Ka, Hyundai Sonata, Genesis, Grandeur XG, Atos, Lantra, Kia Cerato, Opirus, Joice etc. Si asta doar pentru Europa. Nu mai iau in calcul Seat, MG sau esecurile din SUA si restul lumii ca mi-ar lua toata ziua.
Iar orgoliul merge mana in mana cu ignoranta. Dar stiai asta deja.
Baieti, putin mai realisti si mai moderati daca sunteti n-ar fi rau deloc, nu orice stire care nu va convine este manipulare si nu orice clip de pe youtube este adevarul universal.
Ce nu pricep unii, e ca pragul de 10% in 2020 nu se atinge brusc, ci progresiv, prin investitii.
O analiza a tendintelor pietei nu garanteaza nimic ! Ci e doar atat: o analiza ! Se pun cap la cap niste premise si se ajunge la o concluzie LOGICA.
Garantat ? Nu e nimic garantat, decat ca vom ajunge la fundul sacului cu resursele petroliere.
Si as vrea sa ma mai adaug... defapt nu, las-o asa. N-are rost sa ma intind iar la discutii contradictorii cu cei care refuza sa inteleaga sau sunt platiti sa se comporte intr-un anumit fel.
Poate imi explici logica premisei. Nu de alta dar cand vine vorba de electrice incep sa apara cheltuieli cu nemiluita doar doar sa iasa un "+" la efort financiar.
Si asa cum am mai spus, lunar cheltuiesti mai mult, gandeste-te ca este o masina mai scumpa si asta presupune un anumit numar de km parcursi pentru amortizare (mult mai mari fata de benzina vs motorina). Diferentele pot fi atat de mari, de peste 10000 de euro chiar. Ei bine oare in cati ani, cati km si dupa cati kw consumati se amortizeaza pretul? Despre asta vorbesc. Cand un Zoe va costa cam cat un Twingo atunci lucrurile mai mult ca sigur vor sta altfel. B7
Doar atat ? Ma asteptam la un calcul comparativ mai pertinent din partea ta. Sau te faci ca nu intelegi pentru ca nu stii toate datele? Autunci de ce-ti mai dai cu parerea, frate? Eu am facut initial cu calcul simplist, dar accept provocarea. O sa-ti demonstrez concret, pe cifre, de ce cred ca masinile electrice sunt viabile ACUM. Voi face un calcul, dar hai sa lamurim cateva lucruri inainte:
1. NU sunt angajat Renault, Dacia sau Nissan.
2. Ce scriu acum, scriu din pasiune pentru automobile.
Asadar, hai sa privim dpdv a unui francez cu 3.300 euro salariu (media salariului in Franta) la abonamentul clasic:
Pret curent electric: 0.09 euro / kWh
Pret litru benzina: 1.7 euro
Pret litru diesel 1.5 euro
Renault ZOE electric 88 CP
Pret de baza: ______________________________13.700 euro
Pret baterie_________________________________2.844 euro
-abonament 79euro/luna x 3ani, 12.500 km/an
Consum urban (litri/100km) --
Rezervor (litri) --
Autonomie urban: 160 km
Cost alimentare plin:__________________________ 5.8 euro
Cost curent/carburant pe km____________________0.03 euro
Consum urban (litri) --
Cost urban in 12.500 km ________________________453 euro
Cost consum urban in 3ani, 37500km_____________1.359 euro
____________________________________________________
Costuri totale teoretice, fara revizii ______________17.903 euro
Renault Clio 1.2 75 CP
Pret de baza: ______________________________14.270 euro
Pret baterie____________________________________0 euro
Consum urban: 7.0 l/100km
Rezervor : 45 litri
Autonomie urban: 642 km
Cost alimentare plin:__________________________ 76.5 euro
Cost curent/carburant pe km_____________________0.12 euro
Consum urban (litri) --
Cost urban in 12.500 km ________________________1.490 euro
Cost consum urban in 3ani, 37500km______________ 4.470 euro
_______________________________________________________
Costuri totale teoretice, fara revizii________________18.740 euro
Catava observatii:
Trăgand linie, in 3 ani si 12.500 km/an, Renault Zoe va costa 17.903 euro, cu 837 euro mai putin decat Renault Clio 1.2. Masinile electrice au intretinerea mai ieftina decat masinile cu motoare termice, deci avantajul creste si mai mult. Legat de pret , Clio este in media segmentului, deci e destul de elocvent. Zoe e bine pozitionat in comparatie cu alte masini de clasa mica. Ar trebui sa stii ca Zoe e gandit cu un nivel de echipare mai bogat decat Clio Authentique, cel pentru care am facut calculul. Vrei sa fac un calcul si pentru diesel ? Te avertizez ca dieselul trece de 16.500 euro in Franta.
Dar uite, ca sa-ti fac pe plac, e ieftin curentul, dar cu toate astea sunt alte costuri lunare pe care le implica neconditionat o masina electrica (repet, rata mai mare si chiria acumulatorilor care trebuies platite obligatoriu in fiecare luna). Si in plus esti prea constrans atunci cand o alegi. Numarul benzinariilor este muuuult mai mare decat al statiilor de incarcare pentru masinile electrice. Asta inseamna ca sansele sa ramai fara "vitamine" sunt mult mai mari la o electrica.
Cum ar fi sa ramai fara curent in celalalt capat al orasului? Uite, am avut o nevoie urgenta, a trebuit sa plec cu masina, traficul este mult mai aglomerat decat cel pe care l-am crezut si am ramas fara curent intr-un ambuteiaj. Sansele sa fac rost de 2-3 litri de benzina/motorina sunt mult mai mari decat sa fac rost... de curent electric. Asta daca nu rog pe cineva de la un bloc sa intinda vreo 20-30 de metri de prelungitoare ca sa-mi incarc masina electrica in timp ce mai dau banii si pe taxi, ca na, am o intalnire importanta.
Asadar consider in continuare ca este un lux sa ai o masina pe care dai mult mai multi bani si pe care sa fii constrans sa o folosesti numai in oras. Cumpara-ti tu ACUM, eu am spus de ce nu mi-as cumpara acum.
Si sorry, tu nu ai cultura auto. Cultura auto nu inseamna sa tii predici despre o marca. Tu ai cultura auto legata doar de Renault. Despre altceva nu te-am vazut sa scrii.
Ce proprietari, pt ca daca te uiti pe siteul americanilor, doar 106 din 1300 respondenti in Japonia, sunt proprietari a unei masini electrice. Asta intr-o tara unde sunt peste 20.000 de proprietari de Nissan Leaf. Iar Leaf nu e singura electrica din Japonia. Apropo, "studiul" asta-i facut in 2012.
Oricat te dai tu de ceasul mortii, cifrele pe care le-am scris ptr FRANTA , NU pot fi contrazise ! Costul curentului de 0.09 euro / kWh e luat de la EDF , compania nationala a electricitatii in Franta. "Chiria acumulatorilor" ? Daca te uiti bine in calcul, am specificat "Pret baterie".
Rata?! Ce alta rata visezi? Pretul masinii e xxx euro. Ai bani cash, o iei cash. N-ai bani cash, o iei in rate, indiferent ca-i masina electrica, pe benzina sau motorina. Scurt !
Daca ai fi avut bunul simt sa citesti primele mele comentarii, ai fi identificat target-ul acestei masini / profilul clientului. Discutam de companii inovatoare si clientii particulari deschisi la minte, cu o situatie financiara peste medie, ce stau la casa si nu au problema in a pune masina la incarcat ca telefonul mobil, noaptea, cand energia este mai ieftina (of, oare de ce trebuie sa ma repet?!). Si cum sa-mi cumpar un Leaf sau Zoe care NU SE VINDE in Romania?! Tu gandesti putin? Deloc as spune. Pana vor ajunge masinile astea si-n Romania, se vor schimba multe. Chiar nu ma intereseaza nevoi ai avut tu, pentru ca target-ul se gaseste in vestul Europei. Tocmai de aia am facut calculul de mai sus si tocmai de aia am spus ca timpul lor este ACUM. Pozitionarea geografica e cu totul alta chestiune. Parisul are suficiente statii de reincarcare.
http://www.automobile-propre.com/stations/carte-bornes-de-recharge-voitures-electriques/
La o masina electrica nu conteaza traficul, asa cum conteaza la o masina alimentata cu benzina sau motorina, ptr ca in momentul in care stai pe loc nu consuma, iar pe franare se reincarca. De aia spre deosebire de o masina cu motor termic, autonomia la o masina electrica e mai mare in oras decat afara. Implica mai mult franare regenerativa.
Si stai linistit, nu am ochelari de cal ca tine. Cine cauta bine o sa vada ca mi-am exprimat aprecierea & respectul si pentru alte marci/ modele decat Renault/Nissan, precum Mercedes S Class, noua Mazda 6, Honda Accord, BMW seria 5, Toyota Land Cruiser, Hilux, Mini One etc.Ok, poate nelogat.
In acest moment cea mai buna infrastructura pentru masinile electrice sunt in tarile nordice si tarile de jos. Acolo este si locul unde producatorii de masini electrice fac cele mai multe teste. Pentru ca mentalitatea celor de acolo permite asemenea teste, sunt mai deschisi.
Masinile cu motoare cu ardere interna au peste 125 ani de evolutie si nici lor nu le-a fost usor la inceput, fiind multi reticenti la "trasura fara cai" de la sfarsitul sec 19-inceput sec. 20.
Inca odata vreau sa atrag atentia redactorilor Automarket, in special autorului acestui articol, Bogdan Mirica: nu mai preluati si traduceti toate aberatiile ce distorsioneaza imaginea reala a lumii auto. Asta daca sunteti cu adevarat pasionati de domeniul auto si nu scrieti articole doar pentru bani. Putina coloana vertebrala, nu strica.
Uitati aici gluma de "studiu". Citez de pe www.mckinsey.com
"Source: 2012 McKinsey online survey of 1,300 respondents, including 106 early electric-vehicle buyers, who had bought a car in Japan in the last 24 mounths"
Adica ei n-au intalnit un japonez in carne si oase, ci totul s-a desfasurat ONLINE unde se pot comite foarte usor fraude si manipula rezultate... iar cu 106 asa-zisi proprietari de electrice, au pretentia de formatori de opinie relevanti, in conditiile in care in Japonia sunt zeci de mii de masini electrice ?! Ma bufneste rasul !
Cred că voi aveți, fie la cap fie cu petrolul. Hai sictir!