Motoarele diesel vor avea mereu un loc pe piață, iar ziua în care acestea vor dispărea nu va veni niciodată. Afirmația îi aparține lui Atsushi Horiba, japonezul care a demascat practicile incorecte ale grupului Volkswagen și cel de la care a pornit scandalul Dieselgate. Compania pe care o conduce este lider de piață în producerea de echipamente ce măsoară emisiile de CO2 ale autoturismelor.
“Vehiculele electrice nu vor avea niciodată o cotă mai mare de o treime din piață,” a spus Horiba. “Nu este rentabil să se dezvolte infrastructura necesară pentru mașinile propulsate de baterii electrice. Autoturismele cu combustie internă – inclusiv cele diesel – vor continua să aibă un loc pe piață, în special în piețele emergente,” a adăugat el.
Japonezul i-a taxat pe susținătorii ideii că, pe viitor, toate autoturismele vor fi electrice. “Oricine spune că mașinile vor fi 100% electrice în viitor a citit prea multe benzi desenate”, a declarat Atsushi Horiba, fiul fondatorului companiei.
„Nu este vorba despre tehnologie. Este pur și simplu realitatea”.În ciuda optimismului său, tendința de “electrificare” este tot mai clară din momentul în care Volkswagen a recunoscut că a păcălit testele de emisii. Spre exemplu, Volvo a anunțat deja că vrea să pună la dispoziția clienților doar modele electrice până în 2019. De asemenea, Toyota a pornit pe drumul electrificării pentru o gamă mai variată de produse.
Totuși, Horiba crede că producătorii nu vor supraviețui fără continuarea investițiilor în motoarele cu combustie internă, în următorii 15 ani sau până când tehnologia motoarelor electrice va deveni o certitudine.
via Automotive News (înreg.)
Ia-ti BMW-ul si fugi.
Ia-ti BMW-ul si fugi.
Referitor la acest subiect, Mr.Atsushi Horiba si multi altii care fac astfel de afirmatii/statistici nu iau in calcul altceva.Inovatia.
Daca i se aprinde unuia beculetul maine si spune "Evrika" si cine stie ce descoperire face,este posibil ca si in 5 ani sa scapam in proportii foarte mari de motoarele cu ardere interna,parerea mea.
o companie infiintata in 1945 si lider pe piata pe segmentul ei ajunge in 2017 in pozitia respectiva marjand pe...INOVATIE. Tind sa cred ca Horiba stie ce vorbeste...
ce invoci tu, @haha,e doar o speranta copilareasca (fara sa jignesc folosesc termenul) inchipuindu-ti un salt inovativ in domeniul motoarelor Diesel.
Hmm....posibil sa asistam pe viitor la o schimbare de curba in graficul ce ar reprezenta evolutia dieselului si de pe actuala linie molcoma ce defineste acest motor sa trasam una fix la perpendiculara si sa strigam Evrika!
Mai degraba as spera la descoperiri in domeniul tratarii noxelor, domeniu lasat cumva la spate din motive evidente. poate ca odata cu presiunile guvernelor se va fasi cineva care sa reuseasca transformarea gazelor arse in pamant numai bun de pus la flori.
Eu asta sper, mai ales ca sunt hotarat ca urmatoarea motorizare sa fie...Diesel.
Daca,prin reducere la absurd(cum incepi si o problema de matematica),maine,CEO-ul Volkswagen(ca sa nu zic Toyota sau Tesla sau altceva)iese la pupitru si anunta ca au dezvoltat un ansamblu de motor electric+ baterii,baterii care sa se incarce in 5 minute,sa ofere o autonomie de 1000 de km,sa ofere performante foarte bune,la un pret echivalent cu un motor cu ardere interna,vei fi hotarat ca urmatoarea motorizare sa fie diesel?Sau visul lui dan_grc va mai fi acela de a avea un 535d? :))
Daca da,aveti probleme,dupa parerea mea.Daca ziceati ca vreti benzina,mai ziceam,ma..vor oamenii benzina,sa auda sunetul motorului,esapament,etc.Dar la diesel?Va place sunetul de tractor?
De unde stie Horiba asta ce pregateste Tesla sau Apple(chiar daca le-au plecat inginerii).M-am uitat azi la un review cu Range Rover Velar si am vazut ca avea spalator pentru camera de pe spate,cum sunt cele pentru faruri si mi s-a parut chiar interesant.Deci este o inovatie.Deasemenea,viitoarea generatie de motoare Skyactive v-a fi o inovatie.Ambele sunt inovatii,dar una influenteaza industria auto mai mult decat cealalta(te las pe tine sa ghicesti care).Asa si in domeniul "electrificarii".Poate oricand sa apara o inovatie care sa influenteze foarte mult acest domeniu.
" inchipuindu-ti un salt inovativ in domeniul motoarelor Diesel. "
Tocmai asta este,eu imi inchipui un salt inovativ in domeniul propulsiei alternative.Chiar si in alte domenii decat auto,adica cel maritim(domeniu in care si lucrez dealtfel) sau cel al aviatiei.
data viitoare voi citi cu maxima atentie textele. Tu sperai la inovatii la alternative, eu am "citit" la motoare clasice.
my bad!
PS dar nu te sifona in legatura cu preferintele mele diesel. E o poveste mai veche....
Asta spune aproape tot - cel putin el nu este obiectiv, ci mai degraba vrea sa-si mai prelungeasca activitatea companiei sale.
Iar daca spune ca masinile electrice nu sunt rentabile, sa vina cu argumente concrete, nu cu expresii ieftine de genul
„Nu este vorba despre tehnologie. Este pur și simplu realitatea”
In viitor, vor exista doar:
1) masinile electrice (daca Toyota reuseste trecerea la bateria cu electrolit solid, acestea vor avea 60-70% din piata, daca nu vor ramane la 20%),
2) masinile semi-electrice gen Nissan e-power si alte plugin-extendere Volt, i3, etc
3) masinile termice doar cele sport - nici macar cele de lux nu vor ramane termice 100%
Acum intrebarea este, daca 1) cele full electrice aici lucrurile sunt clare, ce se intampla cu 2) cele semi-electricele ???
vor ramane pe benzina (cum sunt Nissan e-power, Chevrolet Volt sau BMW i3) ? sau vor face un PAS INTELIGENT catre un motor pe motorina ???
Mai ales ca un motor pe motorina va functiona in regim de generator, ceea ce nu va avea nevoie de incarcarile puternice sau nu va exista frana de motor cu efectele negative asupra motorului diesel, ci doar un regim de rulare standard !
Acum lucrurile nu s-au axat pe motorina din trei motive:
1) daca tot sunt semi-electrice atunci merg pe benzina ca sa nu asocieze scandalul de noxe cu imaginea eco al masinei hibride electrice
2) motoarele diesel sunt mai voluminoase, au mai multe parti si dupa ce ca trebuie sa incape sub capota cu un motor electric si generatorul electric, si azi reusesc sa ingramadeasca cu greu cu unul pe benzina... nu prea vor sa incerce sa il indese pe cel pe motorina
3) motoarele diesel sunt mai scumpe si deja o masina semi-electrica are deja pretul putin intr-un range bun (pentru Nissan e-power unde Note e-power se vinde la acelasi pret cu Nissan doar benzina!) dar la preturi mai mari pentru cele hibride (gen Toyota, Honda, etc) iar un adaos de pret le-ar scoate din carti la alegerile cumparatorilor
Parerea finala?
Contructorii nu prea se gandesc la aceasta solutie, dar solutia castigatoare in viitor, pentru clasa semi-electrice, va fi clar motor pe motorina (si nu benzina) !
Dealtfel cum am mai spus, o masina e-power pe motorina ar fi cea mai eficienta masina posibila !!!
pentru ca am avea:
a) rulare roti full-electric - ceea ce implica placerea de a conduce o masina electrica (condusul cu o singura pedala! cea de acceleratie care se comporta si ca o frana usoara!)
(la revedere schimbator, volanta, ambriaj, cutie viteze si alte idiotenii)
b) regenerarea la franare - coborare deal - ceea ce aduce o rata FOARTE BUNA de consum litri/100km ! (lucru ceea ce masinile termice - binenteles ca nu il fac !!)
c) nu exista incarcare la priza ... ci incarcare la statiile actuale de combustibil, si range-ul este exact ca la o masina full-termic !
deci nu este nici-o problema ca trebuie sa dureze incarcarea pentru electrica
si nici nu sunt probleme cu distantele - range
d) motorul termic ca extender nu este un motor folosit in mod abuziv de sofer ci un motor in parametri condusi de un calculator, pentru strict incarcare baterie - ceea ce ii duce la o durata de viata mult mai mare si consumuri mult mai bune
(ca exemplu am pus un link pdf cu inginerii de la Nissan cum explicau ca extend rangerul pe benzina este setat mecanic la anumiti parametri pentru folosire speciala de range-extender!!)
e) un sistem electric-motorina ar fi perfect pentru ca ar aduce CEL MAI BUN CONSUM pentru o masina DE ORAS pentru ca rularea este electrica (la semafor nu consuna nimic, decat AC daca este pornit, dar asta este altceva) plus regenerative braking
dar ar aduce si CEL MAI BUN CONSUM pentru o masina in AFARA ORASULUI pentru ca rularea la viteze mari se face pe baza motorului de motorina din spate care va avea un consum mai bun intotdeauna decat unul pe benzina datorita turatiilor mici, cifrei octanice mai bune, etc
Cine va face o masina e-power cu motorina va castiga jack-potul !
Sa vedem cine va face pasul.
Nissan Note e-power are un consum litri/100km mai bun decat Toyota hibride !!! in sistemul Japonez care este mult mai dur ca cel european.
Dar are motor pe benzina ceea ce in Japonia se preteaza pentru ca limita in Japonia la autostrazi este de DOAR 100km/h !!!
(se vorbeste sa o duca in 120km/h)
si pana in 100/h motorul pe benzina consuma acceptabil,
dar la 130km/h care este limita in multe tari din Europa deja motorul pe benzina nu isi mai pastreaza atributele bune.
Eee... sa ai o masina e-power pe motorina, ar insemna ca nu te mai gandesti la consum, pentru ca pur si simplu, in oras este mai buna decat orice hibrida si in afara orasului la fel de buna ca orice masina pe motorina (sau mai buna chiar)
si ar insemna ca ... .nu ar trebui sa facem alegeri ....mmm.. sa iau pe benzina ca e mai buna in oras si este de intretinut mai simplu... sau cati km pe an fac sa imi iau pe motorina ca o folosesc multi km si mai mult inafara orasului.. . . .
eh... cu e-power si motorina, pac aceasta intrebare dispare !
plus ca dispar toate problemele cu ambrieaj, volanta, schimbator de viteze, subturat, supraturat, piese si tot balamucu !
Abia astept aparitia acestor tip de masini (semi-electrice).
Vor schimba lumea auto (impreuna cu cele full-electrice).
asa cam ca pentru un bebe cand isi priveste biberonu'....pac, cum il vede cum il inhata si mananca tot!
poza asta din articol, cu flori de rapita, parca e cu dedicatie. Floricele, fluturasi....
Sau alte voturi negative multiple la unele lucruri care sunt doar fapte, realităţi
Mă rog.
Comentaţi mai bine propriile idei decât jignirea altora.
Karma strikes back.
Hai sa nu mai fim sclavi si sa ne pese mai mult de noi pt strainii nu-s tocmai topiti dupa noi.
sa le baneze in toate oraele europene pt inceput. hai bucuresti!
Nu asta face un motor pe motorina mai eficient,ci randamentul mai mare datorat proceselor termodinamice care au loc intr-un motor Diesel (2 adiabate,o izobara si o izocora) spre deosebire de Otto cu 2 adiabate si 2 izocore.
Ştiam
Intenţionat am scris aşa pentru că lumea în general foloseşte octanică ca exprimare, cred
Mai mult am greşit până la urmă.
La al doilea mă refeream la eficienţa finală economică.
Încerc să nu mai comentez pe site, pentru că nu am cu cine.
La revedere.