Scandalul Takata pare să nu se fi stins nici acum, la mai bine de șase luni de la izbucnirea sa. De această dată, problemele tehnice s-au propagat până în gama producătorilor germani Volkswagen și Audi. Cele mai noi modele afectate de airbagurile defecte sunt Volkswagen Tiguan și Aud Q5. Din fericire pentru noi, europenii, exemplarele care urmează să fie chemate în service au fost vândute doar pe piața din Statele Unite.
Volkswagen și Audi se văd nevoiți să recheme în service 734 de vehicule echipate cu airbaguri care ar putea avea defecte de funcționare. Vor fi afectate unitățile Volkswagen Tiguan produse între 15 și 21 ianuarie 2015, și exemplarele Audi Q5 produse între 13 ianuarie și 3 februarie 2015.
Potrivit comunicatului oficial, aceste mașini au instalate declanșatoare defecte ale airbagurilor. Acestea ar putea cauza deschiderea necorespunzătoare a airbagului și împrăștierea de resturi care să rănească pasagerii de pe locurile din față.
A fost înregistrat un caz de rănire într-un Tiguan produs în 2015. Șoferul a suferit contuzii la nivelul brațului în urma deschiderii defectuoase a airbagului lateral. Volkswagen și Audi vor înlocui airbagurile laterale ale mașinilor afectate. Cei doi constructori germani îngroașă rândurile producătorilor auto afectați de airbagurile defectuoase furnizate de Takata. Honda, Mazda și Ford sunt alte nume importante care au fost nevoite să recheme în service mai multe milioane de mașini.Estimările specialiștilor susțin că aproximativ 24 de milioane de automobile vor fi nevoite să treacă prin service din cauza instalării unor airbaguri cu probleme.
''ADAC a testat in urma cu cateva zile trei masini compacte de ultima generatie.
Acesta sunt noua Honda Civic, vechea generatie Renault Megane si actualul VW Golf 2016.
Scopul testului este sa arata constructorilor ca masinile lor trebuie sa faca fata si unui impact care implica un contact cu o masina in miscare care vine din contrasens.
Masina celor de la Honda a reusit cea mai buna performanta, insa mult iubitul VW Golf 2016 a primit cea mai mica nota.
Pur si simplu caroseria masinii construite de catre VW nu face fata unui asemenea impact, partea din fata avand putine sanse sa protejeze habitaclul.
Masina francezilor de la Renault chiar daca este de generatie mai veche a primit o nota de SATISFACATOR.''
Adaug si filmul:
https://www.youtube.com/watch?v=VreNR2cfwEE
Consider important sa afle si altii despre aceste noi rezultate, pentru ca in fond este vorba tot despre siguranta.
In clipul prezentat de tine, cei de la Adac au realizat un nou test de impact care ar trebui sa reprezinte un accident mai realist fata de testele cu obiect imobil.
Este gresit sa spui ca Golf-ul nu poate proteja habitaclul, mai ales ca in video este singura masina care are atat habitaclul cat si parbrizul intact.
Acest nou test are scopul de a evidentia zonele sensibile din partea frontala a masinii, de ex Civic-ul ofera aceeasi rigiditate pe toata latimea partii frontale, in timp de Golf-ul are zone mai rigide si mai slabe. Sper ca cei de la Euroncap sa includa acest tip de impact in testele viitoare si sa vedem rezultatele oficiale.
Aici vorbim de 734 masini afectate, sa ne uitam si la haponeze in curte?
Mor de ras la cat de low a ajuns baietul asta.
Cert este ca partea frontala a Golf-ului se comporta mai slab decat in cazul celorlalte doua masini. Si nu cred ca aceasta este ideea, ca se deformeaza acolo unde trebuie, pentru ca sa protejeze habitaclul. Se vorbeste despre masini produse in serie mare. Cum spun cei de la ADAC, este vorba de disiparea fortelor pe o suprafata frontala cat mai mare, disipare ce se produce mai bine la Civic si Megane. Chiar daca la aceste doua modele parbrizele au avut de suferit, ce inteleg din film este ca fortele de impact se transmit mult mai uniform spre habitaclu, decat in cazul Golf-ului.
Am vazut si poza cu Golf dupa impact iar acea traversa fata de care spuneam si care uneste lonjeroanele s-a deformat considerabil. Aspect care nu se vede in film. Cred ca este de preferat ca acest cadru rigid format din traversa si lonjeroane sa se comporte cat mai bine la impact frontal, in sensul in care se explica in cazul modelului Honda. La Civic fortele de impact au fost directionate spre lateral, de aceea a si luat calificativ foarte bine. La Golf fortele trebuie sa fi fost foarte intense pe directie aproape centrala, adica acolo unde s-a deformat serios traversa ce uneste lonjeroanele. In acelasi timp, in cazul Golf-ului partea stanga a masinii a patruns adanc in blocul de metal deformabil, situatie ce s-ar putea intampla si in cazul impactului cu un alt automobil. Deci o distributie neuniforma a fortelor de impact, comparativ cu Civic si Megane. Asta cred ca au vrut sa sublinieze cei de la ADAC cand au acordat calificativele.
Nu laud un model anume, sunt aspecte interesante si sper la randul meu ca sa se reuseasca sa se construiasca masini mai sigure si mai rezistente. Tine de proiectare, ca si in cazul testului de impact frontal dintre Fiesta si 308. Desi automobilele sunt din clase diferite, totusi Fiesta a rezistat mai bine decat 308. Se vede clar in testul realizat tot de ADAC ca desi cadrul format de traversa si lonjeroane este mai jos la Fiesta decat la 308, totusi modelul Ford reuseste sa reziste mai bine la impact decat modelul Peugeot.
https://www.youtube.com/watch?v=_mViPD4OTZM
Si uite asa unii nu sunt de acord si s-au pornit pe dat voturi negative.
Asa cum se spune, de-aia nu mai ploua ;)
Din partea mea, sa fie sanatosi :)
Cat despre cum s-au comportat Civic si Megane in testul recent ADAC pe partea de rezistenta a celulei centrale ce protejeaza ocupantii, nu vad din film sa fie cu nimic mai prejos decat Golf.
Precum lesne se observă, ȋn ultimii trei ani, airbagurile Takatei au provocat rechemări pentru milioane de mașini. Acest fapt poate fi considerat un motiv ȋntemeiat de…repudiere a companiei japoneze de către toți producătorii, inclusiv de către cei…japonezi. O măsură aspră, dar necesară.
Axiomatic, când vrei să “fraierești” lumea cu produsele tale de calitate ȋndoielnică, naționalitatea ta n-are nicio importanță…
Probabil unii nu au citit cu atentie articolul trecut intre ghilimele, in el se specifica despre ''partea din fata'' a modelului Golf, ce evident face parte din caroserie si in caz ca nu asigura o disipare eficienta a fortelor de impact, acestea se transmit mai intens spre habitaclu. Altii poate sunt necajiti pe ceea ce prezinta acest nou tip de test ADAC, fiind vorba de modelul sau marca lor preferata... Ca doar echipa ADAC nu a defavorizat intentionat Golf pentru a aprecia nejustificat Civic si Megane. Sa fim totusi obiectivi. Consider ca sunt pertinente concluziile noului test. Si consider ca testele ADAC ofera ceva mai multe informatii folositoare comparativ cu, de exemplu, testele Euro NCAP.
Tot cei de la ADAC au realizat in urma cu ani de zile un test foarte interesant de impact frontal intre Golf 5 si Volvo XC90, respectiv Golf 5 si Kia Sorento. Recomandau la acea vreme constructorilor ce au in gama modele SUV sa realizeze masini cu parti frontale cu zone uniforme de impact, ceva mai slabe in prima portiune pentru protectia ''partenerilor'' de impact si mai rezistente in urmatoarea parte pentru protectia ocupantilor.
Am reluat aceste teste, pentru a semnala ca evident fiecare automobil are parti mai slabe sau mai bune si informatii ce pot fi de folos. Important este ca mesajul a ajuns la oamenii deschisi la minte, cu ei se poate discuta si din fericire, nu au ajuns sa fie chiar pe cale de disparitie.
Probabil stii cum se spune: oamenii sunt ca vinul. Cu timpul, ori devin mai buni, ori se transforma in otet. Asa ca sa aiba fiecare grija ce-si doreste.
Adaug si testul ADAC de care am amintit in acest comentariu:
https://www.youtube.com/watch?v=a-GTTdnpGNg