Japonezii redefinesc curajul: viitorul Honda Civic Type-R va avea 340 CP și-și va păstra tracțiunea față

de Mircea Meşter
Sambata, 06.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
340 de cai putere și tracțiune față pe un Hot hatch? Da, se poate! Noua generație a lui Civic Type-R, care va apărea pe piață la finalul anului viitor, ne va demonstra cum pot japonezii să rezolve o ecuație dinamică aproape imposibilă.

Actuala generație a lui Honda Civic Type-R, versiunea de performanță a compactei japoneze, este o mașină foarte capabilă pe șosea și una dintre cele mai rapide mașini cu tracțiune față din istorie. Cu 310 cai putere și cu performanțe excelente (5.7 secunde pentru 0-100 km/h și 270 km/h viteză maximă), Type-R ne-a plăcut în testul Automarket, marele minus depistat fiind prețul destul de ridicat în comparație cu rivalii.

Evident, fanii Honda așteaptă deja următoarea generație a lui Type-R cu interes, iar discuțiile despre viitorul model păreau că se îndreaptă spre o concluzie unanimă: pentru a urca peste 310 CP, viitorul model ar trebui să aibă tracțiune integrală, după modelul noului Focus RS, model care a ajuns la 350 de cai și vine cu un sistem 4x4 permanent care-l ajută major la nivel dinamic.

Ei bine, primele informații legate de viitorul Type-R ne dezvăluie un peisaj pe cât de interesant, pe atât de curajos din partea japonezilor. Britanicii de la Auto Express susțin, citând surse interne Honda, că noua compactă de performanță semnată Honda va avea 340 CP, dar că-și va păstra tracțiunea față. Modelul va fi lansat spre finalul lui 2017, după ce la începutul anului viitor vom vedea noua generație a versiunii "normale" Civic. 

La cererea publicului, transmisia manuală va rămâne soluția tehnică perfectă pentru modelul japonez chiar dacă noua ganerație a Hot hatch-ului japonez va traversa Atlanticul și va deveni primul Type-R disponibil pe tarâm american. 

via Auto Express

Comentarii (6)

  • coreeanu'
    Asta nu e curaj; e prostie; in loc sa puna o AWD si sa aiba acceleratie buna de pe loc, sta 2 secunde pana pleaca de pe loc; deja a trecut vremea FWD pt hot-hatchuri, mai ales peste 200hp
    6 7
  • Mare branza. Vechiul Focus RS500 avea 350 CP pe puntea fata. Acum 5+ ani.
    5 5
  • Marius
    Avand tractiune fata, la 140 cai daca accelerezi bine descarci fata si rotile se invart in gol sau intra sistemele care limiteaza puterea care o primesc rotile fata. Degeaba ai multi cai daca sunt doar pe puntea fata.
    5 5
  • Este foarte interesanta și modernă abordarea lor. Deși nu sunt fan Honda recunosc valoarea și apreciez inovațiile lor care sunt de top. Producătorii auto de volum , în ultima vreme, doresc să impună mașini sport . Actualul model a scos 7 minute 50,63 secunde pe circuit cu un motor de 310, fiind depășită ulterior doar de VW GTI Clubsport S, care este însă o mașină aproape de curse. La acest tip de auto, cu roți motrice față, nouă lor abordare de 340 sigur le va aduce un timp foarte bun, poate cel mai bun din segment, pentru că vor umbla probabil si la rapoartele cutiei, iar cine își dorește un hatch de utilizare zilnică cu putere mare aproape întotdeauna va alege varianta 4x2 și cutie manuala pentru eficiență și plăcere în condus în loc de 4x4 care limitează și intervine substanțial în tipul de condus. Deci alegerea este perfectă pentru iubitorii de condus sportiv și adrenalină . Bravo Honda!
    6 4
  • @coco

    Foarte relevanta abordarea ta, care tocmai a fost punctata de mine cu +1 , numai ca ''expertii'' de mai sus stiu mult mai bine decat insusi inginerii Honda, se pare :))))
    4 5
  • @NovoX
    Mulțumesc pentru aprecieri dar ce am postat reprezintă realitatea din domeniul acestui tip de auto. Meritul este al echipei Honda.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru