Actuala generație a lui Honda Civic Type-R, versiunea de performanță a compactei japoneze, este o mașină foarte capabilă pe șosea și una dintre cele mai rapide mașini cu tracțiune față din istorie. Cu 310 cai putere și cu performanțe excelente (5.7 secunde pentru 0-100 km/h și 270 km/h viteză maximă), Type-R ne-a plăcut în testul Automarket, marele minus depistat fiind prețul destul de ridicat în comparație cu rivalii.
Evident, fanii Honda așteaptă deja următoarea generație a lui Type-R cu interes, iar discuțiile despre viitorul model păreau că se îndreaptă spre o concluzie unanimă: pentru a urca peste 310 CP, viitorul model ar trebui să aibă tracțiune integrală, după modelul noului Focus RS, model care a ajuns la 350 de cai și vine cu un sistem 4x4 permanent care-l ajută major la nivel dinamic.
Ei bine, primele informații legate de viitorul Type-R ne dezvăluie un peisaj pe cât de interesant, pe atât de curajos din partea japonezilor. Britanicii de la Auto Express susțin, citând surse interne Honda, că noua compactă de performanță semnată Honda va avea 340 CP, dar că-și va păstra tracțiunea față. Modelul va fi lansat spre finalul lui 2017, după ce la începutul anului viitor vom vedea noua generație a versiunii "normale" Civic.
La cererea publicului, transmisia manuală va rămâne soluția tehnică perfectă pentru modelul japonez chiar dacă noua ganerație a Hot hatch-ului japonez va traversa Atlanticul și va deveni primul Type-R disponibil pe tarâm american.
via Auto Express
Foarte relevanta abordarea ta, care tocmai a fost punctata de mine cu +1 , numai ca ''expertii'' de mai sus stiu mult mai bine decat insusi inginerii Honda, se pare :))))
Mulțumesc pentru aprecieri dar ce am postat reprezintă realitatea din domeniul acestui tip de auto. Meritul este al echipei Honda.