Japonezii fac bio-combustibil din sake
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In prezent tot mai multi constructori auto incearca sa se orienteze catre vehicule ecologice, cu consum mic. Cei mai preocupati de aceasta problema se pare ca sunt japonezii, si Honda si Toyota intentionand sa atace piata vehiculelor ecologice cu noi produse. Japonezii nu se opresc insa aici, ei dezvoltand in prezent un proiect prin care incearca obtinerea unui combustibil ecologic bazat pe elemente regasita in bautura traditionala sake.
Proiectul, finantat de guvern, a apelat la ajutorul unor agricultori din provincia Shinanomachi, la nord de Tokyo, care urmeaza sa-si doneze recolta de orez pentru a putea fi transformat in ethanol pur. Ethanolul va fi verificat de o echipa de cercetatori care vor hotara daca el poate fi folosit pentru alimentarea vehiculelor. Yasuo Igarashi, profesor de microbiologie aplicata la Universitatea din Tokyo, a declarat ca succesul acestui proiect ar insemna ca tot mai multe vehicule japoneze vor functiona cu bio-combustibil rezultat din orez.
Noul combustibil va fi testat si pe un vehicul flexi-fuel care poate functiona pe baza unui amestec de benzina si bio-ethanol.
Pentru ca japonezii nu au produs inca nici un vehicul de acest gen, managerii proiectului au fost nevoiti sa import un automobil Ford din Statele Unite. Conform studiului, un kilogram de orez este necesar pentru producerea a 0.5 litri de bio-ethanol. Cu toate acestea, pretul combustibilului "verde" este mult mai mare decat cel al benzinei.Asemeni Statelor Unite, Japonia se confrunta cu un nivel foarte mare al emisiilor CO2. Normele de poluare foarte stricte, reglementate de Protocolul de la Kyoto, i-au facut pe producatorii japonezi sa se orienteze catre bio-combustibil pentru a putea indeplini normele CO2. In ciuda eforturilor se pare ca populatia este reticenta la acest capitol datorita preturilor foarte mari si a lipsei de sprijin din partea organizatiilor statutului.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
Comentarii (0)