Japonezii ataca SUA dupa audierile Toyota: "Campanie orchestrata de vicleni"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audierile sefilor Toyota care au loc de doua zile in Congresul SUA au starnit furia presei din Japonia, care sustine ca legislativul american ii portretizeaza pe cei de la Toyota ca fiind "banditi si ticalosi".
In cadrul audierilor din State, Toyota a fost reprezentata de presedintele japonezilor, Akio Toyoda, cel mai bine vandut cotidian din Japonia sustinand ca intregul tablou al audierilor reprezinta un spectacol politic orchestrat de Washington pentru a devia atentia publicului de la problemele reale ale acestei tari inainte de alegerile parlamentare.
"Toyota este tratata ca o banda de banditi, televiziunile din SUA difuzand in repetate randuri marturia unei femei din Tennessee care a trecut printr-o experienta traumatizanta in 2006, cand exemplarul lexus pe care il conducea a accelerat din senin, iar femeia a fost aproape de un accident fatal", spun jurnalistii de la Yomiuri.
Revista Nikkei BP sustine punctul de vedere al celor de la Yomiuri, publicand un articol in care arata ca "audierile reprezinta oportunitatea perfecta pentru ca legislatorii americani sa isi dovedeasca capacitatile pentru a fi votati din nou, demonstrandu-le alegatorilor ca lucreaza din greu la bunastarea natiunii.
E vorba de <justitiarii> care incearca sa elimine <raul>".O alta parte a presei japoneze sustine ca guvernul american se afla in spatele campaniilor pe care GM si Ford le-au lansat recent, prin care posesorii modelelor Toyota sunt momiti cu bonusuri considerabile daca isi schimba masina. "Daca aceste probleme ar fi aparut la Ford sau GM, intreaga poveste ar fi fost alta. Statele Unite au dat dovada de viclenie", considera Shintaro Ishihara, guvernatorul conservator al Japoniei.
via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Probabil ca tie ti se intampla din astea daca aduci vorba in contextul asta...
In rest, vorbesti ca sa nu adormi fiindca n-ai habar de capu` si de viata ta. Iar dupa ton si expresii, am senzatia ca esti si un pic fanatic, asa cum ii sta bine rumanului verde din popor.
Indiferent daca vreau sau nu, VAG ESTE #1 dpdv al eficientei iar anul asta, din cauza belelelor pe care Toyota si le-a facut cu propria manuta, va deveni #1 si ca volum de productie lucru care este oricum foarte putin relevant. E bun doar ca nutret pentru ego-urile supraponderale...
"Minunea" tehnolgiei s-a intalnit looseri care alearga dupa embleme.
In anul de 2010 golf 6 reuseste sa vina echipat cu un 1.6 aspirat 8 valve.
@ xss
Imi dau seama ca ti-e greu sa realizezi un lucru atat de complicat: Toyota nu e vreo societate de binefacere sau vreo manastire. Si ei tot pentru profit fiinteaza pe lumea asta. Si, se pare ca pentru a realiza acest profit, nu au nici o greata sa aplice metode pe care multi le arunca voiniceste in carca unor fabricanti mai "neortodocsi"...Cum ar fi de exemplu sa diminueze drastic fiabilitatea si calitatea pentru a putea concura alte marci care au preturi mai mici...
In locul tau, mi-as face griji pentru Toyota, nu pentru Volkswagen... In momentul de fata, Toyota risca daca nu falimentul, cu siguranta reculuri care se traduc in pierderi imense si scaderi masive de cote de piata...
Volkswagen are neste baeti pe la carma care au reusit sa "trezeasca prostimea" atat de bine incat Golfu` e best seller de vreo cateva luni incoace iar VAG e o fabrica de bani in plina criza...Eu aud deja vaiete de durere...Probabil ca sunt dureri de cot...
@ vlad
Corolla despre care vorbesti a fost facuta unde si pentru ce piata si cat a costat noua?
2.Toyota nu este societate de binefacere dar datorita lor ceilalti producatori si-au marit fiabilitatea.
3.Fiabilitatea nu sta in O PROBLEMA, toti prostii sau rauvoitorii din cauza unei sigure probleme considera ca produsul nu mai este fiabil.
Daca facem un calcul cu chieltuielile totale a unei Toyota cu al unu VW sau al unui Lexus cu al unui Audi pe o pe parcursul a 100 k de km o sa constati ca Toyota si Lexus avanatjeasa serios clinetul prin cheltuieli mai mici de intretinere si reparatii amai putine.
4.Stai tu linistit ca Toyota este departe de orice faliment iar decizile pe care le vor lua or sa surclaseze din nou destul de rau VAG.
5.Nu copntest ac nu VAG nu fac masini aparent mai bune ca in trecut, trebuie sa vedem insa fiabilitatea si costurile de intretinere cati bani vor scoaqte din buzunarele propietarilor.
^. Reviziile unui Land Cruiser sau Lexus IS 220d sunt cam echivalentul unei revizii de Golf sau Passat si cam la 50% din cele ale A4 sau Touareg iar la defectiuni in timp sunt inca net superiori Toyota la banii seconomisiti de client pentru reparatii.
“1. "indiferent daca vreau sau nu, VAG ESTE #1 dpdv al eficientei " ai dreptate, dar eficienta mai mult de partea lor.”
Eficienta la care ma refeream nu este decat de un singur fel: de partea lor. “Eficienta” de partea noastra se numeste fiabilitate sau, mai pretentios exprimat, “customer satisfaction”...
”2.Toyota nu este societate de binefacere dar datorita lor ceilalti producatori si-au marit fiabilitatea.”
Nicidecum. Fiabilitatea Toyota (si nu numai; poti include si VAG aici fara probleme) a scazut in timp, iar in America a fost cel mai rau (si nu ma refer la pedala; pedala e o foarte buna mostra de strategie imbecila de damage control dar asta e o cu totul alta discutie). Compara preturile EU vs. US pentru niste Toyote sau Lexusuri modele si dotari echivalente si o sa ti se explice niste lucruri.
Toyota a fost perceputa ca fiind foarte fiabila fiindca a fost pusa langa niste catastrofe...Ca in vorba aia: pe langa prosti, mediocrul nu e fruntas ci geniu...
”3.Fiabilitatea nu sta in O PROBLEMA, toti prostii sau rauvoitorii din cauza unei sigure probleme considera ca produsul nu mai este fiabil.”
Problema aici e alta si daca stii sa citesti printre randuri, o vei detecta. Este o dovada ca Toyota da rasol din greu iar pardalnica de pedala a fost primul “boboc care a pleznit”. Ar putea fi singurul (se pare ca nu) sau ar putea fi inca 1000...Ca sa nu mai vorbim de gestionarea situatiei dupa producerea belelei...Cosmar curat: nici dupa 2 recall-uri, Toyota nu poate garanta eliminarea problemei accelerarii involuntare...
“Daca facem un calcul cu chieltuielile totale a unei Toyota cu al unu VW sau al unui Lexus cu al unui Audi pe o pe parcursul a 100 k de km o sa constati ca Toyota si Lexus avanatjeasa serios clinetul prin cheltuieli mai mici de intretinere si reparatii amai putine.”
Toyota Avensis vs. Polo? Lexus LS vs. Audi A3? Eu nu fac asemenea calcule. Dar tu daca vrei sa fii credibil, fa-le si prezinta niste cifre concrete. Eu stiu de exemplu ca piesele la japoneze, in general sunt mai scumpe cu destul de mult decat la europene. Si mai stiu ca la asigurari CASCO, prima de asigurare e din start cu vreo 20 – 30 % mai mare la japoneze...
”4.Stai tu linistit ca Toyota este departe de orice faliment iar decizile pe care le vor lua or sa surclaseze din nou destul de rau VAG. "
Dupa cum au gestionat « criza pedalei », am senzatia ca abia acum dau cu adevarat de dracu`. Nu-mi doresc asta (stiu, nu ma crezi nici tu) dar asta vad eu in zare...Am mai zis candva ca GM va da faliment indiferent cati bani va inghiti de la guvernul bolsevic...si asa a fost...Pe partea cealalta, VAG are un management absolut genial. Daca te uiti cu putina atentie, vei vedea ca sunt prea putine si prea mici prostiile pe care le-au facut in ultimii ani...Iar acum au o forta economica si tehnologica fenomenala.
”5.Nu copntest ac nu VAG nu fac masini aparent mai bune ca in trecut, trebuie sa vedem insa fiabilitatea si costurile de intretinere cati bani vor scoaqte din buzunarele propietarilor.”
Dupa cum spuneam, masinile in general sunt mai putin fiabile decat acum 10 – 20 de ani. Un motiv ar fi electronica foarte complexa (care pe Toyota a si bagat-o adanc in noroi).
”^. Reviziile unui Land Cruiser sau Lexus IS 220d sunt cam echivalentul unei revizii de Golf sau Passat si cam la 50% din cele ale A4 sau Touareg iar la defectiuni in timp sunt inca net superiori Toyota la banii seconomisiti de client pentru reparatii.”
Aici nu stiu cata dreptate ai...comparatii de costuri intre astfel de masini nu am facut motiv pentru care nu pot sa ma pronunt. Am totusi ceva de spus pe partea de defectiuni. Si anume, incidenta acestora trebuie judecata in functie de mult mai multe aspecte decat se face in mod normal. Cand compari mere cu visine, rareori ajungi la rezultate concludente.
Oricum, ca sa lamurim problema esentiala: daca ar fi sa aleg intre o masina careia ar putea sa-i plezneasca motorul si una care ar putea sa ramana fara frane si sa se accelereze ca nebuna din senin, fara nici un fel de ezitare as alege-o pe prima...You know what I mean...
Faptul ca Toyota a facut si alte reacall-uri in afara de cele legate de pedala cred ca este o masura preventiva de a nu se repeta istoria cu franene. Adica mai bine isi dau seama ei daca este o problema, decat sa-si dea seama presa, ca atunci ar fi nasol din nou.
Acum 3 ani am recomandat unei cunostinte Corolla Sedan facuta in Turcia (1.4 97CP) pe care o are si Vlad. Pana acum are aprox 60000 de km si mi-a zis ca nu a avut nici o problema cu ceva (masina merge foarte bine). In plus, asa cum a zis si Vlad, sa ajungi cu masinile din ziua de azi la 300000 de km fara sa schimbi mare lucru e o chestie. Am VW, are 26000 de km si deja incepe sa-mi faca figuri. Nu contest totusi calitatea grupului VAG, insa cel putin in Europa sau America de Sud, VW vinde mult bazandu-se in mare masura pe imaginea de marca. La Toyota altfel stau lucrurile, mizeaza pe altceva, pentru ca, cel putin acolo imaginea lor nu e la fel de buna.
Cum poti sa spui asemenea aberatii? Stiam ca esti mai cu picioarele pe pamant...
Treaba cu pedala era cunoscuta lu` Toyota de vreo 2 ani timp in care au incercat s-o bage sub pres. Bine, pentru ceva timp au si reusit (si la propriu si la figurat) si ar fi scapat basma curata daca nu-si rupea gatu` politaiul ala cu toata familia lui. Abia atunci a aflat presa si s-a declansat catastrofa.
Daca asculti ce spune JD Power despre fiabilitatea auto inseamna ca te astepti ca Fat-Frumos sa izbaveasca tara de Zmeul-Zmeilor...Studiile referitoare la fiabilitatea auto facute de saormarii de la JD Power nu valoreaza nici macar a 10-a parte din hartia pe care au fost tiparite. Astia au scos Acura pe locul paispe la fiabilitate anul trecut. I rest my case.
Toyota Corolla cu motor diesel facuta in TURCIA (!!!) are pret de 18.000 de Euro in EU! Toyota Corolla XRS (top of the line) facuta in America cred costa in US sub 15.000 EUR ($20.000). Iti dai seama cat de proaste pot fi?
Discutia despre fiabilitate e mult mai complexa decat crezi. Se compara coacaze cu banane si intotdeauna se ajunge la rezultate aiurea. Daca vrei sa faci o analiza corecta a acestui subiect trebuie sa tii cont de o gramada de lucruri. Daca nu faci asta, mai bine iesi la o tigara...
Iti vorbesc din punctul de vedere al omului de rand, al... "vocii poporului" daca imi permiti. Lasa ce zice presa, lasa ce zice Honda in reclame ca ei nu au probleme cu franele, lasa ce zice GM. Conteaza parerea celui care are acel produs si care este sau nu multmit de el. Lucrul asta te poate imbogati sau te poate face sa mori de foame (adica sa nu vinzi). Uite, sunt doua persoane aici care au Toyota. sa-ti spuna ei daca chiar si situatia de acum ar renunta la Toyota.
Apropo, Albu Calatin, din curiozitate te intreb, ai fost chemat in service? (ma refer la recall).
Eu iti spun ca JD Power o scoate pe Acura (o Honda rebranduita) pe locul 14 (chiar nu a fost o licenta poetica) in conditiile in care clientii sunt ceva mai multumiti de ea si tu-mi spui ca astia sunt "pe aceeasi lungime de unda" cu poporul? Ai vazut vreodata cum arata un chestionar de la JD Power? Vorbesti si tu exact ca rumanul care se pricepe la de toate.
Mai spun o data: cand oi vedea un test de fiabilitate precum testele pe care le face IKEA cu mobila (adica durata si conditii identice si monitorizate sistematic), atunci poate o sa cred. Pana atunci, nu ma iau dupa niste cretini care ii intreaba pe niste ametiti cat e ceasul...
Wow...prietenii tai au avut Toyota mai mult de 10-15 ani? Pai si astia fac aceeasi treaba ca si cei care au condus in ultimii 10-15 ani VW. Si la Toyota, si la Volkswagen, fiabilitatea a scazut in ultima vreme (ti-am mai spus chestia asta si mai sus dar probabil n-ai citit). Inca o data iti mai spun si asta. Toyota inca este peste GM in America dar asta fiindca GM este foarte prost nu fiindca Toyota este foarte buna...Sesizezi nuanta?
Daca vrei sa faci o discutie corecta referitor la fiabilitate, trebuie sa pleci de la un set de criterii precum varsta masinilor, rulaj, conditiile si modul in care au fost conduse, tipuri de combustibil, mod de intretinere si asa mai departe. Pana atunci, nu faci altceva decat sa compari, dupa cum spuneam, coacaze cu banane...Asa cum ai tu prieteni care fac si dreg, asa am si eu prieteni si cunostinte care fac si dreg...Pe sistemul asta vom avea dreptate amandoi la nesfarsit...
prietene tu cred ca scri aicea doar asa ca iti place sa scri. esti varza cu coacaze si banane cu tot.daca nu cunosti anumite lucruri mai bine citeste doar si nu mai scrie tampeni. si daca mai citesc odata ce ai scris, observ ca nici ce citesti tu NU intelegi prea bine!!! stai in banca ta. ma refer la fiabilitate, intretinere, costuri componente etc.
Lexus si chiar si Toyota In USA au batut permanent Mercedes si BMW si sa nu uitam ca Toyota AU FOST nr. 1 topurile fiabilitatii si in Europa si inca sunt in top (nu nr.1).
3. Revizia de schimb verificare tehnioca, schimb ulei motor, filtru ulei, filtru aer si filtru polen cu pieselel lor 800 ron la Lexus IS 220d si 900 ron Toyota Land Cruiser 120, acum poti sa verifici cat e la A4 si Touareg.
Asigurarea casco este legata strictde pretul de catalog, STRICT.
4.O sa vezi ca tot de tot scandalul asta Toyota o sa stie sa sa profite extraordinar si nimic de zis VAG face are un management de exceptie ar sa nu iutam ca Toyota din niste anonimi au ajuns nr 1 dar dupa cum stim, nu este greu sa ajungi nr. 1 este greu sa te menti nr.1, dar bataia asta este in beneficiul clientului.
5.In primul rand din modelele din Romania sunt foarte putine la care se pune problema asta si la Lexus si la Toyota.
Problemele de scadere a fiabilitatii vor face Toyota sa ajunga iar nr.1 in lume la fiabilitate.
In anturajul meu exista IS220d, SC430 si LX 570, 3 masini superbe, cu IS-ul merg frecvent si fara vre-o frica ca poate ramane fara frane.
Si da intre cele 3 masini enumarate mai sus si cele echivalente la Audi aleg Lexus fara echivoc.
Nu acelasi lucru l-as putea spune in cazul VW vs Toyota, prefer Golf in defavoarea Auris si Corolei, prefer Polo, iar Avensisul este cam la egalitate cu Passatul cu toate ca daca ar fi sa iau pt. firma (sa gandesc practic) as alege probabil tot Toyota.
Land Cruiserul net superior calitativ Touaregului, Toaregul are doar avantajele gamei de motoare si aptitudinilor mai dinamice onroad in defavoarea celor offroad.
Ca o concluzie, apreciez atat Toyota cat si VW mai mult Lexus si mai putin Audi dar fiecare au + si - si sa nu uitam ca mai exista si alti producatori care nu dorm deloc - Honda, Mazda Nissan/Infiniti BMW, Mercedes si ami nou chiar si Jaguar si Citroen.
Oricum concurenta este buna pentru noi.
O zi buna!
.
E, toate astea sunt foarte foarte foarte departe de calitatea unui Passat cu tot tenul de rulare fata scimbat pana la 130 k de km (si vandut), cu cateva sonde-senzori, amortizoare si CD-original stricat, Golf IV 1,6 (90k km) multumitor dar cu o multe mici rahaturi (gen vetilator bord, ceas klometraj, etc.) si un Golf V 1.6 foarte ingrijit care acum la 60k de km a necesitat o schimbara de clanta spate (folosita rar si corect) si care a costat 700 RON.
Cat despre prietenii mei care "fac si dreg" crezi ce vrei, pentru ca nu am cum sa-ti demonstrez (poate exemplele de mai sus si ce a spus si Razvan sa-ti dea putin de gandit, pentru ca se pare ca nu spun prostii). Toyota daca nu facea masini fiabile NU ajungea pe locul 1.Nu stiu in ce masura a scazut fiabilitatea Toyota in ultimii ani, eu as spune ca e inves, adica cea de la VAG a scazut. Consulta statistica panelor si vezi de exemplu de cate ori a ajuns in service un Golf V si un Auris (ca sa nu mai zis Polo fosta generatie vs. Yaris sau Passat vs. Avensis, dar crezi ce vrei). VW vinde foarte mult bazandu-se pe imaginea de marca (in cate showroom-uri Toyota ai intrat si ti-a spus cel de la vanzari sa alegi masina lor pentru ca e Toyota?- ei bine, chestia asta se practica foarte mult la VW-am patit-o, dar din nou, crezi ce vrei)
,,La data de 24 februarie, Autoritatea Americană de Siguranţă a Traficului (AAST) va prezenta în faţa Parlamentului American o serie de documente adunate din trafic, care incriminează compania pentru moartea a 34 de persoane.'' Desteptilor au murit oamenii aia nevinovati apoi Toyota a cerut retragerea a opt milioane de automobile de pe piaţa americană. Crezi ca imi pasa mie ca bunica lui X avea o prietena care avea o vecina cu toyota cu 1 miliard de km la bord si nu ia facut nici macar schimbu de ulei din 1980 pana in prezent si inca merge super bine? Cum puteti lua apararea unei firme de masini findca conduceti voi un lighean de Avensis, Corolla ? Daca au avut probleme si au murit oameni nu conteaza ce firma e .. sa plateasca frate. Celor care lauda Toyota si viseaza conspiratii le doresc acceleratie blocata ca poate atunci vor intelege de ce se face atata caz.
34 de persone nu insemna 34 de acidente din acest motiv.
Sa palteasca, corect, poate sa fie si mama Toyotei.
POate nu ai mers cu Daewoo Espero cu ABS sa vezi ce probleme avea si nu a zis nimeni nimic, sa nu vorbim de cauciucurile puse initial pe Logan, sa nu vorbimd e decapitarea oamenilor si amiales a copiilor cand sarea airbag-ul si nu aveau centrura de siguranta sa-i tina lipiti de scaun, etc.
Acum au decoperit brusc 34 de morti, care morti nu vorbesc si acum o parte din acdidentele Toyota din ultimul timp chiar daca au fost cauzate din motivul respectiv sau nu nu prea se poate demonstra.
Iar daca ai avea carnet sau cea mai mica notiune de conducere si daca ai sti cuum dse ia permisul in America as mai zice dar sunt sigur ac esti absolut paralel.
O explicatie tehnica este urmatoarea, in afara de masinile care au sistem de frana indirect mecanic (electric) nici o masina nu poate accelera in cazul in care frana este acctionata mai tare, nu conteaza puterea motorului, intotdeauna frana este mai puternica si chiar daca situatia este idioata, penibila, etc. daca te pierzi la volan si nu mai esti in stare sa apesi o pedala de frana e si prostia soferului.
Acum voi sunteti ami tinerei, eu am prins zilele in care Dacia si Oltcit erau masinile poporului si aczuri in care acceleratia era blocata erau mii pe an de la cablurile proaste de acceleratie pana la carburatoarele de kkt facute de romani si nu am auzit sa se intample sa sa moara cineva ac nu a apasat putin mai tare pe o pedala de frana care era ca aia de tractor la unele modele.
Din accidente din cauza vorbitului la mobil fara carkit mori mai multi in lume decat din cauza conduecerii sub influenta alcoolului si de mii de ori ami multi decat din cauza accelerarii masinii din cauza pedalei si pt. asta nu se mai face atat tam tam, nici pentru tigarile produse de Americani care produc sute de mii de victime, niste otrava aprobata si sustinuta de USA.
Trebuie sa fi prea prost sa nu-ti dai seama ca tot scandalul atat de mediatizat si amplificat are cu totul alt interes.
Poate nu realizezi ca dintr-un nr. total de 9 milioane de masini 34 de morti inseamna mai putin de 0.000005 % din nr masinilor vandute, adica 1 caz la 265000 masini vandute, intr-adevar oa rata imensa.
Introducerea ESP-ului obligatoriu ar reduce nr. mortilor din accidente cu peste 5 % adica de vre-o cateva mii de ori mai multe vieti ar salva decat problema Toyota.
Cap aveti, invatati sa-l folositi.
.
SS, cazul asta mi se pare mult mai mediatizat decat asa zisa "gripa porcina" de exemplu, unde un rol important in manipularea maselor l-a avut presa (apropo, ati observat cat de repede a trecut si gripa asta? nimeni nu mai zice nimic de ea. interesant, nu?). La fel este si cazul Toyota, unde, pe langa presa, mai e si concurenta care vrea sa ii doboare pe japonezi de pe primul loc, mai ales ca acum este si criza.
Cum de numai in America se fac tot felul de anchete si analize, care mai de care mai ciudate, iar in Europa se dau cateva stiri si atat? Foarte interesant, nu crezi? Si asa cum a zis si Razvan, in momentul in care citesti tu acum ce scriu deja in lume au murit cativa oameni in accidente.
Si stai linistit ca nu numai cei de la Toyota sunt speriati. Chrysler, BMW si Hyundai au facut si ei rechemari sa verifice nu stiu ce sisteme ca sa nu pateasca precum Toyota (lucrul asta spune multe despre increderea pe care o are producatorul in produsul lui-din nou interesant, nu crezi?)
Si asa cum am mai spus, atata timp cat clientii sunt alaturi de Toyota, nimeni nu ii poate distruge pe japonezi. Iar "problema" este ca clientii ii sunt alaturi (pfai, ce "prosti"!)
Pai daca tot ai facut o constatare (“am cap”) si o recomandare (“sa-l folosesc”) o sa incerc sa fac un exercitiu de logica elementara, sa vedem daca e bun dovleacu` asta de ceva. Si ca sa fie tacamul complet, o sa las niste “codite” sub forma unor intrebari pe parcursul acestui exercitiu unde astept din partea ta un feedback sub o forma cat se poate de simpla: RIGHT sau WRONG.
Povestea incepe acu` vreo doi ani. NHTSA, in urma plangerilor unor berbeci, investigheaza compania Toyota pentru a vedea daca are vreo legatura cu diverse “evenimente nefericite din trafic”. Asa-i?
Toyota recunoaste ca unele masini se comporta bizar probabil din cauza pedalei de acceleratie dar ii convinge pe reprezentantii NHTSA, prin metode dovedite ulterior neortodoxe sa nu solicite un recall in acest sens. Asa-i?
NHTSA ingroapa povestea si treaba merge ca unsa (mai putin pe la pedale) pana in vara lu` 2009 cand un politist (care nu e chiar un sofer de duminica) off duty se trezeste ca nu poate sa opreasca masina si ajunge cu vreo 160 km/h intr-un sant unde ia foc si mor toti pasagerii. Asa-i?
NHTSA “se sesizeaza” si cere Toyota sa ia masuri. Toyota “afla cu aceasta ocazie” ca masina respectiva nu a putut fi controlata si, dupa niste “investigatii amanuntite” constata ca vina apartine presurilor care s-ar fi deplasat de la locul lor si ar fi blocat acceleratia in pozitia blana motiv pentru care face un recall pentru inlocuirea presurilor. Asa-i?
Apar cazuri de masini Toyota si Lexus “cu personalitate si vointa” si din randul seriilor care n-ar fi trebuit sa aiba probleme cu presurile. “Investigatii suplimentare” conduc la concluzia ca pedala s-ar bloca din cauza unei uzuri anormale si se comanda un al 2-lea recall. Cu toate acestea productia si vanzarea stocurilor continua desi acele masini sunt echipate la randul lor cu acelasi tip de pedala. Asa-i?
In urma scandalului care s-a declansat pe fondul reactiilor idioate ale managementului Toyota referitor la aceasta situatie, se decide stoparea productiei si a vanzarilor si evaluarea flotei de masini Toyota in circulatie. Asa-i?
Se ia masura extinderii recall-ului la 8 miioane de masini care ar putea avea aceasta problema si efectuarea unei reparatii care seamana izbitor cu carpelile meseriasilor de pe marginea drumului. Asa-i?
Ulterior se constata ca solutia nu ar rezolva total problema insa, la momentul respectiv, se neaga existenta unei probleme electronice. Asa-i?
Apar dovezi ca problema implica si ceva anomalii la nivelul electronicii iar baietii de la Toyota neaga ca ar fi adevarate insa recunosc faptul ca recall-urile ar putea sa nu rezolve problema definitiv. Asa-i?
Apar probleme de franare si la alte modele Toyota, odata cu dezvaluiri incomode privind practici nu tocmai onorabile ale conducerii Toyota USA in relatia cu NHTSA, cu clientii Toyota si cu managementul central iar jupanul mare precizeaza ca Toyota ar fi ajuns in situatia respectiva fiindca ar fi “apasat prea tare pe acceleratie” in cadrul competitiei din piata si este posibil sa fi “ramas nitel fara frane”. Asa-i?
Trecand peste calculele privind numarul de victime si ponderea lor in totalul accidentelor/masinilor/bla bla bla cele de mai sus tradeaza cateva aspecte interesante despre ceea ce se intampla ACUM cu Toyota:
-superficialitatea cu care se concep si produc elemente importante ale unei masini;
-incercarea abolut criminala (nu stiu daca realizezi ce inseamna ca niste specialisti sa-ti arunce in brate o astfel de pisica moarta) de a vara problema sub pres desi existau si alte solutii (settlement cu NHTSA pentru un “silent recall” dublat e modificarea de rigoare la masinile noi – in 2 ani iti “cadeau in mana” toate masinile din parc si puteai sa o rezolvi asa; e adevarat, se ducea dracu` economia de $ 100 mil pe care o planificasera ei atunci)
-recurgerea la practici dambovitene pentru rezolvarea problemelor totusi grave. In alta epoca se lasa cu mate varsate...
Oricum, si tu vorbesti fara sa te pricepi prea bine...E grav ca folosesti un ton superior in conditiile in care esti cam habarnist (cel putin pe subiectul asta). De la un meserias bun stiu ca masinile pe benzina pot ramane si fara frane (nu de tot, dar se comporta ca si cand n-ar mai avea frane deloc) atunci cand motorul se tureaza aiurea. Iecsplicatia e simpla: nu se mai inchide clapeta de acceleratie motiv pentru care nu se mai genereaza vacuum (cu care lucreaza servo). Dupa cateva franari se duce vacumul ramas (ma rog, intra aerul in) din tulumba iar pedala ramasa fara servo trebuie apasata cu o forta extrem de mare iar efectul de franare este muuult diminuat.
Hai sa te vad pe tine ce inveti sa faci cu teasta aia...
@ LauCalin
Daca Toyota nu facea tampeniile alea iar managementul nu era atat de imbecil, concurenta le lua boii de la bicicleta...
Despre clientii Toyota nu stiu ce sa zic. Abia dupa ce voi afla toate elementele povestii, ma voi putea pronunta daca sunt prosti/brainwashed/fanatizati/whatever sau sunt destepti/cool/rafinati/dibaci/isteti...Ce s-a strans in cos pana acum e cam "auch!" (see above)...
2. am condus peste alte 100 de modele
3. am peste jumatate de milion de km condusi
4. am diploma de mecanic auto luata din pasiune
5. am si cateva cupe auto
Indiferent de turatie atat timp cat motorul merge, frana este la fel de eficienta, indiferent ca are 800 rot/min motorul sau 6000 rot/min si nu conteaza ca este benzina sau motorina, ce spui tu este valabil daca se opreste motorul.
Deci de cunostintele tale tehnice m-am convins.
Oare nu te-ai gandit ca avand in medie 1 caz la 250 mii este foarte greu sa descoperi cauza, ea fiind foarte greu de depistat dupa accident mai ales daca nu apare vre-o eroare inregistrata de computer.
Sunt zeci de cazuri de avioane care au cazut din motive tehnice descoperite mult mai tarziu cu sute de morti si nu a existat o explicatie pana la impunerea cutiilor negre dar nimeni nu le-a interzis zborul.
Nu stiu de ce, dar am impresia ca tu te numeri prin cei care au facut vaccinul antigripei AH1N1.
.
@ gtrazvan
La masinile pe benzina (cu exceptiile de rigoare), vacumul se "ia" din galerie, bransamentul fiind facut intre clapeta si motor. Din acest motiv, valoarea vacuumului este maxima atunci cand clapeta e inchisa (adica la mers in gol) si foarte scazuta cand clapeta e deschisa.
La diesel, vacumul este generat de un fel de pompa actionata de motor. Cu cat turatia e mai mare, valoarea vacuumului e mai mare.
AH1N1? Wrong guess! Try harder!
Ia fa tu un experiment inainte sa vorbesti, pompa de servo oricum are rezerva de presiune pentru 2,3 pedale de frana si cu motorul oprit, la ce spui tu frana ar fi mult mai ineficienta la un condus spotiv - TOTAL FALS.
Si te invit la o cursa (in siguranta) de karting si dupa sa-ti pot face cinste, ca invingator, normal si putem sa avem si o discutie pe teme de cultura auto in conditii normale.
Si daca gasesti o solutie de a gasi o cauza a unei defectiuni temporare din 250 000 da-le un mail celor de la Toyota.
Cunostintele astea nu sunt ale mele. Poate o sa mi le insusesc pe parcurs, cine stie...
Anyway, sunt cateva inexactitati in ceea ce ai scris tu acolo.
In primul rand, pompa de servo (ma rog, cu mare indulgenta i se poate spune pompa) nu are nici un fel de rezerva. "Rezerva" se realizeaza in tulumba. BTW, acolo unde nu exista "pompa", unde se realizeaza "rezerva"?!?
In al doilea rand, in cazul dieselului, mersul sportiv conduce la o crestere a eficientei sistemului de asistare NU LA O SCADERE. Scaderea (drastica a) eficientei are loc LA BENZINARE dar NUMAI DACA tii motorul turat continuu si in acelasi timp franezi cu piciorul stang in mod repetat, mai mult de 3-4 ori (ceea ce cred ca a facut si amaratul ala de politai cand s-a turat motorul; s-o fi gandit ca frana are alta problema si a aplicat solutia "pompei repetate" cum l-or fi invatat si pe el altii...mare greseala). Altfel, daca o cocsezi si pui frana cu dreptul (si fara varf-calcai), "rezerva" de vacuum se reface imediat pentru ca motorul e inca turat (mai ales daca nu calci ambreiajul/nu decuplezi transmisia) dar clapeta e inchisa...
Multumesc pentru invitatie dar nu mai am varsta pentru asemenea distractii. Cinste poti sa-mi faci oricum ca ai mai invatat ceva cu ocazia asta (oricum, cinstea nu-i pentru mine; e pentru frate-miu ca el e meseriasul).
Toyota a primit mail-uri din astea de la profesionisti si s-a sters la ceafa cu ele. Ce te face sa crezi ca pe al meu il va baga in seama?
Oricum nu sunt nici fan Toyota nici VAG si chiar nu am nici o preferinta ca brand decat ca modele.
O zi buna !
Fan VAG sigur nu esti. Despre Toyota cred eu ca am mai putea sa vorbim nitel...
Pe fondul stirilor care circula in aceste zile, sa mai afirmi ca Toyota n-ar fi avut habar de aceste probleme miroase chiar a fanatism, nu doar a admiratie...Ma rog, poate ma insel eu...greseala e omeneasca doar...
Dragilor am vreo 60 de ani si am avut onarea in frumoasa noastra patrie sa conduc tot felul de vehicule, de la masini de lupta(pe bune),transport greu, transport usor, agremeent si in cele din urma si masina personala. Din ultima categorie (aici este mult de discutat) fara sa fiu nationalist au facut parte din viata mea: moscwichi403.407.408/412, skoda, renault6gordini,fiat600,850,1100.1300.1500, dacia1100,1300, mercedes bot de cal,cobra si exemplele pot continua dar spatiul este mic si mai ales pentru mine timpul, dupa 1989 am avut din marca Renault modelul Megane 1,9dci, Laguna de 2litri,apoi din grupul VAG, Volkswagen Passat de 2litri. Pot spune cu mana pe inima ca toate modelele pe care le-am avut, le-am condus si am petrecut in ele o parte din viata au avut calitati sau nu, avantaje si dezavantaje. Depinde din ce unghi este privita problema. (Apropo: imi aduc aminte ca aveam un VW broscuta si la solicitarea unui mecanic sa-mi faca revizia la frane, acesta in loc de lichid de frana a pus in instalatie ulei pentru mecanisme fine. -urmarea: garnituri si racoarde gonflate, viteza 70-80km/ora, si bariera CFR pusa la cca.300m. Frana=pedala beton, frana=0, posibil accident grav fiind la trecere de nivel cu calea ferata. Orientare rapida stanga-dreapta , sange rece ,garnitura de tren care vine, viraj pe contra sens si iesire in decor. In masina eram 4 colegi care veneam de la reg. mecanizat de la M. Kogalniceanu.( fosta bariera de la Nazarcea) Apoi am avut placerea sa conduc si.... Corrola, Avensis, RAV4 si apoi in 2009 sa-mi cumpar Toyota noua Avensis cu motorizare diesel de 130kw, fabricata in Regatul Unit. Dupa zvonistica aparuta, Noul Avensis l-am supus tuturor supliciilor posibile pe drumurile romanesti fara sa-mi fi facut vreo problema. Repet : nu tin partea celor de la Toyota , dar fiabilitate , siguranta ca la produsele Toyota si Mercedes COBRA, nu am intalnit.( Cobra +321000km). Toyota noua Avensis=51000km. Sigura,fiabila. De ce acel politist din State nu a putut evita bariera!!!!????? cu taota ca era intr-o Toyota? Sa ne ierte Dumnezeu pe fiecare dupa faptele noastre. Inca o data precizez: Toate marcile de vehicule, au avantaje si dezavantaje, calitati si defecte. Sfatul meu , pentru toti: Nu va mai certati, nu va mai jigniti si contrati ci luati produsele asa cum sunt analizandule d.p.v. tehnic cu bune si cu rele, deoarece nu va obliga nimeni sa le cumparati. Apropo: Drumurile sunt pentru deplasare de la un punct la altul , pe cand competitia, intrecerile. adrenalina pe pista. Va pup pe toti si va doresc nimai bine.