Jan Ptacek, cehul care conduce de aproape doi ani direcția Renault Comercial Roumanie, compania care se ocupă cu punerea pe piață a mărcilor Renault, Nissan și Dacia, susține că lansarea noii generații Megane s-a ridicat la nivelul așteptărilor mărcii Renault în ceea ce privește reacțiile pe care le-au avut clienții care au testat mașina în showroom-uri.
"Am avut un eveniment de tip Porți Deschise dedicat lansării lui Megane în rețeaua noastră de dealeri. Reacțiile sunt în general foarte pozitive. De obicei, când lansezi o nouă mașină, te mai întâlnești și cu reacții negative, însă în cazul noului Megane nu au fost potențiali sau viitori clienți care să se plângă de vreun element al acestui model", spune Ptacek într-un interviu acordat în exclusivitate Automarket.ro. Acesta continuă: "Megane este o mașină completă de care suntem foarte mândri. Oferă o armată de elemente tehnologice noi, un design atrăgător și are un nivel de siguranță de top subliniat de pachetul de sisteme active disponibil".
Tehnologiile care fac diferența
Conform oficialului Renault, apariția sistemelor unice pe piață precum Multi-Sense (personalizarea polivalentă a mașinii în funcție de nevoile șoferului) sau 4Control (direcția integrală) este un avantaj major pentru Renault atât în segmentul C (Megane), cât și în segmentul D, acolo unde Renault a început în această primăvară comercializarea noului Talisman, model care acoperă zona ocupată anterior în gamă de Laguna și de Latitude.
"Vrem să fim prezenți în inima segmentului D.
Până acum am avut o prezență relativă prin Laguna și poate prin Latitude, dar Talisman este un model construit pentru acest segment. Talisman are o mulțime de avantaje în raport cu concurenții direcți de pe piață, iar aici mă refer mai ales la zona tehnologică și tehnică. Apoi, mizăm pe un design senzual, emoțional, care scoate în evidență sedanul în segmentul său. Vreau să subliniez sistemul 4Control, care este prezent doar pe Talisman în acest segment și care oferă o ținută de drum excelentă", declară oficialul ceh al Grupului Renault."Mizați pe Programul Rabla!"
Jan Ptacek consideră că programul de reînnoire a parcului auto ar trebui să nu dispară din peisajul comercial al industriei auto din România, pentru că rolul său de curățare a mașinilor vechi este de fapt unul dublu: "Programul Rabla este încă util pentru România. Chiar dacă în acest an va începe cu întârziere, este important de notat că prin Programul Rabla nu se elimină o singură mașină veche din trafic. Atunci când un client apelează la program și casează o mașină veche, acest lucru înseamnă că acel client nu doar cumpără o mașină nouă, ci evită să aducă una veche second-hand din afara țării".
Importurile SH, riscuri majore pentru cumpărători
Oficialul de 46 de ani susține că șoferii care preferă importurile second-hand din Germania achiziției unei mașini noi în România se expun unor riscuri majore care provin mai ales din faptul că originea mașinii achiziționate nu este întotdeauna verificată.
"O mașină cu un anumit număr de ani și cu un anumit număr de kilometri adusă dintr-o țară oarecare și care de multe ori nu are un istoric clar poate fi un risc major pentru cumpărător. Și nu e vorba doar de un risc la nivel de siguranță, ci și de unul financiar și tehnic, pentru că degeaba cumperi ieftin o astfel de mașină dacă după câteva luni ești nevoit să schimbi piese care te costă câteva mii de euro în plus. Uzura morală a mașinilor second hand nu se compară cu siguranța pe care ți-o dă garanția unei mașini noi, care este în același timp pusă la punct la nivel tehnologic și tehnic", consideră Jan Ptacek."Aveți o țară cu mult potențial"
Cum se vede România prin ochii unui european care a lucrat în prima fază în țara noastră la dezvoltarea lui Logan, în perioada 2003-2005, pentru a reveni într-o poziție diferită la distanță de 10 ani de acel moment? "Este o plăcere să lucrezi în România, pentru că este o țară foarte frumoasă, cu mult potențial. Poate că evoluția nu se vede din interior, însă având în vedere că am activat în România în două reprize între care am avut o pauză de 10 ani, am revenit bucuros să văd o evoluție extraordinară. Și nu doar la nivelul țării, ci mai ales al oamenilor. Românii s-au schimbat în ultimul deceniu și asta se vede la nivelul modului de gândire și al abordării", încheie oficialul Renault.
Sa zicem ca mergi 2-3 luni pe dincolo si faci un ban vi in Ro si platesti prima rata de 25% din pret.......si pe urma iti vine o rata lunara de 200 euro.....plus inttetinerea ajungi lejer la 300 euro.......deci practic lucri doar pt. masina:))))))
In plus de asta devalorizarea masini in primi 3 ani e criminala......practic ajungi so vinzi dupa 3 ani cu 8000 euro....
Anu trecut in mai am luat cu 600euro o corsa din 94' inscrisa tot....cica harb.....si iam schimbat doar uleiul, filtru ulei si filtru aer......120 lei in total.....si masina e de nedescris......nu bate nu troncane nimik.....mai are nici pct. de rugina cat niste monezi pe la praguri da asta e....
Acu cateva zile am primit 750 de euro pe ea.....de la un incepator......si nu am vrut so dau.....
Nu e nici pe departe masina mea preferata insa daca stam sa ne gandim ca un harb de 22 de ani.....care nici in ani ei e glorie nu era cine stie ce..
On-topic........cumparati fratilor second-hand-uri cu galeata......nu intrati in capcana unora ca cica masina noua garantie.....aleas pt cine si le permite.....si arunca banii la gunoi ca intr-un an i are la loc.....
Cum spunea Fopel.....fiabilitatea masinilor noi e oarecum indoielnica....
1) Parintii mei au avut megane 2 si prin urmare am vrut sa raman fidel marcii dar sa cresc puterea si surpriza in RO gasesti numai motoare"economice" ca romanul nu a inteles ca daca ai cai putini nu inseamna automat si consum mic. Asa ca din start m-am orientat catre un SH din strainate. Cei drept m-am oprit la un Golf 6 GT 1.4tsi 160 de cai, dar asta pt ca megane-ul de 2.0 tce am gasit doar pe 2 usi .
2) Am coleg care doreste sa cumpere NOU , Scenic 2016 si surpriza, in Germania exista sa il cumperi si in RO nu il aduc.... pai ce crezi ca o sa faca omul ? O sa cumpere o preluare de leasing SH din Germania ca sa poata lua ce vrea.
3) PS draga Renault si Dacia , nu mai obliga omul sa cumpere "pachete" . Nu obliga ca daca vrea jante nush de care si clima sa cumpere strict un anumitor motor sau anumita cutie de viteze(manuala-auto). Am coleg care a comandat Astra noua pt ca se putea configura mult mai lejer decat un Megane + ca avea mult mai multe optiuni.
Asa ca sa nu ne mai faca ei calculele ca le-am facut si noi inainte .
Vai de capu nostru'...
Un exemplu cat se poate de simplu: Logan Prestige este doar cu motor de 1.2 75 CP si chiar si asa pare scump. Pai daca ii pui 0.9 Tce vei avea vanzari foarte slabe. Iar daca ii pui 1.2 TCe, vei avea vanzari 0 pentru ca pretul ar creste f mult. Gandeste-te ca in cazul Loganului, cele mai mari vanzari le are tocmai 1.2 75 CP. Adica cel mai ieftin motor. E foarte complicat. Gandeste-te ca pe Stepway, jantele alea misto... nu sunt de aliaj tocmai din ca sa se mentina pretul scazut. Acesta este si motivul pentru care Loganul nostru e diferit (in sensul mai putin bun) fata de Loganul din Rusia sau America de Sud.
Pe de alta parte il inteleg si pe nenea asta sa spuna sa luam Dacii. Pentru ca situatia este paradoxala. Vanzarile merg bine si totusi Renault pierde bani seriosi datorita infrastructurii precare de la noi. Adica incearca cumva sa mai atenueze din aceste pierderi, incurajand vanzarile interne.
Prietene, un roman care "lucra pe 250-300" de euro nu trebuie sa-si ia masina, in nici un caz Megane. Salariul minim pe economie este 1040 RON, adica cam 250 de euro. Nu te supara dar la banii astia nu iti poti permite NICIO masina cu tot ce presupune ea (intretinere cu piese noi, asigurari, uleiuri bune).
Te asigur ca atunci ca aceasta categorie de oameni extrem de saraci nu face parte din publicul tinta al niciunui producator.
@ADNopel
A, da? Si de curiozitate... cat e CASCO? Ai idee cat e la Logan? Cat costa un cauciuc? Sa nu-mi spui ca nu-i faci CASCO pentru ca tu esti un sofer grijuliu. Si inca ceva... Cat ai dat pe masina? Pentru ca nu de sh-urile in stare buna cu km reali trebuie sa ne temem, ci de vechiturile in stare execrabila cu km dati peste cap.
Sa fim seriosi, chiar daca pozitia omului este interesata este pe deplin intemeiata. Exmplul cel mai elocvent il reprezinta rubrica intrebari si raspunsuri. Cate intrebari sunt cu privire la defecte care apar la Logan si cate cu privire la alte marci?
Cu 250 de euro poti mentine o masina veche, chiar in conditii bunicele. Sigur, nu cum face Romanul: "fac 250 de euro pe luna, imi iau un imprumut de 100 de euro pe luna rata, imi iau un Audi A6 diesel si ma bazez ca nu trebuie sa bag altceva decat benzina si ulei in el."
Dar daca faci lucrurile cu cap, se poate.
Nu mi se pare nimic dramatic in asta. Ma simt mai in siguranta pe drum cu un pasionat intr-o masina veche de 20 de ani, dar intretinuta ca la carte, decat cu un BMW X5 (ca sa-ti fac pe plac), adus in 3 bucati din Anglia si Spania si asamblat in Cuca Macaii.