James May (Top Gear) lauda iar Dacia Sandero: "Este expresia libertatii"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
James May, unul dintre cei trei prezentatori Top Gear, prezinta intr-o lumina evident pozitiva Dacia Sandero intr-un editorial aparut astazi in publicatia britanica The Telegraph. Englezul sustine ca modelul produs la Pitesti reprezinta "simbolul libertatii" si ca acesta a aparut pe piata "pentru a ne reaminti tuturor ce inseamna o masina".
"Sandero este disponibil din pacate doar pe Continent (n.r. Dacia nu vinde inca masini in Marea Britanie) si reprezinta esenta unei masini, dezbracata de acele incarcaturi sociologice care transforma un automobil intr-un accesoriu de lifestyle, un simbol al statusului social sau o declaratie de moda", sustine prezentatorul britanic, care afirma ca unul dintre principalele avantaje ale modelului romanesc este pretul excelent care il face accesibil celor care nu au in acest moment o masina proprie.
Dupa ce enumera fara sa critice dotarile spartane ale versiunii de baza Sandero, printre care se numara reglajul manual al oglinzilor, materialele interioare de calitate indoielnica, volanul subtire si pozitia la volan, James May tine sa laude motorul de 1.6 litri pe care a vut ocazia sa il testeze in timpul filmarilor Top Gear in Romania.
"Am testat doar motorul de 1.6 litri. Daca ati vazut episodul Top Gear in care am reusit in sfarsit sa testez masina la care m-am gandit foarte mult in ultimii doi ani, stiti ca am petrecut un timp foarte scurt impreuna. Motorul s-a dovedit aspru si pasional, transmitand un sunet placut atunci cand a fost pus serios la treaba. Deoarece Sandero trebuie sa treaca peste suprafete de sosea proaste din zonele rurale ale Romaniei, cursa suspensiei este generoasa iar tinuta de drum este inclinata inspre confort, masina demonstrand clar ca face parte dintr-o linie de modele franceze cu caracteristici dinamice specifice. Iar prin asta inteleg caracteristici placute", considera May.Prezentatorul Top Gear merge si mai departe cu declaratiile de dragoste: "Iubesc onestitatea lui Sandero. E un pas enorm in fata vechilor modele Dacia care inca impanzesc soselele romanesti, si ma refer aici mai ales la gama 1310 bazata pe Renault 12. Aceste masini par sa fie rodul unei mahmureli comuniste si reprezinta o masina care odinioara era foarte buna, dar care s-a transformat intr-o uratenie prin interventia fortelor asa-numitului egalitarism.
Sandero debordeaza prin libertate. Dupa toate cele spuse, Sandero ramane o masina si atat. Si s-a nascut pentru a ne reaminti ce inseamna acest lucru cu adevarat", incheie James May.via | Telegraph
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Dupa mine, daca esti un om cu capul pe umeri si fara impresii, chiar daca ai un statut social onorabil, pentru o masina care sa isi faca treaba, si strict treaba, adica drumuri de aici si pan-acolo e perfecta....chiar daca ai in garaj un Audi sa zicem. Poti menaja masina exclusivista si iti mai si rezolvi treaba la fel de bine cu un model de buget. Normal...pentru cine imaginea conteaza, nu intra in discutie....insa pentru restul....gama Dacia si orice alta gama de modele de buget e de luat in calcul si cel mai bine a zis-o: "Englezul sustine ca modelul produs la Pitesti reprezinta "simbolul libertatii" si ca acesta a aparut pe piata "pentru a ne reaminti tuturor ce inseamna o masina".
.... problema este ca Dacia...tot Dacie este .... si unii vor altceva ;)
Iar May are dreptate. Sunt curios daca o sa-si cumpere una dupa ce Dacia va intra pe piata britanica.
Sandero ca si Logan este un Clio mai vechi cu design simplu.
A fost Clio II o masina proasta?
Rog redactorii Automarket ca maine sa ne scrie ce a mancat James May, de unde cumparat, cand a mers la toaleta, ce a zis in metrou, cand s-a culcat, cand s-a trezit, and so on.
Happy copy and paste. Long live this crapy method. Dont try this at home! Could start a little shape of paranoia...
James May lauda aici un concept Renault. Pentru ca nu e romanesc in masinile astea decat manopera. Iar finisajele ... ori nu te intereseaza, ori nu iti plac.
Spre tristetea mea, nu avem de ce sa ne bucuram.
(un pic) off-topic: Top Gear este in mare si o emisiune de divertisment, nu documentar, de aceea pot sa inteleg de ce in emisiunea lor au aratat doar unele lucruri despre RO. Caci daca voiau sa ne distruga imaginea, aveau cu ce (si sa ne fie rusine). La fel, daca voiau sa ne faca mai multa reclama, iar aveau cu ce. Ei si-au vazut de treaba lor, emisiunea lor, in nici un caz de imaginea Romaniei. ASTA E TREABA NOASTRA. (asta suna a slogan, asa ca vine si indemnul: "Votati cu voi, nu cu ei.")
Salutari.
eu as vrea ca inainte sa comentati - fiecare sa scrie ce masina poseda, asa ca sa ne facem si noi o idee despre cine vb peaici.
dacia sandero este o carutza - iar datorita pretului....este o carutza scumpa!
intradevar cand te dai jos din 1310 si te urci in logan sau sandero....ti se pare ca esti in paradis, dar asa suntem noi romanii - saraci si plini de filosofi care mai de care mai profund!
Si ca o concluzie: Dacia este o masina strict pt utilitati, de carat de impins de tras de ea...problema care o sa apara ... este: cand o sa pice.....oare so repara tot asa de "Simbolul libertatii" ???
Si penultima propozitie a ta e un truism in cel mai pur stil romanesc! Felicitari! Nu are nici o valoare pentru ca daca "unii vor altceva", sunt liberi sa o faca, nu trebuie neaparat sa injure Dacia doar pt ca ei au ales alta marca.
@dagwod:
Parerea tinde sa arate ca nu ai avut / nu ai condus destul vre-un model Dacia contemporan, de aceea da dovada de un extremism care nu poate veni decat dintr-o lipsa de experienta. In termeni stiintifici, ce zici tu acolo e "argument din ignoranta".
Daca totusi ai avut neplaceri cu un Logan/Sandero, imi pare rau pentru tine, dar propria ta experienta neplacuta nu se poate generaliza la intreaga marca. Tot in termeni stiintifici asta ar fi o "dovada anecdotica".Obisnuieste-te cu idea ca Dacia e o masina decenta, nimic mai mult, nimic mai putin!
Si da, ca sa eliminam orice urma de indoiala, da, sunt posesor de Dacia.
nu am putut sa trec la Sandero
Sandero este cu mult sub nivellul batranei din 1987
nu are rost alte comentarii ...
Aveti grija de voi
Greu am inteles vorba, cand cumperi ceva ieftin faci a saracie...
Sa fiti sanatosii.
Ma oftic cand se fac clone mai proaste ca originalul
Solenza vs Renault 11 GTD
Da, am Dacie, si mi se pare perfecta. Fac naveta cu ea, e o mica Solenza 1.4MPI de pe la sfarsitul lui 2003. a ajuns pe la 70K si nu am schimbat decat cateva bucsi si consumabilele bineinteles.
Marea ironie in toata chestia asta cu dacia, de cand a aparut logan e ca in timp ce (cred ca pot sa zic) mare parte din romani arunca in modelul asta cu noroi, strainii le cumpara la greu. Sunt in Rotterdam acum si pot spune ca am vazut destul de multe dacii logan pe aici, mai ales MCV. Cunosc cativa olandeji care au functii importante (unul din ei este chiar medic specialist) si conduce un MCV de care zice ca este extrem de multumit. Face naveta cu el.
Am umblat si prin Germania, Belgia, Italia, pana si in LUXEMBURG erau dacii!!!
Deci care e problema? S-au prostit strainii sau nu vedem noi padurea de copaci???
Atunci cand multi oameni din tari civilizate isi parcheaza Audi-urile si VW-urile in garaj si isi iau Logan si Sandero pentru treburile de zi cu zi mi se pare putin...deranjant sa vina niste ciobanasi de pe meleagurile noastre sa denigreze o marca autohtona doar pentru ca nu are piele sau mai stiu eu ce dotari de top. Si pt informatia celor care nu stiu, un Sandero e la fel de comod si silentios ca un Passat de prin 2004, doar ca nu are puterea si electronica lui si e...Sandero
May nu a avut nevoie decat de o jumatate de ora sa isi dea seama ce inseamna Sandero si care este scopul lui. Sa va uitati pe YouTube (nu am timp sa va caut link-ul) sa vedeti cand a condus Sandero-ul in Romania. Se vedea pe fata lui cat de incantat era.
Toate cele bune.