Jaguar XJ ar putea primi un design mai conservator în 2016

de Sebastian Toma
Joi, 13.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Jaguar ar putea schimba design-ul viitoarei generaţii a lui XJ cu ceva mai mai conservator. Reprezentanţii mărcii consideră că design-ul îndrăzneţ al actualei generaţii este de vină pentru vânzările slabe.

Jaguar XJ este un model care a surprins publicul la debutul pe piaţă. Din păcate, surprinderea înregistrată nu s-a tradus şi în cifrele de vânzări, spun cei de la Jaguar. De vină ar fi design-ul prea îndrăzneţ, consideră CEO-ul mărcii, Ralf Speth. Reprezentanţii mărcii englezeşti consideră că ar fi indicat să revină la un aspect mai conservator pentru noua generaţie a navei amiral, totul pentru a-şi recupera clienţii pierduţi odată cu noua generaţie a lui XJ. Speth consideră că aspectul modelelelor din trio-ul premium din Germania se încadrează perfect la capitolul "conservator", de unde şi succesul acestora în faţa lui XJ.

Cei de la Jaguar susţin că nu au luat încă o decizie finală în privinţa noului XJ, deşi un grup susţine că ar trebui abordată o linie de design similară cu cea a lui S-Klasse. Un alt grup doreşte să păstreze tema distinctivă a actualei generaţii, deoarece consideră că design-ul îndrăzneţ este diferenţa cheie în acest segment. Pe piaţa din Statele Unite ale Americii, cei de la Jaguar înregistrează vânzări la jumătate din nivelul lui BMW Seria 7 şi al lui Mercedes-Benz S-Klasse pentru noul lor XJ.

Englezii au luat în considerare şi lipsa sistemului de tracţiune integrală pentru vânzările slabe, alături de lipsa unui motor V6 de 3.0 litri pe piaţa din China, dar cele două ”deficienţe” au fost deja acoperite.

Actuala generaţie a lui Jaguar XJ a debutat pe piaţă în 2009 şi îşi propunea să se lupte de la egal la egal cu BMW Seria 7, Audi A8 şi Mercedes-Benz S-Klasse. Modelul a fost desenat de Ian Callum şi a constituit o veritabilă revoluţie în cadrul portofoliului constructorului englez. Din păcate, revoluţia nu a fost gustată şi pe planul vânzărilor, modelul nefiind la fel de popular precum echivalenţii săi germani.

Via Insideline

Comentarii (10)

  • - au trecut brusc de la vechea generatie (apreciata de oameni in varsta si conservatori) la actuala fara sa fie o continuitate intre cele doua
    - cred ca intr-adevar ar fi mai potrivit un model gen s-classe
    - spatele XJ-ului actual pare mai degraba desenat de designerii Citroen
    - fata modelului e in limite obsinuite
    - marea problema poate fi imaginea de marca (care a avut de suferit inainte de a fi detinuti de ford... iar acum cu tata motors e si mai si)
    - adevarata problema cred ca ar consta totusi in faptul ca indienii nu pot oferi tehnologia echivalenta celei germane
    - gama de modele cred ca ar trebui insiprata de bmw cu modele in fiecare clasa incepand de la compacte si pana XJ, modele de nisa cum ar fi coupe/ cabrio in clasa medie etc
    - nu cred ca SUV-urile ar fi potrivite deoarece ar concura direct Land Rover
    - planul de dezvoltare ar trebui sa urmeze linia Audi care in urma cu 15-20 ani vandea cam jumatate din ce reusea Mercedes si BMW iar acum se bat la primul loc (dezavantajul este ca Jaguar nu are in spate un concern ca VAG si tehnologiile inclusiv platformele si motoarele acestora)
    15 3
  • nu cred ca tehnologia de care zici tu ii are in vedere pe indieni...indienii ai=u venit cu banii....cat despre ce zici tu in final de platformele vag....scuza-ma dar...e deja penibil ,adica vorbesti despre acele corcituri:bentley porsche,audi........lambo....etc.?adica sa-mi cumpar bentley cu motor TDI de vw?!....nu frate ,nicidecum,mai bine-mi iau jaguar...
    11 12
  • Odata cu actuala generatie, practic au rupt orice legatura cu trecutul, si acesta e un motiv pentru care si-au pierdut o parte din clientii vechi, nereusind totodata sa-i inlocuiasca cu altii noi.
    Toate moedlele Jaguar pana in 2008 aveau liniii de design incepute cu 50-60 de ani in urma (a se vedea E-type, S-type si XJ noi si vechi).
    Cu acest nou XJ si XF, practic au rupt in mod brutal orice legatura cu tracutul. Nimic din ce insemna designul Jaguar nu se mai regaseste in actualele modele.
    10 3
  • Frumoasa masina,nu am cuvinte.Cea mai frumoasa din clasa premium (in afara de s class si Ls)
    9 10
  • Design-ul..habar nu am, mie unul mi se pare rezonabil, dar insa vad ca este singura masina din segment care foloseste o transmisie ZF 6HP, in 6 trepte, care era o mare duda in anii 2000 dar acum..si mai remarc un lucru, este singura masina din segment care nu dispune de tetiere active, motoarele consuma cal multisor, motorul V6 diesel consuma cu 10% mai mult decat cele de la Mercedes si Audi iar cel V8 pe benzina cu 20-30% mai mult decat decat cele de la BMW, Mercedes si Audi.

    Jaguar probabil ar trebui sa umble la pret, dumping asta este, sunt vremuri grele si desigur design-ul, daca asa considera asa cei de la Jaguar, fara ca eu sa consider masina asta una urata.
    5 1
  • ar fi interesant daca ati da si cifrele de vanzari
    4 0
  • daca se vinde la jumatate din volumul BMW seria 7 eu cred ca e un succes! cred ca nici Audi A8 nu vinde mai mult
    5 4
  • Adrian
    da... nici eu nu sunt entusiasmat de noua linie de design, desi imi plac liniile de design moderne, cred ca pt jaguar ere mai potrivita vechea linie care intrase in constiinta colectiva a publicului si care recunostea marca gratie acelui design. sunt mai multe linii care dupa parerea mea nu trebuie sa se schimbe niciodata: rolls royce, bentley, porsche, range rover, defender, G-class, defender etc.
    sunt, in opinia mea, linii de design atemporale care trebuie sa ramana asa si nu au nevoie decat de retusuri periodice.
    5 2
  • deci din 2016 adio vanzari la Jaguar. Inchid fabrica, sting lumina si pleca acasa... ca nu vad ce ar putea face cu un design mai conservator. altceva decat sa vanda masini.
    3 4
  • ...au desenat cei de la bertone un model ...pacat ca nu l-au materializat din p.md.v ar fi fost o idee buna.....era stilul jag...in fine si cel de fata arata bine poate putin prea fortat in special stopurile ...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru