Jaguar XJ este un model care a surprins publicul la debutul pe piaţă. Din păcate, surprinderea înregistrată nu s-a tradus şi în cifrele de vânzări, spun cei de la Jaguar. De vină ar fi design-ul prea îndrăzneţ, consideră CEO-ul mărcii, Ralf Speth. Reprezentanţii mărcii englezeşti consideră că ar fi indicat să revină la un aspect mai conservator pentru noua generaţie a navei amiral, totul pentru a-şi recupera clienţii pierduţi odată cu noua generaţie a lui XJ. Speth consideră că aspectul modelelelor din trio-ul premium din Germania se încadrează perfect la capitolul "conservator", de unde şi succesul acestora în faţa lui XJ.
Cei de la Jaguar susţin că nu au luat încă o decizie finală în privinţa noului XJ, deşi un grup susţine că ar trebui abordată o linie de design similară cu cea a lui S-Klasse. Un alt grup doreşte să păstreze tema distinctivă a actualei generaţii, deoarece consideră că design-ul îndrăzneţ este diferenţa cheie în acest segment. Pe piaţa din Statele Unite ale Americii, cei de la Jaguar înregistrează vânzări la jumătate din nivelul lui BMW Seria 7 şi al lui Mercedes-Benz S-Klasse pentru noul lor XJ.
Englezii au luat în considerare şi lipsa sistemului de tracţiune integrală pentru vânzările slabe, alături de lipsa unui motor V6 de 3.0 litri pe piaţa din China, dar cele două ”deficienţe” au fost deja acoperite.Actuala generaţie a lui Jaguar XJ a debutat pe piaţă în 2009 şi îşi propunea să se lupte de la egal la egal cu BMW Seria 7, Audi A8 şi Mercedes-Benz S-Klasse. Modelul a fost desenat de Ian Callum şi a constituit o veritabilă revoluţie în cadrul portofoliului constructorului englez. Din păcate, revoluţia nu a fost gustată şi pe planul vânzărilor, modelul nefiind la fel de popular precum echivalenţii săi germani.
Via Insideline
- cred ca intr-adevar ar fi mai potrivit un model gen s-classe
- spatele XJ-ului actual pare mai degraba desenat de designerii Citroen
- fata modelului e in limite obsinuite
- marea problema poate fi imaginea de marca (care a avut de suferit inainte de a fi detinuti de ford... iar acum cu tata motors e si mai si)
- adevarata problema cred ca ar consta totusi in faptul ca indienii nu pot oferi tehnologia echivalenta celei germane
- gama de modele cred ca ar trebui insiprata de bmw cu modele in fiecare clasa incepand de la compacte si pana XJ, modele de nisa cum ar fi coupe/ cabrio in clasa medie etc
- nu cred ca SUV-urile ar fi potrivite deoarece ar concura direct Land Rover
- planul de dezvoltare ar trebui sa urmeze linia Audi care in urma cu 15-20 ani vandea cam jumatate din ce reusea Mercedes si BMW iar acum se bat la primul loc (dezavantajul este ca Jaguar nu are in spate un concern ca VAG si tehnologiile inclusiv platformele si motoarele acestora)
Toate moedlele Jaguar pana in 2008 aveau liniii de design incepute cu 50-60 de ani in urma (a se vedea E-type, S-type si XJ noi si vechi).
Cu acest nou XJ si XF, practic au rupt in mod brutal orice legatura cu tracutul. Nimic din ce insemna designul Jaguar nu se mai regaseste in actualele modele.
Jaguar probabil ar trebui sa umble la pret, dumping asta este, sunt vremuri grele si desigur design-ul, daca asa considera asa cei de la Jaguar, fara ca eu sa consider masina asta una urata.
sunt, in opinia mea, linii de design atemporale care trebuie sa ramana asa si nu au nevoie decat de retusuri periodice.