Esential
240 | de cai putere ar urma sa dezvolte propulsorul diesel de 1.8 litri pe care Jaguar planuieste sa-l introduca in 2020. |
100 | de g/km ar urma sa emita unitatea diesel de 1.8 litri, asteptata in 2020. |
240 | de cai putere ar urma sa dezvolte propulsorul diesel de 1.8 litri pe care Jaguar planuieste sa-l introduca in 2020. |
100 | de g/km ar urma sa emita unitatea diesel de 1.8 litri, asteptata in 2020. |
Jaguar are planuri mari pentru gama sa de modele, in special pentru bestseller-ul sau, sedanul XF. Ron Lee, directorul diviziei de dezvoltare a trenurilor de propulsie, a declarat recent, intr-un interviu, ca sfarsitul acestui deceniu va aduce in gama Jaguar un XF diesel, capabil sa emita doar 100 de g/km.
Performanta va putea fi atinsa dupa ce constructorul britanic va inlocui actualul V6 diesel cu o unitate in patru cilindri, de 1.8 litri, capabila de 240 de cai putere, conectata la o transmisie cu noua rapoarte. Costul producerii unui asemenea motor ar fi unul imens, de aceea Jaguar va incerca sa imparta tehnologia cu celalalt frate britanic, Land Rover.
Fanii motorizarilor pe benzina vor putea alege tot la sfarsitul lui 2020 intre motoare de 1.5 si 1.8 litri, capabile de puteri impresionante, raportate la cilindreea lor. Mai exact, am putea asista la un progres tehnologic care sa permita stoarcerea a 170 de cai putere dintr-un singur litru.
Lee isi propune ca pana in 2020 70% din vanzarile modelului XF sa reprezinte versiuni cu emisii sub 100 de g/km, in timp ce alternativele hibride si motoarele conventionale mari sa totalizeze alte 10 procente.
Pana atunci insa, Jaguar intentioneaza sa adopte problemele de mediu progresiv si intentioneaza sa lanseze in viitorul apropiat un diesel de 2.2 litri, echipat cu sistem start-stop si transmisie cu opt rapoarte.
Combinatia ar urma sa ofere performante similare actualului V6 de 2.7 litri, dar cu emisii de CO2 de numai 150 g/km.In 2016 valoarea va scadea sub 130 de g/km, odata cu introducerea unui nou motor diesel, de aceasta data de 2.0 litri, cu un sistem turbo imbunatatit si cu o frecare redusa. Unitatea va fi combinata cu o directie electrica noua si cu o caroserie mult mai usoara, pentru a obtine emisii cat mai scazute.
Motorul de 2.0 litri va fi inlocuit in 2020 de unitatea de 1.8 litri, enuntata mai sus. Alaturi de motorul revolutionar, noul XF va ingloba in 2020 si alte tehnologii revolutionare.
In primul rand un pachet aerodinamic activ, ce consta in eleroane si deflectoare mobile, capabile sa se adapteze vitezei de rulare si sa reduca frecarea cu aerul.
In al doilea rand o cutie automata cu noua rapoarte, ce ar putea sa se faca remarcata prin incalzirea mai rapida a uleiului, ajutand astfel la reducerea frecarii interne.
In al treilea rand, am putea asista la o masina mai usoara, Jaguar urmand sa adopte o platforma din aluminiu sau anumite parti ale caroseriei din acelasi material: fetele usilor sau capota.
In al patrulea rand, Ron Lee a declarat ca inginerii Jaguar vor lucra la suspensii mult mai confortabile si la o izolare fonica mult mai buna.
"In plus motoarele trebuie sa sune bine si sa fie solide din punct de vedere mecanic, pentru a putea face fata presiunii asociate unei densitati atat de mici a puterii.", a incheiat Lee.Britanicii vor fi nevoiti sa progreseze si in domeniul racirii motoarelor, pentru ca momentan 30% din energia unui propulsor este irosita prin caldura emanata. Rezolvarea problemei devine insa mult mai dificila in cazul unui motor cu patru cilindri decat in cazul unuia cu sase cilindri.
via | autocar
da mah noroc cu tine ca ne-ai luminat, noroc pe tine ca ai logan 1.4 mpi