Jaguar XE, succesorul lui X-Type, va avea o caroserie cu 75% aluminiu şi o versiune cu consum de 4 litri la sută

de Sebastian Toma
Marti, 29.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Jaguar au publicat detalii noi despre viitorul lor model de clasă medie, XE. Competitorul lui Seria 3, C-Klasse, IS şi A4 vine cu o caroserie realizată dintr-un aliaj special de aluminiu şi promite atât versiuni ecologice, cât şi o variantă de performanţă.

Esential 4 litri la sută va consuma cel mai economic Jaguar XE în regim mixt.
Jaguar XE, viitorul model de clasă medie al mărcii britanice, promite o adevărată revoluţie în acest segment, în special în ceea ce priveşte producătorii premium. Englezii au anunţat că vor folosi aluminiu pentru mai mult de 75% din caroseria lui XE, lucru nemaiîntâlnit în rândul unui model premium aparţinând acestui segment. Mai mult decât atât, Jaguar va folosi un aliaj special de aluminiu, numit RC 5754, dezvoltat special pentru XE şi făcut cu un procent mare de metale reciclate. Noul material le va asigura acestora o rigiditate torsională ridicată a caroseriei şi o masă totală mai redusă decât a unui model echivalent cu aceleaşi dimensiuni.

Urmareste Automarket
Pe lângă faptul că este primul model din lume care va folosi noul aliaj de aluminiu "RC 5754", XE va fi primul Jaguar construit la noua fabrică din Solihull a mărcii britanice. Producţia va demara la scurtă vreme de la prezentarea oficială, programată pentru data de 8 septembrie. Noul XE promite să fie un concurent de top în zona premium a segmentului D, disputat în prezent de Audi A4, BMW Seria 3, Mercedes-Benz Clasa C, Lexus IS, Infiniti G37 şi Volvo S60.

Jaguar XE, rivalul lui BMW Seria 3, va fi prezentat în 8 septembrie

Aliajul RC 5754 include Cupru, Titaniu, Zinc, Crom, Fier, Siliciu, Magneziu şi Mangan, pe lângă aluminiu.
Proporţiile speciale ale acestor elemente aduc o rezistenţă ridicată pentru aliajul pe care îl va folosi Jaguar XE.

Jaguar promite cel mai rafinat sedan de clasă medie din lume

În ceea ce priveşte motorizările noului Jaguar XE, englezii au specificat de la început că vor folosi noua gamă Ingenium pentru acest model. Printre versiunile care ies în evidenţă se numără cel mai economic model al gamei, al cărui tren de propulsie nu a fost încă dezvăluit, care promite să obţină un consum mixt de numai 4.0 litri la sută. Cea mai performantă versiune a lui Jaguar XE, care va primi denumirea XER-S, este aşteptată să primească un motor V8 supraalimentat de 5.0 litri, care îl va face capabil pe modelul britanic să atingă o viteză maximă de peste 300 km/h.

Via Jaguar

Comentarii (3)

  • hazard
    In sfarsit, au descoperit aluminul!
    1 1
  • Mai bine mai tarziu...
    Vezi ca se apropie iarna, du-ti Loganu' la chituit. Greu fara tabla galvanizata...
    2 0
  • hazard
    Draga tyu, macar Loganul e fara pretentii. Vorba aia: Are capota, care chiar se deschide (nu prea sunt sigur ca se si inchide)! Si te rog sa nu mai aduci vorba de masini pe care nu ti le poti permite :P
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru